handdator

Visa fullständig version : Tips på present



greven
2009-08-16, 17:21
Tja alla glada!

Nu är det så att tanten fyller snart 30 och jag måste hitta på någon present. Skulle vilja göra något speciellt. Inga fula rosor, tramsiga kläder eller annat skit, allt sånt köper hon själv.

Jag är ute efter något speciellt som hon verkligen kommer att minnas, weekend på spa och hotell m.m är alltid uppskattat men sånt gör vi titt som tätt ändå när jag väl är hemma.

Kom med förslag tack!!

Fredrik
2009-08-16, 19:50
Vad sägs om en resa till romantikens huvudstad Paris - Eifeltornet, Champs Elysées, romantisk middagskryssning på Seine.

Annars - London är ju alltid London, en trevlig stad med bra mat från jordens alla hörn, pubar, Harrods, Fortnum & Mason, Piccadilly Circus, Regent Street (börjar längta dit igen) - hit kan man ju resa billigt också.

Vill man slå på stort är det kanske New York som lockar med Empire State Building, Frihetsgudinnan, Central Park och ett fantastiskt utbud av bra restauranter. En jazzpub en kväll kanske också kan vara något.

Bara några tips, sök på Google för mer uppslag typ "häftiga presenter" eller dylikt ;)

Hobbe
2009-08-16, 20:29
Det bästa (och enklaste) är att ge tanten ditt kreditkort så löser sig allt :D
Allt annat riskerar bara att bli fel (fel färg, fel storlek, fel ställe, fel dag, fel klockslag, fel tant... etc etc).

Luc!fear
2009-08-16, 21:24
fel tant... etc etc).
Ja, det kan bli ett h_lvete

greven
2009-08-17, 17:43
Tror jag kommit på nåt bra. Jag skickar tjejen med mitt kontokort i högsta hugg för att shoppa loss under ett par timmar i Göteborg. Efter det får hon gå med sin väninna på SPA/Massage som avslappning, när dom har blivit omhändertagna där så blir det La cusina Italiana, en riktig superkrog i Göteborg, det kostar men smakar så jävla bra.

Det måste väl gå hem?

dvorak
2009-08-17, 17:49
Personligen tycker jag att det låter som att du inte lägger energi på presenten...

Typ: "Här har du... gå och köp dig något..."

Bättre kan du! ;)

greven
2009-08-17, 18:12
Jag skickar henne och hennes kompis som också fyller 30 i samma veva på SPA, sedan en Lyx restaurang! Fri tillgång till kontokokortet är väl inte riktigt samma som "gå och köp dig något"?

Håller med om att jag inte lägger ner någon kraft, tid på att sträcka över kontokortet men helheten tror jag hon kommer uppskatta!

Middagen på kvällen är med hennes väninna och dennes man som är våra bästa vänner, tror personligen det blir en riktigt lyckad dag.

Och en Clone a willy på det ;)

greven
2009-08-17, 18:15
Vad sägs om en resa till romantikens huvudstad Paris - Eifeltornet, Champs Elysées, romantisk middagskryssning på Seine.

Annars - London är ju alltid London, en trevlig stad med bra mat från jordens alla hörn, pubar, Harrods, Fortnum & Mason, Piccadilly Circus, Regent Street (börjar längta dit igen) - hit kan man ju resa billigt också.

Vill man slå på stort är det kanske New York som lockar med Empire State Building, Frihetsgudinnan, Central Park och ett fantastiskt utbud av bra restauranter. En jazzpub en kväll kanske också kan vara något.

Bara några tips, sök på Google för mer uppslag typ "häftiga presenter" eller dylikt ;)

Många bra förslag där, vi reser ganska mycket annars och har varit överallt känns det som. Jag kommer hem på permission från Afghanistan så det finns inte riktigt tid att dra till Staterna, dit åker vi när jag är klar med denna missionen, L.A troligtvis.

Men Paris skall jag ha i åtanke, kan vara riktigt bra.

dvorak
2009-08-17, 18:17
Jag tycker att det är lite är att vara lat. Du lägger inte ner någon energi på att hitta en present som hon verkligen vill ha. Det handlar inte om vad det kostar, klyschan "det är tanken som räknas" är inte klyscha för att den inte stämmer.

Jag kan lova dig att hon uppskattar en väl utvald present mer än ett kontokort i handen...

men men, du känner henne bäst

greven
2009-08-17, 18:22
Förstår vad du menar, och kan hålla med men....som du säger, jag känner henne bäst och detta är jag övertygad om att det blir bra, hon älskar förövrigt den restaurangen. Vore kanske bättre om jag hittar något till henne som jag själv köper men jag har lite problem med att lösa det härifrån, tror inte hon skulle uppskatta en burka ;)

dvorak
2009-08-17, 18:36
Haha, jag förstår :)

Ett tips är även blomogram....

greven
2009-08-18, 09:19
Jo blommor vet man att det uppskattas men finns det inget mer annorlunda man kan skicka, varenda en skickar blommor så fort det är något, och hur ansträngande är det? Löser det över internet på 5 minuter ;)

Hobbe
2009-08-18, 13:05
Ett tips är även blomogram....

Här pratar vi ju verkligen om brist på kreativitet! :D


Greven,
Ditt förslag med kreditkortet är inte dumt.
Jag förutsätter naturligtvis att du inte kommer att vara på plats därav ursprungliga kreditkortsförslaget.

Tanten kanske också tycker att det kan vara skönt få dra runt med en väninna i stället för att släpa på dig :woot:

Hobbe
2009-08-18, 13:10
...dessutom så kan ju Ace vara din "stand-in" i Göteborg :handen: