handdator

Visa fullständig version : NickeNorrlänning: Mini Clubman D R55 Astro Black



NickeNorrlänning
2009-09-15, 06:37
Så ja, nu när man är husägare och allt så måste man ju ha en kombi med oljebrännare för att smälta in i Svensson-idyllen. Köpt av Jimmie på BMW Bilia Group Göteborg.

Spec:
Astro Black (svart med svart tak, C-stolpar i silver)
Sportläderrratt med multifunktion
Farthållare
17" Crown Spoke
Sportstolar halvläder (svart/svart)
Klimaautomatik
Radio Boost
Mini HIFI
m.m...

Tejp och annat tingel-tangel skall beställas idag!

login
2009-09-15, 06:41
Trevligt... Grattis till bilen och välkommen in i diesel världen!

NickeNorrlänning
2009-09-15, 07:24
Trevligt... Grattis till bilen och välkommen in i diesel världen!

Tackar, tackar! Blir intressant att gå från ettrig sugmotor till sömnig men förhoppningsvis stark diesel. Har inte provkört min Clubman D ännu... :D

Fredrik
2009-09-15, 07:30
Tjusigt, Nicke - man blir alldeles snurrig så som du byter MINI :D ;)

powernap
2009-09-15, 07:42
Tjusigt, Nicke - man blir alldeles snurrig så som du byter MINI :D ;)

kan inget annat än hålla med fredrik....

tror dock du är här för att stanna o e välkommen oavsett 15 minisar under ett år :woot:

Björn P
2009-09-15, 07:51
Instämmer i snurrigheten. Och gratulationerna!

/Björn P

Haugthon
2009-09-15, 12:13
Grattis till en underbar bil! Kollade in din bil idag på blocket.... fan då är den ju såld:cry:

dvorak
2009-09-15, 12:36
Sedär, grattis till en fin bil!

NickeNorrlänning
2009-09-15, 14:59
Grattis till en underbar bil! Kollade in din bil idag på blocket.... fan då är den ju såld:cry:

Inte vara ledsen. Du kan får köpa blåtiran istället! :blink:

Aleckz
2009-09-15, 16:13
Grattis till en fin Clubman!

Ace
2009-09-15, 16:28
Trodde du åter igen skulle lämna oss. Härligt att du/ni inte släpper taget!

JCM betyder John Cooper M.........! Ja vem kan hitta på det bästa förslaget!?

NickeNorrlänning
2009-09-15, 17:56
Tjusigt, Nicke - man blir alldeles snurrig så som du byter MINI :D ;)

Tackar, tackar! Hmm, vad menas med alla konstiga kommentarer...? :confused: Förstår inte...

NickeNorrlänning
2009-09-15, 17:56
Sedär, grattis till en fin bil!

Man tackar!

NickeNorrlänning
2009-09-15, 17:58
kan inget annat än hålla med fredrik....

tror dock du är här för att stanna o e välkommen oavsett 15 minisar under ett år :woot:

Vad menas? :hihi: Jag gillar Minisar väldigt mycket.

NickeNorrlänning
2009-09-15, 17:59
Grattis till en fin Clubman!

Tack! Längtar att få montera lite roliga grejer på den...

NickeNorrlänning
2009-09-15, 18:01
Trodde du åter igen skulle lämna oss. Härligt att du/ni inte släpper taget!

JCM betyder John Cooper M.........! Ja vem kan hitta på det bästa förslaget!?

Som jag sagt tidigare; det är svårt att bli av med mig!

Det är bra, Robban! Kretivitet vad ordet! Mera förslag!

Björn P
2009-09-15, 18:04
Tack! Längtar att få montera lite roliga grejer på den...

Spännande! Vad har du för mods inplanerade?

/Björn P

Ace
2009-09-15, 18:12
Härligt!
Nicke har knappt hunnit få hem bilen förrän folk frågar vad han har för mods-planer!!!

Vad sägs om en höjningssats, safari-snorkel, takräcke med bensindunk och fyra feta Hella-ljus fram! :)

NickeNorrlänning
2009-09-15, 20:01
Härligt!
Nicke har knappt hunnit få hem bilen förrän folk frågar vad han har för mods-planer!!!

Vad sägs om en höjningssats, safari-snorkel, takräcke med bensindunk och fyra feta Hella-ljus fram! :)

Gillar ideén med snorkel... Undrar var man kan få tag på den...? Till att börja med blir det nog endast nya spegelkåpor samt dekor/stripes.

Ace
2009-09-15, 20:29
http://www.safarisnorkel.com :)

Du får maila dom och höra om dom har någon till Clubman på gång?

NickeNorrlänning
2009-09-16, 11:38
Är sjukt sugen på att hämta den nya bilen, men hade tänkt försökt hålla mig tills blåtiran är såld... Annonsen på blocket kom ut imorse och jag sitter och stirrar på telefonen och väntar på att någon ska ringa och köpa blåtiran. HALLÅÅÅÅ!!! Ring då för helvetet, telefonjävel! :banghead:

NickeNorrlänning
2009-09-16, 20:06
Som jag sagt tidigare; det är svårt att bli av med mig!

Det är bra, Robban! Kretivitet vad ordet! Mera förslag!

Såg att det inte var min bil på bilden för den heter visst JCO... John Cooper OJÄVLARVADETGÅR, eller...?

rajapruk
2009-09-17, 13:15
Lycka till med försäljningen. Min känsla är att begmarknaden är rätt het just nu. Jag fick sålt min Saab 9-3 på en dag, och jag fick det jag ville ha för den.

powernap
2009-09-17, 13:55
vettiga objekt till rätt pengar hinner inte landa hos bilhandlarna.......

grattis...

NickeNorrlänning
2009-09-17, 16:19
Lycka till med försäljningen. Min känsla är att begmarknaden är rätt het just nu. Jag fick sålt min Saab 9-3 på en dag, och jag fick det jag ville ha för den.

Hmm... Har varit några som ringt, men ärligt talat trodde jag att den skulle bli såld inom 24h. Jag tyckte jag la mig väldigt lågt i pris (billigaste 06:an i Sverige). Märkligt och besynnerligt... Kanske Mini har en väldigt liten kundkrets jämfört med SAAB.

Fredrik
2009-09-17, 19:56
.. Kanske Mini har en väldigt liten kundkrets jämfört med SAAB.

Ja, på gott och ont - tror säkert du blir av med din MINI inom en snar framtid, Nicke!

NickeNorrlänning
2009-09-18, 11:21
Ja, på gott och ont - tror säkert du blir av med din MINI inom en snar framtid, Nicke!

Buskörde lite på väg till jobbet och Blåtiran fick leka lite med en Alfa GTA 3,2 samt en Audi TT med jättestort sporrrrtauspuff samt vinge. Blåtiran är galet rolig att köra. :galen :love

Känns jättetråkigt att sälja bilen när jag har varit så nöjd med den, men vi behövde en mer praktiskt bil dessutom sparar jag 1000bagis i månaden bara på bränsle... :ide:.

NickeNorrlänning
2009-09-19, 19:23
Kunde givetvis inte hålla mig ifrån att hämta den nya... :D Alla bilder tagna med sunkig mobilkamera såklart;

- Bild 1-2 "första mötet".
- Bild 3-8 vid hämtning på BMW Göteborg.
- Bild 9-13 Bilder hos familjen Mini (hustrubilen tyvärr smutsig).

Haugthon
2009-09-19, 19:27
Grattis!!! Bild 9 är såå vacker!!!

NickeNorrlänning
2009-09-19, 19:30
Grattis!!! Bild 9 är såå vacker!!!

Ska ta nya bilder när alla är rena och fina med riktig kamera. Något att sätta i familjealbumet. :rolleyes: Finns det någon som har fler än 3 Minisar i klubben?

Ace
2009-09-19, 20:53
Svart tak och silver där bak. Så är inte så vanligt att folk specar eller?
Våga bli först i Sverige med svarta paneler där bak också!
Såg en Clubman på Hamann´s site som hade det och det var grymt.
http://www.hamann-motorsport.de/uploads/pics/SSTS_10493.jpg

Johan W
2009-09-19, 21:23
Svart tak och silver där bak. Så är inte så vanligt att folk specar eller?
Våga bli först i Sverige med svarta paneler där bak också!
Såg en Clubman på Hamann´s site som hade det och det var grymt.
http://www.hamann-motorsport.de/uploads/pics/SSTS_10493.jpg

Finns två här på forumet, (iaf snart ;) )
Kombinationen växer helt klart, med lite stripes och grejer blir det nog klockrent :)

NickeNorrlänning
2009-09-22, 06:28
Finns två här på forumet, (iaf snart ;) )
Kombinationen växer helt klart, med lite stripes och grejer blir det nog klockrent :)

Riktigt coolt med en helsvart, dock gillar jag verkligen C-stolpar i silver. Kanske ändrar sig under resans gång... Instämmer; lite tejp på skiten får bli pricken.

NickeNorrlänning
2009-09-22, 06:37
Förbrukningen håller sig runt 4,5l/100km vid lugn körning. Hoppas att det sjunker ytterligare när motorn lossnat lite...

Reflektioner
R55 känns som att köra buss jämfört med Blåtira R50. Noll styrkänsla, hög som kaknästornet, svampiga bromsar... Mycket bekvämare dock; skönare stolar, bättre körställning, lägre ljudnivå etc etc... Och mycket bättre stereo med Mini HIFI! :galen Gillar att kunna cruisa fram i motorvägstempo med 2000snurr på maskineriet och bara trycka ner pedalen med en skön sugande fartökning. :stare

Vi får se hur Dieselbussen klarar sig mot TT-maffian (med sportauspuff).

TJOFF!

NickeNorrlänning
2009-09-30, 11:39
Idag bär det av till BMW Bilia Group för om-rekondning samt kontroll av några saker som jag anärkte på vid leveranskontrollen. Har dessutom ett irriterande oljud/skrammel när man kör på tomgång i köer och liknande. Kan det vara normalt diesel-oljud? Förbrukningen ligger fortfarande runt 0,45l/mil, vore ball om det går ner ytterligare. Annars har ägandet hittills varit en fröjd, ljudet i HIFI-systemet blir bättre för var dag som går och nu börjar det lossna ordentligt ljudmässigt är det helt OK.
:nana:

Over and out!

NickeNorrlänning
2010-02-17, 21:19
Idag flyttade Paraffinexpressen till Jonas med familj i Täby pga att vi har en liten minist i ugnen och därmed behövde något större. :cry:

Trodde aldrig att jag skulle bli ägare till en Jänke-bil... :confused:



Nu har vi bara en Mini kvar igen... Planerna maler i skallen på vad som ska göras med hustruräcern. Extraljus, strajpning, bluefin, små lätta hjul, mintex... Kanske en söt liten sleeper...? :ide:

Fredrik
2010-02-18, 06:45
Om jag känner denna familj rätt blir det nog fler MINIs i framtiden, oavsett när ;)

Grattis till den lille ugnsMINIsten, när är det dags för leverans?

NickeNorrlänning
2010-02-18, 13:46
Om jag känner denna familj rätt blir det nog fler MINIs i framtiden, oavsett när ;)

Grattis till den lille ugnsMINIsten, när är det dags för leverans?

Det kan man räkna iskallt med. Har gått med på att köra familjekombi i 1,5år sedan ska jag köpa en egen Mini igen. Drömmer om Works GP eller en vass Clubman D. Vad coolt om det skulle komma en Clubman Works D!!! En fin Clubaman S vore tänkbart också. Gillar R53 och R55. Vi får se vad det blir. Många ideer som snurrar ska du veta...

Beräknad levereras i mitten på Juni. Vilken modell det blir är i skrivande stund okänt, men enligt uppgift kommer det enbart att levereras en styck... :)

Ace
2010-02-18, 16:29
Du byter då bil i parti och minut! :)

dvorak
2010-02-19, 08:23
Oj, sedär. Det var inte länge du fick ha Clubmannen :)

Grattis till påökningen!

NickeNorrlänning
2010-02-19, 16:16
Du byter då bil i parti och minut! :)

Äsch då... :rolleyes:

Längtar till jag ska köpa egen Mini igen. Får väl leka med frugans tills vidare. Den behöver uppgraderas lite. Får väl ta och starta en tråd för den bilen inom kort.

NickeNorrlänning
2010-02-19, 16:25
Oj, sedär. Det var inte länge du fick ha Clubmannen :)

Grattis till påökningen!

Fick och fick... Det var ett demokratiskt beslut, eller...? :down

Tack, tack. Längtar med skräckblandad förtjusning efter den lille/lilla MINI-sten.

Någon Mini-fika på G snart? Björn och Eva är säker sugna på fika också... Å Robban, å... etc etc...

Ace
2010-02-19, 19:10
Fick och fick... Det var ett demokratiskt beslut, eller...? :down

Tack, tack. Längtar med skräckblandad förtjusning efter den lille/lilla MINI-sten.

Någon Mini-fika på G snart? Björn och Eva är säker sugna på fika också... Å Robban, å... etc etc...

Fika är aldrig fel men då våran MINI är avställd så får jag nöja mig med kaffe och någons passagerarstol.
Några kaféförslag?
http://www.lepainfrancais.se/ på Engelbrektsgatan 32 kanske?
Skall jag starta en tråd?

NickeNorrlänning
2010-02-20, 07:01
Fika är aldrig fel men då våran MINI är avställd så får jag nöja mig med kaffe och någons passagerarstol.
Några kaféförslag?
http://www.lepainfrancais.se/ på Engelbrektsgatan 32 kanske?
Skall jag starta en tråd?

Ser trevigt ut. Starta en tråd så kan vi sondera vilket datum som passar de flesta. Ser fram emot ett VINTERFIKA I GÖTEBOOOOORRRRRGGG som Veiron i Ottan hade sagt.

Andersson
2010-02-21, 08:42
Redan dags för honom att sälja? verkar ju konstigt....

http://www.blocket.se/stockholm/Mini_Clubman_D__chili__miljobil_25971967.htm?ca=11&w=3

MartinGBG
2010-02-21, 09:04
Redan dags för honom att sälja? verkar ju konstigt....

http://www.blocket.se/stockholm/Mini_Clubman_D__chili__miljobil_25971967.htm?ca=11&w=3

Såg också den annonsen igår.. han stod bara som ägare på bilen ett par dagar.
Väldigt mysko :)

NickeNorrlänning
2010-02-21, 18:07
Såg också den annonsen igår.. han stod bara som ägare på bilen ett par dagar.
Väldigt mysko :)

Hmmm... Han verkade mycket nöjd med bilen när han hämtade den. Konstigt. Han begär ungefär vad han köpte den för så det kan inte vara i spekulationssyfte. Tror han köpte den till sina barn som skulle börja övningsköra. Högst besynnerligt.

Hagatorpet
2010-02-23, 19:22
jag e-postade till honom, han hadde Lagt ett bud på en Mini på KVD Bilaktioner och fått högsta pris, så nu var han tvungen att sälja den ena....