handdator

Visa fullständig version : Mini cab funkar det hela året?



AdventureRider
2009-09-04, 17:16
Hej

Ny på Forumet som går i Mini tankar:)

Funkar det att ha en Mini cab som pendlar bil både sommar och vinter?



Något man ska tänka på?


Tomas

Hobbe
2009-09-04, 19:01
"Självklart!" kommer svaret att bli när forumets egna skinnmössa Hans-G läser detta :)

Edde
2009-09-07, 08:20
Använder min året runt, de första 4 åren i Västerås, funkade kanon. Nu har jag kört en vinter i Sundsvall med en massa snö och det funkade perfekt det med. Har inte haft några som helst vinterrelaterade problem =) taket ser ut som nytt! De första åren var jag noga med att impregnera tyget men har inte gjort det på länge nu. Börjar kanske bli dags nu.

men taket håller för 3 dm tjockt lager med blötsnö iaf och det blir inte alls kallt i bilen, som många verkar tro, med ett tygtak på vintern.

rajapruk
2009-09-07, 08:44
Cab gick bort för mig pga den dåliga bakåtsikten. Jag har ett jobbigt filbyte varje morgon som kräver bra sikt snett bakåt. Måste flytta mig 3 filer på en kort sträcka i ingången till Tingstadstunneln, där folk är sömndruckna och allmänt idioter. Garanterad krock inom ett år om jag hade haft cabben.
I övrigt tror jag den hade funkat året runt.

andreass
2009-09-07, 18:50
Cab gick bort för mig pga den dåliga bakåtsikten. Jag har ett jobbigt filbyte varje morgon som kräver bra sikt snett bakåt. Måste flytta mig 3 filer på en kort sträcka i ingången till Tingstadstunneln, där folk är sömndruckna och allmänt idioter. Garanterad krock inom ett år om jag hade haft cabben.
I övrigt tror jag den hade funkat året runt.

Från Hisingen mot Malmö?



Jag tror att du fixat det även i en Cabbe... ;)

David S
2009-09-07, 19:00
Cab gick bort för mig pga den dåliga bakåtsikten. Jag har ett jobbigt filbyte varje morgon som kräver bra sikt snett bakåt. Måste flytta mig 3 filer på en kort sträcka i ingången till Tingstadstunneln, där folk är sömndruckna och allmänt idioter. Garanterad krock inom ett år om jag hade haft cabben.
I övrigt tror jag den hade funkat året runt.Pff, kör nedcabbat så är bakåtsikten inga problem :) Inte en enda c-stolpe som skymmer.

rajapruk
2009-09-07, 19:30
Från Hisingen mot Malmö?

Jag tror att du fixat det även i en Cabbe... ;)

Nope andra hållet, från E20 mot Hisingen.