handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: SVERIGETRÄFFEN 29-30 aug



powernap
2009-08-28, 12:13
Här skriver vi om det som hände på träffen, bilder - video hänsvisas till denna tråden: Bild-videotråd: SVERIGETRÄFFEN 29-30 aug (http://www.miniclub.se/showthread.php?t=7806)

Elias
2009-08-30, 13:33
Det var riktigt kul att träffa likasinnade och blev ju rätt förfriskat på kvällen,
lite trött på morgonen var man det får man ju ta! :D

powernap
2009-08-30, 15:24
Ett spontant hurra!
för Björn P som ordnat hela grejen med tysk perfektion :-)

Eva tyckte spontant att om björn vill sluta vara advokat så har han en stor möjlighet som reseledare!!!

övrigt att nämna om träffen, som förlöpte i goda vänners lag och med mycket skoj och skratt kan bl a vara att ju längre söderifrån man kommer, ju snabbare går gokarten :woot:

det är inte stugans placering som avgör trivseln, det är det allmänna gemytet med de vänner man har med sig :woot:

fler visdomsord kommer, nu måste jag in i bildtråden och publicera (jodå fredrik det är så man gör, ska nog börja med ett fint foto av vår kära ordförande)

PS. det som visades under frukosten, finns det en tidsram för detta? ds.

Emely&Robert
2009-08-30, 17:14
En riktigt rolig helg!

Tack till alla som varit engagerade med att fixa och ordna allt från resvägar, boende och mat till nya spännande drinkar!

/Emely

MaryJay
2009-08-30, 17:17
Tack för en jättetrevlig träff!

Pelle hälsar att han tyckte att det var roligt att träffa andra Minisar... ;)

Björn P
2009-08-30, 17:48
Hej alla!

Nyss hemkommen. Trött men väldigt nöjd efter en riktigt kul helg. Ville bara rapportera att vi faktiskt blev hela 35 MINIster som kom till NMCS Sverigeträff 2009. Härligt!

Återkommer längre fram med resultat från gokart m m.

/Björn P

RobertH
2009-08-30, 18:47
Gick och la mig direkt när jag kom hem och sov några timmar, helt utmattad. :D

Tack alla för en kanonhelg!

Nappen: Leverans före nyår är det sagt. Andersson berättar mer sen.

powernap
2009-08-30, 19:00
Nappen: Leverans före nyår är det sagt. Andersson berättar mer sen.

ser verkligen fram emot detta.....

Scitz0
2009-08-30, 19:44
Vill även tacka alla för en jättetrevlig helg, speciellt Björn som måste lagt ner mycket jobb på att få allt att lira som det gjorde.

För egen del så blandades det med både toppar och dalar, bra fart i gokarten men desvärre ett missöde med egen bil som de flesta av er känner till ;). Mer om det i min biltråd för att det inte ska bli OT.

Kongo
2009-08-30, 19:54
Tacka alla som kom med och gjorde detta skitkul :)

Speciellt tack till Björn som fixat detta och även Gryglas, för att han inte kom med :mrgreen: ;)

Ace
2009-08-30, 21:18
Får tacka för ett fantastiskt genomfört arrangemang.
Kul att få träffa fler nya "nickname".

Om jag skulle rangordna helgens tre höjdpunkter så blir det följande:

3:a Hej jag heder Knut, jag gillar att klä mig ud! (läses på danska!)

2:a Min och Kongos diskussion om "Män i sås" i morse!

1:a HOT CHOCOLATE! :) :) :)

Lena hälsar.

//R

Wazp
2009-08-30, 21:20
Tack alla för en jätterolig helg ! Lätt den Roligaste träffen hitils vet inte om det va :beerchug: elr det att man får chansen att träffa nya Minifreaks från hela landet :p Björn har verkligen gjort ett kalas jobb maten va god och stugorna regntäta :D Även om regnet lyckades titta fram lite då och gjorde Gokarten mer spännande så va det mesta regnet inte ivägen för oss därimot har ja en del övers för dem olika kartarna har inte smält att jag kunde köra snabbare med kart nr 1 på blöt bana än kart nr 3 på torr bana (alla älskar ju dåliga bortförklaringar)


jag vill även ge alla en Tumme upp för Lyckat Familjetempo vi vet ju alla hur svårt det kan va

Karina
2009-08-30, 21:22
Tack Björn, suveränt orgad evenemang!
Helgens höjdare var makarena utan musik med dig & Robban samt Kongo med PÄLS skämtet. You rock guys ;) C ya

Ps. Örebro salladen var mums

Hans-G
2009-08-30, 22:15
Det känns lite som upprepning, men sanningar tål att upprepas: Det blev en riktigt trevlig träff med en massa trevliga MINI-freaks. Tack till alla som bidrog till det - alltså allihop! Och ett speciellt Bamsetack till Björn för hans insatser för mänskligheten denna helg!

Och apropå lördagskvällens "(S)hot Chocolate" - här ett nedslag i musikhistorien som förklarar Stephens lätt exstatiska ;) och alltför korta :) sånginsats: "I believe in miracles":
YouTube - You sexy thing - Hot Chocolate (+ lyrics) (http://www.youtube.com/watch?v=OTXjgkFRpCk)

Andersson
2009-08-30, 22:33
Instämmer i kören att detta var en grym helg. Då sömn varit en bristvara för undertecknad somnade jag direkt när jag kom hem vid 17 och vaknade för en liten stund sedan. Det är ett hårt liv att vara MINIist men någon måste göra det. ;)

RobertH
2009-08-30, 23:16
makarena utan musik med dig & Robban

Haha, jäkla Hot Chocolate!

För övrigt vill jag lägga till protokollet att jag var last man standing vid fyrarycket i morse :D

Luc!fear
2009-08-31, 07:32
Tack för allt, och framför allt till Björn för en lyckad träff.
Dax att börja planera för sommarträff 2010...?
Mvh Dan, Anna, Elin & kompisen Emma

Fredrik
2009-08-31, 08:18
Får tacka för ett fantastiskt genomfört arrangemang.
Kul att få träffa fler nya "nickname".

Om jag skulle rangordna helgens tre höjdpunkter så blir det följande:

3:a Hej jag heder Knut, jag gillar att klä mig ud! (läses på danska!)

2:a Min och Kongos diskussion om "Män i sås" i morse!

1:a HOT CHOCOLATE! :) :) :)

Lena hälsar.

//R

Kul att du gillade min specialkomponerade shot, Robert :D
Även Dvorak såg nöjd ut och frågade raskt efter fler HC varpå det ordnades mäklarbricka :mrgreen: ;)

Ett stort tack till Björn som organiserat träffen - lysande helt enkelt.
Styrelsen talade löst om att upprepa denna succé nästa år (samma tid ungefär och samma plats) men vi återkommer om det blir fallet.
Av utfallet att döma så är det nog en mycket bra idé 8)

Män i sås-diskussionen var ju skoj, speciellt som detta ju är en av Kongos hemliga drömmar - att få bada i brunsås följt av en upppiggande bearnaise-dusch :woot:

Midnattskorvgrillningen som styrelsen bjöd medlemmarna till på stranden med Anderssons Clubman D med påslagna Xenonljus, min Beatles CD-skiva på hög volym i hans bil och den stjärnklara natten gjorde detta till ett populärt inslag på träffen.

Som småbarnsfar orkade jag till tvårycket, sedan var det lopplådan som gällde - RobertH var kanske "last man standing", men jag var en av de som var "first man up" vilket jag tycker är mer karaktärsdanande :metal: ;)

Ett stort grattis till Ola som överraskande vann go-karten då våra båda race-fantomer Jonas (Powernap) och Björn P var med - min specialtillverkade Martiniflaska blev kvällens förstapris och Ola såg nöjd ut 8)

Nu är det ett år till nästa gång vi avhåller vår sommarträff, och jag tror vi alla som var med ser fram emot den helgen.

Gryglas
2009-08-31, 08:34
Tacka alla som kom med och gjorde detta skitkul :)

Speciellt tack till Björn som fixat detta och även Gryglas, för att han inte kom med :mrgreen: ;)

Inga problem. Det var skönt å slippa bli bländad av gula emblemlösa minis. Så min helg kunde inte blivit bättre. :uglyhammer:

Luc!fear
2009-08-31, 10:03
...
Styrelsen talade löst om att upprepa denna succé nästa år (samma tid ungefär och samma plats) men vi återkommer om det blir fallet.
Av utfallet att döma så är det nog en mycket bra idé 8) ...
Själv tycker jag &så att träffen var lyckad, men tycker att man skall ge andra platser en chans, Sverige har mycket att erbjuda...
Ser nog gärna &så att träffen blir någon vecka tidigare (1-2veckor), vädret är ju en tillfällighet men lite varmare väder hade inte skadat.
Tycker att andra platser ger &så fler medlemmar chans att vara med.(antingen längre norröver eller längre söderut...)

taskmört
2009-08-31, 11:28
tyvärr, men såg nog några av er på väg hem på söndagkvällen. Vinkade
som en tok från 6:e TEE som ligger precis vid RV 225, när det kom en karavan av ett par stycken Minisar.
Verkar ha varit lyckat, och det hade varit kul att vara med, men man kan ju inte dela på sig-tyvärr.

dvorak
2009-08-31, 12:25
Tack allihop för en mycket trevlig träff! Det är inte så myket mer att säga än det som redan sagts.

Stort tack Björn för arret: det måste varit mycket jobb med allt

Christian
2009-08-31, 14:05
Verkar som om det var en lyckad träff, ska in och kika på bilderna nu..

Själv va jag på syrrans bröllop...

MaryJay
2009-08-31, 14:19
Verkar som om det var en lyckad träff, ska in och kika på bilderna nu..

Själv va jag på syrrans bröllop...


Jag och Elias slank också iväg på bröllop under träffen, men det var tack vare att bröllopet och Mini-träffen låg bara några km från varandra! :)

Green Meanie
2009-08-31, 15:28
The Weather Gods were with us most of the time which made the meet a real success. The local inhabitants were greatly surprised by the long caravan of cars that graced their roads and wherever we parked comments and eyes were on us. Great stuff and a real PR stunt for BMW.

Please, next year don't choose the same weekend as Tjejmilen!;)

Ann, det var kanske jag och Rille i sin Silver S med Ace of Spades på taket (tror jag) som dundrade förbi mot Slingabulten och Tungelsta.

Kongo
2009-08-31, 17:26
Midnattskorvgrillningen som styrelsen bjöd medlemmarna till på stranden med Anderssons Clubman D med påslagna Xenonljus, min Beatles CD-skiva på hög volym i hans bil och den stjärnklara natten gjorde detta till ett populärt inslag på träffen.


Du glömmer pricken över i:et, en sovande Erik i nämnda bil som stog i röken från grillen med nerhissade rutor :mrgreen:

Fredrik
2009-08-31, 17:54
Du glömmer pricken över i:et, en sovande Erik i nämnda bil som stog i röken från grillen med nerhissade rutor :mrgreen:

:hihi: ;)

Kongo
2009-08-31, 18:57
Tacka alla som kom med och gjorde detta skitkul :)

Speciellt tack till Björn som fixat detta och även Gryglas, för att han inte kom med :mrgreen: ;)

Kom på att det finns några fler att tacka :)

Tack Fredrik, våran drinkmaster, för HC :nana:
Tack Dvorak för att du visade upp en snyggt sänkt Clubman, HR is dah shit tydligen :cool:
Tack Feed me för att du verkligen fick mig att vilja chipa Henke :rolleyes: & Sallad inn
Tack Piff & Puff (Andersson & krom-robban) att ni var så söta ihop :hehe:
Tack Hans-G för att du "lånade" min kudde ;)
Tack Sancho eller var det Daniel eller kanske Sanel, för den totala förvirringen i gokarten
Tack Wazp för att du lät mig vara snabbare i gokarten denna gång
Tack Ace666 för Män i sås :mrgreen:
Tack Scitz0 för att du tog med dig din bror som på något mirakulöst sätt blev fyra istället för mig som startade 6a och körde om två personer på första varvet och sen blev omkörd på sista varvet av en person jag varvat:???:
Tack Powernap för att du inte vann i go-karten :mrgreen:
Tack Emely för att du tog med dig en produktutvecklare(heter det så?) från Kavli så jag kunde föra fram mitt stora missnöje över Amerikans hamburgedressing med baconsmak rakt in i organisationen :D
Tack Luc!fear för att du visade att även en Mini kan fungera som familjebil (kan vara bra i framtiden kanske när man vuxit upp)
Tack Elias & MaryJay för att ni dök upp och sen åkte igen ock dök upp igen
Tack Green Meanie för alla bilder
Tack Sverre, lite norska piggar alltid upp
Tack Ström för att du inte tog HDn ;)
Tack Karina för att du är ryska :mrgreen:

MINA
2009-08-31, 19:23
Börjar känna att det finns dom som har gjort fel prioriteringar.:(

powernap
2009-08-31, 19:26
tack kongo för att du är den du är :woot:

Ace
2009-08-31, 19:56
"Män I Sås" för er som undrar!
YouTube - Pangbulle - Män I Sås (http://www.youtube.com/watch?v=qSRAd8qfky4)

Sverre
2009-08-31, 20:51
Hei, alle sammen!
----
Vi takker for trivelig samvær i et flott landskap.

Inger-Lise og jeg var spent på hvordan det ville bli å komme så ferske inn i en klubb hvor de fleste andre kjente hverandre godt fra før.
Det kunne blitt tøft, - men dere tok så fint imot oss. Vi fikk en god følelse og takker for en
god og hjertelig velkomst i klubben. Det satte vi stor pris på.

På den korte tiden var det naturligvis ikke så mange vi kom i direkte kontakt med, men vi fikk inntrykk av at dette var en harmonisk “gjeng” med trivelige mennesker.

Noen av dere er kjent med at vi hadde kombinert MINI-treffen med en tur til Trollhättan
og Vänersborg. Vi bodde på et hotell i Trollhättan.
Vi begynte å bli litt urolige ut på kvelden fordi mørket dro seg til og vi hadde 90 km med mørkekjøring foran oss. Dermed måtte vi forlate selskapet tidlige enn vi ønsket.
Heldigvis gikk turen tilbake bra og vi var på hotellet i Trollhätan kl. var 23.10. Da var det godt å finne sengen.
Dagen etter valgte vi en lang frokost og tok fatt på hjemveien til Daftö/Strömstad.

Takk for denne gangen - Gleder meg allerede til neste gang. Spennende hvor det blir.
Kanskje jeg å får med flere fra Norge.

Green Meanie
2009-08-31, 21:55
Hi Guys and Girls!

First installment of my PICS is on the gallery. :Hacking:

Only another 100+ to GO!

ENJOY!!!!

dvorak
2009-08-31, 22:09
Grymma bilder Stephen! Tack så mycket för att du gör dig besväret och laddar upp dem.

FEED ME
2009-08-31, 23:28
Kom på att det finns några fler att tacka :)


Och...
Tack Clabbe för att du är min ständiga följeslagare och trogne vän
Tack Spike för att du vaktar Clabbe när jag måste lämna honom
Tack Henke för att du visade Clabbe och mig en så kul väg hem från Örebro
Tack Egon för att du spelade fin godnattmusik för mig när jag var trött
Tack Hazze B för att du (nästan) alltid visade oss andra på rätt väg
Tack Pelle för provturen på vägen hem
Tack Gizmo för att du är så söt!
Tack Sallad Inn i Örebro för en som alltid utsökt måltid på hemvägen

Lite lätt motvilligt får jag väl erkänna att det blev en ganska kul träff, trots avsaknaden av bankörning... Synd bara att jag var tvungen att kasta in handduken ganska tidigt på kvällen. Men efter en blöt fest fram till kl. 4 på natten innan i Linköping, med tidig uppstigning därefter på lördagen - kände jag att sängen lockade väldigt frestande efter den goda exotiska plankan med tillhörande shots i enlitersglas... Man är ju inte i Anderssons ålder längre... ;)

Tänk vad kul man kan ha för 200 kronor... Verkligen ett Mini-pris!

Bra jobbat, Björn & Co!
Jag vet hur mycket jobb det krävs för att sy ihop ett sådant här evenemang... Det är inget som gör sig självt...

Fredrik
2009-09-01, 06:57
Kom på att det finns några fler att tacka :)

Tack Fredrik, våran drinkmaster, för HC :nana:
Tack Dvorak för att du visade upp en snyggt sänkt Clubman, HR is dah shit tydligen :cool:
Tack Feed me för att du verkligen fick mig att vilja chipa Henke :rolleyes: & Sallad inn
Tack Piff & Puff (Andersson & krom-robban) att ni var så söta ihop :hehe:
Tack Hans-G för att du "lånade" min kudde ;)
Tack Sancho eller var det Daniel eller kanske Sanel, för den totala förvirringen i gokarten
Tack Wazp för att du lät mig vara snabbare i gokarten denna gång
Tack Ace666 för Män i sås :mrgreen:
Tack Scitz0 för att du tog med dig din bror som på något mirakulöst sätt blev fyra istället för mig som startade 6a och körde om två personer på första varvet och sen blev omkörd på sista varvet av en person jag varvat:???:
Tack Powernap för att du inte vann i go-karten :mrgreen:
Tack Emely för att du tog med dig en produktutvecklare(heter det så?) från Kavli så jag kunde föra fram mitt stora missnöje över Amerikans hamburgedressing med baconsmak rakt in i organisationen :D
Tack Luc!fear för att du visade att även en Mini kan fungera som familjebil (kan vara bra i framtiden kanske när man vuxit upp)
Tack Elias & MaryJay för att ni dök upp och sen åkte igen ock dök upp igen
Tack Green Meanie för alla bilder
Tack Sverre, lite norska piggar alltid upp
Tack Ström för att du inte tog HDn ;)
Tack Karina för att du är ryska :mrgreen:

Tack Kongo för att du för en gångs skull hade en tvättad MINI, och för att du är............Kongo ;)

Tack Sir Alec Issigonis för att du skapade den första Minin för 50 år sedan och gjorde att ett gäng MINIster i Sverige kunde ha så trevligt tillsammans denna helg :happy:

taskmört
2009-09-01, 11:44
The Weather Gods were with us most of the time which made the meet a real success. The local inhabitants were greatly surprised by the long caravan of cars that graced their roads and wherever we parked comments and eyes were on us. Great stuff and a real PR stunt for BMW.

Please, next year don't choose the same weekend as Tjejmilen!;)

Ann, det var kanske jag och Rille i sin Silver S med Ace of Spades på taket (tror jag) som dundrade förbi mot Slingabulten och Tungelsta.

Jajamän! det var ni !

powernap
2009-09-02, 19:06
Hur går det med gokartresultaten björn?
(e det lite jobbigt att delge :woot: :confused: )

Björn P
2009-09-02, 21:31
På förekommen anledning ;), här är resultaten från
NMCS MINI GOKART CHALLENGE 2009.

Bästa varvtid (kval och final):

1. Ola (ScitzO) 33.94
2. Björn (Björn P) 34.08
3. Peter (Dvorak) 34.13
4. Henrik (Ström) 34.15
5. Robert (Ace) 34.19
6. Jonas (powernap) 34.50
7. Christophe (Kongo) 34.80
8. Klas 34.99
9. Robert (RobertH) 35.06
10. Sanel (sancho) 35.10
11. Fredrik (Andersson) 36.02
12. Erik (FEED ME) 36.21
13. Rikard (Wazp) 36.35
14. Eva 37.84
15. Karina (karina@skyshop.se) 38.01
16. Emely (Emely&Robert) 41.81

B-final (placering):

1. Sancho (Korrigerade detta! /RobertH) :D
2. RobertH
3. Dvorak
4. Andersson
5. Eva
6. karina@skyshop.se
7. Ace
8. Emely&Robert

A-final (placering):

1. ScitzO
2. powernap
3. Björn P
4. Klas
5. Kongo
6. FEED ME
7. Ström
8. Wazp
9. Dvorak (Korrigerade även detta /R)

VI GRATULERAR SCITZO TILL SEGERN!!!

/Björn P

PS. En FET reservation för ev felskrivningar. Den statistik jag fick är den mest röriga jag någonsin sett.

Ace
2009-09-03, 18:24
7:a i B-finalen pga pit-stop för byte av kart. Till en som hade bromsar!
Jag är inte bitter!


PS. En FET reservation för ev felskrivningar. Den statistik jag fick är den mest röriga jag någonsin sett.

Det mesta var väl rörigt på den Go-Kart banan!? hi hi hi

powernap
2009-09-03, 19:58
Det mesta var väl rörigt på den Go-Kart banan!? hi hi hi

håller med om detta inlägg....rep-points...dock är det viktigt att poängtera att ju längre söderut vi kom, ju fortare gick det :-)

FEED ME
2009-09-06, 20:16
Eller ju längre norrut man kom ifrån, desto långsammarre gocart blev man tilldelad... :o

Nu har i alla fall jag lagt ut mina bilder (http://www.autolife.se/page/30711/) också, samt bloggat (http://www.autolife.se/page/30710/) lite... :)