handdator

Visa fullständig version : The Chilli package is a bargain!



GustavO
2009-10-08, 13:56
Jag tror det blir svårt att låta bli nu. Vad är en Peugeot 407 mot en Mini Cooper?

Och gissa om jag blev positivt överraskad när jag var på BMW Malmö (Förenade Bil som för övrigt verkar vara toppen) och fick redan på att Chilli-paket numera kostar 4.900:-! Så en Brittish Green med farthållare, stripes och armstöd slutar på 187.000:- cirka! :o Det är ju nästan vad en 2008:a med typ 2000 mil på mätaren lätt kan kosta. Så det känns som att det är en ny bil man ska köpa nu, och inte satsa på begagnat. Dessutom får man ju gratis service numera om man köper en ny så bara där tjänar man ju nästan 10.000:-.

Eller vad säger Ni? Visst måste det vara läge att shoppa nytt med tanke på denna kampanjen?

Och jag bara längtar efter att komma med i MINI-familjen och kunna stoltsera med att han en liten Cooper-ögonsten i garaget.

Scitz0
2009-10-08, 14:16
Låter som ett väldigt bra pris, nu kommer jag inte ihåg vad jag betala för chilli paketet men det var säkert i stil med 17000:- eller liknande. Bilen du syftar på är ingen S antar jag med tanke på priset, vanlig Cooper eller?

GustavO
2009-10-08, 14:24
Nej, det är ingen S utan en vanlig Cooper. Nu har inte jag kört en S och jag vet inte om jag vågar för då vill jag bara haaaaaaaa. :) Men det är så mycket körglädje i Coopern så jag tror inte att jag kommer att sakna glädjen. Smilgroparna lär vara djupa som månkratrar ändå!

Haugthon
2009-10-08, 16:19
Smilgroparna lär vara djupa som månkratrar ändå!

Hear Hear!!!

:drive:

Det är ju inte storeken som räknas, utan hur man använder den.... i kurvorna alltså... ;)

Ace
2009-10-08, 16:24
Prova en "s"!

Scitz0
2009-10-08, 16:51
Glöm inte trycka in sport knappen heller :)

loop
2009-10-08, 17:26
Prova inte en S, för då kan du bara köpa en S

MINA
2009-10-08, 17:50
Fundera över vad du har budget /behov av............................... . Provkör INTE en S om du tar beslutet att köpa en vanlig Cooper.

Själv köpte jag en Cooper bla. för att vi är flera i familjen som nyttjar bilen och jag bedömde att det inte var helt optimalt att mina döttrar med respektive svärsöner och körkort på prov skulle gasa runt i en "Potent Sportbil".

Jag och familjen är helnöjd med Coopern och hittar MYCKET körglädje trots det ringa hästkraftsantalet.

Kan tänka mej att det till och med finns mer körglädje i en vanlig Cooper då du för att hålla rygg på S modellerna måste hålla varvtalet på 4000 rpm och uppåt, mycket nerväxlingar och tung högerdoja kombinerat med minimalt bromsande. VÄLJ INTE BORT EN COOPER FÖR ATT DU INTE TÄNKER KÖPA EN S modell. Mycket nöje och välkommen till gänget :D

Björn P
2009-10-08, 20:40
Nej, det är ingen S utan en vanlig Cooper. Nu har inte jag kört en S och jag vet inte om jag vågar för då vill jag bara haaaaaaaa. :) Men det är så mycket körglädje i Coopern så jag tror inte att jag kommer att sakna glädjen. Smilgroparna lär vara djupa som månkratrar ändå!

Håller med dig! En Cooper är så j-vla rolig att köra. Min MINIkarriär började med att jag hade min Porsche på verkstaden och fick en MINI Cooper som hyrbil. Coopern var roligare än Porschen och då var det bara att sälja den sistnämnda. Att det sen blev en värre modell för mig beror enbart på att jag har den för banracing. I gatutrafiken är en Cooper kanon.

Lycka till och välkommen till NMCS.

/Björn P