handdator

Visa fullständig version : Ett måste för prylnissar som RobbanH och RE



Hobbe
2009-10-20, 01:57
Nyhet:

http://www.motoringfile.com/2009/10/19/mini-releases-official-bluetooth-headset/


Spådom:

Även Försiktige Fredrik borde vara intresserad (det står ju MINI på prylen för bövelen...), men han väntar på vad RobbanH eller RE tycker innan han köper.
När FF väl ska köpa prylen så upptäcker han i ögonvrån att ett par nya MINI-modellbilar har dykt upp hos MINI Solna.
I detta ögonblick förvandlas Försiktige Fredrik till Vilde Fredrik :D
Barnen blir utan veckopeng...igen.


Både nyhet och spådom är gratis. Vassego :)

Fredrik
2009-10-20, 06:54
Hurra, en sådan (plus lite fler modellbilar) kanske man ska skaffa sig :banana:

En avslutande kommentar: vad är veckopeng för något :blink:

Haugthon
2009-10-20, 06:56
Osch! En sådan skall jag ha! Pefrekt nu när min andra blev överkörd av en Skoda.

MaryJay
2009-10-20, 09:52
Tuff! En sån borde man ha i bilen :D

powernap
2009-10-20, 09:58
eftersom det finns lite krom på den så lär ju robban hoppa högt av upphetsning....
o när robban hoppar högt så lär den med polerat grenrör köpa.....

vilken blingsamling :-)

*går o gömmer mig*

:banana:

;-)

Luc!fear
2009-10-20, 15:54
Vill ha...
När släpps den?
Vad kommer den att kosta? Någon som vet?
/Dan

RobertH
2009-10-20, 16:01
Jag trodde det där var mer en Hobbegrej faktiskt, du jobbar ju i Kista där alla går runt och leker Fuglesang med komradios i örat och blicken i skyn :D

Hobbe
2009-10-20, 16:07
"Houston, we have a problem"

Det gäller att ha uppsikt på Fuglesang.
Han brukar ju tappa saker som kan göra ont att få i huvudet :D

Luc!fear
2010-02-13, 08:54
Något nytt om detta MINI bluetooth headset?
Vart går det att köpa? enbart hos BMW/MINI?
Pris någon?
Länk på nätet?
/Dan

Ace
2010-02-13, 11:38
Bluetooth-headset är inget en normal människa vill ha.
Inte ens om det står MINI på den!
Usch!

Luc!fear
2010-02-13, 14:12
Bluetooth-headset är inget en normal människa vill ha.
Inte ens om det står MINI på den!
Usch!
Varför det?
En motivation vore bra...
/Dan

Ace
2010-02-13, 16:37
Varför det?
En motivation vore bra...
/Dan

Tycker bara det ser ut som att man försöker vara mer upptagen än vad man egentligen är. Ingen kan vara så stressad så man inte hinner ta upp mobilen ur fickan. :D:D:D Speciellt när man går på IKEA en söndag. Vad är det då för samtal man väntar som är så förbannat viktigt????

JohanH
2010-02-13, 19:35
Tycker bara det ser ut som att man försöker vara mer upptagen än vad man egentligen är. Ingen kan vara så stressad så man inte hinner ta upp mobilen ur fickan. :D:D:D Speciellt när man går på IKEA en söndag. Vad är det då för samtal man väntar som är så förbannat viktigt????

Jag har en Jawbone2. Jag använder det vid två tillfällen - när jag kör bil (prata i luren med en hand upptagen när man kör bil BORDE vara förbjudet) och när jag kör barnvagn. Det är säkerhetsfrågor att använda båda händerna för det andra man håller på med.

Men det ser jönsigt ut på IKEA en söndag, det håller jag med om.

Rasmus
2010-02-13, 21:26
Jag har en Jawbone2. Jag använder det vid två tillfällen - när jag kör bil (prata i luren med en hand upptagen när man kör bil BORDE vara förbjudet) och när jag kör barnvagn. Det är säkerhetsfrågor att använda båda händerna för det andra man håller på med.
Har dom inte forskat på det där och kommit fram till att det är precis lika farligt att köra bil och prata i telefon med headset som utan headset?

Det är ju inte med händerna du kör egentligen, dom är bara en förlängning av hjärnan och är inte hjärnan på vägen, utan i telefon, så spelar det ingen roll vart händerna befinner sig.

JohanH
2010-02-14, 09:36
Har dom inte forskat på det där och kommit fram till att det är precis lika farligt att köra bil och prata i telefon med headset som utan headset?

Det är ju inte med händerna du kör egentligen, dom är bara en förlängning av hjärnan och är inte hjärnan på vägen, utan i telefon, så spelar det ingen roll vart händerna befinner sig.

så är det säkert - men jag föredrar att kunna hålla i ratten och växla samtidigt - inte bara en av sakerna. Styra med knäna kanske går, men är ju inte vad TSV lärde ut (när jag tog körkort - nu är det väl Transportstyrelsen).

Luc!fear
2010-02-14, 20:24
Jag arbetar med mina händer...kan vara bra att kunna slippa klämma fast telefonen i mellan örat & axeln i några längre stunder.
Jag få så förbannat ont efter en halvtimme i den ställningen...
Ingen som vet något mer om just denna då?
Finns den hos BMW/MINI i Sverige?
Pris någon...?
/Dan

Fredrik
2010-02-15, 12:41
Dan, jag har sett denna i en monter hos MINI Stockholm men har ej prisuppgift på den - ring till MINI Stockholm/reservdelar på 08-735 39 00 så ska de kunna ge dig en prisuppgift.

Mig veterligen finns den bara att beställa hos MINI, men någon IT-guru här på forumet kanske har mer tips ;)

ola
2010-02-15, 14:16
jag säljer den , återkommer med pris inom några dagar...

Fredrik
2010-02-15, 14:57
jag säljer den , återkommer med pris inom några dagar...

Aha, det visste jag inte - sorry Ola, men nu vet alla att den även finns hos Britalian :D

Luc!fear
2010-02-15, 15:48
jag säljer den , återkommer med pris inom några dagar...
Kan du också få fram lite info om den:
passtid, vikt, m.m.
Ja kanske t.o.m något datablad eller länk till ett...
/Dan