handdator

Visa fullständig version : gummimattor!



nems
2009-10-25, 13:40
Hej!

Har köpt en mini -07:D. Men den har inga gummi mattor. Några tips? är det beställnings vara hos BMW? eller om någon har till övers som man får köpa!
mvh /n

Fredrik
2009-10-25, 13:56
Välkommen i gänget, Niclas 8)

Har du en R50/R53 eller R56?

Jag fick R53 gummimattor till min R56 när jag köpte den och jag funderar på att byta ut dem mot R56 gummimattor, de är använda två vintersäsonger men hela och rena.
Det är modellen med runda ringar över hela mattan, en klassisk MINI gummimatta till R53.
Hör av dig via PM om du är intresserad.

Ska du köpa nya gummimattor tror jag det bara går hos MINI/BMW, såvida ingen MINIst har tips om annat?

HF-Björn
2009-10-25, 16:40
Tja, jag har ett sett gummi mattor över till R56 som bara ligger och skräpar.

nems
2009-10-25, 16:44
Fredrik har löst mit mattproblem :)

Fredrik
2009-10-25, 18:18
Björn, vad ska du ha för dem - är de nya?

Fredrik
2009-10-28, 14:36
Problem solved :D - hämtade ut sprojtans nya Cooper S R56 mattor idag hos MINI Stockholm.

Vår nye (blivande?) medlem nems (heter egentligen Niclas) mötte mig utanför MINI Stockholm och köpte mina begagnade (men fräscha) gummimattor.

Två nöjda MINIster med nya gummimattor styrde från MINI Stockholm i eftermiddags :D

powernap
2009-10-28, 14:54
lyckliga ni ;-)

strax dags för avställning här :-(

Fredrik
2009-10-28, 17:00
lyckliga ni ;-)

strax dags för avställning här :-(

Huvaligen Jonas, måste vara årets värsta dag :eek:

Aja, du får tejpa och klappa om besten under vintervilan.
Kan du ställa in en TV i garaget kan du ju dessutom torrköra om du kopplar in en X-box eller liknande och spelar upp en bana :ide:

nems
2009-10-28, 20:08
jap trevligt med nya mattor i coopern ser mycket bättre ut nu, så tack för dom Fredrik och tack för demo visningen hos mini i solna känns som det finns mycket mer som behöver köpas där,,,ska nu sälja in kylen till frugan ;)

nems
2009-10-28, 20:39
och nu medlem på riktigt =)

powernap
2009-10-29, 06:59
och nu medlem på riktigt =)

varmt välkommen!!!!

Björn P
2009-10-29, 08:02
Härligt nems!

Välkommen på riktigt. :D

/Björn P

Fredrik
2009-10-29, 08:05
jap trevligt med nya mattor i coopern ser mycket bättre ut nu, så tack för dom Fredrik och tack för demo visningen hos mini i solna känns som det finns mycket mer som behöver köpas där,,,ska nu sälja in kylen till frugan ;)

Hehe, du har slagit in på en farlig väg Niclas - det finns en uppsjö av vill-ha MINIpryttlar som jag berättade för dig :D

En MINI SMEG kyl står högt på önskelistan här också, men efter en titt på kontot så inser man att det är den lilla Urban Chillbox som gäller :blink:

Kul att du blev betalande medlem efter vår pratstund, varmt välkommen till detta steg i din MINIstkarriär 8)

Rexoar
2009-10-29, 11:47
Hehe, du har slagit in på en farlig väg Niclas - det finns en uppsjö av vill-ha MINIpryttlar som jag berättade för dig :D

En MINI SMEG kyl står högt på önskelistan här också, men efter en titt på kontot så inser man att det är den lilla Urban Chillbox som gäller :blink:

Kul att du blev betalande medlem efter vår pratstund, varmt välkommen till detta steg i din MINIstkarriär 8)

Sorry att jag är lite seg och retard... Men jobbar du på MINI Solna Fredrik? :O

Fredrik
2009-10-29, 15:43
Sorry att jag är lite seg och retard... Men jobbar du på MINI Solna Fredrik? :O

Hehe, nej, men jag är där då och då och det har gått så långt att jag funderar på att skaffa en C/O-adress dit :mrgreen:

Rexoar
2009-10-29, 15:51
Hehe, nej, men jag är där då och då och det har gått så långt att jag funderar på att skaffa en C/O-adress dit :mrgreen:

Haha ok :D brukar ju bli så ibland.. :P Du råkar inte ha flera gummimattor liggandes eller vet någon priset på nya? Måste oxå införskaffa de innan den blöta vintern är här...

En till sak jag kan passa på att fråga.. Får man rabatt av återförsäljare om man är betalande medlem? :O

/José

Fredrik
2009-10-29, 16:05
Haha ok :D brukar ju bli så ibland.. :P Du råkar inte ha flera gummimattor liggandes eller vet någon priset på nya? Måste oxå införskaffa de innan den blöta vintern är här...

En till sak jag kan passa på att fråga.. Får man rabatt av återförsäljare om man är betalande medlem? :O

/José

Japp, om man blir betalande medlem så får man ett urtjusigt medlemskort att visa upp hos den lokala MINIhandlaren, en elegant MINIdekal att sätta på sin MINI, och på forumet syns det genom att man får sitt namn i grönt med en guldstjärna 8)

Jag har dessvärre inga gummimattor kvar då nems köpte mina, men släng ut frågan på forumet - det kanske är någon MINIst som har dubbla uppsättningar eller vill skaffa nya (som jag).

Rexoar
2009-10-29, 17:01
Aha ok coolt! :) Ska nog bli betalande medlem inom en snar framtid skulle jag tro.. En dekal på bilen har jag redan ;) Randypiper hade redan fixat det! Finns det olika MINI org gummimattor eller är alla lika?

nems
2009-10-29, 22:20
tack alla ! ska bli kul att lära sig mer om mini här.