handdator

Visa fullständig version : Förbrukning Clubman S?



Johan W
2009-09-03, 22:44
Hallå!
Hittade en tråd om förbrukningen på Clubman D undrar dock hur är det med S:en, vad brukar ni hamna på i förbrukning? Helst kvitton/trippmätare, färddatorn brukar visa lite vad som helst :)

Jo jag håller på att få återfall :D, hjärnan och plånboken säger D, hjärtat säger S ;)
Kommer att använda bilen en hel del i jobbet så därför är jag nyfiken för kalkylens skull :)

Som referens har jag min 320d med automatlåda och 18", snitt över 2000mil är 0,82l/mil

Fredrik
2009-09-04, 06:37
Hurra, kul om du skulle skaffa dig en MINI igen, Johan :happy:

powernap
2009-09-04, 06:54
.............once mini----always mini.................

dvorak
2009-09-04, 07:46
Min snittar runt 0.75. Mest stadskörning och jag tänker inte på att köra ekonomiskt (det är så j%¤"#la trååååååkigt att köra så).

KIT
2009-09-04, 11:57
Min ligger på 0,78 i genomsnitt efter lite chips och grejjer. BMW (x3 2.0) ligger däremot på 0,63 l per mil vilket är helt otroligt, kommer runt 90 mil på en tank (60 l)!!!

Ace
2009-09-04, 12:05
Oj vad bra ni har det! Vi kompressor-ägare är inte Wetterstrands bästa vänner tydligen! :)

powernap
2009-09-04, 12:17
sedan tändningen blev nerskruvad hamnade mitt snitt från halmstad till sverigeträffen o tillbaka igen, på rekordlåga 0,76......V-power

Rasmus
2009-09-04, 15:50
Min ligger på 0,78 i genomsnitt efter lite chips och grejjer. BMW (x3 2.0) ligger däremot på 0,63 l per mil vilket är helt otroligt, kommer runt 90 mil på en tank (60 l)!!!

OJ, är x3:an så snål?!

Min MCS ligger på runt 0,8 l/mil men då är det mkt korta och snabba körsträckor. XC70:n ligger på 1,2 l/mil :D

Björn P
2009-09-04, 16:19
Nu var ju inte frågan angående Factory JCW:n. Men jag kände ändå att jag ville säga att jag haft en snittförbrukning på 0,98 sedan start. Förvånansvärt med tanke på att jag kört en hel del långresor. Men förståeligt då jag kört en hel del av dessa mil på bana..

Johan W, livet är för kort för att inte äga en MINI. Do it! :D

/Björn P

Johan W
2009-09-05, 09:00
Får se om jag får godkänt genom jobbet, S:en passar in på miljökraven vi har, gränsfall på priset, 5,5 basbelopp dock kan man kanske slänga in lite av mellanskillnaden skälv. D är ju trevligt eftersom man får mer i plånboken över eftersom jag ska köra den i tjänsten, lite kul måste man ha dock. Sedan åker man på att köpa en bil till också isåfall med lite mer lastutrymme. Men det får bli nån billig beggad kombi isåfall :)
Ska ut och spana lite idag tror jag

KIT
2009-09-05, 09:05
OJ, är x3:an så snål?!

Min MCS ligger på runt 0,8 l/mil men då är det mkt korta och snabba körsträckor. XC70:n ligger på 1,2 l/mil :D

Är lika förbryllad! Den är billigare i månadsdrift än vår förra grand scenic som kostade multum i både bränsle och service

dvorak
2009-09-05, 10:32
Får se om jag får godkänt genom jobbet, S:en passar in på miljökraven vi har, gränsfall på priset, 5,5 basbelopp dock kan man kanske slänga in lite av mellanskillnaden skälv. D är ju trevligt eftersom man får mer i plånboken över eftersom jag ska köra den i tjänsten, lite kul måste man ha dock. Sedan åker man på att köpa en bil till också isåfall med lite mer lastutrymme. Men det får bli nån billig beggad kombi isåfall :)
Ska ut och spana lite idag tror jag

Klart du ska ha en S! :)

Fredrik
2009-09-05, 12:35
För er som inte vet är alltså Johan Wagréus den person som startade ursprungsforumet "Coopersweden.se", numera New MINI Club Sweden, en gång i tiden. Styrelsen har tidigare beslutat att ge Johan medlemsnummer 1 för all framtid, vilket vi tyckte var en självklarhet - utan Johan kanske vi inte skulle vara där vi är idag 8)

Johan var rätt framgångsrik på olika bilträffar med sin R53 S (som ägs av Nordquist idag om jag inte minns fel).

Det är därför extra skoj att Johan lurar på en MINI igen, och jag hoppas det blir en för er nu Johan, oavsett om det blir en D (går ju att chippa) eller S :happy:

Johan W
2009-09-06, 08:59
Sitter och leker med prislistor och kataloger, alltid lika kul :)
Ska dock försöka få låna en clubman några timmar för att testa lite mer utförligt med barnstolar och annat för att se om det är möjligt, takrails lär bli ett måste så man kan slänga på en takbox vid behov också.

Fredrik
2009-09-06, 09:21
Sitter och leker med prislistor och kataloger, alltid lika kul :)
Ska dock försöka få låna en clubman några timmar för att testa lite mer utförligt med barnstolar och annat för att se om det är möjligt, takrails lär bli ett måste så man kan slänga på en takbox vid behov också.

:buttrock:

Andersson
2009-09-06, 22:27
Sitter och leker med prislistor och kataloger, alltid lika kul :)
Ska dock försöka få låna en clubman några timmar för att testa lite mer utförligt med barnstolar och annat för att se om det är möjligt, takrails lär bli ett måste så man kan slänga på en takbox vid behov också.

Dår får mer än gärna testa allt sånt i min om du vill. Bara att hojta till...

vi verkar ju bo ganska nära varandra....

När det gäller rails så snälla skippa dom. Ser inte klokt ut! visst det är lite mer pill med den andra varianten men ack så mycket snyggare när man inte har dom på. Dessutom går inte railsen att kombinera med takvingen...

dvorak
2009-09-07, 08:10
Men vem vill ha vinge på en combi? ;)

Andersson
2009-09-07, 08:14
Men vem vill ha vinge på en combi? ;)

Du är bara avundsjuk. :D :wink:

Johan W
2009-09-07, 12:38
Dår får mer än gärna testa allt sånt i min om du vill. Bara att hojta till...

vi verkar ju bo ganska nära varandra....

När det gäller rails så snälla skippa dom. Ser inte klokt ut! visst det är lite mer pill med den andra varianten men ack så mycket snyggare när man inte har dom på. Dessutom går inte railsen att kombinera med takvingen...

Precis vad jag kom att tänka på, går inte att kombinera och känns sådär med rails när man inte använder takboxen. Dock finns det väl avtagbara från Mini tyckte jag att jag sett? Som man kan slänga på vid behov (semester och dyligt)

Farsan har också en Clubman men han bor i Norrtälje, liten bit mao, var i Bromma bor du? :)
Ska prata lite med säljaren i veckan om dom kan ordna nått också, annars hör jag av mig om vi kan ta en titt (tack för erbjudandet)

Johan W
2009-09-07, 16:54
Löste sig, får låna en Clubman S fredag-lördag för att testa lite :)

Johan W
2009-09-12, 15:27
hihi :D

Andersson
2009-09-12, 16:15
hihi :D

Ska vi tolka detta som att det var ett lyckat dygn som Clubmanägare? :D

Johan W
2009-09-12, 22:51
Jodå, familjen fick plats så nu får vi se vad som händer ;)

Johan W
2009-09-13, 21:07
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_320dA_Touring_M_sport_23569997.htm?ca=10&w=2&last=1

Kom och köp :)

dvorak
2009-09-13, 21:42
Haha, härligt!!

Fredrik
2009-09-14, 06:43
Johan, blir det en S eller D?

Johan W
2009-09-14, 10:22
Hmm.. vad ska vi svara på det?, går allt i lås (med bank och annat)
Så finns det risk att det blir en sån där S som nån engelskman varit och pillat på eller nått ;)


John nånting tror jag han hette :P

Fredrik
2009-09-14, 10:58
Hmm.. vad ska vi svara på det?, går allt i lås (med bank och annat)
Så finns det risk att det blir en sån där S som nån engelskman varit och pillat på eller nått ;)


John nånting tror jag han hette :P

Little John :blink: ;)