handdator

Visa fullständig version : Något mer om nya inredningen?



rogeraberg
2009-08-06, 14:44
Det enda som jag verkligen inte gillar med R56 är mittkonsollen, knapparna där är verkligen VM i plastighet. Jag går i köptankar, är sjukt sugen på en ny JCW Cabrio. Läste här på forumet att det var på gång med en liten uppdatering där bland annat mittkonsollen skulle få sig en genomgång, men det var lite oklart när den skulle komma.

Någon som har hört något mer? Jag vill verkligen inte köpa nu och så kommer den perfekta bilen i vår eller i höst eller nästa höst... :)

arcamone
2009-08-06, 17:20
Blev också förvånad. Känns som silvrig, racklig, plast på en 80-tals Lada Samara. Likväl är jag sugen! Visst är det fräckare layout med takvippor etc men fler plottriga knappar och vred känns fel väg att gå. Uppdatering säger du? Det är alltid fel att köpa; allt blir bättre, billigare och snyggare?!

Lycka till hursom...

Rasmus
2009-08-06, 18:22
Håller med! Volymknappen t ex hör ju hemma på en köksradio som säljs på ÖoB, om ens det. Hoppas verkligen dom förbättrat kvalitetskänslan i interiören i nästa modell.

dvorak
2009-08-06, 18:35
Litet pris att betala för en annars så trevlig bil...

powernap
2009-08-06, 18:48
ja e volymknappen så kass....så ska jag aldrig byta min R53 ;-)

Fredrik
2009-08-07, 07:08
Roger, gissningsvis kommer en faceliftad R56 presenteras till hösten 2010.
Exakt vad faceliften består i återstår att se, stereon kanske inte är så prioriterad.
Jag kör själv R56 och är helnöjd med bilen, men visst är komponenterna till stereon i plastigaste laget, men jag älskar vippbrytarna i taket till panoramataket och val av färg för interiörbelysningen.

Rasmus
2009-08-07, 10:24
Nu är ju inte volymknappen det enda med dålig kvalité, det var bara ett exempel jag tog.

Vippbrytarna är skitcoola och just dom är det bra känsla i, men ta tag i plasten som delar av mellan "vipparna"...

När det kommer till kvalitetskänslan i interiören delar MINI och BMW ingenting med varandra. Vore kul med förbättring på det planet.

arcamone
2009-08-07, 10:53
När det kommer till kvalitetskänslan i interiören delar MINI och BMW ingenting med varandra. Vore kul med förbättring på det planet.
Förringa nu inte det engelska arvet i bilen! :D Dessutom känns det som att silver gör även att gedigna plastdetaljer (om det nu finns sådana...) ser billiga ut. Hade varit bra med två designlinjer - en ungdomlig vågad och en lite mer klassisk (utan english oak dock!), eller?

/David

rogeraberg
2009-08-07, 20:54
Nästa års modellprogram presenteras nästa vecka tydligen så då får vi reda på om det kommer ny konsoll till årets eller nästa års linje. Hoppas det blir i år...