handdator

Visa fullständig version : HelgMys i Sundsvall



MINA
2009-08-11, 18:49
Startar en ny tråd då detta är helgmys och inte onsdagsbus.

Vilka hänger på till Sättna på Lördag 15/8 och kollar in lite Dragracing .
Träffas kl.9.00 Kajplats 1 för sammåkning.

På söndag 16/8 åker vi och käkar en bit ( bestämms av deltagarna vart ).
Ev. någon enkel aktivitet om intresse finns:rolleyes:
Söndag träffas vi förslagsvis 17.30 samma plats(se ovan).

Ring eller/och skriv några rader så jag/vi vet vilka som kommer.

< Välkommen ! "ny som gammal ung som erfaren" >

Daaoak
2009-08-11, 19:52
Tjena MINA,

Tyvärr måste jag meddela att jag inte kommer att deltaga i denna säkert trevliga sammankomst, då det sammanfaller med ett bröllop.
Dock är det inte mitt bröllop, håller på mig fortfarande...;)

Dyker med all säkerhet upp på söndag, vankas det mat är jag på...:happy:

SVANTE
2009-08-11, 20:15
Hej MINA !
jAG KOMMER PÅ LÖRDAG OCH TAR MED "DAMEN" PÅ SÖNDAG !
MVH
Nr#5

MINA
2009-08-11, 23:06
Undertecknad dyker upp på lördag med en gosse vid min sida och på Söndag med My Women by my side:D

MINA
2009-08-13, 16:21
Har varit i kontakt med en ny minist som lär ansluta sig till forumet inom den närmaste framtiden:)

Ni som kommer på Söndag får chansen och träffa honom och åkdonet.

Hörs och syns / Martin

Fredrik
2009-08-13, 18:16
Bra jobbat, Martin :happy: 8)

MINA
2009-08-14, 17:33
Bra jobbat, Martin :happy: 8)

Kredd för detta skall ges till "Bluebear" som tvingade denna yngling att stanna vid vägkanten så han kunde informera om att vi är några minister som brukar träffas och snacka Cooper över en kopp fika "typ".

MINA
2009-08-14, 17:37
Varit i kontakt med "Dolle" och han dyker upp på Lördag men inte Söndag.

Men Edde vart är du ?:blink: Kommer du på lite Helgmys eller bangar du ?
( Vet att det var svårare på lördag men Söndag då ? )

Edde
2009-08-14, 18:12
hej! som sagt så är lördagen svår för mig! söndagen är bättre men såg att det skulle vara värdelöst väder då! men på söndag då äre bara eftermiddagen för mig som gäller!

MINA
2009-08-14, 18:16
hej! som sagt så är lördagen svår för mig! söndagen är bättre men såg att det skulle vara värdelöst väder då! men på söndag då äre bara eftermiddagen för mig som gäller!


Får väl behålla taket på! Gör som oss andra sitt inomhus när du kör Bil:rolleyes: Förslag på matställe där man kan sitta lite på sidan om och snacka utan att man stör övriga matgäster ?

SVANTE
2009-08-14, 22:38
Förslag på matställe är: Smedjan i Sörfors , skall vara trevligt säger många , har inte varit dår själv !
nr#5

MINA
2009-08-15, 18:40
Vi blev ett litet trevligt gäng som åkte till Sättna .
Solen sken och motorerna brummade och däckröken luktade alldeles underbart:rolleyes:

På bilden syns närmast Svantes röda Lars-Inges blå och min röda och längst bort som nästan inte syns Björns blå.
Bifogar en extra bild på Björns (bluebear) för att vi tyckte det var så roligt att han var med.

Den tredje bilden ditlagd för att ni ska se att vi var på Sättna (fd.militärflygfält).

powernap
2009-08-15, 18:53
fint väder o några hugade entusiaster, och en kamera...kan d bli bättre? :-)

:cool:

MINA
2009-08-15, 18:57
Förslag på matställe är: Smedjan i Sörfors , skall vara trevligt säger många , har inte varit dår själv !
nr#5

Tycker Svantes förslag var klockrent !
Skall prova att ringa och boka bord.

Antal enligt följande om jag förstått detta rätt:

Svante + 1
Martin+1
Machan+1
Eken
Edde

MINA
2009-08-15, 19:00
fint väder o några hugade entusiaster, och en kamera...kan d bli bättre? :-)

:cool:


Kameran är ju alltid trevlig även om det bara var två bilder som fastnade på sidan:blink:

Edde
2009-08-16, 13:22
hej!

måste tyvärr komma med ett tråkigt besked att jag inte kan vara med ikväll! fick lite ändrade planer men jag ska försöka hinna med allt! men det ser mörkt ut just nu!

hare så skoj annars!


Tycker Svantes förslag var klockrent !
Skall prova att ringa och boka bord.

Antal enligt följande om jag förstått detta rätt:

Svante + 1
Martin+1
Machan+1
Eken
Edde

Fredrik
2009-08-16, 13:35
Vi blev ett litet trevligt gäng som åkte till Sättna .
Solen sken och motorerna brummade och däckröken luktade alldeles underbart:rolleyes:

På bilden syns närmast Svantes röda Lars-Inges blå och min röda och längst bort som nästan inte syns Björns blå.
Bifogar en extra bild på Björns (bluebear) för att vi tyckte det var så roligt att han var med.


Kul att ni blev ett gäng 8)

MINA
2009-08-16, 20:37
Ok det var lite regn men vad gör det när man är i trevligt sällskap .
Tack för en trevlig kväll och roligt att träffa Machan och hans Farsa .

Den gröne är Machans och han hade verkligen puts på bitarna!

MiniMachan
2009-08-16, 22:25
Tack för en härlig kväll. Klart att vädret inte var det bästa men det gjorde inte så mycket. Det var kul att få träffa allihopa som var med och det var kul att få se lite andra Mini Coopers på nära håll! Hoppas det blir mer av sånt här framöver nu så vi kan ut och glida igen! :)

MINA
2009-08-17, 16:49
Lite klurig rubrik som ............
Men om vi sumerar helgen så måste vi vara nöjda med uppslutningen.
Hade kanske hoppas på en nykomling till nämligen "farside"som lät sugen att träffas, men han får nya chanser. Edde fick som jag förstår "sista minuten måste grejer som han var tvungen att ordna med ,synd men "sånt häner".

6st bilar totalt under helgen , Svante och undertecknad dubblerade lördag + söndag och dom andra byttes av (proplem med orken? ).

När är ni sugen på nästa helgmys? Om 14 dagar (30 Augusti)?
Vill vi ha med Edde nästa gång måste vi hålla oss till Söndagar ( han kunde även Måndagar men då blir det ju inte Helgmys!)

MINA
2009-08-18, 12:25
Kul att ni blev ett gäng 8)

Snösmältningen kom väldigt sent i år ........
men nu har vi fått upp farten:o

Fredrik
2009-08-18, 12:28
Snösmältningen kom väldigt sent i år ........
men nu har vi fått upp farten:o

:lol: Bra Martin, huvudsaken är att det händer något och det gör det ju 8)

MINA
2009-08-18, 12:30
:lol: Bra Martin, huvudsaken är att det händer något och det gör det ju 8)


Roligt med lite nyrigistrerade västernorrlänningar!

Fredrik
2009-08-18, 12:31
Ja absolut, det är grymt bra :happy:

Edde
2009-08-18, 16:14
Lite klurig rubrik som ............
Men om vi sumerar helgen så måste vi vara nöjda med uppslutningen.
Hade kanske hoppas på en nykomling till nämligen "farside"som lät sugen att träffas, men han får nya chanser. Edde fick som jag förstår "sista minuten måste grejer som han var tvungen att ordna med ,synd men "sånt häner".

6st bilar totalt under helgen , Svante och undertecknad dubblerade lördag + söndag och dom andra byttes av (proplem med orken? ).

När är ni sugen på nästa helgmys? Om 14 dagar (30 Augusti)?
Vill vi ha med Edde nästa gång måste vi hålla oss till Söndagar ( han kunde även Måndagar men då blir det ju inte Helgmys!)

jag kan varje dag mellan 12.00 och 19.00 egentligen... men söndagar och måndagar är jag ledig hela dagen lång så de är bättre om jag vill slippa all stress på kvällen! =) pluggar ju på dagarna så jag har mer flexibilitet då!

funderar på hur man ska få med alla andra minisar som finns i stan på aktiviteter

MINA
2009-08-18, 19:28
jag kan varje dag mellan 12.00 och 19.00 egentligen... men söndagar och måndagar är jag ledig hela dagen lång så de är bättre om jag vill slippa all stress på kvällen! =) pluggar ju på dagarna så jag har mer flexibilitet då!

funderar på hur man ska få med alla andra minisar som finns i stan på aktiviteter

Blir svårt med vardagar före 19.00 då många av oss jobbar vardagar 7.00-16.00 eller längre ( Måndag Lördag och Söndag är väl bra dagar
Vi får väl träffas en kväll och utrusta oss med den officiella flyern köra runt och lappa/stoppa bilar.
401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showthread.php?t=4865)

Edde
2009-08-18, 20:21
Blir svårt med vardagar före 19.00 då många av oss jobbar vardagar 7.00-16.00 eller längre ( Måndag Lördag och Söndag är väl bra dagar
Vi får väl träffas en kväll och utrusta oss med den officiella flyern köra runt och lappa/stoppa bilar.
http://www.miniclub.se/showthread.php?t=4865

förstår det! men vi snackade om denna söndag som kommer eller nästa eller ännu nästa! =) vilken söndag passar bäst för alla runt medelpad?

för min del spelar det ingen roll vilken söndag! bara att det är efter kl 12 på dagen!

MINA
2009-08-19, 09:18
Snygg signatur! Vi får väl ha någon form av invignig på nästa sammankomst.

Vad säger ni andra ? Ska vi köra en vända på Söndag ?

Föreslår 12.00 Söndag 23/8 träffas kajplats1 (Beijer sidan) och sedan kanske det är läge för gemensam Lunch !

Anmälan: (på med namn ) Martin

Bluebear
2009-08-19, 14:14
Skulle vara kul att träffas på söndag!
Måste kolla med regeringen först.:roll:
Kanske Stefan från njurunda vill hänga på?

Edde
2009-08-20, 13:50
jag är på!


Vad säger ni andra ? Ska vi köra en vända på Söndag ?

Föreslår 12.00 Söndag 23/8 träffas kajplats1 (Beijer sidan) och sedan kanske det är läge för gemensam Lunch !

Anmälan: Martin
Edde

MINA
2009-08-20, 19:44
jag är på!


Vad säger ni andra ? Ska vi köra en vända på Söndag ?

Föreslår 12.00 Söndag 23/8 träffas kajplats1 (Beijer sidan) och sedan kanske det är läge för gemensam Lunch !

Anmälan: Martin
Edde

Har skickat PM till övriga om denna tråd :confused:
Väntar och ser om det lossnar :zzz:

Daaoak
2009-08-20, 19:45
Var det nån som sa mat?
Klart jag e på...:cool:

Vad säger ni andra ? Ska vi köra en vända på Söndag ?

Föreslår 12.00 Söndag 23/8 träffas kajplats1 (Beijer sidan) och sedan kanske det är läge för gemensam Lunch !

Anmälan: Martin
Edde
Eken

MINA
2009-08-20, 20:36
Var det nån som sa mat?
Klart jag e på...:cool:

Vad säger ni andra ? Ska vi köra en vända på Söndag ?

Föreslår 12.00 Söndag 23/8 träffas kajplats1 (Beijer sidan) och sedan kanske det är läge för gemensam Lunch !

Anmälan:
Martin
Edde
Eken

Lutar åt en Hamburger lunch:p
Anmälan:
Martin
Edde
Eken

MiniMachan
2009-08-20, 22:03
Tyvärr så blir det svårt för mig att komma på söndag. Har kickoff med hockeylaget över helgen och hinner inte komma loss så tidigt... Hade vart kul att få vara med, men men jag får komma igen nästa gång...

MINA
2009-08-21, 07:59
Tyvärr så blir det svårt för mig att komma på söndag. Har kickoff med hockeylaget över helgen och hinner inte komma loss så tidigt... Hade vart kul att få vara med, men men jag får komma igen nästa gång...


Det är lugnt!
När vi satt på smedjan så kändes det som att de flesta var nöjda med att träffas var fjortonde dag, men... på allmän begäran så tog vi en Extra Söndag.

SVANTE
2009-08-22, 18:42
Är på Island nu till helgen så räkna inte med mej !
#5

MINA
2009-08-23, 14:47
Uppslutningen blev 50% ig och får väl anses ok för en kortvarsel grej.

Träffades på Kajen 12.00 , det var Undertecknad (Martin),Eken,Edde +
Micke ( han går som prospect förnärvarande men planerar att köpa en cab ).
Efter några regniga dagar var det riktigt trevlig att få köra i solskenet. Edde och Micke trives speciellt mycket och sken ikapp med solen i Eddes cab.

Vi for på Subway mitt i stan och käkade frukost/lunch sedan tog vi den mycket Mini vänliga vägen mot Holm med destination Sandnäsets camping.

Väl uppe i Sandnäset inmundigade vi lite glass(tack Eken) och fick sedvanligt beröm för våra fina bilar, vilket alltid är trevligt.

Hemfärden gick i ett forserat tempo där det växlades ner före varje kurva som möttes upp med ett högerben som strävade mot golvmattan:woot:

MINA
2009-08-25, 16:56
Ska vi kopiera förra Söndagens upplägg och träffas 12.00 Kajplats 1 ,
lite käk och lite körning och snacka Mini:banana:

Edde
2009-08-26, 14:14
Ska vi kopiera förra Söndagens upplägg och träffas 12.00 Kajplats 1 ,
lite käk och lite körning och snacka Mini:banana:

funkar för mig! har varit sjuk 4 dagar och har inte blivit bättre men till på söndag hoppas jag att jag har blivit frisk!

Daaoak
2009-08-28, 19:40
Hemfärden gick i ett forserat tempo där det växlades ner före varje kurva som möttes upp med ett högerben som strävade mot golvmattan:woot:

Jag höll stumt hela vägen hem, vart tog ni vägen? ;)

Får se om jag blivit av med sjöbenen tills på söndag, ska ut på böljan den blå på lördag...:titanic:

Martin vi kan höras på luren...

MINA
2009-08-29, 21:49
Jag höll stumt hela vägen hem, vart tog ni vägen? ;)

Får se om jag blivit av med sjöbenen tills på söndag, ska ut på böljan den blå på lördag...:titanic:

Martin vi kan höras på luren...

Har fått indikationer från Björn att han är på i morgon ( vill även han höras på luren före). Får väl ringa till samtliga och böna och be :bowdown: ).

Edde
2009-08-30, 05:14
jag kom precis hem! =) ska försöka hinna vakna till 12.00! annars får jag väl åka ikapp er nånstans! hehe





Har fått indikationer från Björn att han är på i morgon ( vill även han höras på luren före). Får väl ringa till samtliga och böna och be :bowdown: ).

MINA
2009-08-30, 09:51
jag kom precis hem! =) ska försöka hinna vakna till 12.00! annars får jag väl åka ikapp er nånstans! hehe

Tror du skulle må bra av lite extra sömn så.............:zzz:

Ringde till Eken och han sa (citat "sjömanslivet fick min kropp att börja bete sej som en sjögurka inlagd i lite bräckvatten, men om ni söker upp mej vill jag åckså ha maaat").:toilet:

Hör jag inte av någon annan på telefon ( före 11.30 ställer jag in ).

Annars................... kommer det nya möjligheter längre fram:neutral:

Edde
2009-08-30, 10:37
händer det något kl 12.00 eller? annars lägger jag mig igen! hehe


Tror du skulle må bra av lite extra sömn så.............:zzz:

Ringde till Eken och han sa (citat "sjömanslivet fick min kropp att börja bete sej som en sjögurka inlagd i lite bräckvatten, men om ni söker upp mej vill jag åckså ha maaat").:toilet:

Hör jag inte av någon annan på telefon ( före 11.30 ställer jag in ).

Annars................... kommer det nya möjligheter längre fram:neutral:

MINA
2009-09-17, 19:09
Åka en sväng på dagen:stare och klämma ett par pilsner tillsammans med en köttbit på kvällen med möjlighet till övernattning:galen:galen:galen:galen.

Vilka hänger på ! OBS ! 19 / 9
Bluebear och Mina klara och inbokade:stare:stare

Håcke
2009-09-17, 21:53
Det ser hur coolt som helst ut med flera cooper "på samma ställe". Fina bilder på fina bilar!

Håcke
2009-09-17, 21:59
Jag svarade på fel inlägg. Jag såg några bilder från en helgåkning.

Kan tyvärr inte till helgen då vi har dop av minstingen. Inte populärt att missa det!

MINA
2009-09-19, 10:14
Jag svarade på fel inlägg. Jag såg några bilder från en helgåkning.

Kan tyvärr inte till helgen då vi har dop av minstingen. Inte populärt att missa
det!

Blir nog ett riktigt mini Mini möte ( ännu bara två st )
Men de blir ju mindre utgifter för mat och mer att dricka för dom som är där:galen.

Roligt att du har hittat till forumet ( mr.Lehnberg förmodar jag ) och vi hörs av den 26 / 9 på Höst rallyt / Mr Andersson

Ps. Trevlig färg komb. på åkdonet Ds.