handdator

Visa fullständig version : Spårigt



ola
2009-08-02, 13:34
efter byte av fjädrar, r-däck och hämmare och stag fram har bilen blivit spårigare och spårigare , sk "Bump steer", behöver nog göra en ordentlig inställning av bilen.. men är det någon som har något bra tips på någon som är bra på det i stockholmsområdet?

Björn P
2009-08-02, 13:36
efter byte av fjädrar, r-däck och hämmare och stag fram har bilen blivit spårigare och spårigare , sk "Bump steer", behöver nog göra en ordentlig inställning av bilen.. men är det någon som har något bra tips på någon som är bra på det i stockholmsområdet?

IDH Weels på Östermalm upplever jag som mycket kunniga och seriösa. De har hjälpt KIT och även mig med fyrhjulsinställningen.

/Björn P

ola
2009-08-02, 14:04
då ska jag kolla med dom , uppe vid Karlaplan nånstans va?

Björn P
2009-08-02, 18:07
då ska jag kolla med dom , uppe vid Karlaplan nånstans va?

Japp. På Grevgatan 49. http://www.idhwheels.se/

/Björn P

KIT
2009-08-03, 07:56
Är tillbaka från semestern idag tror jag ;-)

FEED ME
2009-08-03, 10:34
Både Clabbe och Johnny är extremt "spåriga". Det är väl myntets baksida av direktstyrdheten...

ola
2009-08-03, 11:14
Både Clabbe och Johnny är extremt "spåriga". Det är väl myntets baksida av direktstyrdheten...

ja fast jag tycker att skillnaden mot hur bilen var som standard är markant.. mest när jag bytte till de något bredare däcken (215)

Rasmus
2009-08-03, 22:48
Har du testat Yokohama R-däcken?
Är dom lika spåriga som Toyo?

FEED ME
2009-08-04, 00:14
Har du testat Yokohama R-däcken?
Är dom lika spåriga som Toyo?

Jag kör med Yokohama A048 på båda bilarna.
De är som sagt extremt spåriga båda två, om det beror på däcken vet jag inte...

ola
2009-08-04, 05:58
Har du testat Yokohama R-däcken?
Är dom lika spåriga som Toyo?

har inte monterat Yokkissarna ännu , Toyo har jag inte testat , nu sitter det Bridgestone fram och Dunlop bak..

ola
2009-08-04, 07:31
Frugan som lånat min bil ringde precis och skrek; Hur kan du köra den här jävla bilen - den är ju som en bångstyrig jävla häst!!
Det går ju inte att dricka kaffe o styra med knäna en enda sekund!! :steering: :nana:

powernap
2009-08-04, 07:53
Efter gjord cornerweight (hörnvikt) och 4-hjulsinställning med bestämda värden försvann mycket av den spårigheten jag upplevde innan....kan varmt rekommenderas

jag åker toyo trippelåttor, dessa börjar dock bli ganska slitna nu, men den går rakt o lugnt o fint.....

Rasmus
2009-08-04, 10:51
Jag kör med Yokohama A048 på båda bilarna.
De är som sagt extremt spåriga båda två, om det beror på däcken vet jag inte...
Jag har samma däck men tycker inte dom spårar värre än Run-Flat-däcken som satt på som original. Kan iofs ha att göra med hjulinställningen. Min är ju långt ifrån lika aggressiv som på din "Johnny".

dvorak
2009-08-04, 13:10
Jag tycker att Toyona spårar mindre än runflatsen.

jag har 205 på båda. Jag har bara sänkfjädrarna på min bil och tycker inte att den spårar så farligt, jag gjorde en 4-hjulsinställning ganska nyligen.

Dock märkte jag att vägarna runt Stockholm är i bra dåligt skick i stort sett överallt. Djupa spår som bilen var jobbig att köra i.

Johan W
2009-08-04, 13:28
NB Gummi är ett alternativ annars, Daniel som jobbar där är gammal Mini-åkare som brukar gästa BMW-bankörningarna med sin Alpina.
Dock är han på semester veckan ut