handdator

Visa fullständig version : Lazzat RS Challenge delt 3 16/8-09



Särås
2009-08-14, 11:59
http://www.lazzat.se/upload/LAZZAT%20RS%20BILDER/rs-challenge%20logo.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

Då var det äntligen dax!

Söndagen den 16:e augusti går tredje deltävlingen i årets Lazzat RS Challenge av stapeln. Vi kommer hålla till på Lunda Flygfält utanför Uppsala.

Det som krävs:
* Bilen ska vara besiktad, skattad och försäkrad (minst trafik).
* Du ska ha B-körkort.
* Hjälmkrav (cykelhjälm ej godkänd).
* Handskar.
* Heltäckande klädsel (ej fleece).
* SBF-anknuten FÖRARlicens, man kan även lösa pr-licens.
(PR-licensen går att använda upp till 6 gånger per år i konbana)

Reglementet hittar du här: http://web.sbf.se/regler/up/13/KB_Konbana.pdf
Läs gärna igenom då det finns en del viktig info där.

Tider:
8.30-9.30, Besiktning, ankomst efter 9.30 är ej accepterat
9.30-9.50, Förarmöte och bangenomgång
10.00- tills vi är klara, Körning

Kostnad:
250 kr för medlemmar i Lazzat med licens
325 kr för medlemmar i Lazzat som löser pr-licens
300 kr för icke medlemmar med licens
375 kr för icke medlemmar som löser pr-licens

Föranmäl dig genom att skicka ett mail till lazzatrs@hotmail.com: (Max 40 platser)

Skriv:
* Reg.nr
* Fullständigt namn
* Klass
* Ev bil om du vill avslöja det

Klasserna är busenkla.

Klass 1:
Bilar med R-däck

Klass 2:
Bilar med gatdäck

Länk till Rejsas lista över R-däck som är godkända på Lazzat RS Challenge: http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp

Väl mött önskar vi i Lazzat MK’s styrelse.


---------------------------------

Klistrar in denna, kanske någon mer än jag som är sugen på att köra lite på söndag?

Björn P
2009-08-14, 12:06
Hmm. Finns det många platser kvar?

/Björn P

Andersson
2009-08-14, 12:07
Hmm. Finns det många platser kvar?

/Björn P

Vad säger du Björn, ska vi avrunda helgen med detta? :handen:

Björn P
2009-08-14, 12:16
Vad säger du Björn, ska vi avrunda helgen med detta? :handen:

Absolut! Jag anmälde mig precis.

Anmälde mig till standarddäcksklassen. Orkar inte slänga av och på däcken "bara" för en konbana.

Jimmy, du kan väl bekräfta att anmälan är gjord på lämpligt sätt?

/Björn P

Särås
2009-08-14, 17:30
Jag är inte involverad i Lazzat längre (gillar dock deras konbana så mycket att jag gärna kör den) men lovar att Ni får köra har aldrig vart nå problem annars, bara Ni kommer i TID så ska det inte vara några problem!!! :) mvh Jimmy Särås

Andersson
2009-08-14, 22:07
Då var jag och Egon anmälda! :)

FEED ME
2009-08-15, 01:40
Jag skulle väldigt gärna komma också. Lazzat RS brukar vara väldigt kul evenemang! Men jag har nog dessvärre ingen bil att köra med. Johnny är kvar på chassi-verkstaden och Clabbe har däck som är alldeles håriga...
Får se om jag kommer med och tittar ändå.

Andersson
2009-08-15, 04:36
Jag skulle väldigt gärna komma också. Lazzat RS brukar vara väldigt kul evenemang! Men jag har nog dessvärre ingen bil att köra med. Johnny är kvar på chassi-verkstaden och Clabbe har däck som är alldeles håriga...
Får se om jag kommer med och tittar ändå.

Erbjudandet kvarstår...

FEED ME
2009-08-15, 21:48
Erbjudandet kvarstår...

Tackar så mycket!
Men jag tror att jag håller mig hemma och är lite osocial denna helgen...
Har för mycket saker att göra ändå...

Andersson
2009-08-15, 22:48
Tackar så mycket!
Men jag tror att jag håller mig hemma och är lite osocial denna helgen...
Har för mycket saker att göra ändå...

Okidoki, Ses vi grillen snart istället då! :D

Björn P
2009-08-16, 19:48
Zzzz...

Lazzat var inget att rekommendera om man vill "rasta" bilen ordentligt. Jag och andersson_csi rullade upp i arla morgonstund mot Lunda flygfält eftersom incheckning innan 09.30 var nödvändig. Vi fick dock vänta tills ca kl 12.00 innan första omgången - som bestod av två vändor på uppsatt konbana. Sen fick vi vänta till ca kl 14.00 innan andra omgången - som också bestod av endast två vändor. Efter det hade vi möjlighet att köra en tredje gång, förmodat vid ca kl 16.00 och förmodat endast två vändor, men vi fick nog av väntan och begav oss istället hemåt.

Summa summarum - mindre än fyra minuters körning. Underkänt.

Arrangemanget som sådant var dock bra. Genomtänkt konbana och funktionärer som hade bra koll på tider och startordning m m. Men det var alldeles för lite körning som erbjöds för att jag kan rekommendera er att åka dit. Man skulle i och för sig kunna göra som Särås och anmäla sig dubbelt, men då är det lika mycket pengar som en heldagskörning med BMWSC på racingbana vi talar om. I vart fall i anmälningsavgift. Inte värt det enligt min mening.

Hur det gick för oss? Jag hade tredje bästa tiden i standarddäcksklassen när vi åkte därifrån och andersson_csi var inte långt efter trots betydligt färre kusar i sin Clubman.

/Björn P

Fredrik
2009-08-16, 19:55
Bra jobbat gubbar ;)

Kul att ni körde så bra, folk borde börja tala mer och mer om MINI som bilen man ska ha för både banbruk, konbanekörning och vardagsbruk - den ultimata kombinationen, trots sin ringa storlek 8)

Andersson
2009-08-16, 23:29
Zzzz...

Lazzat var inget att rekommendera om man vill "rasta" bilen ordentligt. Jag och andersson_csi rullade upp i arla morgonstund mot Lunda flygfält eftersom incheckning innan 09.30 var nödvändig. Vi fick dock vänta tills ca kl 12.00 innan första omgången - som bestod av två vändor på uppsatt konbana. Sen fick vi vänta till ca kl 14.00 innan andra omgången - som också bestod av endast två vändor. Efter det hade vi möjlighet att köra en tredje gång, förmodat vid ca kl 16.00 och förmodat endast två vändor, men vi fick nog av väntan och begav oss istället hemåt.

Summa summarum - mindre än fyra minuters körning. Underkänt.

Arrangemanget som sådant var dock bra. Genomtänkt konbana och funktionärer som hade bra koll på tider och startordning m m. Men det var alldeles för lite körning som erbjöds för att jag kan rekommendera er att åka dit. Man skulle i och för sig kunna göra som Särås och anmäla sig dubbelt, men då är det lika mycket pengar som en heldagskörning med BMWSC på racingbana vi talar om. I vart fall i anmälningsavgift. Inte värt det enligt min mening.

Hur det gick för oss? Jag hade tredje bästa tiden i standarddäcksklassen när vi åkte därifrån och andersson_csi var inte långt efter trots betydligt färre kusar i sin Clubman.

/Björn P

Instämmer! Nu är jag dock tokigt sugen på att börja köra bana på riktigt! Har hyvlat rondeller hela kvällen! ;)

Kongo
2009-08-17, 14:12
Vad synd att jag var upptagen i helgen, för jag ääälskar nämligen att köa...

Fredrik
2009-08-17, 14:39
Vad synd att jag var upptagen i helgen, för jag ääälskar nämligen att köa...

Annars brukar det ju bli kö efter dig ute på banan ;)

powernap
2009-08-17, 14:50
Annars brukar det ju bli kö efter dig ute på banan ;)

host harkel.......

Kongo
2009-08-17, 15:28
Annars brukar det ju bli kö efter dig ute på banan ;)

Tror du blandar ihop henke med clabbe nu ;)