handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: Eftermiddagsträff i Göteborg



Ace
2009-06-25, 20:27
Nu är jag hemma efter en trevlig eftermiddag/kväll med MINI-vänner. Vi blev 7 bilar totalt. Samlades vid Klippans Konstcafe med stans vackraste utsikt(?)
Stämningen var på topp. Det smaskades mackor och glass och dracks latte och espresso mm. Dvorak och NickeNorrlänning droppade av efter fikat men vi var 5 bilar som tog en sväng över Hisingen. Mycket trevligt att träffa Kustvagen-Anna och hennes kille och att se Petter tillbaka med kanske klubbens snyggaste MINI! Helt magnifikt skick för att ha gått 9000 mil.

Summering: Ännu en lyckad MINI-träff i Göteborg! :)

//Robban

powernap
2009-06-25, 20:34
så skönt att höra att allt gått bra :-)

Morris99
2009-06-25, 20:36
Alltid trevligt att träffas och tjöta lite bilar å annat. Konstig upplevelse att vara co-driver idag, blev smått illamående i kurvorna.:o
Läckra vägar Hisingen ställde upp med!
//e&b

Ace
2009-06-25, 20:38
Alltid trevligt att träffas och tjöta lite bilar å annat. Konstig upplevelse att vara co-driver idag, blev smått illamående i kurvorna.:o
Läckra vägar Hisingen ställde upp med!
//e&b

Hisingen kan man lita på....om man kommer bakom Backaplan och lite mer ut på det riktiga Hisingen! :D

/R

dvorak
2009-06-25, 21:06
Utanför ghettot menar du? :D

Tack för en trevlig träff, jäklar vilken härligt väder!

fireon
2009-06-25, 21:55
ja tack för en trevlig kväll! perfekt väder och bra fart i kurvorna! :p hoppas på en mini-caravan till årsträffen i augusti! men när var sista anmälningsdatum? kan ju inte vara imorgon?! måste ju hinna att kolla med polare och så..

kustvagen
2009-06-25, 21:56
Ja, det var jättetrevligt. Tack!

Kan faktiskt erkänna att man blev lite sugen på att byta MINI efter att ha sett era bilar. ;)

Ace
2009-06-25, 22:03
Ja, det var jättetrevligt. Tack!

Kan faktiskt erkänna att man blev lite sugen på att byta MINI efter att ha sett era bilar. ;)

Ett par lite större fälgar och lite annat godis och ni är med i matchen! Tyckte eran bil såg jättefin ut. Men att mäta sig med Petters röda är svårt! :) Gick det för fort på småvägarna eller var det ok?

fireon
2009-06-25, 22:21
jag tyckte allt att det gick rätt lagom ;)

Fredrik
2009-06-26, 06:53
Bilder :soffa:

powernap
2009-06-26, 06:55
Bilder :soffa:

:buttrock:

den frågan kom ur rätt mun......:hihi:

Petter
2009-06-26, 06:58
TACK alla för en trevlig kväll! Roligt att se lite minis och träffa trevliga ägare :)

Roligt med en liten tur på "hemmaplan", jag hade nästan glömt hur roligt det var att köra Mini...blir lätt att man tar en omväg hem.
Tyvärr fick jag inte med mig kameran men nästa gång ska det fotas lite mer seriöst!

Petter
2009-06-26, 07:22
Bild tagen med mobilen men bättre än inget, tagen från sista stoppet innan hemfärd.

http://hohg6q.blu.livefilestore.com/y1p9VYqjlVjp5LLnB0K5PiZLcI-3XXFxUE6YZrAz2GKyIHBV9OQFAlNfTzdTYFVbKILW6FBybQnfJ oKOjwzKCQulnUXd3RVb5ar/bild.jpg

powernap
2009-06-26, 07:23
mycket bra petter....


*där ser du fredrik, det är ganska bra med bilder*

dvorak
2009-06-26, 07:56
Petter, din bil är ruggigt snygg!

Var tvungen att stanna och titta på den när jag åkte iväg. Grymma säten!

Petter
2009-06-26, 08:32
... Petter tillbaka med kanske klubbens snyggaste MINI! Helt magnifikt skick för att ha gått 9000 mil.

//Robban

Petter, din bil är ruggigt snygg!

Var tvungen att stanna och titta på den när jag åkte iväg. Grymma säten!

Tack ska ni ha!!! Förra Minin var en av dom snabbaste på sin tid så nu får jag köra mer på utseende denna gången ;)

NickeNorrlänning
2009-06-26, 09:10
Var verkligen kul att träffa både bekanta samt nya ansikten. Riktigt trist att jag var tvungen att åka tidigt så jag missade körningen. Lustigt nog sprang jag på Ashra på Bliss. Han längtar tillbaka till oss och har börjat snegla på R53 Cooper S...

Robban - Ska vi planera in ytterligare en träff snart?

kustvagen
2009-06-27, 08:52
Ett par lite större fälgar och lite annat godis och ni är med i matchen! Tyckte eran bil såg jättefin ut. Men att mäta sig med Petters röda är svårt! :) Gick det för fort på småvägarna eller var det ok?

Det gick alldeles lagom, fast hade jag varit bakom ratten så hade vi halkat efter BIG TIME!! :( Har inte riktigt lärt mig den ädla konsten att gasa annat än på raksträckor....haha....

Det skulle vara trevligt med en träff till snart!! ;-)

Ace
2009-06-27, 09:02
Robban - Ska vi planera in ytterligare en träff snart?


Det gick alldeles lagom, fast hade jag varit bakom ratten så hade vi halkat efter BIG TIME!! :( Har inte riktigt lärt mig den ädla konsten att gasa annat än på raksträckor....haha....

Det skulle vara trevligt med en träff till snart!! ;-)


Håller detta vädret i sig så skulle vi väl kunna planera en träff innan semestern iaf. Att det blev Röda Sten igen är väl förståeligt. Den utsikten ut mot hamn-inloppet skojar man inte bort. Men att köra på Hisingen igen känns lite trist.
Någon som har något bra förslag på vägar man kan åka på. Och ett trevligt fik med bra parkeringsmöjligheter.

//R

fireon
2009-06-27, 12:24
ja, vore bra om vi kunde brainstorma lite här!

finns det inga bra vägar ut mot landvetter/mölnlycke hållet till?

kustvagen
2009-06-27, 13:22
ja, vore bra om vi kunde brainstorma lite här!

finns det inga bra vägar ut mot landvetter/mölnlycke hållet till?

Och fika på Gunnebo Slott? ;-)

fireon
2009-06-27, 13:38
Och fika på Gunnebo Slott? ;-)

det låter ju som en idé! :o

Ace
2009-06-28, 08:24
ja, vore bra om vi kunde brainstorma lite här!

finns det inga bra vägar ut mot landvetter/mölnlycke hållet till?


Och fika på Gunnebo Slott? ;-)

Mycket bra ide. Vart kan i så fall vara lämpligt att starta? Eller så träffas vi på parkeringen vid Gunnebo Slott, tar en fika och sen åker en sväng i dom krokarna.
Är lite upptagen hela nästa vecka men veckan där efter kanske? Eller veckan där på.

fireon
2009-06-28, 14:04
ja, vi får scouta lite så att vi hittar några bra vägar utan väggupp mm :) näst nästa vecka eller liknande låter bra för min del!

kustvagen
2009-06-28, 19:11
Kollade nyss upp fiket på Gunnebo Slott. Dom stänger klockan 18.00. Har själv inga problem med att mötas upp klockan 17 och ta en fika direkt innan åkningen. Men inser att det är nog kanske inte så många andra som kan göra detsamma...

Ace
2009-06-28, 19:58
Kollade nyss upp fiket på Gunnebo Slott. Dom stänger klockan 18.00. Har själv inga problem med att mötas upp klockan 17 och ta en fika direkt innan åkningen. Men inser att det är nog kanske inte så många andra som kan göra detsamma...

Ajdå!

NickeNorrlänning
2009-06-28, 20:16
Håller detta vädret i sig så skulle vi väl kunna planera en träff innan semestern iaf. Att det blev Röda Sten igen är väl förståeligt. Den utsikten ut mot hamn-inloppet skojar man inte bort. Men att köra på Hisingen igen känns lite trist.
Någon som har något bra förslag på vägar man kan åka på. Och ett trevligt fik med bra parkeringsmöjligheter.

//R

Finns en del roliga vägar i Lindome/Hällesåker samt i Kungsbacka/Fjärås. Jag ska försöka reka lite...

fireon
2009-06-29, 20:22
synd att dem stänger så tidigt.. lindome/hällesåker låter bra tror jag, har även jag för mig att det är bra vägar där!

Ace
2009-06-29, 21:30
Finns en del roliga vägar i Lindome/Hällesåker samt i Kungsbacka/Fjärås. Jag ska försöka reka lite...

Kan du reka om det finns något kul fik eller liknande i dom krokarna?

dvorak
2009-06-29, 21:50
Jag har en del vägar och fik i bakfickan sedan alla mina körningar med UBCC.

Ett förslag är att åka till golfkrogen vid Kungsbacka (kan aldrig komma ihåg namnet). Det finns många fina vägar, speciellt ifall man kör över Mölnlycke

Ace
2009-06-30, 08:16
Jag har en del vägar och fik i bakfickan sedan alla mina körningar med UBCC.

Ett förslag är att åka till golfkrogen vid Kungsbacka (kan aldrig komma ihåg namnet). Det finns många fina vägar, speciellt ifall man kör över Mölnlycke

Perfekt!

powernap
2009-06-30, 08:51
Jag har en del vägar och fik i bakfickan

= stora bakfickor :lol:

Ace
2009-06-30, 09:23
= stora bakfickor :lol:

Du kanske skulle ta och dyka upp på Göteborgsträffen istället för att vara kaxig på nätet! :)

dvorak
2009-06-30, 09:45
Ace: Var lite snäll, han kan ju inte hjälpa att hans bil inte håller för att köras så långt :D

powernap
2009-06-30, 09:45
Ace: Var lite snäll, han kan ju inte hjälpa att hans bil inte håller för att köras så långt :D

nä men snabbt.....

har dock i aktivt minne att jag varit i götet flera gånger på träff.....

dvorak
2009-06-30, 09:54
Det kan inte vara ofta nu när Chattan har lagt ner??

fireon
2009-06-30, 19:15
haha :D

Elias
2009-07-01, 19:05
Hemskt ledsen att jag inte kunde komma, fick jobba kvällsskift! :(

Nästa gång vill jag följa med!

fireon
2009-07-04, 14:10
Vi räknar med dig nästa gång då! :)

Hg3atintin
2009-07-04, 19:22
Nästa gång så hänger jag med:D Någon som har hittat några nya vägar att köra på?