handdator

Visa fullständig version : Körglada vinterdäck?



JOBBARGUBBEN
2009-11-04, 19:27
Hej!
Jag får min bil i januari och har gärna däcklösningen klar när bilen kommer.
Därför hör jag med er redan nu.

när jag provkörde bilen satt 17" original sommardäck på, runflat dunlop har jag för mig.

bilen var otroligt rolig med dessa däck, och skulle vilja ha ett vinterdäck som är snarlika att köra på asfalt. Får såklart vara ok på vinterväglag också men man får väl ta det lite lungt annars.

Är det någon som har förslag på sådana?
Helst 17" för utséendet, men kan det bli ok körkänsla med 16" så får det duga.

RobertH
2009-11-04, 20:06
Inget direkt svar, men många brukar byta ut sina runflats mot vanliga däck för att få roligare köregenskaper.

Nu ska dock runflatsen ha blivit bättre på senare år, men du kanske bör ha det i åtanke.

JOBBARGUBBEN
2009-11-04, 20:41
jag har också hört det där men jag blev så otroligt positivt överaskad av körupplevelsen att jag omöjligt kunde tänka att däcken skulle vara dåliga.
Jag har en känsla av att jag ganska snabbt kommer att köra slut på dem i alla fall och då blir det inte run flats.

Kongo
2009-11-04, 20:46
jag har också hört det där men jag blev så otroligt positivt överaskad av körupplevelsen att jag omöjligt kunde tänka att däcken skulle vara dåliga.
Jag har en känsla av att jag ganska snabbt kommer att köra slut på dem i alla fall och då blir det inte run flats.

Köra slut på Dunlop SP Sport? Då kommer du bli först i världshistorien att lyckas med det, i princip outslitliga :mrgreen:

Jag kan inte påstå att jag märkt någon skillnad mellan sp sporten och toyo t1r, förutom att toyosorna slets ut på någon mil och att sp sporten skriker högre :D

JOBBARGUBBEN
2009-11-04, 21:02
Ursäkta att trådrubriken stämmer lite dåligt.
Jag har försökt ändra den men lyckas inte.
Går det inte?


Nu är den ändrad var visst lite fördröjning bara.

Rasmus
2009-11-04, 21:49
Köra slut på Dunlop SP Sport? Då kommer du bli först i världshistorien att lyckas med det, i princip outslitliga :mrgreen:
Hey! Han skulle bli den andra i historien att köra slut på dom.
Min Dunlop SP Sport gick på däckstrukturen och utan gummi när jag bytte ut dom :D

Kongo
2009-11-05, 17:35
Hey! Han skulle bli den andra i historien att köra slut på dom.
Min Dunlop SP Sport gick på däckstrukturen och utan gummi när jag bytte ut dom :D

Hur gick det till? Du hade ju knappt styrfart runt ringen vad jag såg ;)

För mycket böööörnande innanför ringmjuren för att impa på fjåårtisar? ;)