handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: Mini Night Run 2009



Morris99
2009-10-31, 19:09
Här diskuterar vi Mini Night Run 2009 i Göteborg

Elias
2009-10-31, 21:59
Tack för ett riktigt välorganiserat och kul event!
Gött med :pucko: och kul som fasen att åka omkring i stan.. Vart man än åkte mötte man Minisar.. :D
Hoppas på fler liknande grejer!

MVH

Elias

MrCooper
2009-10-31, 22:26
Jepp, ett stort tack till arrangörerna som tagit sig tid att fixa med detta!

När jag och Magnus stod parkerade på en mörk gata bakom gamla posthuset för att försöka gissa låtarna så kom en polisbil och stannade till. Han sa att det var den andra "lilla bilen" med ficklampor och pannlampor så han ville veta vad det var som pågick. :D

Samma sak när vi stannade till vid en busshållplats, då kom det fram en hel familj och undrade vad som hände i o m att det kryllade av Minisar.

Ace
2009-10-31, 22:33
Kul att det var så många som dök upp. Tyckte det flöt på fint.
Mycket bra organiserat av Björn, Eva och Jimmie.
Jag skötte bara piroger och Pucko i fikarummet och Peter var grym på parkeringen!
"Rallyt" verkar ju även ha gett effekt på stan också med tanke på att ni stötte på folk som till och med ville ha autografer av "kartläsaren"!
Detta får vi göra fler gånger!

Morris99
2009-10-31, 23:01
Tack alla för att ni kom och hade kul tillsammans med oss! Det var härligt att se alla smajl när ni gått i mål. Kom gärna med synpunkter och idéer så kan vi vässa arrangemanget till nästa gång. Vi kanske ska satsa på ett vårrus?

I väntan på våren och bättre väglag kommer här några bilder från kvällen!
Ett stort tack till Jimmie på BMW/Mini som ställde upp med priser mm.
/eva + björn

dvorak
2009-10-31, 23:34
Tack Eva, Björn och Jimmie för ett kanonjobb!

Stort tack även till alla er som kom, både kortväga och långväga, och gjorde det hela till en rolig träff!

Fredrik
2009-11-01, 07:02
Verkar som att ni hade en kanonkväll, mycket roligt att höra 8)

Men....visst finns det mer bilder?











;)

MaryJay
2009-11-01, 07:21
Tack för en mycket trevlig kväll skriver även jag! :) Det var hur skoj som helst, bra arrangerat och det gav absolut mersmak!

Kul att så många dök upp. Rallyvägen var mycket bra val för Minis. Det var ibland lite tävling vid kontrollerna längs vägen om vem som hann fram först och kom iväg först igen!

Ace, Elias är mycket glad över att vårt kylskåp nu innehåller en massa :pucko: Tack ;)

loop
2009-11-01, 07:25
Låter som ni haft riktigt kul, men blir lite avis

Ace
2009-11-01, 07:26
Tack för en mycket trevlig kväll skriver även jag! :) Det var hur skoj som helst, bra arrangerat och det gav absolut mersmak!

Kul att så många dök upp. Rallyvägen var mycket bra val för Minis. Det var ibland lite tävling vid kontrollerna längs vägen om vem som hann fram först och kom iväg först igen!

Ace, Elias är mycket glad över att vårt kylskåp nu innehåller en massa :pucko: Tack ;)

Ja det blev några över!
Gav ett 10-pack piroger till Feed Me också.
Har man den nummerplåten får man tåla sånt!

Morris99
2009-11-01, 08:47
Här kommer lite förklaringar över vilka prövningar vi utsatte deltagarna för;)
Mer bilder kommer under dagen
//e

Morris99
2009-11-01, 09:01
Jepp, ett stort tack till arrangörerna som tagit sig tid att fixa med detta!

När jag och Magnus stod parkerade på en mörk gata bakom gamla posthuset för att försöka gissa låtarna så kom en polisbil och stannade till. Han sa att det var den andra "lilla bilen" med ficklampor och pannlampor så han ville veta vad det var som pågick. :D

Samma sak när vi stannade till vid en busshållplats, då kom det fram en hel familj och undrade vad som hände i o m att det kryllade av Minisar.


The Italian Job 3???

powernap
2009-11-01, 09:13
skoj att allt funkade, och att eventet uppmärksammades i dur :-)

NickeNorrlänning
2009-11-01, 09:44
Ett stort tack till alla som dök upp med glatt humör i givetvis extra stort tack till arrangörerna Jimmy, Robban, Peter, Björn och Eva.

Hedersomnämnande till Björn och Eva för ett fantastiskt engagemang jättejobb med alla förberedelser.

Peter får en guldstjärna i kanten för jobbet som P-vakt. :D

Paraffinexpressen fick ta sin första skalp på vägen hem på mellan Göteborg och Kungsbacka (röd Seat familjebuss-diesel med sportauspuff). :drive:

Vi ser redan fram mot nästa Midnight Run.

/ Herr och Fru Falck.

Morris99
2009-11-01, 10:57
Här kommer mer bilder från kvällen!
//e

Morris99
2009-11-01, 11:02
å några till!

JMB Optimering fick kvällens stilpris för väl utfört uppdrag att fotografera en hund under kvällen - det blev texten "hot dog" från en korvmoj!

/e

powernap
2009-11-01, 11:41
hot dog var ju klockrent!!!!!

dvorak
2009-11-01, 12:23
hot dog var ju klockrent!!!!!

Säger du bara för att du ska få billigare service på JMB :eek:






























:pucko: ;)

Fredrik
2009-11-01, 13:09
Ingen Hot Choccolate då de flesta var bilburna vid tillfället antar jag, eller hade Peter tagit med sin favvodryck för att bjuda de som inte hade en ratt framför sig ;)

MaryJay
2009-11-01, 13:57
Ingen Hot Choccolate då de flesta var bilburna vid tillfället antar jag, eller hade Peter tagit med sin favvodryck för att bjuda de som inte hade en ratt framför sig ;)

Nej, jag såg endast Hot Chocolate i form av färgen på den snygga Mini Cooper Mayfair som poserade stolt inne på BMW... ;)

dvorak
2009-11-01, 15:27
Ingen Hot Choccolate då de flesta var bilburna vid tillfället antar jag, eller hade Peter tagit med sin favvodryck för att bjuda de som inte hade en ratt framför sig ;)

Nästa gång..... nästa gång.... :pucko:

FEED ME
2009-11-02, 00:15
Även Angelica, Fredrik, Johnny och jag tackar arrangörerna samt alla andra trevliga deltagare för en rolig kväll i Göteborg!

Här är min rapport:
http://www.autolife.se/page/34807/

MaryJay
2009-11-04, 19:49
Var finns resten av bilderna från denna kväll? :)

Ace
2009-11-04, 20:52
Var finns resten av bilderna från denna kväll? :)

Vi får be Morris99 lägga upp några fler.

Morris99
2009-11-05, 20:49
Kommer i helgen, men det var fler som hade kamera med sig?

/E&B

powernap
2009-11-06, 07:49
fredrik:confused:




;-)

dvorak
2009-11-06, 07:58
fredrik:confused:




;-)

Hehe, den var rolig! :D

Fredrik
2009-11-06, 08:53
fredrik:confused:




;-)

Nej, jag var inte där tyvärr - skönt dock att veta att det är flera som har svårt att hitta avlösarknappen eller vad den heter :)

Kul att också få använda den häringa guben:

TTWOP :galen

henrik
2009-11-07, 14:08
Det verkar ju som att jag definitivt missade något här! Jag får väl hoppas på att det blir fler (och att jag och Alice kan vara med!).

:pucko: <--- WTF?

Ace
2009-11-07, 15:56
Det verkar ju som att jag definitivt missade något här! Jag får väl hoppas på att det blir fler (och att jag och Alice kan vara med!).

:pucko: <--- WTF?

Efter som succén var total så givetvis kör vi en ny orientering till våren!
Med en massa piroger och :pucko::pucko::pucko::pucko::pucko:!

(För er som inte visste det så dricks det alltid Pucko på evenemang i NMCS regi!)

Green Meanie
2009-11-07, 17:20
Hej, lägg upp bilderna i Albums istället! Mycket bättre då de inte gå förlorade i massa threads!

dizapear
2009-11-07, 17:21
Det pratades ju lite lätt om Lucia. Kunde inte det vara något? Rykten säger att Stockholmsgänget kör luciatåg med :gp: :)
Lussebullar och :pucko::pucko: ?

Morris99
2009-11-08, 19:52
Hej, lägg upp bilderna i Albums istället! Mycket bättre då de inte gå förlorade i massa threads!

Bilder från MNR 2009 finns nu under Bilder& Album

/ Björn

MaryJay
2009-11-08, 20:27
Bilder från MNR 2009 finns nu under Bilder& Album

/ Björn

Toppen! :D