handdator

Visa fullständig version : Ska det kosta så mycket?



Robbo
2009-10-15, 15:08
Köpte min Mini cooper från -08 och åkte på första servicen efter 3000 mil. På denna service bytte dom olja för en nota på 2.800 :- samt att dom meddelade mig att bromsarna höll på att ta slut vilka jag bytte en månad senare för en skön nota på 3.900:-. Ska det kosta så mycket?

Har köpt bilen på BMW Group i Solna och det kan väl nämnas att bilen varit inne för två fel som går på nybilsgarantin varav ett som fortfarande inte är fixat samt att man fick tillbaka bilen med svarta fingeravtryck på de vita listerna.

Mmmm, Finns det andra verkstäder för mini cooper i stockholm?

Hobbe
2009-10-15, 16:24
Novation i Uppsala rekommenderas.
Annars Bilcentralen (Kungens kurva).

RobertH
2009-10-15, 19:18
Annars Borgs Bil i Vällingby. De får dock inte sköta garantiärenden.

Själv tänker jag serva på Borgs bil så länge det går, och småärenden såsom bromsbyten får typ Mekonomen fixa. Hundra gånger bättre service, bemötande och priser än BMW Solna.

FourBrothers
2009-10-16, 21:23
bilen varit inne för två fel som går på nybilsgarantin varav ett som fortfarande inte är fixat


vad exakt är de för två fel?

Robbo
2009-10-19, 15:02
Ett fel var att värmeslingorna i bakrutan inte fungerade, detta blev fixat. Det andra var att instrument panelen på passagerarsidan skallrade, Detta flyttade på sig. Så nu skallrar det i mitten av instrumentpanelen istället.

Emely&Robert
2009-10-21, 08:31
Ett fel var att värmeslingorna i bakrutan inte fungerade, detta blev fixat. Det andra var att instrument panelen på passagerarsidan skallrade, Detta flyttade på sig. Så nu skallrar det i mitten av instrumentpanelen istället.

Det där felet är det bara att åka tillbaka med tills du är nöjd. Vi har varit inne massvis med gånger.

rogeraberg
2009-11-21, 18:52
Köpte min Mini cooper från -08 och åkte på första servicen efter 3000 mil. På denna service bytte dom olja för en nota på 2.800 :- samt att dom meddelade mig att bromsarna höll på att ta slut vilka jag bytte en månad senare för en skön nota på 3.900:-. Ska det kosta så mycket?

Shit, kostade det 2800 för oljebyte? Ska in på service med min snart och oljan kan man ju byta själv. Eller? Gjorde det på min Alfa i helgen och det gick finfint.

Vad gör de mer på service förutom byter oljan?

Emely&Robert
2009-11-22, 15:59
Vad gör de mer på service förutom byter oljan?

Har man tur så begränsar det sig till någon reva i inredningen eller repa i lacken :D