handdator

Visa fullständig version : Clubman och barnstol



brumbrum
2009-08-02, 19:39
Hejhej,

Våran dotter har vuxit ur sitt babyskydd så nu måste vi skaffa en riktig barnstol.

Vi funderar över en Ferrari Primo eller Brio Zento som barnstol.
Har någon erfarenhet av dessa, får de plats i en Clubman?

Vad är bäst/enklast stol fram eller bak?

Vad använder ni som har (eller har haft) barn från 1-års ålder?

Mattajas
2009-08-04, 11:10
Hej

Vi kör med en Akta Graco duoflex xtp i vår Clubman. Den är väldigt smidig och vi kör den där fram, för vår del blir det smidigast. Jag har inte testat den bak men den funkar nog där också. Om man har två barn så funkar det med babyskydd (maxi cosi cabrio) där bak samtidigt (antagligen tvärtom också).

Lycka till med köpet. Hör av dig om du undrar mer. och glöm inte "våga vägra volvokombi"

Luc!fear
2009-08-04, 12:24
Lycka till med köpet. Hör av dig om du undrar mer. och glöm inte "våga vägra volvokombi"
Klockrent...:p
/Dan

Johan W
2009-08-04, 12:36
Har du Isofix i bilen?

Har ingen Clubman man testade vårt babyskydd i en vanlig R56:a och det fungerade helt ok. Har kört BeSafe Izi Sleep hitills och kommer byta till Besafe Izi Kid X2 relativt snart, vet inte hur det är med platsen men ska vara en av dom bästa stolarna i klassen..
En annan anledning har varit att tjejen säljer dom på sitt jobb ;)

loop
2009-08-04, 14:03
Har du inte Airbag fram på passagerar sida?
Om så är faller skall du ha stolen bak.

Rasmus
2009-08-04, 15:14
"våga vägra volvokombi"
Det ena behöver inte utesluta det andra :D

Rasmus
2009-08-04, 15:15
Har du inte Airbag fram på passagerar sida?
Om så är faller skall du ha stolen bak.

I min bil kan jag stänga av airbagen fram på passagerarsidan.
Insåg det förra veckan när jag skulle köra en sväng med brorsonen :drive:

Luc!fear
2009-08-04, 15:46
Finns en i vår dagstindning idag...
En Akta Graco Duologic: 0-4år, 0-18kg, löstagbar insats för babyn & med bärhandtag. 1800:-
(säljaren: Fredrik Runesson finns i Sölvesborg)
Troligen för långt men jag tänkte ändå nämna det här...
Kanske rätt pris, prutbart eller nått...
Tfn: 0730543172
/Dan

brumbrum
2009-08-05, 14:47
Tack för alla svar!!

Sölvesborg är lite långt...

Airbagen går att koppla bort i vår bil. Vi har haft babyskyddet fram för det har varit enklast.

Mattajas: Har ni stolen alltid fastspänd eller kan man enkelt ta bort den?

Johan W: Japp, isofix bak i bilen Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten, tar inte den extra plats? Vad gör den för nytta?

haha...Volvo kommer aldrig att hända! Blir det fler barn kompletterar vi bara med takbox :-)

arcamone
2009-08-05, 15:12
BrumBrum,
glöm nu inte att uppdatera din profil. Lite snygga bilder på din räsergröna uppskattas också!

Lycka till.

Johan W
2009-08-05, 15:31
Tack för alla svar!!

Sölvesborg är lite långt...

Airbagen går att koppla bort i vår bil. Vi har haft babyskyddet fram för det har varit enklast.

Mattajas: Har ni stolen alltid fastspänd eller kan man enkelt ta bort den?

Johan W: Japp, isofix bak i bilen Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten, tar inte den extra plats? Vad gör den för nytta?

haha...Volvo kommer aldrig att hända! Blir det fler barn kompletterar vi bara med takbox :-)

Isofixen gör att man kan montera i / ur stolen på några sekunden och man slipper hålla på med bälten till förbannelse, riktigt skönt tycker jag :)

Mattajas
2009-08-05, 17:15
Hej igen,

Vår stol sitter mestadels i. Det är bara vid enstaka tillfällen då vi ska åka 4 vuxna och inga barn som vi tar ur den. Den är enkel att ta ur och sätta i, att ta ur tar högst en minut och att montera dit den tar nog högst 2 min. Jag håller fullständigt med om takboxen!


Tack för alla svar!!

Sölvesborg är lite långt...

Airbagen går att koppla bort i vår bil. Vi har haft babyskyddet fram för det har varit enklast.

Mattajas: Har ni stolen alltid fastspänd eller kan man enkelt ta bort den?

Johan W: Japp, isofix bak i bilen Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten, tar inte den extra plats? Vad gör den för nytta?

haha...Volvo kommer aldrig att hända! Blir det fler barn kompletterar vi bara med takbox :-)