handdator

Visa fullständig version : Snyggaste färgcombon ?



Ström
2009-08-20, 06:28
Pepparvit / Svart med mattsvarta stripes/detaljer fälgar mm
Eller
British Racing Green / Vit med vita stripes/detaljer fälgar mm
Svårt val !

Åker till Göteborg i morgon för att skriva :D

Rasmus
2009-08-20, 06:57
Pepperwhite med svart tak, detaljer och fälgar!
Grymt snyggt!

Andersson
2009-08-20, 07:04
Pepperwhite med svart tak, detaljer och fälgar!
Grymt snyggt!

Dagens sanning! :)

loop
2009-08-20, 07:08
British Racing Green / Vit med vita stripes/detaljer fälgar mm

Klart den snyggaste och en riktigt klassiker.
men man är väll lite partisk ;)

Ström
2009-08-20, 07:45
Aj aj.
Ni gör det inte lätt !

arcamone
2009-08-20, 08:35
Brg/W! Jag har sagt det förr och säger det igen. Brg är en färg som växer på en, blir bättre och bättre ju mer man ser den (och äger den). Står det 2-2 nu? Hehe, du borde haft en omröstning!

Du lär bli nöjd oavsett, lycka till!

Ace
2009-08-20, 08:39
Electric Blue/Black med Black Bonnet stripes givetvis!

Electric Blue utgick för att färgen var för dyr och inte för att den var för ful som vissa andra färger! Det kallar jag stil och klass! :)

login
2009-08-20, 09:04
Kommer väl in med en till PW/B

Men jag gillar även ChiliR/B som jag tycker ser riktigt sportig ut!

Cullin
2009-08-20, 09:21
Det är enkelt. Pepperwhite med svarta detaljer. Sobert och sportigt på samma gång!

Som nr två tycker jag Röd/svart.

Det beror på helheten och vilken modell det gäller, men den vita är snygg i både Clubman och Hatchback.

fireon
2009-08-20, 11:42
pepper white/black absolut om det är mellan dem du väljer...
jag hade personligen nog valt en röd med svart tak och svarta detaljer :)

arcamone
2009-08-20, 12:29
Om man får välja på alla färgkombinationer menar jag att röd med vitt tak skapar en snygg helhet genom sin kontrast. Vitt tak mot de (gärna) mörka rutorna och sedan lite piffigt rött. But still: Brg for the win!

Björn P
2009-08-20, 13:30
Pepparvit / Svart med mattsvarta stripes/detaljer fälgar mm
Eller
British Racing Green / Vit med vita stripes/detaljer fälgar mm
Svårt val !

Åker till Göteborg i morgon för att skriva :D

Gå in på www.mini.se (eller något annat lands MINIsida) och kolla själv. Tror dock inte att en JCW Clubman går att få med BRG och vitt tak. I vart fall kunde inte jag få fram den kombinationen. Det kanske gör valet enklare?

/Björn P

dvorak
2009-08-20, 14:30
Vad jag vet så är taket och C-stolparna alltid svart eller silver på clubman. Fast alltid är inte sant gällande taket, det går att få i bilens färg...

Green Meanie
2009-08-20, 15:22
The whole car in BRG. Can't go wrong!

http://img.photobucket.com/albums/v213/pinkpantherman/GreenMeanie.jpg

loop
2009-08-20, 15:53
Är det en clubman du skall köpa eller en vanlig?
Är de en ny eller Beg?

Ström
2009-08-20, 16:09
En ny JCW Clubman :woot:
Och som det verkar så går det att få taket i bilens färg, svart eller silver.
Nästan så jag vill lacka det vitt själv, om den ska vara BRG, men bara nästan.
För övrigt leder PW / B här så det blir nog så.
Måste lita på folk som kan sina minis:)

loop
2009-08-20, 18:17
Det handlar inte om vad vi tycker utan vad DU tycker.
Det är du som skall tycka att bilen är den snyggaste i världen.
Så gå efter in magkänsla det brukar bli bäst till slut.
Om du vill ha vit tak går det ju alltid att stripa den vit så går det ju alltid att byta.

RobertH
2009-08-20, 21:09
Loop har rätt, det är din egen smak som måste styra. Min röst skulle nog hamna på pepper white dock, sjukt snygg färg.

Hobbe
2009-08-20, 23:57
Båda funkar fint.
Själv hade jag valt mellan PW/PW med svarta stripes, eller BRG/BRG med vita stripes.
Fast på en R53. Givetvis :D

FEED ME
2009-08-21, 01:11
Fattar inte hur man kan tycka att vitt är snyggt. Vitt är ju inte ens en färg. Det är ju bara ... ingenting!

En annan som är gammal minns ju på 80-talet då vitt också var en modefärg. Nästan alla bilar som såldes var vita. Sedan efter några år så försvann nyhetens behag och folk tröttnade. Vita bilar som skulle bytas in var värda mindre pengar än motsvarande bil i vilken annan färg som helst. Och i köpes annonserna stod det ofta: "Önskad färg - inte vit"

Jag är helt övertygad om att det blir samma sak om ett år eller två. Då kommer alla vita bilar att vara likblekt döda!

:woot:

Enda skillnaden är väl att idag har tekniken kommit med foliering, så att man kan strajpa över sitt misstag...

Rasmus
2009-08-21, 06:57
Vita bilar som skulle bytas in var värda mindre pengar än motsvarande bil i vilken annan färg som helst. Och i köpes annonserna stod det ofta: "Önskad färg - inte vit"

Jag är helt övertygad om att det blir samma sak om ett år eller två. Då kommer alla vita bilar att vara likblekt döda!

Lite som gula bilar idag, alltså?

:eek: :woot: ;) :cool: :handen:

RobertH
2009-08-21, 07:49
Det är väl ändå enorm skillnad på den stickande vita kylskåpsfärgen på en Toyota Corolla från 80-talet, mot den mjukt avstämda pepparvita färgen som MINI lackar sina bilar i?

ola
2009-08-21, 08:27
Fattar inte hur man kan tycka att vitt är snyggt. Vitt är ju inte ens en färg. Det är ju bara ... ingenting!

En annan som är gammal minns ju på 80-talet då vitt också var en modefärg. Nästan alla bilar som såldes var vita. Sedan efter några år så försvann nyhetens behag och folk tröttnade. Vita bilar som skulle bytas in var värda mindre pengar än motsvarande bil i vilken annan färg som helst. Och i köpes annonserna stod det ofta: "Önskad färg - inte vit"

Jag är helt övertygad om att det blir samma sak om ett år eller två. Då kommer alla vita bilar att vara likblekt döda!

:woot:

Enda skillnaden är väl att idag har tekniken kommit med foliering, så att man kan strajpa över sitt misstag...

jag håller med ! och undra hur det kommer att gå för Choklad-MINIsarna om några år.. Jag hade en Alfa 33 med den då 1984 råcoola färgen Chokladbrun , några år senare vägrade till och med Alfa handlaren byta in bilen "den där är osäljbar" slutade med att den såldes för ca 50% under vad man kunde fått för en röd eller svart bil..
så färgval är viktigt , tidlöst är ett bra tänk när det gäller färg..

andreass
2009-08-21, 08:55
Jag valde BRG med svart tak - är grymt nöjd! :D

MaryJay
2009-08-21, 10:07
Fattar inte hur man kan tycka att vitt är snyggt. Vitt är ju inte ens en färg. Det är ju bara ... ingenting!

En annan som är gammal minns ju på 80-talet då vitt också var en modefärg. Nästan alla bilar som såldes var vita. Sedan efter några år så försvann nyhetens behag och folk tröttnade. Vita bilar som skulle bytas in var värda mindre pengar än motsvarande bil i vilken annan färg som helst. Och i köpes annonserna stod det ofta: "Önskad färg - inte vit"

Jag är helt övertygad om att det blir samma sak om ett år eller två. Då kommer alla vita bilar att vara likblekt döda!

:woot:

Enda skillnaden är väl att idag har tekniken kommit med foliering, så att man kan strajpa över sitt misstag...

Jag vet i alla fall en bil som passar väldigt bra i vitt...

FEED ME
2009-08-21, 11:44
Lite som gula bilar idag, alltså?

:eek: :woot: ;) :cool: :handen:

Gul/svart är en tidlös vacker kombination! ;)

Fast gult har ju den egenskapen att antingen älskar man den eller hatar man den. Det är väldigt få som är neutrala...

En annan egenskap som jag gillar med gult är att den är ovanlig och sticker ut från mängden. (Förutom på Ekerö då...)

FEED ME
2009-08-21, 11:46
Jag vet i alla fall en bil som passar väldigt bra i vitt...

Jo, Peggy passade riktigt bra i vitt. Men det berodde ju till största del på den röda dekoren. Vit kan vara en bra grundfärg om man är lite innovativ med att stripa upp den med snygga dekaler...

MaryJay
2009-08-21, 12:46
Jo, Peggy passade riktigt bra i vitt. Men det berodde ju till största del på den röda dekoren. Vit kan vara en bra grundfärg om man är lite innovativ med att stripa upp den med snygga dekaler...

Förvisso... Men jag råkar ju ha ganska bra smak... Jag är dessutom smart nog att sälja Peggy medans hon är modern i sin vackra färg! (Vitt är visst en färg!)

PÄRON
2009-08-21, 14:56
Dark silver med vitt tak, speglar o. vita stripes på huven. Och så en svart klubblogga såklart.