handdator

Visa fullständig version : Långloppssatsning 2010?!



powernap
2009-07-05, 12:49
Ohoj racingMINIstrar....

Jag och Björn diskuterade lite lätt om en forumssatsning 2010

Ett långlopp/långloppsserie ska hittas
En lämplig mini ska inköpas (R53 challange?? :drool: )
3-5 (licensierade) förare ska utses
Uppställningsplats ska ordnas
Donationer ska in :-)
Material ska inhandlas (sponsras)
Grejerna ska monteras och optimeras
Mekaniker som skruvar under serien/loppen (peter redan anmäld "dvorak") tackar tackar.....
Släp och dragbil/buss

Vad tycker vi alla?
Vem är med och satsar?
Vem är bra på sponsorer?

Vänligen diskutera ÄMNET i denna tråd, vettiga - bra inlägg behålles, OT kommer tas bort!

(björn, var det typ såhär du menade?)

dvorak
2009-07-05, 12:53
Oj, här var det intressanta förslag pågång!

Det låter som en otroligt trevlig idé. Själv har jag nog lite svårt att gå på en sådanhär satsning då jag har min egna satsning i garaget som måste prioriteras. Jag är ju inte den som är den när det kommer till racing, men project Sebring i roadsport går före tyvärr.

Dock kan jag alltid ställa upp som mekaniker på race! Det behövs också för att kunna genomför en sådanhär satsning

powernap
2009-07-05, 12:54
Dock kan jag alltid ställa upp som mekaniker på race! Det behövs också för att kunna genomför en sådanhär satsning

bra påpekande, uppdaterat "listan"

Scitz0
2009-07-05, 13:04
Låter väldigt intressant :) ... tål att funderas på

Hobbe
2009-07-05, 13:10
Lestrups gamla R53 Challenge var ju till salu tidigare.
En färdig bil för ca 250,000 Kr.
Leta efter något liknande.

Att det finns intresse är ju kul, men det brukar aldrig vara problemet, utan flertalet sådan projekt brukar fallera vad det gäller ekonomin.
Inte bara inköp av bilen utan också driften av denna.
Finns inga sponsorer så gäller det att det finns djupa privata fickor.
Ta och skaka fram sponsorer först, och då menar jag inte rabatterade prylar utan pengar.
Fixas det så kommer allt att gå så mycket lättare.

Ett annat alternativ som brukar innebär betydligt lägre kostnader är att göra om sin egen bil till tävlingsbil, och köra mindre kostsamma sprintlopp.
BMW Cup är ett sådant exempel. Varför inte en MINI Cup?

powernap
2009-07-05, 13:16
självklart är det så måns, meningen och tanken med tråden är att först kolla upp intresse, om detta finns, så får vi ju gå vidare

pengar är A-O i projekt som detta, men ser man de bilar som åker runt i t ex Endurance racing cup, så känns det inte så dyrt helt plötsligt.... :-)

Hobbe
2009-07-05, 13:24
Nej, det känns inte dyrt. Tills man räknar efter... :D

Anställda inom BMW Sverige höll på att bygga en långloppa (MINI) för ett par år sedan, men det projektet stannade av.

Kolla om Lestrups gamla R53 MINI Challenge är till salu, eller kolla í Tyskland och England efter motsvarande gamla Challenge-bilar.
Skakar ni fram pengar till en sådan bil via privata fickor eller sponsorer så är ni på gång.
Sedan gäller det att hitta släp och dragbil/buss.

powernap
2009-07-05, 13:37
Sedan gäller det att hitta släp och dragbil/buss.

uppdaterat inlägg #1

powernap
2009-07-05, 13:39
Frågan är om det blir billigare/mer tillförlitligt om man köper en färdig bil, eller om man ska få tag på en S från 01 eller nåt o bygga om denna.....

dvorak
2009-07-05, 13:41
Jag tror ju att det är billigare att köpa en färdig bil än att bygga en.

Det går mycket pengar till att bygga en FIA-godkänd bil (tro mig jag vet personligen). För mig hade det alla gånger varit billigare att köpa en färdig, men vad gör man inte för att hålla liv i sin gamla harv som har en (för mig) värdefull historia.

En bil behöver förutom motormodifieringar:
Bättre bromsar, nytt chassie, bur, säkerhetstank, stol, bälten, släcksystem, kstnad för vagnsbok, list goes on and on and on.

Utöver detta så behövs även personlig utrustning:
Underställ, skor, handskar, overall, hjälm och något som verkligen rekommenderas; HANS.

Så se till att göra en riktig kalkyl innan, en färdig bil kanske låter dyrt först, men de brukar faktiskt inte vara det. Ifall nu man vill bygga en egen bil: Gör en budget, fördubbla sedan den så kanske du kommer i närheten (detta bara i delar, priset kan hållas ner en del ifall man gör mycket själv). Gör även en tidsplan för bygget, fördubbla sedan den också så kommer du kanske ganska nära.

Ta dessa råd och tro på dem, det har stämt alla gånger jag gjort ett projekt, även med andra jag har pratat med som håller på att renovera/bygga bilar

Björn P
2009-07-05, 13:44
Härligt Jonas att du dragit igång denna tråd!

Ser fram emot input från de som varit med i racingsvängen ett tag vad gäller upplägg osv. En första fråga direkt. Vad finns det egentligen för långloppsserier som skulle passa "vår" bil?

Håller med Måns om att det skulle vara kul att vara med i BMW Cup med en MINI Challenge R53, men jag det blir såväl mycket billigare som roligare att göra en sån här satsning tillsammans!

/Björn P

powernap
2009-07-05, 13:46
denna skulle kanske passa en mini?

http://www.ercup.se

google är ett bra verktyg :-)

eller

http://www.bmcmotorsport.com/ HT2

powernap
2009-07-05, 13:46
Jag tror ju att det är billigare att köpa en färdig bil än att bygga en.

Det går mycket pengar till att bygga en FIA-godkänd bil (tro mig jag vet personligen). För mig hade det alla gånger varit billigare att köpa en färdig, men vad gör man inte för att hålla liv i sin gamla harv som har en (för mig) värdefull historia.

En bil behöver förutom motormodifieringar:
Bättre bromsar, nytt chassie, bur, säkerhetstank, stol, bälten, släcksystem, kstnad för vagnsbok, list goes on and on and on.

Utöver detta så behövs även personlig utrustning:
Underställ, skor, handskar, overall, hjälm och något som verkligen rekommenderas; HANS.

Så se till att göra en riktig kalkyl innan, en färdig bil kanske låter dyrt först, men de brukar faktiskt inte vara det. Ifall nu man vill bygga en egen bil: Gör en budget, fördubbla sedan den så kanske du kommer i närheten (detta bara i delar, priset kan hållas ner en del ifall man gör mycket själv). Gör även en tidsplan för bygget, fördubbla sedan den också så kommer du kanske ganska nära.

Ta dessa råd och tro på dem, det har stämt alla gånger jag gjort ett projekt, även med andra jag har pratat med som håller på att renovera/bygga bilar

självklart är det som du mycket riktigt skriver, allt drar alltid iväg :-(
men när man väl är med så är allt värt det :-)

dvorak
2009-07-05, 13:51
Jo, ifall det är värt det får ju du avgöra.

Problemet med racing är att det är ganska höga kostnader initialt, som Måns tillade: Dragbil och trailer är en sådan sak. Var beredda på att lägga mycket pengar, racing är dyrt i början. Efter alla investeringar är gjorda kan ni börja tänka i billigare termer. Men det kommer alltid oförutsedda utgifter.

Dragbil har jag som jag skulle kunna bidra med ifall ni någon gång gör detta samt trailer skall införskaffas till MGn. Men detta gäller ju sålänge jag inte skall köra med MGn själv. Vågar ni riskera det t.ex.
Haha, se till att bidra med soppa bara, min bil drar över 2 liter milen med släp ;)

Fredrik
2009-07-05, 20:07
Kul om detta skulle bli en realitet - jag drar mitt strå till stacken genom att kolla med Lestrup om familjen Jensens R53 Challenge är till salu och återkommer så snart jag vet med besked till er som kan tänkas vara intresserade.

Vad gäller långlopp har ju familjen Jensen och Lestrup kört i SLC - vet inte om den serien har SBF i ryggen eller ej, men det är i den serien de kört i alle fall.

Att välja en R53 Challenge tror jag är klokt då en R56 Challenge är betydligt dyrare att driva och mer avancerad, det är några av anledningarna till att de rejsar R53 i engelska MINI Challenge och inte kör R56.

Jag har (om jag inte redan berättat det ;) ) haft turen att få köra familjen Jensens R53 Challenge på Lunda med Lestrup - detta ägde rum i oktober förra året och här är lite bilder så ni vet vad det är ni kanske är intresserade av: http://cahlin.se/driversplayground_com/?view=109

Fredrik
2009-07-06, 15:05
Yes, familjen Jensens R53 Challenge är till salu, skynda att fynda.

Detta medföljer:
- Åtta fälgar och däck extra (utöver de som sitter på).
- En uppsättning nya bromskivor med belägg, samt några extra något begagnade (enligt Lestrup kan dessa användas ett bra tag till).
- Extra krängningshämmarstag.
- Lite annat smått och gott i form av blandade reservdelar.

Alla bussningar är renoverade och kopplingen ska få sig en översyn (renovering) inom kort.

PM till Jonas och Björn om lite annat, får se om detta kan bli en realitet och några av MINIsterna från NMCS satsar och skaffar sig en gemensam MINIracer 8) 8) 8)

powernap
2009-07-06, 15:08
ser fram emot PM...... :drool:

Johan W
2009-07-06, 15:13
Klart intresse finns, har pratat om liknande projekt med kompisar tidigare men det har fallit på alla möjliga olika anledningar :)

powernap
2009-07-06, 15:43
Yes, familjen Jensens R53 Challenge är till salu, skynda att fynda.

Detta medföljer:
- Åtta fälgar och däck extra (utöver de som sitter på).
- En uppsättning nya bromskivor med belägg, samt några extra något begagnade (enligt Lestrup kan dessa användas ett bra tag till).
- Extra krängningshämmarstag.
- Lite annat smått och gott i form av blandade reservdelar.

Alla bussningar är renoverade och kopplingen ska få sig en översyn (renovering) inom kort.

PM till Jonas och Björn om lite annat, får se om detta kan bli en realitet och några av MINIsterna från NMCS satsar och skaffar sig en gemensam MINIracer 8) 8) 8)

vi (jag o björn) tackar väldigt mycket för erbjudandet....det är absolut inte uteslutet, vi sonderar terrängen just nu - och svar kommer (det är dock semestertider, som du sa i ditt PM)

Om vi säger såhär, hur många är ÄRLIGT intresserade?
är vi 2?
är vi 10?

Jag och björn har kommit överens om att besöka ett långlopp på en bana "nära dig" och förhöra oss lite vad som gäller, vilka klasser finns, hur ser indelning/uppdelning ut osv....detta för att skapa en informationsbas att utgå ifrån (kanske någon på detta forum som varit med om detta förut?)

Johan W
2009-07-06, 17:47
Tipps borde ju vara att kolla in rejsa.nu och se vad dom säger där, finns enormt många som redan kör i olika serier

powernap
2009-07-06, 18:12
Tipps borde ju vara att kolla in rejsa.nu och se vad dom säger där, finns enormt många som redan kör i olika serier

självklart...information är alltid viktigt.....

bra tips...

powernap
2009-07-06, 18:16
har dragit lite i en tråd (förbrukningsmaterial "däck" )
svar från ev. framtida sponsor:


"Det kan mycket väl vara intressant. Vi har tagit fram ett speciellt *** "R-däck" baserat på vårt *** mönster och ett mjukare lite klistrigare gummi. Dessa däck ligger på *** *** race bilarna som de har på ***. De kör på bättre varvtider med de däcken än på *** R-däck som ligger på som original!"

(*** = bara för högst inblandade parter)

björn, du har PM

KIT
2009-07-06, 19:32
Låter väldigt intressant och det är klart man är intresserad.

Med tanke på att jag redan har investerat en hel del för Ginettan (tält, verktyg, golv, drag/skåpbil, kaffemaskin ;-), bänkar/bord, lack och stripningsponsor...så skulle man väl kunna dra sitt strå till stacken. Ett annat tips är att hitta en eller två riktigt bra sponsorer än flera små.....

powernap
2009-07-06, 19:35
Låter väldigt intressant och det är klart man är intresserad.

Med tanke på att jag redan har investerat en hel del för Ginettan (tält, verktyg, golv, drag/skåpbil, kaffemaskin ;-), bänkar/bord, lack och stripningsponsor...så skulle man väl kunna dra sitt strå till stacken. Ett annat tips är att hitta en eller två riktigt bra sponsorer än flera små.....

bra input gunnar.....

är du intresserad att vara med o köra/investera i team nmcs (vet inte om det blir det namnet, men som arbetsnamn funkar det ju)

Scitz0
2009-07-06, 19:42
Jag tycker detta låter väldigt intressant som jag skrivit tidigare men tyvärr har jag inte så mycket jag kan bidra med vad gäller utrustning, pengar eller kontakter :(

KIT
2009-07-06, 20:13
Powernap: Varför inte Mini Maniacs som teamnamn och självklart är man ju intresserad av vara med och köra!

powernap
2009-07-06, 20:19
pm till dig gunnar....

Hobbe
2009-07-06, 23:17
Om kostnaderna blir för höga så finns alternativ får tävlingssugna MINI:sar som jag troligen kan hjälpa till att försöka ordna.

Minimumkrav:
Tävla med egen gatlegal MINI
Halvbur
FIA-stol
FIA-4/6-punktsbälten
Strömbrytare
Vagnbok
Sprintlopp (en förare, ca 15-20 minuter)

Tyvärr krävs en hel del intresserade som jag inte tror finns här.
(Då minst hälften kommer att hoppa av när det kommer till kritan, och återstående hälft inte kommer att köra alla tävlingar).

dvorak
2009-07-07, 08:00
Bra poäng där Hobbe: Det är lätt att vilja göra något sådanthär men sedan få insikt att det faktiskt blir dyrare än man tror. För många är det dock värt pengarna eftersom räsernerven kliar mer än andra saker som egentligen är onödiga i livet :)

Se till att utnyttna Gunnars erbjudande med kringutrustning, det är en av de stora kostnaderna i sammanhanget trots att det är en engångskostnad.

Gunnar: Har du kaffemaskin i bilen???? Grymt!!

powernap
2009-07-07, 08:04
tack vare kaffemaskinen är ju gunnar ett självskrivet kort i satsningen :cool:

dvorak
2009-07-07, 08:08
Precis vad jag tänkte :D

KIT
2009-07-07, 10:08
fjuuu


tack vare kaffemaskinen är ju gunnar ett självskrivet kort i satsningen :cool:

powernap
2009-07-19, 12:57
Björn!
Har du spanat lite?

Luc!fear
2009-07-19, 16:49
tack vare kaffemaskinen är ju gunnar ett självskrivet kort i satsningen :cool:
Jag kan bidra med kaffe...;)

Björn P
2009-07-19, 17:03
Björn!
Har du spanat lite?

Tjena Jonas! Är på semester till och med första veckan i augusti och har bara tillgång till min blackberry-handdator. Kollar upp lite saker när jag är åter framför en surfvänlig dator.

/Björn P

powernap
2009-07-19, 17:17
Tjena Jonas! Är på semester till och med första veckan i augusti och har bara tillgång till min blackberry-handdator. Kollar upp lite saker när jag är åter framför en surfvänlig dator.

/Björn P

:banana: :nana:

powernap
2009-08-21, 12:37
för alla som följer denna tråden kan jag meddela att berörda parter diskuterar i PM....

:nana:

Andersson
2009-08-21, 22:21
Hur kan jag ha missat denna tråden?
Detta verkar ju mycket spännande!

Fredrik
2009-08-22, 08:06
för alla som följer denna tråden kan jag meddela att berörda parter diskuterar i PM....

:nana:

Vad diskuterar ni då (om fler MINIster skulle vilja bli berörda parter menar jag)?

powernap
2009-08-22, 08:08
dra ett pm.....

Fredrik
2009-08-22, 08:29
Det var inte menat för eget vidkommande utan tänkte mest ni kunde köra en presentation på vad ni kommit fram till hittills OM det skulle finnas någon som kan vara intresserad och inte sett detta tidigare :)

powernap
2009-08-22, 08:30
Det var inte menat för eget vidkommande utan tänkte mest ni kunde köra en presentation på vad ni kommit fram till hittills OM det skulle finnas någon som kan vara intresserad och inte sett detta tidigare :)

ja precis, o då kan man dra iväg ett PM..... ;-)

Fredrik
2009-08-22, 08:44
ja precis, o då kan man dra iväg ett PM..... ;-)

Ojdå, har vi en hemlig grupp inom NMCS ;)
Varför kan inte en kort presentation göras här då jag antar att många kan vara intresserade istället för att alla skickar PM hit och dit.

Om viss känslig information finnes (diskussioner med tänkbar sponsor t.ex.)kan man ju utelämna det, men om alla kan sända PM så att alla ändå får reda på vad som händer förstår inte jag vitsen med PM i det här fallet.

Jag tycker i alla fall det skulle vara trevligt om ni som funderar på detta kunde köra en kortis om vad ni hittills kommit fram till, om det är genomförbart och så 8)

powernap
2009-08-22, 10:36
hmmm ok, tar mig lite friheter...

vi kikar på en-tre olika serier att köra i
ej överladdat, varför det förmodligen rör sig om en R50 i full banracemundering
(har hittat 2 st som kan vara intressanta)

i runda slängar behöver vi ha ihop 200' för att komma igång till nästa säsong 2010

i skrivande stund är det en handfull som har visat intresse (riktigt sådant), lite riktlinjer om hur runt-omkring ska funka har kommit fram

om SERIÖST intresse finns, så hojta till med ett PM, gärna från folk med meckarvana-stor plånbok-snabb på banan-trevliga spontana-gärna kontakter med vettiga leverantörer av förbruksmaterial :woot:

(vi som redan är "med" är det ok att skriva detta? hojta till annars så raderar jag)

Scitz0
2009-08-22, 10:48
Det är helt ok :)

Fredrik
2009-08-22, 11:05
hmmm ok, tar mig lite friheter...

vi kikar på en-tre olika serier att köra i
ej överladdat, varför det förmodligen rör sig om en R50 i full banracemundering
(har hittat 2 st som kan vara intressanta)

i runda slängar behöver vi ha ihop 200' för att komma igång till nästa säsong 2010

i skrivande stund är det en handfull som har visat intresse (riktigt sådant), lite riktlinjer om hur runt-omkring ska funka har kommit fram

om SERIÖST intresse finns, så hojta till med ett PM, gärna från folk med meckarvana-stor plånbok-snabb på banan-trevliga spontana-gärna kontakter med vettiga leverantörer av förbruksmaterial :woot:

(vi som redan är "med" är det ok att skriva detta? hojta till annars så raderar jag)

8) 8) 8) Tack för input Jonas, jag hoppas verkligen ni som är med kan realisera detta, skulle vara enormt kul (och ni har ju en klubb bakom som kan stötta er vid raceevenemangen) om några MINIster gav sig ut på en racingsatsning - jag håller verkligen tummarna för er!

Då jag inte är en vass förare (på bana i alle fall) så överlåter jag styrningen åt er med mer banvana, däremot kan jag ta på mig att prata med era sponsorer i depån under racen för prata kan jag ju ;)

Björn P
2009-08-22, 11:12
hmmm ok, tar mig lite friheter...

vi kikar på en-tre olika serier att köra i
ej överladdat, varför det förmodligen rör sig om en R50 i full banracemundering
(har hittat 2 st som kan vara intressanta)

i runda slängar behöver vi ha ihop 200' för att komma igång till nästa säsong 2010

i skrivande stund är det en handfull som har visat intresse (riktigt sådant), lite riktlinjer om hur runt-omkring ska funka har kommit fram

om SERIÖST intresse finns, så hojta till med ett PM, gärna från folk med meckarvana-stor plånbok-snabb på banan-trevliga spontana-gärna kontakter med vettiga leverantörer av förbruksmaterial :woot:

(vi som redan är "med" är det ok att skriva detta? hojta till annars så raderar jag)

Absolut Jonas! Lägg ut så mycket info som möjligt här på forumet. Finns säkert såna som inte är med i PM-slingan som har input att ge (och som ev kan vara intresserade av att vara med på något sätt).

/Björn P

Fredrik
2009-08-22, 11:17
Absolut Jonas! Lägg ut så mycket info som möjligt här på forumet. Finns säkert såna som inte är med i PM-slingan som har input att ge (och som ev kan vara intresserade av att vara med på något sätt).

/Björn P

Det var det som var min tanke med att ni skulle presentera det ni kommit fram till hittills - det har ju tillkommit en del nya sedan vi startade denna diskussion.

Jag följer ert projekt med spänning, ska som sagt bli jätteskoj att följa.

Hojta till om ni tror jag kan vara behjälplig på något sätt.

powernap
2009-08-22, 11:59
....däremot kan jag ta på mig att prata med era sponsorer i depån under racen för prata kan jag ju ;)

nä dessa talanger är det ingen som tvivlar på :woot:

powernap
2009-08-22, 12:01
Absolut Jonas! Lägg ut så mycket info som möjligt här på forumet. Finns säkert såna som inte är med i PM-slingan som har input att ge (och som ev kan vara intresserade av att vara med på något sätt).

/Björn P

absolut, men man ska dock ha i åtanke att detta är en SERIÖS fundering...och inte nåt som håller postcounten uppe ;-)

så de som skulle kunna tänka sig att seriöst kunna bidraga med något, är givetvis mer än välkomna i diskussionsläge :-)

björn: har du kvar länkarna till de olika långloppsserierna? jag har dessa i jobbdatorn, o det är ju lördag idag....

powernap
2009-08-22, 12:03
runtomkring-prylar, såsom

däck
bromsprylar
kläder/skor/hjälm/handskar mm
bensin :woot:
släp
verktyg
reservdelar
husbil/husvagn

förutom rena penningsspons är önskvärda....

Kongo
2009-08-22, 12:36
runtomkring-prylar, såsom

däck
bromsprylar
kläder/skor/hjälm/handskar mm
bensin :woot:
släp
verktyg
reservdelar
husbil/husvagn

förutom rena penningsspons är önskvärda....

Är grid girl-platsen tagen? Annars kan jag ställa upp ;)

Får man något svar om man frågar om ni lyckats hitta någon penningsponsor? Har ni räknat på vad en säsong skulle kosta om man inte räknar med bilköpet?

powernap
2009-08-22, 13:14
Är grid girl-platsen tagen? Annars kan jag ställa upp ;)

Får man något svar om man frågar om ni lyckats hitta någon penningsponsor? Har ni räknat på vad en säsong skulle kosta om man inte räknar med bilköpet?

grid-girl-platsen är tagen.....namnet kommer presenteras inom kort :woot:

nix, man får inget svar, oavsett om man frågar så snällt ;-)

en säsong i en av cuperna, går i runda slängar på 75'

powernap
2009-08-24, 12:01
ska vi speca de som anmält sitt seriösa intresse?

Fredrik
2009-08-24, 12:39
Ja, jag tycker det skulle vara skoj att få veta vilka vi ska heja på 8)

powernap
2009-08-24, 12:40
Ja, jag tycker det skulle vara skoj att få veta vilka vi ska heja på 8)

väntar svar från samtliga berörda....

Björn P
2009-08-24, 13:03
väntar svar från samtliga berörda....

Funkar bra för mig. :D

powernap
2009-08-24, 13:05
börjar på listan, den är dock inte komplett ännu

Björn P
Scitz0
Powernap
+3

powernap
2009-08-25, 07:12
Ska försöka slita mig från tejpandet o göra ett besök o titta på en av de intressanta bilarna i denna veckan, som vanligt kommer det att publiceras bilder efter detta besök :-)

JMB Optimering
2009-08-25, 10:58
Ska försöka slita mig från tejpandet o göra ett besök o titta på en av de intressanta bilarna i denna veckan, som vanligt kommer det att publiceras bilder efter detta besök :-)

Bilen kommer att vara hos mej under nästa vecka för lite översyn.

powernap
2009-08-25, 12:02
Bilen kommer att vara hos mej under nästa vecka för lite översyn.

räkna med ett besök....onsdag??

(du har PM=Private Message) :cool:

Björn P
2009-08-25, 13:29
räkna med ett besök....onsdag??

(du har PM=Private Message) :cool:

powernap,

Du kanske även ska ge PM=Private Massage i syfte att få en riktigt bra deal. ;)

/Björn P

powernap
2009-08-25, 13:54
powernap,

Du kanske även ska ge PM=Private Massage i syfte att få en riktigt bra deal. ;)

/Björn P

e inte riktigt med här?? :confused:

är det så man gör i hufvudstaden för att komma nånstans :cool:

powernap
2009-08-26, 19:02
1 st mini cooper, högerstyrd som gått i mini challangeserie och placerat sig väldigt bra pågår förhandling med :-)

135 bhp
lättad så mycket som det går
bur
massvis med extra extra, fälgar, däck, en pall med en massa lämpliga metallsaker :woot:

9000 brittiska pund (idag c:a 107.000 sek)

det är den vita :cool:

Fredrik
2009-08-26, 19:52
Kul att läsa, Jonas 8)

Jag noterade texten under bilden "...provided non-stop action at the front" - bilen verkar gå bra!

powernap
2009-08-26, 19:54
jepp det hänger nog inte på bilen......mer på skiten mellan pedalerna o ratten :woot: (talar för mig själv här)

Fredrik
2009-08-27, 22:23
Vi som kommer till sommarträffen kanske får höra mer om planerna?

powernap
2009-08-28, 07:13
ja säkert....det kommer nog surras lite....

Hobbe
2009-09-29, 00:25
Ett billigare alternativ som jag också kan var intresserad utav :)
Bygg en billig "folkracebil". och tuta och kör tillsammans.

Från ett annat forum:

5-timmarstävling med "standard" bilar.
Minst folkrace bur med dörrsträva på båda sidorna, stol och bälte, lysen borttagna,
och bromsljus innanför bakrutan.
Det blir femte året vi kör på Mantorp Park så nu har vi fått ordning på regler, och hur vi skapar roliga banor.
Enbart asfalt.
Tävlingarna är sanktionerade av SBF. Det går även att lösa Prova-På licens på plats.
Bilen ska vara i orginal utförande.

Inbjudan/regler och mer info finns på www.kvarnvingarna.se (http://www.kvarnvingarna.se/)

ola
2009-12-25, 19:01
dog den här tråden med långloppsprojekt 2010 eller hamnade intresset för berörda i MINI Cup 2010 istället?

Björn P
2009-12-26, 10:11
dog den här tråden med långloppsprojekt 2010 eller hamnade intresset för berörda i MINI Cup 2010 istället?

Det verkar så. Säger jag som passiv åskådare nu när jag sålt min MINI. Och eftersom MINIn är såld kan jag nu tänka mig att samköra istället.

powernap
2009-12-26, 12:15
dog den här tråden med långloppsprojekt 2010 eller hamnade intresset för berörda i MINI Cup 2010 istället?

helt rätt som du skriver ola...

även i en dold social-grupp :-) (tack scitz0 för hjälpen)