handdator

Visa fullständig version : GP



rajapruk
2009-09-24, 14:19
GT:s gamla GP till salu igen.

http://www.blocket.se/stockholm/Mini_Cooper_S_JCW_GP__Svensksald__23638306.htm?ca= 15&w=3

Helan
2009-09-24, 16:51
den hade väl inte "bara" 218hk!?

Hobbe
2009-09-24, 17:05
Jo, den blev återställd innan den såldes.

JockeO
2009-09-24, 19:12
Jo, den blev återställd innan den såldes.


Den här frågan kanske är lite off topic... Då den inte bara gäller just denna :gp:


Det här med att "återställa" en trimmad bil innan man säljer den. Varför?

/M v h, JockeO

David S
2009-09-24, 20:05
Bättre värde att "parta" ut delarna än att sälja bilen trimmad?

Ace
2009-09-24, 21:15
Jo, den blev återställd innan den såldes.

Undra var alla prylarna har tagit vägen? Har han sålt dom utan att sätta ut annons här på sidan? :) GRS Intercoolern är ju kvar och den vattenkylda prylen skall ju ge 16hk! så lite mer än 218hk har den allt! Även Milltek catback.

Andersson
2009-09-24, 22:32
Den här frågan kanske är lite off topic... Då den inte bara gäller just denna :gp:


Det här med att "återställa" en trimmad bil innan man säljer den. Varför?

/M v h, JockeO

För att den stora massan har ofta en tendens att dra öronen åt sig när en bil är trimmad skulle jag tippa...

JockeO
2009-09-25, 07:38
För att den stora massan har ofta en tendens att dra öronen åt sig när en bil är trimmad skulle jag tippa...

Ja, resonemanget att en trimmad bil har gått hårdare, än en bil vars ägare har tyckt att ursprunglig effekt har räckt är ju logiskt.

Men bilen blir ju inte mindre hårdkörd eller ev. sliten av trimmet i sig, bara för att man sedan plockar bort trimmet.

Så om din (och min) teori stämmer, så är ju säljaren antingen mindre smart, eller så försöker h*n lura köparen.

Och båda alternativen borde ju var skäl nog att inte skriva sådant på webben.


/M v h, JockeO

powernap
2009-09-25, 07:40
Ja, resonemanget att en trimmad bil har gått hårdare, än en bil vars ägare har tyckt att ursprunglig effekt har räckt är ju logiskt.

Men bilen blir ju inte mindre hårdkörd eller ev. sliten av trimmet i sig, bara för att man sedan plockar bort trimmet.

Så om din (och min) teori stämmer, så är ju säljaren antingen mindre smart, eller så försöker h*n lura köparen.

Och båda alternativen borde ju var skäl nog att inte skriva sådant på webben.


/M v h, JockeO

skriver under på det pappret....

rajapruk
2009-09-25, 10:46
Angående GRS Intercooler med waterspray. Hur fungerar en sådan på vintern?
Är det glykol den sprayar, eller är det fara att en sådan fryser sönder? Bara en tanke...

Ace
2009-09-25, 17:31
Angående GRS Intercooler med waterspray. Hur fungerar en sådan på vintern?
Är det glykol den sprayar, eller är det fara att en sådan fryser sönder? Bara en tanke...

Den har inte vattensprut utan det är en GRS Motorsport Chargecooler som sitter på GP´n.
Se länk: http://www.grsmotorsport.co.uk/minichargecooler.html

rajapruk
2009-09-25, 17:49
Aha, I see.
4 grader kallare insugsluft ger alltså 16hk säger dom? Vågar inte tänka på hur många hästar jag kommer ha till vintern!

Ace
2009-09-25, 21:01
Aha, I see.
4 grader kallare insugsluft ger alltså 16hk säger dom? Vågar inte tänka på hur många hästar jag kommer ha till vintern!

En kall morgon och bilen går som ett skott! Jag lovar. Börjar 06:42 på jobbet! :)