handdator

Visa fullständig version : Miniträff Jönköping



Vrålapan
2009-07-08, 17:49
Skulle det inte vara läge att ha en liten träff i Jönköping? vi borde vara några här i trakten...
kanske efter semestrarna eller något?
Tänkte iaf kolla läget...

Hobbe
2009-07-08, 18:52
Ta dig ca två timmar söderut på E4:n så träffar du en flock med MINI:sar 1-2 augusti ;)

Vrålapan
2009-07-08, 19:01
2 Timmar!!! då är jag ju Danmark:hyper:
Ja varför inte men jag tänkte det kunde vara lite kul med lokala förmågor...
Jag är med på allt utom partnerskap o självmord så jag kanske dyker upp:p

Ante
2009-07-10, 16:49
Ta dig ca två timmar söderut på E4:n så träffar du en flock med MINI:sar 1-2 augusti ;)

Vad är det som händer då?

powernap
2009-07-10, 17:42
Vad är det som händer då?

401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showthread.php?t=7549)

Björn P
2009-07-10, 19:14
Skulle det inte vara läge att ha en liten träff i Jönköping? vi borde vara några här i trakten...
kanske efter semestrarna eller något?
Tänkte iaf kolla läget...

Eller varför inte köra en timme nordväst till Kinnekulle och NMCS Sverigeträff sista helgen i augusti? Ni behöver ju inte boka boende, bara boka upp er på aktiviteter (gokart, grillning etc).

Se länk i min signatur nedan!

/Björn P

AlexDanell
2009-07-21, 22:13
Jag bor i Jönköping, skulle tycka det var riktigt trevligt att träffa några fler! Har du idé på var/när/hur kan träffas ?

/Alex

Fredrik
2009-07-22, 07:23
En lokal träff i Jönköping är en utmärkt idé 8)

Vi försöker få till flera lokala sektioner inom NMCS för att stärka dess närvaro på flera orter, detta för att medlemmarna ska träffa fler likasinnade och därigenom få dubbelt så kul med sitt MINI-innehav, kunna göra gemensamma s.k. runs och träffar m.m.

Idag stoltserar NMCS med sektioner för Norr (norr om Dalrna), Dalarna, Öst (Stockholm), Väst (Göteborg), Sydost (Kalmar) samt Syd (Halland-Skåne).
Våra regionsansvariga för de olika regionerna är engagerade och ordnar lokala träffar samt är kontaktpersoner om blivande medlemmar har frågor om medlemsskap just i deras region.

Ni är givetvis också varmt välkomna till de andra träffarna som nämnts i inläggen ovan

Haugthon
2009-07-22, 09:31
Yes jag kan tänka mig att hänga på en lokalträff. Vore ju skitkul!

Vrålapan
2009-07-22, 11:37
Om någon kommer med förslag om tid o plats så får vi väl se hur många som kommer, själv jobbar jag skift så jag kan ha svårt med tider i bland eller så har jag massor av tid just då:o

Det finns ju massor av Minisar I Jönköping vad jag sett, men alla har väl inte sin bil som sitt intresse men några skulle vi väl kunna bli...

Nordquist
2009-07-22, 12:33
Om datum å tid passar mig så kanske ja dyker upp

Vrålapan
2009-07-23, 16:35
OK det var ju jag som drog igång detta, så jag slår näven i bordet o säger Måndag 27/7 kl 18.00 på A6 parkering.

Detta är stort för mig! jag planerar normalt sett i 20min intervaller o har framförhållning som en 10-åring:oops:
Men om någon har ett bättre förslag så är det välkommet...
//Vrålis

Haugthon
2009-07-23, 17:49
Hehe jobbigt med planeringsansvar:D om ni kör en träff nästa vecka så kan inte jag komma förbi tyvärr.

AlexDanell
2009-07-23, 21:42
Måndag passar mig utmärkt! Jag tänker dyka upp på parkeringen vid coop forum, om det passar ?:) Nu har ju inte jag någon häftig bil att komma med, men jag får nöja mig med att titta på era. Hur många kan tas sig till träffen? Vore ju riktigt trevligt om vi kanske kunde köra en sväng genom staden också?

/Alex

Ace
2009-07-24, 07:12
Måndag passar mig utmärkt! Jag tänker dyka upp på parkeringen vid coop forum, om det passar ?:) Nu har ju inte jag någon häftig bil att komma med, men jag får nöja mig med att titta på era. Hur många kan tas sig till träffen? Vore ju riktigt trevligt om vi kanske kunde köra en sväng genom staden också?

/Alex

ALLA MINI ÄR HÄFTIGA! :cool:

AlexDanell
2009-07-24, 08:11
ALLA MINI ÄR HÄFTIGA! :cool:

Det tyckte jag också när jag köpte bilen, sen fick jag se bilder på era bilar.. Dom är så snygga så jag vet inte vad :D Riktiga MINIstrar är ni!

Btw, kan du ta dig till Jkpg på måndag? Vore kul om det blev ett par bilar iaf. Kan man inte göra en poll i tråden och se vilka som kan komma?

powernap
2009-07-24, 08:34
*trådskaparen kan lägga till en poll*

Vrålapan
2009-07-24, 09:30
Nu sattes jag på prov:o data prylar osv är inte min grej men nu kan man säga om man kommer eller ej...
hoppas det blir bra:p

powernap
2009-07-24, 09:33
Nu sattes jag på prov:o data prylar osv är inte min grej men nu kan man säga om man kommer eller ej...
hoppas det blir bra:p

funkar kalas ju :cool: man kan även göra svaren synbara, dvs vilka har röstat på vilket alternativ...men det kan tyckas överkurs, mycket bra genomfört!!

TOPIC

AlexDanell
2009-07-24, 10:06
Bra jobbat med pollen! Nu får vi bara hoppas att vi blir fler än 2 st som kan komma

Vrålapan
2009-07-26, 09:51
Tusan det ser ut att bli magert på Coops parkering...

Fredrik
2009-07-28, 13:58
Hur gick det för er - bidde det någon träff?

Om inte föreslår jag att ni bokar upp ett nytt datum med poll med förslag på datum för att så många som möjligt ska kunna komma med.

Tänk dock på att vi kör årets hett efterlängtade sommarträff helgen den 29/30-8, men annars ska det vara fritt.

AlexDanell
2009-07-28, 14:57
Det blev inte mycket av en träff. Jag körde upp en sväng och tittade men det såg tomt ut :(

Ja det är nog bättre att boka ett datum lite längre fram så folk hinner planera lite. Jönköping ligger ändå ganska centralt så det måste finnas lite MINIstrar som kan ta sig dit! come on guys :)

Fredrik
2009-07-28, 15:01
Det blev inte mycket av en träff. Jag körde upp en sväng och tittade men det såg tomt ut :(

Ja det är nog bättre att boka ett datum lite längre fram så folk hinner planera lite. Jönköping ligger ändå ganska centralt så det måste finnas lite MINIstrar som kan ta sig dit! come on guys :)

Bra där Alex, sätt lite fart på MINIstrarna i trakten, ni är ju några i alle fall 8)

Hobbe
2009-07-28, 15:03
Jag kör igenom Jönköping/Huskvarna på torsdag eftermiddag.
Är det någon semesterfirare som vill sparka däck, och prata MINI så stannar jag gärna till och tar en fika.

AlexDanell
2009-07-28, 17:13
Jag kör igenom Jönköping/Huskvarna på torsdag eftermiddag.
Är det någon semesterfirare som vill sparka däck, och prata MINI så stannar jag gärna till och tar en fika.

Gott Hobbe! Vilken tid tror du att du tutar förbi Huskvarna? Jag jobbar natt och slutar kl 12 så en lunch vore gott. Om du trivs i sällskapet hos en 20 åring :cool: haha!
Vore roligt om vrålapan också ville titta förbi?

Hobbe
2009-07-28, 17:18
Jag lämnar troligen Stockholm runt kl.13-14 så kl.12 blir lite tidigt även för en GP :)

Brahehus kl.1700?
Du kan sova på jobbet...

AlexDanell
2009-07-28, 17:26
Jag lämnar troligen Stockholm runt kl.13-14 så kl.12 blir lite tidigt även för en GP :)

Brahehus kl.1700?
Du kan sova på jobbet...

Kl 17 låter som en bra tid. Herre gud, ställa din GP bredvid min totalt orginal.. Det blir inte bra, haha :) Vore otroligt roligt om vi kunde bli några mer som kunde ta en middag? Kom igen nu gubbar:p

Vrålapan
2009-07-28, 18:02
Brahehus, låter bra men i praktiken är det inte lika bra som det låter:( ligger lite "off" men Gyllene Uttern precis söder om Grännaavfarten tycker jag låter bättre:D
Eller vad säger du Alex?
jag jobbar också natt så 17.00 passar mig perfa!

NU kanske jag ställt till det med min dåliga planering igen:o
men jag dyker upp vart än ni bestämmer...

Jag var på A6 o handlade i måndags men jag kanske parkerade illa så att du inte såg mig:(

Hobbe
2009-07-28, 19:07
Gyllene Uttern kl.1700.
Då ses vi där på torsdag!

Vrålapan
2009-07-28, 19:30
Låter som en plan...
Jag kommer

AlexDanell
2009-07-29, 02:15
Gyllene Uttern kl.1700.
Då ses vi där på torsdag!

Låter som en fin planering. Jag dyker upp :) Tar kanske med en vän som blev lite lyrisk när han fick höra att det skulle komma med GP. Är det grönt för dig Hobbe ?

Vrålapan, de vore ju roligt om vi kunde åka tillsammans ut. Ska vi säga att vi åker vid 16:30 från Huskvarna ? Kan träffas vid vätterstranden i Hva :cool:

Vrålapan
2009-07-29, 13:21
Visste inte att det fanns någon strand i Hva:hyper:
men du menar nere vid båthusen, man sväger in vid Osborn fabriken o R/T Johnsson gamla lokaler?

Jag är där 16.30...

AlexDanell
2009-07-29, 13:27
[QUOTE=Vrålapan;93484]Visste inte att det fanns någon strand i Hva:hyper:
QUOTE]

Nu är du elak! :D hahaha

Men yes, kom ner till strandendär. Det finns en parkering båt kanotklubbens hus så ses vi där. Sen kanske vi kan köra gamla vägen över vistakulle, kaxholmen, skärstad m.m. Lite roligare väg så man får svänga och gasa lite ;-)

Hobbe
2009-07-30, 22:40
Självklart ösregn mellan Linköping och Jönköping.
Som alltid...

Kul att få träffa Vrålapan själv och Alex en liten stund.
Hoppas att ni får fart på smålänningarna så att vi kan få se fler MINI:sar på kommande Smålandsträffar.
Zagato från forumet brukar härja i Småland. Sök upp honom.

Synd att det regnade annars hade vi kunnat vråla tillsammans på småvägarna ett tag.

login
2009-07-31, 06:06
Tyckte jag såg Zagatos bil bpå blocket. Men kan haft fel. Kul att ni drog en liten träff iaf.

arcamone
2009-07-31, 08:16
Är Johans, det sitter ju Falkendäck på! Dessutom kellenerspillad. Vill ha...
Miniminiträff är alltid kul!

http://www.blocket.se/jonkoping/Mini_Cooper_S_Works_22809221.htm?ca=15&w=3

AlexDanell
2009-07-31, 11:54
tack själv hobbe! kul att träffas och bara småprata lite. Hoppas att du inte regnade bort helt och hållet den sista biten. Vi får se om vi kan hitta någon mer som vill köra lite småvägar i småland!

powernap
2009-07-31, 12:12
Är Johans, det sitter ju Falkendäck på! Dessutom kellenerspillad. Vill ha...
Miniminiträff är alltid kul!

http://www.blocket.se/jonkoping/Mini_Cooper_S_Works_22809221.htm?ca=15&w=3

jepp det är johans bil....ett riktigt riktigt bra köp för den som söker!!!!!

Vrålapan
2009-08-03, 21:31
Ja det var trevligt att träffa en entusiast som hade koll på det mesta;) jag o Alex är ju bara amatörer...

Hopaps det blir fler tillfällen att träffa likasinnade...