handdator

Visa fullständig version : NMCS-karavan från STHLM till Sverigeträffen 2009



Andersson
2009-08-23, 21:23
Eftersom jag har fått den trevliga uppgiften att samordna vår gemensamma resa till Sverigeträffen från Sthlm tänkte jag delge er som vill åka med den info ni behöver här.

Samling:

Var?
Statoil Kungens kurva (Den som ligger närmast motorvägen...)


Detta för att vi ska ha en plats där det är lätt att starta karavanen utan massa rödljus mm.

När?
Lördag kl. 07:00 är det samling för gemensam avfärd runt 07:15.

Google Maps säger ca 4 timmar till vårt mål. Då tanken är att vi ska köra lungt och fint samt hinna stanna för en kort bensträckare/"plocka up Kongo i Örebro paus" samt vara framme i god tid till 12:00 då vi ska vara körklara igen tycker jag detta är en lämplig starttid.

Frågor och synpunkter postas med fördel i denna tråd.

Är det några frågor i sista stund eller problem på morgonen är mitt nr 070-205 26 95.

Följande kommer att åka med i karavanen:

Andersson (+ RobertH i bilen)
FEED ME (kommer ikapp senare)
Kongo (ansluter vid paus i Örebro)
Björn P
Fredrik
Emely & Sofia
Hans-G
Wazp
Karina

FEED ME
2009-08-24, 00:09
En annan som är extremt morgontrött, väljer nog att sova 1,5 timma till och köra ikapp er längs vägen i så fall...

På fem timmar hinner man ju köra ner till Danmark! (Även om jag iofs även kört från Sthlm till Malmö på lite styvt tre timmar en gång...)

powernap
2009-08-24, 06:55
På fem timmar hinner man ju köra ner till Danmark! (Även om jag iofs även kört från Sthlm till Malmö på lite styvt tre timmar en gång...)

o jag körde jättefort på en motorväg en gång :woot:

Björn P
2009-08-24, 07:05
Klockrent Fredrik!

Vi ses där och då. Kommandes från dessa trakter vet jag att vägen från Örebro och framåt är tämligen långsam med ingredienser som fartkameror, 50-sträckor och rödljus. Jag tycker tiden känns väldigt realistisk.

/Björn P

Andersson
2009-08-24, 08:01
En annan som är extremt morgontrött, väljer nog att sova 1,5 timma till och köra ikapp er längs vägen i så fall...

På fem timmar hinner man ju köra ner till Danmark! (Även om jag iofs även kört från Sthlm till Malmö på lite styvt tre timmar en gång...)

Då slår du mig, Gjorde Sthlm-malmö på strax under 4 för nått år sedan...

Men för att återgå till ämnet, sov en stund till du och bränn på så puttrar vi andra fram i väntan på dig. :woot:

Fredrik
2009-08-24, 08:49
Bra Fredrik, då syns vi tidigt på lördag morgon - karavan mot NMCS sommarträff kan man ju inte missa 8) 8) 8)

Andersson
2009-08-24, 09:07
Nu har jag gjort en lista på dem som än sålänge har anmält sig till att åka med i karavanen. Ni andra som också vill åka med, Skriv ett inlägg så vi vet hur många vi ska invänta på lördag morgon samt att jag kan lägga till er på listan ovan.

Wazp
2009-08-24, 09:42
bara för att jag är en krånglig jävel så tänker jag ansluta i södertälje en resa trt till barkarby är ca 12 mil extra för mig så med lite telefon kontakt med någon så ansluter ja i rullande start

Emely&Robert
2009-08-24, 11:41
Vill vara med och åka karavan såklart!

Fredrik
2009-08-24, 11:55
Vi börjar redan bli ett litet gäng 8)

Hans-G
2009-08-24, 13:42
Klockrent är det ju inte dirkekt för oss som bor i södra delen av storstan - det känns ju bättre med södra vägen, alltså E20 söder om Mälaren (och det tycker jag inte bara för att jag ursprungligen kommer från Eskilstuna :o).

Men OK, blir det så att jag är hemma lördag morgon så dyker jag upp på Supertyskens parkering. Det är risk för att jag tar ett svep neråt landet dagarna före träffen. Blir det så får vi väl se vilken karavan jag ansluter till... ;)

Och Rille får vi väl göra besviken - start i Barkarby innebär så vitt jag förstår att vi kör över Enköping-Västerås.

Björn P
2009-08-24, 14:13
Vi kanske ska köra E20 ändå (och mötas vid Kungens Kurva) om det ändå inte är någon av oss som kommer vilja starta norr om Sthlm? Vägarna tar ungefär lika lång tid räknat från innerstan.

/Björn P

Emely&Robert
2009-08-24, 15:53
Vi kanske ska köra E20 ändå (och mötas vid Kungens Kurva) om det ändå inte är någon av oss som kommer vilja starta norr om Sthlm? Vägarna tar ungefär lika lång tid räknat från innerstan.

/Björn P

Jag röstar på att åka södra vägen och mötas vid Kungens Kurva. Blir för min del mer rätt håll från start.

/Emely

Fredrik
2009-08-24, 21:05
För mig spelar det ingen roll, bara vi kommer fram :D

Ska vi mötas vid Kungens Kurva kanske vi kan ta det något senare på morgonen, bor ju en bit norr om stan men vill ändå köra karavan så klart (the only way to get to the summer meeting) :metal:

FEED ME
2009-08-24, 21:43
Då slår du mig, Gjorde Sthlm-malmö på strax under 4 för nått år sedan...

Men för att återgå till ämnet, sov en stund till du och bränn på så puttrar vi andra fram i väntan på dig. :woot:

3 timmar och 16 minuter, för att vara exakt... Inklusive tre tankstopp. Med en väldigt törstig Audi RS4... Nattetid.

Ja, alltså fem timmar för att köra till Kinnekulle. Det är helt klart över min smärtgräns. Jag har själv åkt den där vägen hundratals gånger och så lång tid tar det inte...

Samling 6.50 innebär körning från Ekerö runt kl. 6.30. Då är det ju ingen idé att gå och lägga sig. Det är ju så dags jag brukar sluta jobba...!

Andersson
2009-08-24, 22:12
hmm det var det här jag hade på känn. Väljer jag att vi ska åka norr över så vill några åker söder och tvärt om. :D

Men visst jag är inte den som är den. vi kan väl starta från Statoil vid kungens kurva istället.

Hans-G
2009-08-24, 23:27
Känner mej lite skyldig till att ha varit den första som ifrågasatte "möteplats norr"... :blush:

Men observera att jag, trots min morgontrötthet, gick med på första förslaget! Fast den ödmjukheten beror nog mest på att jag som sagt kanske kommer att starta från en helt annan plats... :roll:

FEED ME
2009-08-24, 23:44
Jag glömde min gamla GPS på ett hotellrum i England

Påminn mig om att du ska få tillbaka den i helgen! Den har legat i Clabbes handskfack sedan maj...

Fredrik
2009-08-25, 11:32
Vilken tid kör vi från Kungens Kurva då (skulle föredra något senare än 6.30 då jag bor tre mil norr om kgl. Hufvudstaden) ?
Samlingsplats?

FEED ME
2009-08-25, 14:13
Vilken tid kör vi från Kungens Kurva då (skulle föredra något senare än 6.30 då jag bor tre mil norr om kgl. Hufvudstaden) ?
Samlingsplats?

Avfärd kl. 8, så kan jag hänga med också...
(Jag kan köra längst fram, med laservarnaren! ;) )

powernap
2009-08-25, 14:14
:cop: kanske är här som gäst.....

FEED ME
2009-08-25, 14:18
:cop: kanske är här som gäst.....

Det krävs inget rakettempo för att ta sig från Sthlm till Kinnekulle på fyra timmar... Låt de blåvita komma bäst de vill!

Fredrik
2009-08-25, 14:38
Vad säger vår huvudansvarige verkställande sommarträffschef Björn P i frågan (så vi inte kommer försent till planerad aktivitet)?

Björn P
2009-08-25, 15:01
Vad säger vår huvudansvarige verkställande sommarträffschef Björn P i frågan (så vi inte kommer försent till planerad aktivitet)?

Don Björn P säger: 07.15 Statoil Kungens Kurva. Punkt. :) Då kan vi ju faktiskt hinna med en kvarts fikarast/tankning på vägen också. Och då hinner vi också i tid utan att behöva tänja på hastighetsbegränsningarna i onödan. Andersson_csi, uppdatera gärna första inlägget vid tillfälle.

/Björn P

Fredrik
2009-08-25, 15:18
Don Björn P säger: 07.15 Statoil Kungens Kurva. Punkt. :) Då kan vi ju faktiskt hinna med en kvarts fikarast/tankning på vägen också. Och då hinner vi också i tid utan att behöva tänja på hastighetsbegränsningarna i onödan. Andersson_csi, uppdatera gärna första inlägget vid tillfälle.

/Björn P

Aye aye, captain B - it´s a date :grupp:

Emely&Robert
2009-08-25, 17:42
Emely & Sofia kommer till Kungens kurva!

Inte lång tid kvar nu...måste tvätta bilen...

Andersson
2009-08-25, 22:19
Nu har jag uppdaterat listan med deltagare, satt frågetecken på dom jag inte är säker på samt bytt ut vår samlingsplats till Statoil i Kungens kurva. Samling 07:00. Avfärd 07:15 Väl mött.

Andersson
2009-08-25, 22:20
Emely & Sofia kommer till Kungens kurva!

Inte lång tid kvar nu...måste tvätta bilen...

Trevligt, :)

Tvätta måste jag med göra, vet dock inte bara när... :rolleyes:

Wazp
2009-08-25, 22:37
Vi kommer avnjuta en kaffe på statoil kungens-kurva med er andra

Andersson
2009-08-25, 22:41
Vi kommer avnjuta en kaffe på statoil kungens-kurva med er andra

Trevligt, då fimpar jag era frågetecken. :D

Fredrik
2009-08-26, 05:32
Fredrik, jag kör ju förbi dig nästan - ska vi sammanstråla och fortsätta mot Kungens Kurva i morgonens första MINI-karavan?

Emely&Robert
2009-08-26, 06:06
[QUOTE=Andersson;95982]Trevligt, :)

Tvätta måste jag med göra, vet dock inte bara när... :rolleyes:[/QUOTE

Ser ut som att det blir sysselsättningen för fredag kväll :(

Emely&Robert
2009-08-26, 18:10
Jag är lite osäker på vilken statoilmack det är ni menar...det vekar finnas två. Finns det något gatunamn eller annan bra ledtråd till vilken mack vi ska träffas vid?

/Emely

Fredrik
2009-08-26, 19:58
Jag är lite osäker på vilken statoilmack det är ni menar...det vekar finnas två. Finns det något gatunamn eller annan bra ledtråd till vilken mack vi ska träffas vid?

/Emely

Emely - kör E4 söderut.
När du ser avfarten mot IKEA kör du av där men fortsätter rakt fram (parallellt med E4) tills du kommer till en Statoilmack på höger sida.
Det är alltså mitt emot IKEA och en annan Statoilmack som står på IKEA-sidan.

Andersson
2009-08-26, 21:29
[QUOTE=Andersson;95982]Trevligt, :)

Tvätta måste jag med göra, vet dock inte bara när... :rolleyes:[/QUOTE

Ser ut som att det blir sysselsättningen för fredag kväll :(

MINImini-träff med tvätt på fredag kväll då? ;)

Andersson
2009-08-26, 21:29
Jag är lite osäker på vilken statoilmack det är ni menar...det vekar finnas två. Finns det något gatunamn eller annan bra ledtråd till vilken mack vi ska träffas vid?

/Emely

Stämmer precis som Fredrik skrev i sitt inlägg.

Andersson
2009-08-26, 21:30
Fredrik, jag kör ju förbi dig nästan - ska vi sammanstråla och fortsätta mot Kungens Kurva i morgonens första MINI-karavan?

Absolut. :) hörs om det på fredag.

Fredrik
2009-08-26, 21:35
Absolut. :) hörs om det på fredag.

:happy: 8)

Hans-G
2009-08-26, 23:01
Statoilmacken som har direktkontakt med E4/E20 söderut, alltså på Skärholmen-sidan. Avfart 151 och håll sen filen längst till vänster för att komma rakt på macken.

Edit: Såg först nu att Fredrik redan hade svarat på Emelys fråga. :blush: Tack&lov var vi ju överens om vägen dit ;)

Emely&Robert
2009-08-27, 07:14
Tack för vägbeskrivningarna, nu ser jag avfarten och vägen till statoil framför mig :)

Hans-G
2009-08-28, 10:38
Av olika skäl blev min extrarunda före träffen inte av, så jag dyker upp vid Kurvan till 7.

Tar med ett par walkie-talkies - kan vara bra för samband under resorna. Om fler har såna så ta med! Enklare (och billigare :D) än mobilkontakt.

Andersson
2009-08-28, 11:56
Av olika skäl blev min extrarunda före träffen inte av, så jag dyker upp vid Kurvan till 7.

Tar med ett par walkie-talkies - kan vara bra för samband under resorna. Om fler har såna så ta med! Enklare (och billigare :D) än mobilkontakt.

Jag har redan dammat av mina och bytt batteri så dom får följa med.

Luc!fear
2009-08-28, 12:50
Jag har redan dammat av mina och bytt batteri så dom får följa med.
Skall jag också ta med för helgen resor?
(åker ju inte från Stockholm)
/Dan

Hans-G
2009-08-28, 13:01
Skall jag också ta med för helgen resor?
(åker ju inte från Stockholm)
/Dan

Tycker jag aspelut!
Ska väl inte överdriva nyttan med dom, men med w/t på några håll i karavanen är det ju trots allt lättare att styra upp ev felkörningar eller missöden som kan orsaka fördröjningar.

Luc!fear
2009-08-28, 13:11
Tycker jag aspelut!
Ska väl inte överdriva nyttan med dom, men med w/t på några håll i karavanen är det ju trots allt lättare att styra upp ev felkörningar eller missöden som kan orsaka fördröjningar.
Ok, 4st nedpackade...
Åker om 20min mot sommarträffen...ses där allihop...
/Dan

Fredrik
2009-08-28, 13:32
Ok, 4st nedpackade...
Åker om 20min mot sommarträffen...ses där allihop...
/Dan

Ta med er bra väder, Dan 8)

FEED ME
2009-08-28, 14:19
Jag sover över i Linköping i natt. Jag ansluter tillsammans med Kongo från Örebro... Antar att det blir kl. 9.30 då...