handdator

Visa fullständig version : 10% rabatt på service, reservdelar & tillbehör från Wölkes i Göteborg



NickeNorrlänning
2009-09-08, 11:43
Hej hopp,

idag ringde Torbjörn från Wölkes och bekräftade att de kommer att ge alla medlemmar 10% rabatt på service, reservdelar samt tillbehör mot uppvisande av klubbkort.

:nana:

Ace
2009-09-08, 15:39
Bra jobbat!

David S
2009-09-08, 16:49
Någon som kan fixa det med Förenade bil också?
Hobbe, hade inte du bra ceonnections där?

JockeO
2009-09-08, 16:59
Var inte detta något centralt förhandlat mellan NMCS och BMW/MINI Sverige?
D v s att det gick ut info till alla handlare att uppvisande av medlemskortet skulle ge rabatt...

Ser även att rabattsatsen skiljer sig.

BMW Solna ger 15% på reservdelar/tillbehör har jag för mig. Jag är t o m nästan säker på att jag fick 20% när jag köpte en påfyllningsflaska motorolja där i somras.
Det kanske var "special for You my friend"...

/M v h, JockeO

Ace
2009-09-08, 17:08
Bilia Group (fd. BMW Group Göteborg) ger mellan 5-15% på reservdelar men ingen rabatt på service. Så service kommer att bli betydligt billigare på Wölkes då dom redan innan är några hundra kronor billigare på en vanlig oljeservice.

Luc!fear
2009-09-08, 17:14
Möjligen att denna tråd skall ligga någon annanstans?
/Dan

Ace
2009-09-08, 17:50
Tror det är på gång!

Racer800
2009-09-08, 17:55
Ja det vore bra med en uppdatering från de insatta i ämnet hur det är med rabatter på service och tillbehör hos BMW. Har inte hittat nåt på sajten.

dvorak
2009-09-09, 21:09
Bra jobbat! Ska testa Wölkes nästa gång

rumpmas
2009-09-22, 17:17
Novation i Uppsala kände inte till något om NMCS rabatt. Men fick de kontakt med någon styrelsemedlem från klubben så kanske de kund fixa något. De ger BMW rabatt om man är medlem där.
/Micke

Rasmus
2009-09-22, 18:57
Novation i Uppsala kände inte till något om NMCS rabatt. Men fick de kontakt med någon styrelsemedlem från klubben så kanske de kund fixa något. De ger BMW rabatt om man är medlem där.
/Micke

Jag har fått NMCS-rabatt på Novation. Inga problem!

rumpmas
2009-09-22, 20:06
Märkligt, de påstod att de aldrig sett sådant medlemskort förut.
Var det länge sedan du fick rabatten?

Fredrik
2009-09-22, 20:21
Jag ska till Uppsala på lördag i ett annat ärende och kan då passa på att svänga förbi Novation och ta upp saken med dem. Även om serviceverkstaden är stängd så kan man ta upp saken med någon säljare på plats, det är ju trots allt en del MINIster som tar sina bilar dit för deras erkänt goda service och det tycker jag borde betyda något för dem!

Angående den generella rabatten på delar och service:
Vår utlovade rabatt kommunicerades ut för ett bra tag sedan och sedan dess har det skett lite personalförändringar på MINI Sverige som hade huvudansvaret för denna överenskommelse.
Som jag minns det innebar det att varje enskild auktoriserad MINI-serviceverkstad blev informerad och rekommenderad att följa detta, men de hade ändå till sist bestämmanderätten själv hur de ville göra, därav vissa regionala skillnader i rabatter både på delar och i vissa fall service.
Jag har en längre tid försökt få tag i BMW/MINI Sveriges marknadschef (en och samma person idag) gällande olika ärenden men har ännu ej lyckats etablera kontakt, tyvärr!

rumpmas
2009-09-22, 20:36
Låter bra Fredrik!
Det var vid reservdelsdisken jag fick beskedet. Jag har tänkt handla en del saker där + ev boka servicen hos dem men utan någon rabatt där skiter jag i det o kör i Stockholm istället.
De lät inte helt ovilliga att prata om saken, så förutsättningar finns bergis.

Fredrik
2009-09-22, 20:57
Ja, jag tror inte att det ska vara några problem. Rasmus har ju bevisligen fått rabatt så det löser sig nog ;)

Rasmus
2009-09-22, 21:29
Märkligt, de påstod att de aldrig sett sådant medlemskort förut.
Var det länge sedan du fick rabatten?
Det var iofs några månader sen, men det var inga problem. Dom ifrågasatte varför det stod "2008" istället för "2009" på kortet, men det gick bra ändå :)

Fredrik
2009-09-23, 07:01
Jag återkommer efter besöket på Novation och berättar hur det gick - jag skulle som sagt bli förvånad om de sade nej.

rumpmas
2009-09-23, 08:26
Jag väntar med mina beställningar tills efter helgen så kanske man ändå kan handla hos Novation. Vore ju kanon då det är närmare dit för mig.
Tackar för att du vill ta dig tiden att titta in där Fredrik!

GT
2009-09-23, 09:04
dont forgett 30% at PaintworX

Fredrik
2009-09-27, 16:15
Jag besökte Novation igår och talade med en säljare vid namn Per Gustavsson. Reservdelsavdelningen var stängd, dessvärre.

Per fick en bunt flyers av mig (bra att de finns tillgängliga då en del servar sin MINI där, tänkte jag) och han lovade att tala med verkstadschef och reservdelsansvarig på måndag om detta.

Det spontana han sade var att "nog tror jag ni ska ha rabatt" men jag förklarade då att en medlem varit inne och blivit nekad rabatt.
Per trodde inte det skulle vara något problem, jag förde fram att en del MINIster servar sin bil där och är mycket nöjda (bl.a vår GP-man numero 1, Hobbe) så det kommer gynna dem ytterligare om NMCS-medlemmar får sin rabatt.

Per eller reservdelsansvarig/verkstadschef hör av sig till mig under nästa vecka om de behöver mer info, jag återkommer i tråden när allt är 100% klart :)

Hobbe
2009-09-27, 21:55
Ja, hos Novation får man alltid trevlig rabatt.
BMW-klubbmedlemmar har fått rabatt där länge.
Rabatten tenderar också att växa ju oftare man är där och shoppar eller uppgraderar :D

Tyvärr säljer Novation inte MINI längre, men service, tillbehör, och reservdelar går bra att få hjälp med.

Fredrik
2009-09-28, 10:24
Jag talade precis med Tommy Paulsson, service- och verkstadschef på Novation - efter min påstötning är det nu 10% på reservdelar för samtliga betalande NMCS-medlemmar.

Tommy hälsade alla MINIster välkomna dit med sin MINI för service och reservdelsköp 8)

Edit: Notera att rabatten endast gäller reservdelar, och ej service.

rumpmas
2009-09-28, 11:46
Tjoho, tack Fredrik!
Då blir det lite beställningar nu på stört, behöver gummimattor till vintern!

rumpmas
2009-09-29, 17:57
Japp, inga problem idag att få 10% då jag hämtade ut nya schackrutiga kåpglas o fina gummimattor till Vintern. Tack igen!!

Fredrik
2009-09-30, 07:05
Japp, inga problem idag att få 10% då jag hämtade ut nya schackrutiga kåpglas o fina gummimattor till Vintern. Tack igen!!

Inga problem, allt (eller det mesta i alle fall) för NMCS medlemmar :happy: