handdator

Visa fullständig version : Aaargh - punka - nya däck raskt i morgon bitti!



Fredrik
2009-09-01, 21:53
På väg hem från jobbet mot det hägrande föräldramötet på sonen d.ä.´s skola så börjar varningslampan för däckstryck att lysa rött.
Bara och stanna för att konstatera att höger fram fått sig en ovälkommen gäst i form av en skruv eller liknande som gått rakt in (jag drog givetvis inte ut den).

Det blev till att linka hem i makliga 80 km/h på motorvägen (tur med RF-däck, men jag ska inte ha sådana nu).

I morgon bitti blir det till att jaga däck i 205x45x17, en självklarhet för mig är kvalitetsdäck som Continental (hade Sport Contact 2 på min Cooper R50 och de var kanon), Pirelli (P Zero grymt bra i AMS test i maj), Dunlop (Sport Maxx GT mycket bra i torrt men sämre i väta) eller Michelin (fast de är rätt dyra).

Euromaster hjälpte mig mycket bra med dubbfria vinterdäck förra säsongen varför jag börjar där och hoppas att de fortfarande har lager av färska däck.
Återkommer med rapport om hur det gick.

Till nästa sommarsäsong skulle jag ändå köpt nya sommardäck, men passar på att göra det nu istället.

FEED ME
2009-09-01, 22:04
Annars har jag en uppsättning Dunlop original RF liggandes hemma...

2 st i mycket gott skick.
2 st slitna.

Totalpris: 3000 kr

Fredrik
2009-09-01, 22:06
Annars har jag en uppsättning Dunlop original RF liggandes hemma...

2 st i mycket gott skick.
2 st slitna.

Totalpris: 3000 kr

Tack för erbjudandet Erik men jag hoppar RF - bilen blir ännu roligare att köra utan det, och jag behöver ändå byta som sagt varför jag satsar på 4 nya friska däck direkt.

Fredrik
2009-09-02, 07:02
Urgent - se mer i denna tråd: Urgent advice - däck!!! - New MINI Club Sweden (http://www.miniclub.se/showthread.php?p=96712#post96712)