handdator

Visa fullständig version : Stänkskyddens vara eller inte vara



Mini Eva
2009-07-16, 20:44
Går i tankar att montera dit främre stänkskydd för att slippa "blästrade" sidor. Är det möjligen någon som har gjort det och kan dela med sig av lite bilder eller finns det möjligen någon annan smart lösning :confused:

Hobbe
2009-07-16, 22:39
Sådana stänkskydd finns hos din lokala MINI-återförsäljare.
Ganska självklart hur du gör om du hissar upp bilen och tittar under har jag för mig.

Luc!fear
2009-07-17, 08:41
Går i tankar att montera dit främre stänkskydd för att slippa "blästrade" sidor. Är det möjligen någon som har gjort det och kan dela med sig av lite bilder eller finns det möjligen någon annan smart lösning :confused:
Jag har själv monterat dessa orginalskydd.
Efter att ha lyft upp bilen & med en borrmaskin, rätt storlek på borr & en stjärnskruvmejsel gick allt på ca: 20min.
Fick ta bort en skruv, hålla den upptryckt (rätt hårt för att få den på rätt plats)borra ett hål igenom befintlig plast, detta för att kunna trycka i en självlåsande platsnit.
Därefter återmonterades skruven + en till skruvades dit.
Alla skruvar & plastnit medföljde stänkskydden.

Stänkskydden tar inte allt sprut, men mycket bättre blev det...
Förstår inte att dessa inte sitter monterade direkt.
Skulle vilja ha bak med, men det finns inga att köpa.

Se bilder nedan:
http://www.iqenergi.com/Coopersweden/h-fram_fram_lowres.jpg

&
http://www.iqenergi.com/Coopersweden/h-fram_bak_lowres.jpg

/Dan

dvorak
2009-07-17, 13:53
Jag ska skaffa sådana också. Dörren blir som ett sandpapper på vintern....

Green Meanie
2009-07-17, 14:42
me too!

Beställt från BMW Solna nu! ca: 250 /par (minns inte exact) och fanns till "rear wheels" också som jag ska ha med!

fireon
2009-07-17, 16:13
me too!

Beställt från BMW Solna nu! ca: 250 /par (minns inte exact) och fanns till "rear wheels" också som jag ska ha med!

satte på dem i veckan, kostade 171 kr på BMW/Bilia Group i GBG...

Green Meanie
2009-07-17, 16:20
Va? This is daylight robbery from Stockholm!:eek:

Mini Eva
2009-07-17, 21:27
:smile: Tack för svaren. Blir till att beställa dessa original Dan har på sin, ser ju helt ok ut.

fireon
2009-07-17, 21:50
Va? This is daylight robbery from Stockholm!:eek:

big time!

RobertH
2009-07-18, 23:57
Tror att det går att montera transparent stenskottsfilm på denna yta. Mycket snyggare och ungefär samma pris.

Kan testa på min bil i veckan om det fäster bra.