handdator

Visa fullständig version : Fikaträff i Göteborg.



Ace
2009-08-11, 16:26
Tänkte det var dags för en Fikaträff i Göteborg igen. Det har ju varit väldigt trevligt då vi haft det innan.
Vi träffas vid Guldhedstornet Onsdagen den 19/8 Kl.19:00 och tar en fika.
Sen åker vi via Tolltorpsdalen mot Mölndal och vidare mot Mölnlycke/Landvetter så får vi se vart vi hamnar.

http://guldhedstornet.se/
Grym utsikt, öppet till 21:00
Och en riktigt fräck plats att fota bilarna på.

Dra scrollen till höger!

http://guldhedstornet.se/bilder/guldheden.jpg

Bjöd just in följande:
(rödmarkerade har sagt att dom kommer)
hi hi hi
ace666
2minicooper,
DPNY,
flaskhallls,
sakigrek
Aleckz,
Alpina,
andreass,
arcamone,
Bagarn,
Bergander,
Bronto,
Clio18,
dansev,
FranzJaeger,
henrik,
Jonas_84,
Kamelen,
Logan,
Maria,
matosk,
mcstiff,
mini lotta,
NickeNorrlänning,
nimaka,
Noel,
PantheraLeo,
Patrik*,
Paul Blueeyes,
pepper,
Petter,
ptr,
Spicegirl,
Torwakd,
Vovven
bennybusig,
Charlotte,
donniedoer,
dvorak,
fireon
gape,
Hampe,
Hg3atintin,
Jimmie,
jompa,
Jossan,
Kaj,
Krux,
kustvagen,
Lange,
Loki,
Martin G,
MiniOneSeven07,
Morris99
MyranC,
ohmygosh,
ossy88,
pagbg,
rajapruk,
Rich,
sac,
Simon,
spinky,
Star56,
Trafikfarlig

Kan bli en riktigt stor fika!?

Café Guldhedstornet
Doktor Sven Johanssons Backe, 41325 Göteborg
Länk: http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=Doktor+Sven+Johanssons+Backe+41325+G%C3%96TEBORG&sll=57.681624,11.965313&sspn=0.031295,0.063772&ie=UTF8&z=16&iwloc]=A

//Robban

fireon
2009-08-12, 17:22
äntligen! :D onsdag 19 låter bra för min del!

Ace
2009-08-12, 19:45
Kl.19.00.
Vart skall vi starta? Vet du nått bra fik?

//R

fireon
2009-08-12, 20:06
Kl.19.00.
Vart skall vi starta? Vet du nått bra fik?

//R

jag tänkte på råda säteri, men dem hade bara öppet vid lunch så det går ju inte...

Hg3atintin
2009-08-12, 20:17
Jag kommer^^ Var ska vi mötas?

Hg3atintin
2009-08-12, 20:33
Fick en bra ide.
Vad tror ni om Guldhedstornet?
http://guldhedstornet.se/
Grym utsikt, öppet till 21:00
Och en riktigt fräck plats att fota bilarna på.


Det blir nog kanon!

dvorak
2009-08-12, 20:40
Kommer!

Ace
2009-08-12, 20:43
Kul om alla kommer! ha ha ha ha ha !!! Då blir det trångt. :)

NickeNorrlänning
2009-08-12, 21:14
Blåtiran kommer i ett moln av däckrök och skrikande bromsar!

:steering:

henrik
2009-08-12, 21:31
Efter att ha registrerat mig på forumet för ganska länge nu och sen inte deltagit i några aktiviteter eller trådar (bara lurkat lite), så får man väl ta sig i kragen och göra något åt det hela.

Om det inte är kaos och kalabalik på jobbet så ska jag absolut försöka komma.

-h

henrik
2009-08-12, 21:38
MCS -04 EB/B

Bästa smaken verkar du ha också Robert. Eller åker du omkring i min MCS EB/B när jag inte gör det ? (Ok, min är en -03, men nästan).

-h

gerdigvingar
2009-08-12, 23:13
Ser riktigt coolt ut med den där utsikten...gäller å få tummen ur å köpa sig en MINI snart så man kan hänga med på sånthär :cool:

Morris99
2009-08-13, 07:06
Vi kommer såklart!
E&B:D

Ace
2009-08-13, 08:16
Bästa smaken verkar du ha också Robert. Eller åker du omkring i min MCS EB/B när jag inte gör det ? (Ok, min är en -03, men nästan).

-h

Härligt! Första EB/B-träffen i Göteborg. Brukar du stå parkerad vid Ramberget? Har set en EB/B där flera gånger. :)

Ace
2009-08-13, 08:19
Ser riktigt coolt ut med den där utsikten...gäller å få tummen ur å köpa sig en MINI snart så man kan hänga med på sånthär :cool:

Köp en innan onsdag så kan du hänga på!!! :)

Här har du ju en:

http://www.blocket.se/alvsborg/Mini_Cooper_S_Xenon_Panorama_Glastak_22969713.htm? ca=15&w=2

henrik
2009-08-13, 08:45
Härligt! Första EB/B-träffen i Göteborg. Brukar du stå parkerad vid Ramberget? Har set en EB/B där flera gånger. :)

Då är det säkert Alice du har sett. Jag brukade stå där förut, men sen lite mer än ett år tillbaks så bor hon och jag i Linné.

Ace
2009-08-13, 09:16
Då är det säkert Alice du har sett. Jag brukade stå där förut, men sen lite mer än ett år tillbaks så bor hon och jag i Linné.

Ha ha ha ! Jag har koll på er!

Simon
2009-08-13, 09:25
Jag är tyvärr i sthlm då.

fireon
2009-08-13, 09:50
guldhedstornet blir perfekt, kan bli riktigt bra bilder om vi ställer upp dem under där.. polaren bor i ett av husen bredvid så jag brukar parkera vid tornet då och då :)

hoppas att det blir en riktigt stor träff nu!

Ace
2009-08-13, 10:10
Jag är tyvärr i sthlm då.

Det var synd.
Vi har ju inte fått se din bil ännu.

/R

Ace
2009-08-13, 10:12
guldhedstornet blir perfekt, kan bli riktigt bra bilder om vi ställer upp dem under där.. polaren bor i ett av husen bredvid så jag brukar parkera vid tornet då och då :)

hoppas att det blir en riktigt stor träff nu!

Bra, då hittar du dit iaf.

//R

Fredrik
2009-08-13, 17:22
Bra Robban med mer träffar för MINIsterna i väster :happy:

Ace
2009-08-13, 17:27
Bra Robban med mer träffar för MINIsterna i väster :happy:

Vad tycker du om inbjudningslistan? Tror det är 99% av alla reggade i Göteborg med omnejd. :)

Fredrik
2009-08-13, 17:44
Vad tycker du om inbjudningslistan? Tror det är 99% av alla reggade i Göteborg med omnejd. :)

:buttrock: 8)

Hg3atintin
2009-08-13, 20:21
Fick just reda på att jag ska vara med på min nollningskickoff på onsdag och att den slutar kl 19. Ni skulle inte kunna vänta en tio min en kvart så man hinner ut till er?

Edit: Läste vidare och fick reda på att det är en premiärfest efteråt. Så det kan nog bli svårt att komma.

fireon
2009-08-13, 20:27
Fick just reda på att jag ska vara med på min nollningskickoff på onsdag och att den slutar kl 19. Ni skulle inte kunna vänta en tio min en kvart så man hinner ut till er?

vilken nollning är det? Handels, chalmers etc? Du kan nog dyka upp en stund efter utan problem, vi brukar fika en stund innan :)

fireon
2009-08-13, 20:28
blir ju en perfekt kväll det där! Först miniträff och sedan barcelona - manchester city och zlatans första match i barcatröjan! jippie :D

Ace
2009-08-14, 00:11
Fick just reda på att jag ska vara med på min nollningskickoff på onsdag och att den slutar kl 19. Ni skulle inte kunna vänta en tio min en kvart så man hinner ut till er?

Edit: Läste vidare och fick reda på att det är en premiärfest efteråt. Så det kan nog bli svårt att komma.

Vi börjar fika 19....åker ut och kör efter fikat. Skippa festen! :) Det blir fler sittningar.

Hg3atintin
2009-08-14, 12:24
vilken nollning är det? Handels, chalmers etc? Du kan nog dyka upp en stund efter utan problem, vi brukar fika en stund innan :)

Handelsnollningen för ekonomi och logistik (logischtekarna) :cool:

Hehe ska tänka på vad som väger tyngst:rolleyes: Träff eller nollning, men efter vad man har hört om alla rövarhistorier som handlar om nollningen så kanske en miniträff inte skulle sitta helt fel ändå hehe.

MiniOneSeven07
2009-08-15, 16:00
Jag kommer, vägarna mot Landvetter e riktigt trevliga. Förbi Inseros och sjöarna mot Kinna. Men det vet ni säkert redan :)

fireon
2009-08-15, 18:26
Handelsnollningen för ekonomi och logistik (logischtekarna) :cool:

Hehe ska tänka på vad som väger tyngst:rolleyes: Träff eller nollning, men efter vad man har hört om alla rövarhistorier som handlar om nollningen så kanske en miniträff inte skulle sitta helt fel ändå hehe.

vad trevligt med en till handels minist! jag är själv analytiker på handels...
kom på träffen, det blir kul så kan vi tjöta lite skola också :D

fireon
2009-08-18, 17:41
Kom igen nu! Inga fler som ska med imorgon kväll? :eek:

Petter
2009-08-18, 19:35
Jag kommer och jag plockar även med mig kameran denna gång (fast jag garderar mig med att jag har ca 900 bröllopskort att redigera innan jag hinner ta hand om bilderna men förr eller senare så lägger jag upp dom ;) )

Hg3atintin
2009-08-18, 21:38
vad trevligt med en till handels minist! jag är själv analytiker på handels...
kom på träffen, det blir kul så kan vi tjöta lite skola också :D

Haha ja jag ska se om det kan gå hehehe^^ Kom just hem från första nollningen, har ölat och sjungit från halv 5 tills nu hehehe....Är en aning salongs och slutkörd.

Är du analytisk ekonom? Iaf så kommer vi logischtekare vinna nollningspokalen detta året så din gamla linje kommer att förlora muhahahaha!

NickeNorrlänning
2009-08-19, 07:43
Tjohooo!

Blåtiran kommer rykande färsk direkt från service på Wölkes! :steering:

Ska bli kul att träffa alla. Vi ses!

Petter
2009-08-19, 13:05
Kom igen nu, några till borde vi kunna bli! Fler än tio hade varit fint :)

Jag måste ta med en cykel och lämna inne i stan innan träffen så jag har takräcket på för att vara lite extra sportig ;)

fireon
2009-08-19, 13:16
Haha ja jag ska se om det kan gå hehehe^^ Kom just hem från första nollningen, har ölat och sjungit från halv 5 tills nu hehehe....Är en aning salongs och slutkörd.

Är du analytisk ekonom? Iaf så kommer vi logischtekare vinna nollningspokalen detta året så din gamla linje kommer att förlora muhahahaha!

ja, jag och ett par polare ska kolla barcelona-man city efter träffen och sen så tänkte vi åka till handelspuben och röja lite med er nollor, kickoff ju :D

och för övrigt så har väl ni logistiker aldrig vunnit nollningen :woot:
men så är ju vi analytiker något fler än ni logistiker samt en aning smartare ;)

fireon
2009-08-19, 13:16
Tjohooo!

Blåtiran kommer rykande färsk direkt från service på Wölkes! :steering:

Ska bli kul att träffa alla. Vi ses!

Härligt!

fireon
2009-08-19, 13:18
Kom igen nu, några till borde vi kunna bli! Fler än tio hade varit fint :)

Jag måste ta med en cykel och lämna inne i stan innan träffen så jag har takräcket på för att vara lite extra sportig ;)

sexigt med takräcke! ;)

ja nu får vi hetsa lite så att vi blir några fler! känner på mig att det blir bra det här...gött väder också!

fireon
2009-08-19, 13:18
oops, det blev två likadana posts...

dvorak
2009-08-19, 13:27
Min Mini är inte klar hos BMW GBG...

Lämnade den i Måndags, de har väntat på delar som kom idag, plus att bilen skulle programmeras om.....

Jag ser ut att bli Minilös idag, kanske kommer förbi med den gamla Jaggan eller ber att få en åktur med någon annan.

powernap
2009-08-19, 13:28
undrar om filip vill öka sin postcount?


:woot:

fireon
2009-08-19, 13:30
undrar om filip vill öka sin postcount?


:woot:

ja, kan verka suspekt :p sidan laddade dock inte så det blev två likadana konstigt nog när jag uppdaterade...men allt för ju något gott med sig..hehe

fireon
2009-08-19, 13:32
Min Mini är inte klar hos BMW GBG...

Lämnade den i Måndags, de har väntat på delar som kom idag, plus att bilen skulle programmeras om.....

Jag ser ut att bli Minilös idag, kanske kommer förbi med den gamla Jaggan eller ber att få en åktur med någon annan.

kom du, alltid trevligt. du kan ju säkert åka med någon av oss om du vill åka mini, alla har ju inte två i bilen... (baksätet är väl ingen fröjd på en miniträff) :)

NickeNorrlänning
2009-08-19, 14:19
Min Mini är inte klar hos BMW GBG...

Lämnade den i Måndags, de har väntat på delar som kom idag, plus att bilen skulle programmeras om.....

Jag ser ut att bli Minilös idag, kanske kommer förbi med den gamla Jaggan eller ber att få en åktur med någon annan.

Suuuurt! Jag anlitar alltid Wölkes, brukar funka bättre hos dem (oklart om det går fortare hos Wölkes när delarna är restade :???: ).

Jag kan ta en passagerare, men behöver nog hjälp att putta på uppför backarna isf... :D

Petter
2009-08-19, 14:48
Det är lugnt, jag tar också med en kompis så att jag inte är för snabb ;)

Hg3atintin
2009-08-19, 14:52
ja, jag och ett par polare ska kolla barcelona-man city efter träffen och sen så tänkte vi åka till handelspuben och röja lite med er nollor, kickoff ju :D

och för övrigt så har väl ni logistiker aldrig vunnit nollningen :woot:
men så är ju vi analytiker något fler än ni logistiker samt en aning smartare ;)

pfff ha...ha...ha... Tänkte bara påminna dig om att vi har faktiskt vunnit skattjakten en gång ;) Vi logistikare är ju faktiskt gentlemän och låter er andra vinna så ni får lite bättre självförtroende :handen:

f*n va gött att du kommer till puben sen då:p Haffa tag i mig när du kommer dit så kan vi ta en öl tillsammans!

fireon
2009-08-19, 14:59
pfff ha...ha...ha... Tänkte bara påminna dig om att vi har faktiskt vunnit skattjakten en gång ;) Vi logistikare är ju faktiskt gentlemän och låter er andra vinna så ni får lite bättre självförtroende :handen:

f*n va gött att du kommer till puben sen då:p Haffa tag i mig när du kommer dit så kan vi ta en öl tillsammans!

Vi låter er tro det :blink:

kommer du på miniträffen då? så vet man vem du är!

Hg3atintin
2009-08-19, 15:03
Vi låter er tro det :blink:

kommer du på miniträffen då? så vet man vem du är!

Nej hinner inte det tyvärr :( Vi börjar kickoffen i malmstenssalen vid 5....

Men jag har min gröna nollnings-tshirt, beiga brallor och en kavaj på mig så vet du ungefär hur jag ser ut hahaha.

Annars kan du skicka ett sms när du är framme: 07004-52871

fireon
2009-08-19, 15:12
Nej hinner inte det tyvärr :( Vi börjar kickoffen i malmstenssalen vid 5....

Men jag har min gröna nollnings-tshirt, beiga brallor och en kavaj på mig så vet du ungefär hur jag ser ut hahaha.

Annars kan du skicka ett sms när du är framme: 07004-52871

jättelätt :D men ett sms kan jag nog slänga iväg...

vi borde ha sett varandra innan på förrförra träffen tror jag men jag kommer inte ihåg hur du såg ut dock... ses kanske sen :)

Morris99
2009-08-19, 15:38
Måste tyvärr avboka oss, vi syns nästa gång i stället!
//e+b

Ace
2009-08-19, 15:43
Get Ready....!

Ace
2009-08-19, 15:44
Måste tyvärr avboka oss, vi syns nästa gång i stället!
//e+b

Aj då!

Vi får se hur många vi blir?
Det kanske bara blir jag själv?
:)

//R

fireon
2009-08-19, 16:31
det är lugnt.. jag kommer iaf :p

Elias
2009-08-19, 21:47
Jag hoppas på en träff efter vi hämtat Maries nya pärla..
Typ v.36/37.. Får ju passa på innan höstrusket kommer och det ligger blöta löv över hela vägen!