handdator

Visa fullständig version : Minicup 2010??



Sidor : 1 [2]

Hobbe
2010-04-13, 17:37
Nu är en beställning lagd på sju dekalset (nummer+shackrutig remsa).

FEED ME
2010-04-13, 18:16
Erik J: Startnummer 75 (bra årgång...)
Storlek: XL (stabilt)
Färg: Gul (what else??)

Underbart kul med SuperStage!

Hobbe
2010-04-13, 18:28
Erik J: Startnummer 75 (bra årgång...)
Storlek: XL (stabilt)
Färg: Gul (what else??)


PM:a Rock-Ola (Britalian racing) din storlek och färg.

powernap
2010-04-17, 06:37
hittade en bild på hur det kommer att se ut x 3 :buttrock:

lånad från rejsa.nu

Hobbe
2010-04-19, 11:38
En gammal BMW Cup-förare som just nu glider runt i en R56 hade hört något om MINI Cup, och tyckte att det lät kul.
Jag återkommer med mer information, men det låter som om vi numera har 13 MINI Cup-förare anmälda under 2010.

powernap
2010-04-19, 11:40
En gammal BMW Cup-förare som just nu glider runt i en R56 hade hört något om MINI Cup, och tyckte att det lät kul.
Jag återkommer med mer information, men det låter som om vi numera har 13 MINI Cup-förare anmälda under 2010.

Fantastiskt kul......tror att ringarna på vattnet kommer sprida sig :-)

Björn P
2010-04-19, 11:44
MINI Cup är just nu en av huvudnyheterna på http://www.rejsa.nu/.

powernap
2010-04-19, 11:48
Vad är max antal startande måns?

Är vi inte farligt nära den gränsen som det är just nu?

Hobbe
2010-04-19, 11:53
Vad är max antal startande måns?

Är vi inte farligt nära den gränsen som det är just nu?

Runt dussinet per banträff har jag tänkt att ett lämpligt maxantal är.
Just nu har vi 10 st som har tänkt att köra hela säsongen, och 2 st som har tänkt att köra delar av säsongen (Erik Jirhall och K-E Larsson).
Dessutom har vi potentiella förare i DanielG, Jaasund, och den senaste som jag nämde.
Ingen risk att vi inte har ett fullt startfält (ca 12 st) med andra ord.

Skulle det bli fler än vad vi klarar av så har cupförare som anmäler sig för hel säsong företräde, men det lär nog inte bli aktuellt denna säsong.

powernap
2010-04-19, 17:42
Ser fram emot ett förfinat tävlingsreglemente :-)

Fredrik
2010-04-20, 15:22
Hur kör ni poängberäkning Måns?

Frågan har aktualiserats sedan Gunnar bad mig lägga ut en poll om totalsegrare i MINI Cup 2010, så en presentation av poängberäkning kunde vara bra 8)

Hobbe
2010-04-20, 17:52
Poängutdelning per tävling:
15
12
10
8
7
6
5
3
2
1
(Alla som deltar får minst en poäng)

Hobbe
2010-04-20, 17:54
Nu har jag skrivit klart tävlingsreglementet med tillhörande tävlingsregler för MINI Cup -Time Attack.

Nästa steg är en kortare diskussion internt inom BMWSC, och sedan en lite längre med SBF.

Fredrik
2010-04-20, 18:10
Poängutdelning per tävling:
15
12
10
8
7
6
5
3
2
1
(Alla som deltar får minst en poäng)

Tack för svar Måns.

Med utgångspunkt från poängberäkningen så betyder det om man ligger man bra till så kan det kanske ändå funka att vara borta en tävling (om nu någon skulle behöva det av något skäl) och ändå ta hem cupen 8)

Björn P
2010-04-20, 18:26
Nu har jag skrivit klart tävlingsreglementet med tillhörande tävlingsregler för MINI Cup -Time Attack.

Nästa steg är en kortare diskussion internt inom BMWSC, och sedan en lite längre med SBF.

Gött Måns! Jag är gärna med framöver och diskuterar reglementen och regler. Man är ju lagvrängare till vardags. ;)

Hobbe
2010-04-20, 18:43
Herregud, jurister kan man väl ändå inte låta härja fritt i ett reglemente, eller?
Det måste ju gå att förstå... :D

Jag kontaktar dig när det är dags.

dvorak
2010-04-21, 13:17
Härligt Måns! Jäklar vad skoj detta ska bli.

Shakedown imorgon! :D

Hobbe
2010-04-21, 18:21
Jag pratade med SBF i dag. Det verkar som om vi är överens om alla större punkter.
När SBF har fått reglementsförslaget för MINI Cup/Time-attack blir det säkert någon mindre diskussion om detaljer, men reglementet kommer att vara ett levande dokument som anpassas under säsongen om så behövs.
Dessutom blev SBF mycket glada över det intresse MINI:sar, och även andra personer har visat gällande detta upplägg som vi nu kommer att testa.

Under säsongen så är ni välkomna att kontakta mig vad det gäller ev. önskemål eller förslag om förändringar utav konceptet.
Resultatet kommer förhoppningvis att bli ett reglement tillgängligt för alla intresserade SBF-anslutna klubbar som arrangerar gatbilskörning i dag.

Om det blir en fortsättning efter 2010 så behövs en del frivilliga krafter.
Förarrepresentanter för MINI Cup, och en reglementsgrupp som fortsätter att ha ansvaret för BMWSC:s MINI Cup/Time-attack reglementet och dess utveckling.
Lämpligen samma personer. Enklast så.
BjörnP och Nappen har tidigare flaggat att det kan finnas ett intresse från deras sida.
Det behövs också en extra tävlingledare som kan alternera.
Funktionärslicens B behövs, dvs ett snäpp högre än vad flertalet redan har om man plockar ut även funktionärlicensen (C) efter avslutad licensutbildning.
Praktik och teori behövs för att uppgradera från C till B.
Intresserade kontaktar mig.

EDIT: BjörnP, Nappen, och nu även Kongo :)

powernap
2010-04-21, 20:31
intressant läsning...

Hobbe
2010-04-23, 17:35
Jag fick räkningen för dekalerna.
Utlovat var £30 + frakt per bil.
Räkningen sa £64+ frakt per bil.
Naturligvis cancellerade jag denna order.

Jag kommer att fixa dekaler själv till samtliga lokalt.
Nummerlapp placering dörr.
Med MINI Cup, Rent-a-chef och Britalian Racing i samma fält på nummerlappen.
Det blir garanterat billigare än £64 per bil.
Återkommer.

powernap
2010-04-23, 17:36
Strålande handlat måns...närproducerat ligger i tiden ;-)

Hobbe
2010-04-23, 17:44
Lokalt=RobbanH.

Förvänta er nummerlappar i krom med mycket paljetter och annat glitter :D

powernap
2010-04-23, 17:56
allt för att synas :cool:

RobertH
2010-04-23, 18:07
Nu jävlar! :D

RobertH
2010-04-23, 20:15
Nu börjar skisserna ta sig! :D

http://www.extence.se/slask/minicup.gif

powernap
2010-04-23, 20:16
VAR ÄR PALJETTERNA????




:soffa:

RobertH
2010-04-23, 20:18
De kommer separat i en påse. Popnitas i dörren!

Hagatorpet
2010-04-23, 22:04
De kommer separat i en påse. Popnitas i dörren!

Dom väger väl inte förmycket:confused:

ola
2010-04-24, 09:14
nu börjar skisserna ta sig! :d

http://www.extence.se/slask/minicup.gif

apsnyggt!

RobertH
2010-04-24, 10:02
Det där var ju ett skämt! :D

Har PM:at ett "riktigt" förslag till Hobbe, men ska finslipa lite idag.

RobertH
2010-04-24, 10:46
Här är en lite seriösare skiss. Det kanske dock innebär att man får göra två olika varianter, en för R53 och en för R56, för att klara rundningen vid skärmen. Alternativt så får alla mekarproffs i cupen jobba lite med rakbladet.

Jag är inte heller 100% på att vi klarar detta inom budget, men jag skissar och skickar till min dekalkille så får vi se vart det hamnar och om det är intressant att köra på.

http://www.extence.se/skiss1.png

Hobbe
2010-04-24, 10:57
RobbanH,
Ett annat billigare alternativ är en nummerlapp anpassad för bakre sidorutorna.
Samma storlek för både R53 och R55/56 är då möjlig.

RobertH
2010-04-24, 11:15
Absolut, då kommer vi ner rejält i pris. Ungefärliga mått? Rund eller fyrkantig eller Robbandesign?

Hobbe
2010-04-24, 11:37
Du har fria händer vad det gäller designalternativ.
Först en RobbanH design, och sedan bara en "bantning" av mig så att allt krom och kristallaktigt försvinner :D

ola
2010-04-24, 13:20
bakre sidorutorna funkar inte för mig.. får fixa något själv istället då..

Hobbe
2010-04-24, 13:28
bakre sidorutorna funkar inte för mig.. får fixa något själv istället då..

Det behöver du inte göra.
RobbanH får hålla sig till den ursprungliga platsen om det nu inte går att sätta en dekal på en R55-sidoruta.
Det skulle se för jäkligt ut om alla tillverkade nummerlappar enligt eget tycke ;)

RobertH
2010-04-24, 14:07
Då tror jag mer på en rund variant som är lite mer lättplacerad. Återkommer!

RobertH
2010-04-24, 14:12
Kanske om man gör något sånt här då så kan man placera den var man vill?

http://www.extence.se/bild5.png

ola
2010-04-24, 14:23
det ser ju bra ut!

Hagatorpet
2010-04-24, 14:23
Borde det inte vara samma nummer :rolleyes:

RobertH
2010-04-24, 14:58
Kom på att vi även ska ha in sponsorlogos. Då blir det lite annan design istället.

http://www.extence.se/cuplogos.png

Björn P
2010-04-24, 17:53
Kom på att vi även ska ha in sponsorlogos. Då blir det lite annan design istället.

http://www.extence.se/cuplogos.png

Riktigt snygg! Tänk att du hade lite talang ändå Robban. ;)

Ska det kanske stå MINI CUP 2010 någonstans också?

powernap
2010-04-24, 18:18
det börjar närma sig.....

dock är jag för en enhetlig placering, och då menar jag ENHETLIG......

utan att ha kollat mått och vinklar tycker jag spontant att centrerat (C/C) på dörren 230 mm under fönstret vore den perfekta placeringen ;-)

RobertH
2010-04-24, 18:48
Nu är allt vektoriserat också. Ge mig måtten ni vill köra på bara så fixar jag pris!

http://www.extence.se/kongo.png

Hobbe
2010-04-24, 20:29
Riktigt tjusigt Robban!
Du kan ju mer än bara posera och dekorera om du vill :D

Jag tycker spontant att måtten du har på bilden fungerar bra.
Placering på dörr eller bakre sidoruta beroende på om någon (ingen BjörnP nämnd...) är livrädd för "smuts" på lacken eller inte.
Fast "2010" kan du stryka om du inte misstycker då vi förhoppningvis kör även 2011.
Om du stryker "2010" så kan "MINI Cup" få lite fetare stil.
Om nu inte designen/intrycket förstörs av detta för då är det bara att låta bli.
Bilden du har kan också användas får att få en anvisning om var dekalen ska placeras i stället för att försöka beskriva detta med ett större antal ord.

Tuta och kör.
Återkom med ett pris.

powernap
2010-04-24, 20:52
gult o svart, känns som om man gått på EN persons önskemål ;-)

Hobbe
2010-04-24, 20:54
Det gula är bara otryckt tejp alternivt bakgrund som kommer att plockas bort om jag förstår det rätt.
Är du sugen på att få ta hand om denna överblivna tejp så är det bara att skrika till Nappen :)

RobertH
2010-04-24, 20:54
Det gula är bara för att symbolisera en billack bakom dekalen. Sen att det blev gult får väl Kongo svara för. :D

Här kommer en ny version utan 2010:

http://www.extence.se/kongo2.png

RobertH
2010-04-24, 20:57
Eller ska vi köra "MINI CUP SVERIGE" istället?

Hobbe
2010-04-24, 20:57
Häftigt!

...eller kanske klistrigt är ett bättre ord ? :D

Hobbe
2010-04-24, 20:58
Eller ska vi köra "MINI CUP SVERIGE" istället?

Det brukar inte vara praxis gällande racing.
Dessutom så finns det ingen annan MINI Cup i världen.

RobertH
2010-04-24, 20:59
Tänkte mer på att det blev snyggare med ett tredje ord rent estetiskt. MINI CUPELLICUP?

Hobbe
2010-04-24, 21:01
Cupellicup är en höjdare!
Tycker du det ser "fel" ut så lägg hellre tillbaka "2010".

RobertH
2010-04-24, 21:14
Okay!

jonaslindell
2010-04-24, 22:54
Nu har jag inte hängt med i de nya diskussionerna om dekalerna..

Varför inte köra på det "riktiga" alternativet som vi först spikade?
Med det riktiga alternativet menar jag det som mini challenge har.

RobertH
2010-04-24, 23:21
Här kommer ett sista alternativ, men då försvinner alternativet till montering i bakrutan förstås.

(obs GP-färgen)

http://www.extence.se/kongo3.png

Hobbe
2010-04-25, 03:37
Nu har jag inte hängt med i de nya diskussionerna om dekalerna..

Varför inte köra på det "riktiga" alternativet som vi först spikade?
Med det riktiga alternativet menar jag det som mini challenge har.

Därför att det blev mer än dubbelt så dyrt jämfört med som var utlovat.
RobbanH fick uppdraget att titta på en "snikvariant".
"Snikvarianten" hindrar ju inte dig från att behålla dina redan befintliga dekaler, men närmare £100 (£64+VAT+frakt) är kanske inte alla beredda att betala?

Hobbe
2010-04-25, 03:41
Här kommer ett sista alternativ, men då försvinner alternativet till montering i bakrutan förstås.

(obs GP-färgen)

http://www.extence.se/kongo3.png

Om du sätter "MINI Cup" ovanför numret i stället så har du en "riktig" racingdekal.
GP-färgen är ett klart steg framåt jämfört med gult... :)

powernap
2010-04-25, 06:07
Spikat!!!!

jonaslindell
2010-04-25, 08:32
Därför att det blev mer än dubbelt så dyrt jämfört med som var utlovat.
RobbanH fick uppdraget att titta på en "snikvariant".
"Snikvarianten" hindrar ju inte dig från att behålla dina redan befintliga dekaler, men närmare £100 (£64+VAT+frakt) är kanske inte alla beredda att betala?

Ok, det håller jag med om.

Om det bara är en kostnadsfråga skulle jag kunna höra med min dekalleverantör(på jobb) ifall han vill sponsra oss med dekaler mot att han naturligtvis får sin loggo med någonstans.
Om man tar bort rutmönstret och bara har sifferrutan så borde det väl den halvrunda rutan inte kosta mer än de nya förslagen.
Mig personligen spelar det ingensomhelst roll, och jag tycker det senaste rektangulära förslaget ser riktigt trevligt ut, men jag gillar samtidigt tanken att vi ser ut som en riktigt mini challengeserie.

Hobbe
2010-04-25, 11:39
Jonas,

Jag gillar också MINI Challenge-stuket, men då en del inte alls vill ha dekaler medan andra älskar dekaler så blir det svårt att få till det med MINI Challenge-stuket, speciellt då det innebär ganska mycket dekalklistrande för att uppnå, och en större peng att betala.

Samtidigt kan jag förstå att inte alla vill klistra en massa på sin bil då den trots allt är vardagsbilen.
En enkel lösning är därför att utforma "snikvarianten" som är både billigare och mindre.
Den enkla lösningen borde täcka in (nästan) allas önskemål.
Att klistra på bakre sidorutan kan vara bra om man är livrädd om bilens puts, men å andra sidan kan man knappast rekommendera att plugga igen all sikt bakåt/utåt med en permanent dekal som skymmer.
Därför blir det att rekommendera "snikvariantens" placering på dörr.
Deltagare som önskar papperlapp (en minoritet) kan få tillåtas att ha detta under testsäsongen.

Blir det däremot en fortsättning så gäller att en tävlingsserie ska ha enhetliga synliga nummerplattor med enhetlig placering.
Alternativet temporär papperslapp a´la BMWSC på bakre sidorutan kan faktiskt bli just det enhetliga alternativet om det inte går att enas om något annat.
Samtidigt så måste alla förstå att det inte går att bara ta utan att också att ge tillbaka.
Både MINI Cup och våra samarbetspartners Rent-a-chef och Britalian Racing ska kunna marknadsföra sig via våra bilar på bästa möjliga sätt.
En dekal på dörren kan tyckas vara ett billig återbetalning.
Den diskussionen, och val av vilket alternativ, kan MINI Cup-förarna få diskutera kommande vintermörker.

RobertH
2010-04-25, 15:16
Om du sätter "MINI Cup" ovanför numret i stället så har du en "riktig" racingdekal.
GP-färgen är ett klart steg framåt jämfört med gult... :)

http://www.extence.se/cup4.png

Scitz0
2010-04-25, 15:40
Riktigt snyggt Robban...

Hobbe
2010-04-25, 15:57
http://www.extence.se/cup4.png

Perfekt Robban!
Även Scitzo och JonasL kan lätt matcha denna med sin befintliga shackrutiga remsa.
Stoppa i en bild på en MINI också så folk vet var dekalen ska klistras på bilen.

powernap
2010-04-25, 17:21
Perfekt Robban!
Även Scitzo och JonasL kan lätt matcha denna med sin befintliga shackrutiga remsa.
Stoppa i en bild på en MINI också så folk vet var dekalen ska klistras på bilen.

*som det blev med klubbmärket* :woot:


Nu känns det som vi är hemma!!!

jonaslindell
2010-04-26, 17:08
Snyggt RobertH!

Är det en kostnadsfråga att vi lämnade mini challengetemat så har jag en dekorfirma som fixar en challengeuppsättning för 500kr/bil.(nummerplattan och rutmönstret)

Om intresse finns kan jag fråga vad han vill ha för att skära ut RobertH´s alternativ..

Hobbe
2010-04-26, 18:26
JonasL,

RobbanH:s nummerlapp + shackrutig remsa?
Det finns ju nämligen en hel del fördelar, bla för våra samarbetspartners, om vi samtliga kunde använda RobbanH:s design.
Även herr Lindell ;)

jonaslindell
2010-04-26, 20:25
RobertH

Jag hade ingen aning om att du arbetar med dekaler/dekor. Jag har verkligen inget intresse utav att förstöra några affärer för dig.

Hade du varit tydligare med att du har som ambition att tillverka dekalerna och sälja dem till oss, så hade jag naturligtvis inte lagt tid på detta!!! Jag har kanske missat denna informationen tidigare i tråden..

Jag driver ett bemanningsföretag och vill du in i den branchen är du hjärtligt välkommen.



Vad jobbar du med Jonas?

Vad du än gör, kan du inte göra det under fyra timmar en lördagkväll så ska jag sedan få någon annan att konkurrera ut din produkt eller tjänst genom att erbjuda en exakt kopia av ditt verk utan att du ens får vara med och ge ett prisförslag.

Låter det bra?

RobertH
2010-04-26, 20:30
Jag har det som en hobbysysselsättning främst, men jag har ändå lagt ett antal timmar på designen och kände att det vore kul att få vara leverantören också. Även om man inte lägger någon direkt marginal på en sån här ideell sak så ger det ändå lite reklam och kanske lite volymfördelar hos leverantören.

Inga problem, då förstår vi varandra :)

Hobbe
2010-04-26, 20:36
Lugn och fin pågar.
JonasL känner enligt uppgift någon som håller på med dekor, och frågade försynt om det var så att RobbanH behövde hjälp med att trycka dekoren.
Jag bad JonasL att fråga RobbanH då RobbanH håller i detta med dekalen.
JonasL har alltså inget egenintresse utan det var bara ett erbjudande.
Kan RobbanH fixa allt så är det ju bara trevligt om vi kan hålla det inom NMCS, men åter igen, JonasL ville bara erbjuda hjälp med kontakter om så behövdes.

EDIT: Jag såg att RobbanH hann svara, men det är ju kul att allt blev snabbt utrett så att ni kan fortsätta att vara potentiella dubbelsängskompisar om så skulle krävas någon gång under en MINI-träff i framtiden :D

RobertH
2010-04-26, 20:55
Inga problem!

Åter till "topic" så har jag eventuellt en leverantör som kan ordna magnetdekaler. Det möjliggöra demontering av nummerlappen vid gatukörning som många efterfrågat.

Är det intressant om jag kan få till en sådan lösning för 5-600kr paret med ovanstående design?

Hobbe
2010-04-26, 20:58
RobbanH,

Blir det antingen eller?
Jag tror nämligen vissa är intresserade utav magnetisk skylt medans andra föredrar klisterdekalen

RobertH
2010-04-26, 21:00
Hmm.. Om vi ska få till ett vettigt pris på magnetdekaler så bör vi nog beställa alla i samma format.

Det är ju en rätt ball lösning annars, och jag tror inte att det är så mycket dyrare än att trycka upp vanliga dekaler.

http://213.131.156.10/xpo/bilder/20070525161857.jpg

Hobbe
2010-04-26, 21:03
När allt är klart inklusive prislappen så tror jag att du får lägga upp en poll med alternativen, och så får vi köra på vad flertalet önskar.
Ingen "utomstående" som röstar (inkluderar även Spam-Friedrich :D)

RobertH
2010-04-26, 21:03
Om vi är klara med designen och storleken så kan jag ta fram pris nu då. Korrekt?

Hobbe
2010-04-26, 21:06
Designen tycker jag är spikad.
Storlek och plats (då detta är relaterat) borde vi snabbt kunna avgöra om du kan manipulera med lämpligt foto på en MINI.

RobertH
2010-04-26, 21:13
http://www.extence.se/gpcup.jpg

Hobbe
2010-04-26, 21:17
Storleken funkar.
Placeringen kanske i en rak linje under backspegeln?

(Jagar du pluspoäng med alla GP-anknytningar? :D)

RobertH
2010-04-26, 21:24
Åkte GP med Björn igår. Klart man blir lite inspirerad. :)

http://www.extence.se/gpcup.jpg

Hobbe
2010-04-26, 21:29
Ja men det där ser ju bra ut.
Kontrollfrågor:
Kommer flaggposteringarna att tycka att storleken är tillräcklig?
Dvs kan numret urskiljas i hög fart från ca 10-15 meters avstånd?
Är Rent-a-Chef/Gunnar och Britalian Racing/Ola nöjda?

RobertH
2010-04-26, 21:37
Vill du ha den aningen större eller?

Hobbe
2010-04-26, 21:48
Inte nödvändigtvis.
Jag funderar bara.

Ett exempel från BMW Cup nedan.

RobertH
2010-04-26, 21:52
Nu kanske det är lite för litet, men optimal inpassning på materialet skulle ge en totalhöjd på 30cm för hela magnetdekalen till priset av 385kr / par + porto.

Går vi över det så blir det lite mer spill och således ett lite högre pris, men jag räknar vidare.

RobertH
2010-04-26, 21:57
Nu har jag varit nere och mätt. 30cm är minimum och 40cm ungefär maximum skulle jag säga, så det kanske inte är så tokigt ändå.

12.66cm höga blir siffrorna vid en dekalhöjd på 30cm. För litet?

Hobbe
2010-04-26, 21:57
Jo, vi får anpassa oss efter verkligheten också dvs kostnaden, men vitsen med ett nummer att det ska vara synligt :D

Scitz0
2010-04-26, 21:58
Placeringen kan vara i risksonen att krocka med min challenge stripe längs sidan, eller?
Fast det finns ju utrymme att flytta den lite högre mot backspegeln.

Angående designen och placering ser det bra ut, frågan är som Hobbe nämnde om den är stor och tydlig nog, kanske 10-15% större, alternativt något bredare?

Sen det här med magnet tycker jag låter intressant.

Hobbe
2010-04-26, 21:58
12.66cm höga blir siffrorna vid en dekalhöjd på 30cm. För litet?

Hur tror du den storleken är i förhållande till BMW Cup-bilden?

Scitzo,

Om du behöver flytta dekalen en liten bit hit eller dit pga din checkered-remsa så går det alltid att hålla ett öga stängt och råka missa att se den justeringen ;)

Scitz0
2010-04-26, 22:05
Hur tror du den storleken är i förhållande till BMW Cup-bilden?

Scitzo,

Om du behöver flytta dekalen en liten bit hit eller dit pga din checkered-remsa så går det alltid att hålla ett öga stängt och råka missa att se den justeringen ;)
Hehe... så sant :D

RobertH
2010-04-26, 22:05
Oj vad svårt. 2/3 kanske?

Vi har liiiite att spela på dekalbredden, men inte en millimeter på höjden. Materialbredden är 600mm, så det är dikt an som gäller. Ökar jag bredden så kan jag ändå inte gå upp i fontstorlek på siffrorna.

Så här ser det ut:

http://www.extence.se/layout.png
Som ni ser så gäller det priset för 10 bilar jämnt. Vid 7-8 bilar blir det nog aningen dyrare men inte så farligt. Materialet är alltså 600x100mm.

Hobbe
2010-04-26, 22:09
Kör på det där Robban.
Som allt annat i livet så får man kompromissa.

Sista kontrollfrågan (fast en väldigt viktig sådan):
Är Rent-a-Chef/Gunnar och Britalian Racing/Ola nöjda?

RobertH
2010-04-26, 22:11
Okay då avslutar jag för kvällen och inväntar lite fler åsikter innan jag går till handling. Ola och Kit får PM så att de hinner stämma av lite också.

För det var lite bråttom också va? :)

Hobbe
2010-04-26, 22:14
Japp, det vore förträffligt om samtliga MINI Cup-bilar som planerar att köra bankörning för gatbilar på Mantorp 8/5 kunde ha dessa som marknadsföring inför Gelleråsen.
Fast det är kanske att önskedrömma?

RobertH
2010-04-26, 22:15
Galna kocken och rock-Ola har PM!

Scitz0
2010-04-26, 22:54
Jag sätter gärna på en till mantorp om det hinner bli klart i tid.

powernap
2010-04-27, 07:01
då jag ska köra först på gelleråsen, har jag inte lagt mig i stresspostandet, senaste timmarna....det som duger åt blingkungarna duger åt mig :woot:

dvorak
2010-04-27, 08:28
ALlt ser kanon ut för mig!

Eftersom RobertH lägger ut så mycket tid är det ok för mig att han tar lite friheter. Det kan lätt bli för många kockar (höhö, den du Kit).

KIT
2010-04-28, 15:18
ALlt ser kanon ut för mig!

Eftersom RobertH lägger ut så mycket tid är det ok för mig att han tar lite friheter. Det kan lätt bli för många kockar (höhö, den du Kit).

:-)

Sedan vill jag ju även kolla av hur många ni är i sällskapet som ska äta (skicka till gunnar(at)rentachef.nu , för INGEN går in på Möllers och äter...det leder till avstängning hela cup säsongen! Även förträfflig espresso kommer att erbjudas!

Hobbe
2010-04-28, 16:52
Jag tar för givet att alla MINI Cup-förarna, och även tillresta från NMCS, konstant sitter i hospitality-tälet och käkar gott och sippar espresso.
Mysigt är primärt - bankörning sekundärt :D

dvorak
2010-04-28, 17:01
I knew it! Och där var det officiellt att Måns är depåkungen! :D

Hobbe
2010-04-30, 21:28
Hur går det med nummerlapparna Robban?
Sa jag att min nummerlapp skulle vara handmålad? :D

RobertH
2010-04-30, 21:45
Ingen aning, mailade om prisuppgift i onsdags och har inte fått svar än. Kämpar på!

RobertH
2010-05-03, 07:49
Nu är dekalerna beställda och bekräftade med levtid absolut senast fredag. Jag ser till att någon får med sig dessa till helgens race, t.ex. Ola eller Hobbe för distribution. Om jag får dem på torsdag så försöker jag posta dem så att ni har dem hemma på fredag istället.

Vanlig dekal, 320kr paret + ev.porto

Statisk vinyl (fungerar som magnet), 350kr paret + ev.porto

Ökade höjden till 35cm också!

Björn P
2010-05-03, 08:11
Nu är dekalerna beställda och bekräftade med levtid absolut senast fredag. Jag ser till att någon får med sig dessa till helgens race, t.ex. Ola eller Hobbe för distribution. Om jag får dem på torsdag så försöker jag posta dem så att ni har dem hemma på fredag istället.

Vanlig dekal, 320kr paret + ev.porto

Statisk vinyl (fungerar som magnet), 350kr paret + ev.porto

Ökade höjden till 35cm också!

Kanon! Jag kan hämta min dekal hemma hos dig vid tillfälle. Blir ju inget Mantorp för mig.

powernap
2010-05-03, 08:13
Kanon! Jag kan hämta min dekal hemma hos dig vid tillfälle. Blir ju inget Mantorp för mig.

ta nu inte den lättaste björn ;-)

Hobbe
2010-05-03, 09:53
RobbanH,

Jag hämtar min på fredag.
Du kan få öva att klistra på min bil... :)


Kan inte resp. kontakta dig för att få dekalerna?
Rock-Ola och jag kommer säkert bara att slarva bort dessa.

ola
2010-05-03, 09:58
RobbanH,

Jag hämtar min på fredag.
Du kan få öva att klistra på min bil... :)


Kan inte resp. kontakta dig för att få dekalerna?
Rock-Ola och jag kommer säkert bara att slarva bort dessa.

jag kan plocka upp hela högen , ska ha lite annat av robban samtidigt!

powernap
2010-05-03, 10:20
Kan inte resp. kontakta dig för att få dekalerna?


redan gjort!

tack robertH!

Scitz0
2010-05-03, 12:45
Jag ser gärna att min levereras till Mantorp via någon vänlig NMCS medlem :) ... så slipper man onödig frakt osv.

ola
2010-05-03, 15:03
Jag ser gärna att min levereras till Mantorp via någon vänlig NMCS medlem :) ... så slipper man onödig frakt osv.

jag tar med dina.

jonaslindell
2010-05-03, 16:08
Jag ser gärna att min levereras till Mantorp via någon vänlig NMCS medlem :) ... så slipper man onödig frakt osv.

Samma här.. :)

ola
2010-05-03, 16:24
Samma här.. :)

och dina..

dvorak
2010-05-04, 07:37
Jag skulle inte heller tacka nej till en Ola-transport! :)

Hobbe
2010-05-04, 07:56
Jag siktar på att lägga upp MINI Cup-reglementet och tävlingsreglerna under dagen.
Reglementet är "levande", dvs det kommer att anpassas om så behövs under testsäsongen.
Dessutom kommer det att vara ganska frikostigt vad det gäller dispanser första säsongen.
Dispanser söks via mig under uppstartsfasen, men i framtiden kommer dispanser, och fortsatt utveckling av reglementet att hanteras av en reglementsgrupp bestående av MINI Cup-förare.

Den viktigaste delen som behöver verifieras under testsäsongen är vikt/effekt-förhållandet.
Det ska gå att trimma och det ska gå att lätta bilen då detta intresse finns bland deltagarna, men inte så mycket att det blir en överdriven fördel jämfört med en standardbil då tävlingsserien är en enkel tävlingsform för gatlegala standardbilar.
Om utvärderingen av vikt/effekt-förhållandet ska bli rättvis så är det av största vikt att ni uppger rätt effekt och tävlingsvikt.

powernap
2010-05-04, 07:58
Strålande info Måns!

Ser fram emot att rida paragrafer under 2010 ;-)

Hobbe
2010-05-04, 12:01
Nu har jag pratat med SBF, och vi kommer troligen att träffas först på Mantorp 8/5 så det utlovade reglementet med tävlingsreglerna kommer inte att publiceras förrän efter detta möte.
Jag uppskattar att ni kan få ta del av allt under söndagen 9/5.
Sedan har ni några veckor till 13/6 för att memorera allt utantill... ;)

dvorak
2010-05-04, 12:03
Åhhh, blir det förhör? :D

Hobbe
2010-05-04, 12:06
Åhhh, blir det förhör? :D

Japp, läxförhör planeras.
10 kg straffvikt för varje felaktigt svar :D

powernap
2010-05-04, 12:06
Japp, läxförhör planeras.
10 kg straffvikt för varje felaktigt svar :D

stackars K-E och jonaslindell ;-) då kommer deras bilar upp i matchvikt :woot:

Hobbe
2010-05-04, 12:10
Ja, bara att heta Jonas ger 50 kg straffvikt.
Gäller Nappar också...

dvorak
2010-05-04, 12:14
Jag gillar Måns regler!

Jag har även hört att en bajsbrun bil ger rätt till en extra stor turbo utan handikapp?

powernap
2010-05-04, 12:15
Ja, bara att heta Jonas ger 50 kg straffvikt.
Gäller Nappar också...

50 är inget......då närmar jag mig 1100 kg.....

Hobbe
2010-05-04, 12:18
Jag gillar Måns regler!

Jag har även hört att en bajsbrun bil ger rätt till en extra stor turbo utan handikapp?

Bajsbruna bilar tycker vi synd om :D

dvorak
2010-05-04, 12:19
Bajsbruna bilar tycker vi synd om :D

Precis, därför får de ha en större turbo? :pucko:

Hobbe
2010-05-04, 12:22
Precis, därför får de ha en större turbo? :pucko:

Nä, men ett tröstpris utdelas i form av :pucko:

dvorak
2010-05-04, 12:35
Härligt! Räcker gott för mig! :D

Hagatorpet
2010-05-04, 12:45
Jag gillar Måns regler!

Jag har även hört att en bajsbrun bil ger rätt till en extra stor turbo utan handikapp?

Och lavemang :cool:

RobertH
2010-05-06, 22:06
I morgon är en spännande dag, för då kommer dekalerna hit!

Följande har jag noterat:

BjörnP - Hämtar själv hos mig
Dvorak - Leverans med Ola på lördag (om han hittar klicket)
Kongo - Hämtar nästa onsdag. Inkasso direkt.
Hobbe - Hämtar själv hos mig
JonasLindell - Leverans med Ola på lördag
Karl-Ernst - Skickas med posten. Faktura.
KIT - ?
Powernap - Betalda, skickas med posten
scitz0 - Skickas
Ola - Hämtar själv hos mig
JohanW - Hämtar själv hos mig

Ni som hämtar här kan göra det efter kl.18 (ev. tidigare, ring!) i morgon. Jag står förmodligen och grillar på altanen med en iskall öl i näven när ni kommer :D

Ulvsundavägen 38
LÄNK (http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=ulvsundav%e4gen+38)

Mobil: 076-117 07 35

Från Stora Mossen, åk mot Bromma flyg 2-300 meter. Efter busshållplatsen, kolla efter huvudledsskylt. Direkt efter kommer en grå kåk. Kör in 90 grader höger på baksidan av den kåken.

Kontanter eller faktura får ni bestämma själva. Ses i morgon, och ni andra; lycka till på lördag och hoppas att ni blir nöjda med klisterlapparna!

Hobbe
2010-05-06, 22:35
Jag tänkte ta din öl och vakta grillen medan du klistrar på bilen ;)

RobertH
2010-05-06, 22:40
ÄNTLIGEN får jag klistra dekaler på Hobbes bil!

Ska ha lite gäster från Österrike här i morgon. Undra vad de tänker när det börjar rulla in preppade racebilar här som ska dekalstripas :D

Hobbe
2010-05-06, 23:02
Halvtyskar. Ett litet steg framåt! :)

dvorak
2010-05-07, 08:07
Härligt jobbat!

Nu kommer bilen iaf se snabb ut. Och jag har lärt mig från Måns att det är det viktigaste!

Hobbe
2010-05-07, 09:52
Absolut!

RobertH
2010-05-07, 14:50
Nu har alla dekaler och Olas grejor kommit. Sjukt snyggt! Ser fram emot att få leverera dessa godsaker :D

dvorak
2010-05-07, 14:51
Härligt! Hoppas man får se dem imorgon!

powernap
2010-05-07, 14:52
Nu har alla dekaler och Olas grejor kommit. Sjukt snyggt! Ser fram emot att få leverera dessa godsaker :D

ser fram emot att vittja brevlådan på måndag ;-)

RobertH
2010-05-07, 14:56
Postar dem nog på måndag (tar helg nu!), och ni har väl inget race på måndag, så kolla brevlådan på tisdag! :D

powernap
2010-05-07, 17:28
Postar dem nog på måndag (tar helg nu!), och ni har väl inget race på måndag, så kolla brevlådan på tisdag! :D

;-) kollar lådan varje dag, letar o letar......

RobertH
2010-05-13, 18:30
Nappen PM:ade mig angående monteringsanvisningar för dekalerna så jag postar dem här också ifall någon mer vill ha en enhetlig placering etc.

--


1. Tvätta dörrarna

2. Sätt en tejpbit (det gillar du va?!!) från backspegelns främre kant (där den sitter mot dörren) och rakt ner. Detta blir framkanten på dekalen. Sedan måttar du 4cm från backspegelfästets undre del och nedåt. Då har du den övre kanten.

3. Spraya med vatten och lite såpa. Lägg dekalen kant i kant med tejpen och passa in. Sätt pappret du tog loss dekalen från framför dekalen (med blanka sidan utåt) och skrapa med ditt American Express Platinum från mitten och utåt. Låt torka någon dag eller två innan du öser på med stora högtrycken. Klart!

/R

powernap
2010-05-13, 18:35
SKA tejpas på enligt ovanstående.....

RobertH
2010-05-13, 18:37
Okej okej, SKA! :D

Hobbe
2010-05-29, 17:17
I dag var jag på Mantorp och körde med AM&S.
Stötte där på en gammal BMWSC:are som inte har kört under ett par år, men nu har tillgång till en R56 JCW.
Han hade läst om MINI Cup, och anmälde sonika sig till MINI Cup 2010 :)

Scitz0
2010-06-06, 23:18
Jag satte på dekalerna för ett par veckor sedan och tänkte att jag skulle vara väldigt noga när jag satte dit dem så att det blev helt hundra. Jag har inte satt på särskilt många dekaler själv tidigare vilket kanske kan kännas märkligt med tanke på hur bilen ser ut ;).

Iaf, jag satte igång enligt Robbans noggranna beskrivning några inlägg upp, tvätta, tejpa och hade mig. Sen kom jag på snilleblixten att jag skulle vattenpassa in tejpen så att det blir helt rakt. Fan va smart jag är, körde på och fick dit dekalen, tryckte ut alla luftbubblor med mitt AmEx Black... fan va snyggt det blev.

Några dagar efter när jag titta på bilen så tyckte jag att dekalen luta lite snett bakåt... hur fan gick det till, jag vattenpassa ju in skiten. Sen kom jag på att jag satt på dekalen på föräldrarnas uppfart vilken står i lutning :p

Så smart var jag ;) ... jaja... inte hela världen, det blev iaf lika på båda sidor.

Rasmus
2010-06-07, 00:31
tryckte ut alla luftbubblor med mitt AmEx Black...
:happy: :D :happy:

dvorak
2010-06-07, 08:20
VISA for the win!!!! No credit shit here ;)


OLa: grym idé med vattenpass, hynd att det var lite snett haha

Hobbe
2010-07-12, 17:58
En liten påminnelse:
Det kommer inte att delas ut priser efter varje deltävling i år.
Inget är budgeterat för detta.
Däremot kommer pokaler att delas ut under avslutningsfesten till ettan, tvåan, och trean i totaltabellen.

ola
2010-07-12, 18:14
En liten påminnelse:
Det kommer inte att delas ut priser efter varje deltävling i år.
Inget är budgeterat för detta.
Däremot kommer pokaler att delas ut under avslutningsfesten till ettan, tvåan, och trean i totaltabellen.

Kan vara så att Britalian Racing bidrar med något pris oxå till pallplatserna!

Hobbe
2010-07-12, 18:21
Det får du gärna bidra med, men vi kan väl fokusera på att dela ut vad som redan utlovats först?
Kommer du med Mantorp-hjulklapparna till Emmaboda eller Knutan?
Behöver du hjälp med att övertala din hushållschef så kan vi skicka några kramgoa gubbar i skinnväst :D

ola
2010-07-13, 08:29
Det får du gärna bidra med, men vi kan väl fokusera på att dela ut vad som redan utlovats först?
Kommer du med Mantorp-hjulklapparna till Emmaboda eller Knutan?
Behöver du hjälp med att övertala din hushållschef så kan vi skicka några kramgoa gubbar i skinnväst :D

nu hindrar inget mig att dyka upp på Emmaboda och Knutstorp.. och det utlovade kommer med då.

Hobbe
2010-07-14, 21:34
Ett OK från styrelsen i BMWSC har nu kommit så ni kan räkna med trevliga pokaler som ska delas ut under säsongsavslutningsfesten på Gelleråsen till 1:an, 2:an, och 3:an i MINI Cup 2010.

Hobbe
2010-08-30, 14:35
Pokaler till pallplatserna totalt för MINI Cup 2010 beställda.

dvorak
2010-08-30, 14:46
Härligt Måns, fylls de med Pucko? :D

Minicup är ju riktigt proffsigt tack vare våra sponsorer + Måns!

Hobbe
2010-08-30, 15:07
Jo, men ska MINI Cup fortsätta att utvecklas behövs ett par extra krafter för att driva allt.
Inför 2011 behöver en tävlings/reglementsgrupp tillsättas.
Gruppen får ansvaret för tävlingarna och reglementet, och bör rimligen bestå av tre personer.

KIT
2010-08-30, 16:15
Jo, men ska MINI Cup fortsätta att utvecklas behövs ett par extra krafter för att driva allt.
Inför 2011 behöver en tävlings/reglementsgrupp tillsättas.
Gruppen får ansvaret för tävlingarna och reglementet, och bör rimligen bestå av tre personer.

Jag är på!

KIT
2010-08-30, 16:16
En liten påminnelse:
Det kommer inte att delas ut priser efter varje deltävling i år.
Inget är budgeterat för detta.
Däremot kommer pokaler att delas ut under avslutningsfesten till ettan, tvåan, och trean i totaltabellen.

Rent a Chef kan tänka sig att sponsra detta, men bara om dess eminente förare tar pallplats :-)

Hagatorpet
2010-08-30, 16:27
Var och när är avslutningstävligen?

dvorak
2010-08-30, 16:29
Gelleråsen i början på okt

2010-10-09 Gelleråsen

Från BMWSC.se

Björn P
2010-08-30, 16:32
Jo, men ska MINI Cup fortsätta att utvecklas behövs ett par extra krafter för att driva allt.
Inför 2011 behöver en tävlings/reglementsgrupp tillsättas.
Gruppen får ansvaret för tävlingarna och reglementet, och bör rimligen bestå av tre personer.

Jag har tidigare anmält preliminärt intresse för reglementskrivningar m m, men avstår gärna från detta då styrelseuppdraget här i NMCS tar mycket tid nog från bilkvoten. Hobbe, KIT och en till (powernap?) sen är vi ju hemma.

Hagatorpet
2010-08-30, 16:41
Då har jag skrivit in Gelleråsen i almanackan
var ligger det?
Karlskoga :D hittade det själv

Hobbe
2010-08-30, 17:31
Nappen har tidigare anmält sitt intresse.
Att KIT också vill är kul.
Jag hänger givetvis på.

Det skulle vara bra om herrarna också tittade över sina funktionärslicenser.
Själv uppgraderar jag just nu till TL B, ett krav för att i fortsättningen kunna vara tävlingledare för s.k. gatbilskörning, vilket inkluderar MINI Cup.
MINI Cup bör vara "självförsörjande" vad det gäller samarbetspartners, reglemente, tävlingsbesiktning, samt tävlingledning.
Något för tävlings/reglementsgruppen att diskutera under mörka vintermånader.
Samtliga deltagare i MINI Cup kommer därför att behöva få någon uppgift varje banträff 2011.
Något som säkert också kommer att främja gemenskapen.

Vad det gäller våra samarbetspartners under 2010 så har vi blivit väldigt bortskämda.
En klar fördel att dessa givmilda partners även själva kör MINI Cup.

Vad som också ska diskuteras är en ev. uppstart av en BMW-klass i MINI Cup.

Dessutom har jag en liten idé om en säsongsfinal 2011 i MINI Cup där utmanare blir inbjudna från likartade klubbar för att bättre marknadsföra konceptet MINI Cup.
Vågar gatbilar från Audi CS, Porsche CS, Peugeot-klubben, VW/GTI-klubben mfl utmana MINI:sarna?
Något som jag kommer att diskutera med SBF vad det gäller intresse, bana, och tidpunkt.

Hobbe
2010-09-13, 17:27
Nappen, KIT, och undertecknad är nu nominerade som kandidater för MINI Cups reglementsgrupp.
Stämman på BMWSC:s Årsmöte röstar ja eller nej.

loop
2010-09-13, 18:11
Hmm man kanske skull försöka ta sig till Gelleråsen och titta lite den 9 okt

Hobbe
2010-09-27, 23:58
SBF är nu på gång att publicera MINI Cup/Time Attack-konceptet som ett reglemente för alla intresserade SBF-anslutna klubbar.

Hobbe
2011-02-09, 12:55
Ett uppdaterat reglemente för 2011 är just nu hos SBF för behandling.