handdator

Visa fullständig version : Wohoo - just fått exklusivt presskit på Coupé Concept och Roadster



Fredrik
2009-10-05, 17:00
Jag har lyckats få fatt i ett presskit på Coupé Concept och Roadster via en Belgisk MINIpolare. Det är två små böcker i en liten portfolio, en med fina bilder i samt en bok med text.

I materialet låg det även två DVD-skivor, en med mer utförlig text om Copué och Roadster och en med bilder, filmer och annat smått och gott på om dessa båda modeller - ska spana in dem i kväll :D

andreass
2009-10-05, 18:30
Jag har lyckats få fatt i ett presskit på Coupé Concept och Roadster via en Belgisk MINIpolare. Det är två små böcker i en liten portfolio, en med fina bilder i samt en bok med text.

I materialet låg det även två DVD-skivor, en med mer utförlig text om Copué och Roadster och en med bilder, filmer och annat smått och gott på om dessa båda modeller - ska spana in dem i kväll :D

Vet vi ngt om prisläget på dessa godbitar?

Fredrik
2009-10-05, 21:34
Vet vi ngt om prisläget på dessa godbitar?

Inte för tillfället, det blir nog som i fallet med de befintliga MINImodellerna lite beroende på vad man väljer för version ;)

Jag har lite kontakter inom MINI-världen, kollar om någon av dessa har något pris på vad den skulle kosta på ett ungefär (när den väl kommer att finnas hos MINI ÅF).

Rasmus
2009-10-06, 00:22
Inte för tillfället, det blir nog som i fallet med de befintliga MINImodellerna lite beroende på vad man väljer för version ;)

Jag har lite kontakter inom MINI-världen, kollar om någon av dessa har något pris på vad den skulle kosta på ett ungefär (när den väl kommer att finnas hos MINI ÅF).

Pris och datum vore toppen. Leta och gräv bland dina insiders nu, Fredrik! :D

Fredrik
2009-10-06, 07:17
Pris och datum vore toppen. Leta och gräv bland dina insiders nu, Fredrik! :D

I am on it, Rasmus :galen

Fredrik
2009-10-07, 08:55
Pris och datum vore toppen. Leta och gräv bland dina insiders nu, Fredrik! :D

Datum för säljstart hos MINI ÅF ej satt ännu, däremot har jag fått en ungefärlig prisbild samt förmodad modellflora som min kontakt har fått indikerad direkt av MINI/BMW-folket.

De kommer antagligen att finnas tillgängliga som Cooper, Cooper D, Cooper S och JCW.
Priset väntas ligga i linje med övriga MINI-modeller (de får inte bli för dyra), räkna med ungefärliga priser runt vad R57 cab ligger på idag, med respektive motor.

Så snart de officiella priserna kommer samt säljstart hos MINI ÅF så ska jag försöka lägga ut dem på vårt forum.

Rexoar
2009-10-07, 11:29
Fredrik du är guld värd! :D

Fredrik
2009-10-08, 09:13
Fredrik du är guld värd! :D

Tack så mycket för komplimangen, Rexoar :D

Jag tycker det är roligt att få ut så mycket info som möjligt till er MINIster om kommande godbitar.
Jag har som sagt ett mycket bra kontaktnätverk med MINIster utomlands som har djupa MINIkontakter (en person jobbar t.om. på MINI Plant Oxford) vilket gör att jag kan få svar på vissa frågor som ännu inte alltid är officiella ;)

Luc!fear
2009-10-08, 09:41
Jag har lite kontakter inom MINI-världen, ...
Hur går det med den "nya" kontakten i Stockholm / MINI Sverige?
Håller han/hon sig fortfarande undan?
/Dan

Fredrik
2009-10-08, 09:52
Hur går det med den "nya" kontakten i Stockholm / MINI Sverige?
Håller han/hon sig fortfarande undan?
/Dan

Ja, men jag har hittat en annan kanal in i MINIs marknadsföringsorganisation här i Sverige, dock inte på Heidis nivå men jag tycker att den är rätt bra.