handdator

Visa fullständig version : Service mm..



login
2009-09-04, 13:13
Hej Folket.

Det är så att jag behöver lämna in Harry på en rost fix.

Och det jag undrar är vart jag skall åka. Valet ligger mellan Autopartner i växjö eller Bentbil i Halmstad.

Har ni några rekomendationer då det blir troligtvis så att vid framtida serviceärenden och dylikt hålla sig till en och samma firma.

Har ni varit med om något extra dåligt respektive extra bra hos någon utav firmorna.

MVH Johan

powernap
2009-09-04, 13:38
Hej Folket.

Det är så att jag behöver lämna in Harry på en rost fix.

Och det jag undrar är vart jag skall åka. Valet ligger mellan Autopartner i växjö eller Bentbil i Halmstad.

Har ni några rekomendationer då det blir troligtvis så att vid framtida serviceärenden och dylikt hålla sig till en och samma firma.

Har ni varit med om något extra dåligt respektive extra bra hos någon utav firmorna.

MVH Johan

vore trevligt om du valde bendt, så kan vi ta en micro-mini-träff :-)

har dessutom bara gott att säga om bendt, har alltid hjälpt mig, och man får rabatt utan knyst...

login
2009-09-04, 14:02
Ok låter ju bra.
Får se när det blir av bara. Har nog läst innan att du gillar Bentbil.

Det som skall fixax är lite rost över listen i bagaget. Nogot som förra ägaren redan bokat tid till. Dock var det lite långt att åka till GBG för detta. ;)

Hör av mig när jag vet att jag skall åka så kan vi ta en mini micro träff. Kanske tillsammans med skruvar magnus också.

powernap
2009-09-04, 14:55
jepp o kanske någon av de andra 60 minisarna i stan :woot: men det är kanske för mycket begärt.... ;-)

Luc!fear
2009-09-04, 21:27
...
Det är så att jag behöver lämna in Harry på en rost fix...
MVH Johan
Redan rost?...Hur gammal är din bil...? skriv gärna lite mer om din bil ...
/Dan

Kongo
2009-09-04, 22:14
Det som skall fixax är lite rost över listen i bagaget. Nogot som förra ägaren redan bokat tid till. Dock var det lite långt att åka till GBG för detta. ;)



Vartvartvart? :öl

login
2009-09-04, 22:32
HE HE kongo.

Det är en 08 Luc!fear. Kongo har väl också haft problem med "bakpartiet" ;)

Arnel
2009-09-09, 16:35
Men går inte det på garantin? Det är ju en 08

Hobbe
2009-09-09, 16:58
Rostskyddsgarantin gäller normalt enbart om det är rosthål genom plåten.
Ytrost ignoreras.

Om "Logga in" har nybilsgaranti kvar å andra sidan så bör det ordna sig smidigt oavsett vilken rost han nu har (rost i kalsongerna exkluderat :D).

Nordquist
2009-09-09, 17:02
Ja hade ju rostbubblor i kanten på min dörr i våras och det va inga problem att ta på garantin.

David S
2009-09-09, 17:09
Appropå service, borde vi inte kunna sammanställa en liten tråd med servicekostnad för de olika servicarna samt vad som görs, både R53 och 56. Känns som om det skulle kunna vara matnyttigt att ha.

Arnel
2009-09-13, 12:01
Såg på minis hemsida att man har 3 års fri service?

Andersson
2009-09-13, 12:28
Såg på minis hemsida att man har 3 års fri service?

Gäller nybilar sålda från någon gång i mitten av mars 2009 och framåt. Jag hade ingen aning om detta när jag beställde min bil men när jag hämtade ute den fick jag veta att detta hade tillkommit. Var ju en trevlig överraskning.. :D

Ace
2009-09-13, 15:14
När jag hade (yt)rost på min förra MINI. (A-panelens överkant) var BMW inte alls omöjliga med att fixa det. Dom sa att dom absolut inte ville hamna i samma båt som Mercedes!

Edde
2009-11-20, 09:47
Appropå service, borde vi inte kunna sammanställa en liten tråd med servicekostnad för de olika servicarna samt vad som görs, både R53 och 56. Känns som om det skulle kunna vara matnyttigt att ha.


låter som en bra idé!

ska precis göra en Inspektion 2 på min Mini och skulle vilja veta ungefärligt pris så man vet vart man göra sin service nånstans... antar att det är den dyraste servicen och då kommer jag ihåg att Inspektion 1 kostade drygt 4000 kr? kan det stämma? har inga kvitton i närheten så jag kan inte kolla upp hur mycket det kostade...

uppdaterat:
Har fått ett lägsta pris på 3700 kr för inspektion II idag... antar att det är mycket billigare än att gör det på BMW

rogeraberg
2009-11-21, 18:55
låter som en bra idé!

ska precis göra en Inspektion 2 på min Mini och skulle vilja veta ungefärligt pris så man vet vart man göra sin service nånstans... antar att det är den dyraste servicen och då kommer jag ihåg att Inspektion 1 kostade drygt 4000 kr? kan det stämma? har inga kvitton i närheten så jag kan inte kolla upp hur mycket det kostade...

uppdaterat:
Har fått ett lägsta pris på 3700 kr för inspektion II idag... antar att det är mycket billigare än att gör det på BMW

3700. Mamma mia. Hos BMW? Hur många mil har din gått?

Edde
2009-11-22, 03:17
3700. Mamma mia. Hos BMW? Hur många mil har din gått?

nä jag fick priset 3700 kr på mekonomen... har gjort alla mina service på BMW i Västerås när jag bodde där men i Sundsvall känns mekonomenverkstaden bra! de verkade veta precis vad de ska göra med bilen... antar att det kostar nästan det dubbla på BMW eftersom det näst billigaste jag fick var 4400 kr det var inte på BMW ... men det är det jag vill få reda på här vad andra har fått för priser för att göra Insp II..

min har gått 9242 mil exakt just nu! hehe är nog inte så många här som kört så långt kanske ännu?!

rogeraberg
2009-11-22, 09:43
nä jag fick priset 3700 kr på mekonomen... har gjort alla mina service på BMW i Västerås när jag bodde där men i Sundsvall känns mekonomenverkstaden bra! de verkade veta precis vad de ska göra med bilen... antar att det kostar nästan det dubbla på BMW eftersom det näst billigaste jag fick var 4400 kr det var inte på BMW ... men det är det jag vill få reda på här vad andra har fått för priser för att göra Insp II..

min har gått 9242 mil exakt just nu! hehe är nog inte så många här som kört så långt kanske ännu?!

Sjukt svettigt för en jävla service. Jaja, bit ihop :)

LasseRino
2009-11-24, 08:46
Har precist fået pris från Förenade Bil i Malmö på 6000 mil service...
10.500. Priset var så högt fordi jag har kört 370 mil sedan serviceindikatoren lyste.

Någon tips til andre verkstad i Malmö???

RobertH
2009-11-24, 08:48
Skojar du, 10.500kr för en 6000-milaservice där de inte ens byter någon kamrem osv?

LasseRino
2009-11-24, 08:52
Nya bromsklossar och -vätska, kylarvätska och det vanliga... Jag er i fortfarende i chock

Kongo
2009-11-24, 18:26
Har precist fået pris från Förenade Bil i Malmö på 6000 mil service...
10.500. Priset var så högt fordi jag har kört 370 mil sedan serviceindikatoren lyste.

Någon tips til andre verkstad i Malmö???

Med 20% rabatt betalade jag 4000 för service vid 6000 mil. Då var det oljebyte och någon kontroll. Alltså inget jobb med bromsar