handdator

Visa fullständig version : Gryglas - Cooper S - R53 - Electric Blue - ELECTRIFIED!!!!



Gryglas
2009-06-24, 15:10
Namn: Håkan
Stad: Stockholm - Midsommarkransen
Modell: MINI Cooper S - 2004
Mods: Bytt strålkastarna till de som kom på 05:an, förövrigt väldigt mycket ORIGINAL!
DITEC-behandling utförd den 23:e juni 2009! :hyper:

http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webbElectrified_2.jpg

Lite Story:

Min andra MINI men första BMW/MINI:n!!
Stolt ägare av denna ögonsten sedan 4:e april 2008.
Helt underbar och just nu i originalskick.

Fredrik
2009-06-24, 15:15
Mycket fin MINI, Håkan - välkommen i MINI-gänget 8)

Gryglas
2009-06-24, 15:21
:mad:
http://www.gryglas.se/bilder/minicoopers/webb_5dar_fore_avstallning.jpg

Gryglas
2009-06-24, 15:21
Mycket fin MINI, Håkan - välkommen i MINI-gänget 8)

Tack! :D
Din är ju väldigt läcker den med. När kassan tillåter blir det vita fälgar här med.

Gryglas
2009-06-24, 15:24
:beerchug:
12:e april 2009.

http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webb5999.jpg

http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webb6000.jpg

powernap
2009-06-24, 15:45
mycket soppa i tanken :-)

Christian
2009-06-24, 15:59
mycket soppa i tanken :-)

Han har råd med det. :hyper:

David S
2009-06-24, 16:32
Är strålkastarbyte bara att switcha rakt av, t.ex. dra på faceliftade xenonen om man inte har xenon innan och vad kostar nya?

JockeO
2009-06-24, 18:30
Välkommen Håkan och grattis till fin bil!

Huserade förra ägaren också i Stockholmstrakten, eller har vi blivit ännu en Electric Blue att hålla utkik efter?

Brukar du möjligtvis passera Sundbyberg/Vreten till vardags?


/M v h, JockeO

Fredrik
2009-06-24, 18:58
Välkommen Håkan och grattis till fin bil!

Huserade förra ägaren också i Stockholmstrakten, eller har vi blivit med ännu en Electric Blue att hålla utkik efter?

Brukar du möjligtvis passera Sundbyberg/Vreten till vardags?


/M v h, JockeO

Aha, då kan det ju vara Håkan jag mötte där för några veckor sedan vid Järnvägsgatans krök vid gamla macken 8)

flyer
2009-06-24, 21:02
Snygg färg! Mums!!
Välkommen.

David S
2009-06-24, 21:28
EB är ju helt klart ett mycket bra färgval :)

Gryglas
2009-06-25, 06:57
mycket soppa i tanken :-)

Haha.... Råd å råd. Inget val. Från och med idag ska det tankas Shell V-power!! Det får kosta 50:- extra i tanken!

Gryglas
2009-06-25, 06:59
Är strålkastarbyte bara att switcha rakt av, t.ex. dra på faceliftade xenonen om man inte har xenon innan och vad kostar nya?

Jag hade redan XENON så det var bara att byta hela paketet rakt av. Det ända fipplet var att man var tvungen att ta det lugnt med cromeringarna runt om. Skulle kanske vilja ha lite bättre passform där.
Jag köpte mina från skroten. 4000:- för paret. På BMW snackade de något om 8000-10000 per styck! Om jag inte är ute å cyklar helt nu. Men detta var ju förra året.

Gryglas
2009-06-25, 07:27
Aha, då kan det ju vara Håkan jag mötte där för några veckor sedan vid Järnvägsgatans krök vid gamla macken 8)
Japp. Det var Håkan det. Man måste ju hälsa på sina MINI-budds. :D


Välkommen Håkan och grattis till fin bil!

Huserade förra ägaren också i Stockholmstrakten, eller har vi blivit ännu en Electric Blue att hålla utkik efter?

Brukar du möjligtvis passera Sundbyberg/Vreten till vardags?

/M v h, JockeO

Bilen kommer från Linköping. Så en ny Cooper S i stockholm sedan april 2008.

Händer ibland att jag passerar Sumpan då tjejen bodde där ett tag. Säljer hennes lya i bromsten nu och så hälsar jag på akvarieleasing då och då. Har nämligen ett saltvattenskar hemma.

Fredrik
2009-06-25, 07:34
Japp. Det var Håkan det. Man måste ju hälsa på sina MINI-budds. :D

Kul Håkan, då har vi ju vinkat till varandra 8) - nu måste du komma med nästa gång vi ger oss ut och kör :steering:

Gryglas
2009-06-25, 08:48
Kul Håkan, då har vi ju vinkat till varandra 8) - nu måste du komma med nästa gång vi ger oss ut och kör :steering:

Självklart! Ser fram emot det. Hoppas det kommer någon snart....

Gryglas
2009-06-25, 08:50
http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webbcooper_garage.jpg
Älskar DITEC-behandlingen! Aldrig mera borste!

Gryglas
2009-06-25, 20:58
Köpte bromsslitagekabeln på BMW idag efter jobbet eftersom när jag bytte bakbromsarna för ca 3 veckor sen upptäckte att förra ägaren/sevicestället inte brytt sig om den utan bara klippt den rakt av!
Så nu har hon i alla fall fått en sprillans ny slitagevarnare. :D

Gryglas
2009-06-26, 13:42
http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webbside.jpg
http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webbfront.jpg
http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webbbak2.jpg
http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/webbbak.jpg


Bara stripes kvar. Men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha de klassiska vita cooper-stripesen eller om man ska ha sport-stripsen dock inga på taket för min del. Och i vitt såklart.
Hmm....
http://accessories.mini.se/internet_relaunch/servlet/image.do?imageId=626363&imageVersion=5

Fredrik
2009-06-26, 14:10
http://www.gryglas.se/bilder/minicoopers/webbside.jpg
http://www.gryglas.se/bilder/minicoopers/webbfront.jpg
http://www.gryglas.se/bilder/minicoopers/webbbak2.jpg
http://www.gryglas.se/bilder/minicoopers/webbbak.jpg


Bara stripes kvar. Men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha de klassiska vita cooper-stripesen eller om man ska ha sport-stripsen dock inga på taket för min del. Och i vitt såklart.
Hmm....
http://accessories.mini.se/internet_relaunch/servlet/image.do?imageId=626363&imageVersion=5

Kolla med vår dekalmaestro Robert H om han kan ha några friska idéer - kan ju bli rätt unikt 8)

Gryglas
2009-08-14, 08:12
Då var det äntligen dags!
NÅgra samtal till RobertH och efter en lång kö i stockholmstrafiken igår (tors 13:e 09) kom han.
Blev en Mcdoncen först och sen til garaget på mitt jobb. Vid 22.48 förstod vi att det inte blir några stripes på bakluckan ikväll.
Men det blev riktigt läckert med stripsen på huven!
Backluckan kvar och Aerogrill redan beställd!

Här får ni lite bilder tagna med min stenålders-iphone(2G).
http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/robban-monterar.jpg
Robban sliter och det var högst uppskattat med hjälpen Robert!
Tack som f¤%&n!!!

http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/stripes.jpg

http://www.gryglas.se/Gamlasajten/bilder/minicoopers/stripes2.jpg

Björn P
2009-08-14, 08:29
Det där blev ju riktigt snyggt! Passar kanon på din bil. Och att RobertH är stripesmonterarkungen nr 1 visste vi ju alla sedan tidigare.

/Björn P

Gryglas
2009-08-14, 08:46
Det där blev ju riktigt snyggt! Passar kanon på din bil. Och att RobertH är stripesmonterarkungen nr 1 visste vi ju alla sedan tidigare.

/Björn P

Tack. Jag gillar det också skarpt!
Hehe... Jepp. Kung är han!

Ace
2009-08-14, 09:05
Det blev grymt! Men den nedersta stripen som sitter på grillen kommer du ersätta med Aerogrill(nedre) eller? Ser lite konstigt ut att ha kvar nedre grill och bara byta övre.

powernap
2009-08-14, 09:06
Här får ni lite bilder tagna med min stenålders-iphone(2G).


det är väl samma lur som vår allas anthi photographis fredrik har....m a o har vi bevis på att denna lur KAN ta bilder


;-)

TOPIC

Gryglas
2009-08-14, 10:26
Det blev grymt! Men den nedersta stripen som sitter på grillen kommer du ersätta med Aerogrill(nedre) eller? Ser lite konstigt ut att ha kvar nedre grill och bara byta övre.

Jo, jag tror det. Det blev bara så av farten I guess. Tänkte faktiskt inte på det.


det är väl samma lur som vår allas anthi photographis fredrik har....m a o har vi bevis på att denna lur KAN ta bilder

Hahaha... Jepp, den KAN ta bilder. Men snart trillar 3GS:en ner i brevlådan och då får man ännu bättre bilder. :)

RobertH
2009-08-14, 11:15
Haha, fan vad bilder det finns på forumet med mig när jag står och monterar dekaler. Börjar tro att man inte gör annat :)

Blev ju bra till sist, nu är det bara bakluckan kvar då!

Gryglas
2009-08-14, 11:48
Blev ju bra till sist, nu är det bara bakluckan kvar då!

You know it!

JockeO
2009-08-14, 14:41
Snyggt!!
Bra val av stripes-modell!'


Himla osis bara, att du inte bytte till aero-grill innan du monterade stripes.

Jag hade ju så gärna velat se hur en EB/W utan stripes ser ut med svart aerogrill, så att jag får tummen ur...

/M v h, JockeO

Gryglas
2009-08-14, 17:10
Snyggt!!
Bra val av stripes-modell!'


Himla osis bara, att du inte bytte till aero-grill innan du monterade stripes.

Jag hade ju så gärna velat se hur en EB/W utan stripes ser ut med svart aerogrill, så att jag får tummen ur...

/M v h, JockeO

Tack! :woot:
Och det e lugnt. Jag kan photoshoppa bort stripsen sen när jag monterat grillen så får du se.

flyer
2009-08-15, 21:02
Det där blev ju riktigt snyggt!!
Hhmmmrrr... Nu fick jag något att tänka på... tufft med stipes längst ned på aerospoilern...

Nåväl, snyggt jobbat!!

Gryglas
2009-08-16, 08:03
Det där blev ju riktigt snyggt!!
Hhmmmrrr... Nu fick jag något att tänka på... tufft med stipes längst ned på aerospoilern...

Nåväl, snyggt jobbat!!

Tackar! Jag blir mer å mer nöjd för varje dag. Måste bara se till att "bakdelen" blir klar snart också.

Gryglas
2009-08-24, 09:45
Nu har det gått en vecka sen jag satte på dem själv. Men det blev helt ok. Supernöjd med bakluckan men tror att jag lämnar in den till proffs för att montera de efter bakluckan då jag vill att de ska gå runt backljuset oxå.
Men snyyyyyygt!!!

Har även fått min nya AEROGRILL i helgen! Den får monteras under veckan då jag fortfarande är lite skakis efter en lång bröllopshelg i Danmark!!!

RobertH
2009-08-24, 11:24
Det där blev ju klockrent!

Gryglas
2009-08-24, 11:37
Det där blev ju klockrent!

Tackar tackar! Så jäla nöjd!:D

Haugthon
2009-08-24, 11:45
Fasen va snyggt det blir med sådan striping!

Fredrik
2009-08-24, 11:59
Snyggt där, Håkan 8)

Gryglas
2009-08-24, 12:36
Tack tack grabbar. :D

Gryglas
2009-08-28, 11:28
Oljeservice bokad på Novation/MINI i Uppsala. :D
Blev på Novation då jag hört att de slår fjollträsks och många andra service-ställen med hästlängder!
drygt 6500mil har hon rullat nu.
De fixar den medan jag väntar till och med!

rumpmas
2009-08-28, 11:53
Vad kostade servicen?
Min har gått 6300mil så det är dags nu för service här också. -men finns ingen auktoriserad verkstad i Gävle.
mvh Micke

Gryglas
2009-08-28, 11:57
Den skulle kosta 2490:- och om bromsvätskan ska bytas tillkommer 520:-
:D
Jag ska dit den 11/9-09 klockan 07.00 prick.


Vad kostade servicen?
Min har gått 6300mil så det är dags nu för service här också. -men finns ingen auktoriserad verkstad i Gävle.
mvh Micke

Luc!fear
2009-08-28, 12:38
...
Men snyyyyyygt!!!
Har även fått min nya AEROGRILL i helgen!...
Dax att uppdatera avataren? (oops, kanska jag också skall)
/Dan

Gryglas
2009-08-28, 12:44
Dax att uppdatera avataren? (oops, kanska jag också skall)
/Dan

hihi.... jepp. Ska bara tvätta den fin å sen ta en bra bild. Nya grillen ska ju på ikväll. :D

Gryglas
2009-08-31, 21:26
Var på väg till tyresö när jag helt plötsligt hörde att något typ skrapade i hjulenhuset på vänster sida bak när man körde över gupp eller ojämnheter.
När jag kom fram kolla jag runt och såg en SPIK som stack rakt ut ur gummit!
Så lite bra är det med punkteringsfria däck i alla fall!

Jag har bara klippt av halva spiken så den inte tar i hjulhuset vid gupp å så. Kör den till mina polare på verkstaden i östberga så kan de bara lappa ihop hålet om det skulle pysa eller nåt.

Gryglas
2009-09-10, 14:13
Just d! Glömde posta bilderna från MIN första besiktning!
13 Augusti 2009 kl 07.00
Gick igenom som smör... hade dock inte lagt in en varningstriangel... :(
Men det gick bra ändå :)

Gryglas
2009-09-11, 11:30
Bild 1: På väg till Uppsala kl 06.30
Bild 2: Inrullad och lite nervös
Bild 3: Bromsvätskan, nästan svart! Det var visst inte bytt vid förra servicen!
Bild 4: Byte av oljefilter
Bild 5: Blodet droppar... eh... oljan tappas ur.
Bild 6: Nu hissas hon upp.
Bild 7: Ny olja till tejen
Bild 8: Glykol fylls på, i stort sett helt tom! Shit!
Bild 9: Nu ler hon efter besöket hos doktorn.
Bild 10: Tack NOVATION för grym service! Superglatt gäng! Vi ses nästa gång!

Fick även reda på vad det var som läckt ur en del i motorrummet. Novation tog ut MINIn på en liten tur med mig som passagerare och lyssnade och kollade.
Det var motorkudden/dämpare/fästet som hade pajat. Så jag byter den själv när jag ställer av MINIn till vintern. Cirkus 730 pix. Det var även det som orsakade mitt "knackande" som jag undrat över läääänge.
:cool:

RobertH
2009-09-11, 11:39
Helt rätt att stå bredvid och fota meken när de gör service. Snacka om att man lär få jobbet grymt bra utfört! (Fast det är väl inga tveksamheter när man åker till Novation ändå förstås :D )

Gryglas
2010-08-18, 10:00
#1. Står vid ett rödljus nära Kungens Kurva och väntar på grönt. Framför står en liten röd Ford Transit. Plötsligt lägger killen i backen. Det lyser fortfarande rött och jag fumlar efter min back "ifall att". MEN!!!!
Han sätter plattan i mattan och backar rakt in mig! En riktig smäll och jag blir inte så glad men allt var ok. Smått krossad front, syns knappt och jag frågar vad han tänkte.
-"eh.. asså. Jag fick typ nå släpp i huvet. Du vet, som man kan få ibland?"
Jag svarar att jag har ingen aning om vilket "släpp" han snackar om.
Så på fredag skall det lämnas in en bil. :(

#2. Sen åkte man till Mora för bröllop. Då hände det man ser på bilden. :)
8000mil!

#3. Till slut åkte man till Nice och parkerade bilen på Arlandas Långtidsparkering. Kommer och öppnar bilen. Tjejen ska ha ner rutan men då händer ingenting! :(
Körde hem lite småputt och läser på forumet och ett nära besläktat forum från usa. Följer instruktionerna och resultatet blev som filmen visar. :D
YouTube- MINI Cooper S Automatic windowfix (http://www.youtube.com/watch?v=Kez4yvT1cNc)

Ses på MINI Countryman-eventet!

powernap
2010-08-18, 10:03
Fint upplagd tråd....

BILDER rockar :buttrock:

Gryglas
2010-08-18, 10:36
Fint upplagd tråd....

BILDER rockar :buttrock:

Tackar.
Blir liksom fler som nappar då tycker man. :) :grupp:

Haugthon
2010-08-18, 11:33
haha klockrent! våld löser oftast de flesta problem... ;)

Ace
2010-08-18, 15:40
Har du läst att man kan fixa det så? Har precis samma problem!

Gryglas
2010-08-19, 17:44
Har du läst att man kan fixa det så? Har precis samma problem!

yep. :) prova så lödser det sig. :D

Gryglas
2010-10-08, 21:57
Jaha, då har man haft ett dunkande men konstigt hasande ljud i bilen ett tag. Det var värre när man svängde åt höger å jag har tänkt att det skulle kunna vara hjullagret. Sagt å gjort, jag gick upp på bildelsbasen. Köpte ett beg. hjullager, skruva loss allt å bytte ut. Tillbaka med allt å testkörde. Samma ljud kvar! :(
Men börja funta över att en kompis tyckte det lät mycket när hon satt bak någon gång. Så då kom jag på att jag haft 2 punka i vänster bakdäck och repat det med enlagning på burk. Det är ju trots allt RUN FLATS tyckte jag!
Så jag beslöt att jag skulle byta det däcket. Hitta 2 beg ok däck och fick de monterade idag. Såg då på de gamla att de slitits mer på insidan. Det måste varit det tänkte jag.
Rulla ut å testkörde med de "nya" däcken å VIPPS så var allt bra igen.
Så nu blir det till å boka in en fram å -bakvagnsinställning för henne.
Skönt med "nybilskänsla" när man mekat å det till slut löser sig.

Ace
2010-10-10, 09:37
yep. :) prova så lödser det sig. :D


Hjälpte inte tyvärr!

Gryglas
2010-10-10, 11:39
Hjälpte inte tyvärr!

Va?! Är det sant? Slog du ordentligt? Typiskt. Då hade jag kanske bara tur. Annars är det bara att montera isär och rengöra den lilla el-spolen. Men det är ju en del jobb gissar jag.

Gryglas
2011-04-27, 15:14
Fick fina paket idag.
Bara fälgarna som vi väntar på nu. :)

MrCooper
2011-04-27, 15:19
Alltid nice med nya sommarskor! :)

JockeO
2011-04-27, 22:14
Fick fina paket idag.
Bara fälgarna som vi väntar på nu. :)

Vad blir det för fälgar?

/M v h, JockeO

Gryglas
2011-04-28, 11:52
Det blir samma som förut. Men blästrade och pulverlackerade till VITT!

dvorak
2011-04-28, 14:31
Grymt! Vita s-spokes är inte fel till vitt tak

Gryglas
2011-05-03, 09:37
forsättning följer....

Björn P
2011-05-03, 10:15
Kongo i delar? Nej nu j-vlar!

Hagatorpet
2011-05-03, 11:22
Jag tror det är en Högtrycks tvätt :D

MrCooper
2011-05-03, 12:08
Är Dexter medlem på forumet???

powernap
2011-05-03, 14:34
en boggiesläpvagn??

JockeO
2011-05-03, 17:33
forsättning följer....

MINI Rocketman??

/M v h, JockeO

Gryglas
2011-05-03, 19:43
Hahahaha! Bästa gissningarna EVER! Den med Kongo var nära!

powernap
2011-05-03, 19:46
Hahahaha! Bästa gissningarna EVER! Den med Kongo var nära!

hmmm då kanske vi inte vill veta den hårda sanningen??

Haugthon
2011-05-03, 20:35
En JCW-fälg....

Gryglas
2011-05-05, 06:19
En JCW-fälg....
Det börjar brännas.

Kongo
2011-05-05, 19:09
Kongo i delar? Nej nu j-vlar!

Vänsterarmen direkt från garderoben, Gryglas och fröken Gryglas har heta diskussioner om Dregen är snygg eller inte. Herr Gryglas kan enbart gå med på läcker.

Gryglas
2011-05-06, 11:52
Vänsterarmen direkt från garderoben, Gryglas och fröken Gryglas har heta diskussioner om Dregen är snygg eller inte. Herr Gryglas kan enbart gå med på läcker.

Typiskt. Han kom på mig. Trodde jag gjort mig av med alla delarna och lagt dem i tryckt förvar utanför SKODA i Skärholmen, för det är traktor du kör nu va?

Gryglas
2011-05-06, 13:56
Det som låg så fint plastat i bilen var.....
NYBLÄSTRADE PULVERLACKERADE VITA FÄLGAR!!! JAAAAAAAAA!

Passade även på att rekonda henne utvändigt med:

TURTLE EXTREME NANO-TECH CAR SHAMPOO
TURTLE WAX it WET
TURTLE EXTREME NANO-TECH BUMPER & TYRE SHINE
Kolla vilken fin bild det är på flaskan, som gjort för MINI!
http://www.seab.se/imagebank/web200/14816.jpg

Och nu lite bilder!

Traven med de nya fälgarna och det nya svarta guldet! Mmm....
Någon MINIst skulle också byta däck efter jag hämtat mina.
Något som gömde sig djupt i tvätthallens dunkla ljus i jobbgaraget.
Före-bild
Efter-bild
GODIS!

Haugthon
2011-05-06, 19:26
Mmmmmmmmm.....

Hagatorpet
2011-05-06, 20:31
lite skillnad med dom vita fälgarna
Snyggt

loop
2011-05-06, 20:45
Riktigt snyggt med vita fälgar

Gryglas
2011-05-07, 10:44
TACK! Jag är jättenöjd själv. Tänkte även om jag bara hade lackat om dem till samma gamla gråmetallic som förut så hade det ju inte blivit någe speciellt förutom att de blivit som ny då ra.
Men jag är i alla fall jättenöjd!
Stort tack till Isakssons Pulverlack i Hallonbergen (Sundbyberg). 2400:-

Karina
2011-05-07, 12:18
Jo... super schnyggt blev det :)

Sprang i Gryglas i Sumpan när han var på väg att plocka ut härligheten :nana: Glömt ej visa upp dig nästa helg!

Ace
2011-05-07, 12:29
Nu måste jag ju skaffa svarta fälgar då!!!! Grymt snyggt blev det med vita på eran bil iaf.

Gryglas
2011-05-09, 06:17
Jo... super schnyggt blev det :)

Sprang i Gryglas i Sumpan när han var på väg att plocka ut härligheten :nana: Glömt ej visa upp dig nästa helg!

:) Jag ska försöka visa mig nästa helg så gott jag kan. Hoppas att det går vägen. Och TACK!


Nu måste jag ju skaffa svarta fälgar då!!!! Grymt snyggt blev det med vita på eran bil iaf.

TACK Robert! Svarta fälgar blir nog ascoolt! Med en röd stripe kanske som matschar S-märket och kanske ett par röda bromsok om man vill....? Har faktiskt nu äntligen PÅ RIKTIGT börjat satsa på 15% Pulley-kitet från ALTA nu. Billig dollar liksom. :)

flyer
2011-05-10, 07:25
Snyggt!

JockeO
2011-05-10, 21:55
Grattis till ansiktslyftet!
Jag gissar att du gjort dig av med akvariefiskarna och nu plötsligt fått en massa fri tid som du kände att du behöver fylla med exempelvis mååååånga fälgputsarstunder. Men det är det värt.

Avslöja gärna hur du gjorde för att få "före-" och "efterfotot" så där modellbils-likt. Lekt med skärpedjupet i kameran, eller efterbehandlat i PS?

/M v h, JockeO

Gryglas
2011-05-11, 22:18
Flyer, Tack!

Å Jocke, tack du med. Har inte lagt någon hobby på hyllan. Var bara dags att åtgärda fälgarna som såg ut som skräp. Och däcken var nära slutet.
Bilderna meka jag bara ihop supersnabbt i PS och använde mig bara av filtret gausisk oskärpa.
Så var det.

Fredrik
2011-05-12, 20:35
Det blev jättesnyggt med de vita fälgarna, Håkan!
Jag har ju det själv och det är helt klart en extra läcker MINI-grej och en fin eye-catcher, i synnerhet med vitt tak, vita speglar och vita Bonnet stripes 8)

Gryglas
2011-05-16, 06:41
Tack tack Fredrik! Fick ju en del inspiration när jag såg din bil första gången!

MrCooper
2011-05-16, 07:33
Passar grymt på bilen!
Vita fälgar till vitt tak är riktigt snyggt.

Dragon
2011-05-16, 10:59
Blev kanonsnyggt med vita fälgar!

Gryglas
2011-05-16, 13:41
Tja gubbz and gumz!

Någon som har något tips?



http://www.youtube.com/watch?v=mteS11G0pu0

Kongo
2011-05-16, 20:56
Tja gubbz and gumz!

Någon som har något tips?



http://www.youtube.com/watch?v=mteS11G0pu0

Sälj liket och köp nått nytt, modernt ;)

Gryglas
2011-05-19, 13:52
Sälj liket och köp nått nytt, modernt ;)

Mupp! Hjälp nu istället! ;)
Ne, jag tänkte jag monterar ner kylaren och kollar, antar att det blir billigast. Men kan det vara så att det bara är packningen kanske? Kan man ha sån tur?

Hagatorpet
2011-05-19, 20:31
Mupp! Hjälp nu istället! ;)
Ne, jag tänkte jag monterar ner kylaren och kollar, antar att det blir billigast. Men kan det vara så att det bara är packningen kanske? Kan man ha sån tur?

för många år sedan när jag var ung och snygg, hällde vi ingefära i kylen om den läckte lite
vet inte om det funkar i dagens bilar
(nu har jag blitt lite äldre)

Kongo
2011-05-19, 20:56
för många år sedan när jag var ung och snygg, hällde vi ingefära i kylen om den läckte lite
vet inte om det funkar i dagens bilar
(nu har jag blitt lite äldre)

Sviker inte minnet på farbror, var det inte kanel?

Hagatorpet
2011-05-19, 22:28
Nä! kanel hadde vi på gröten :)

MrCooper
2011-05-20, 07:20
Gör som Bosse Bildoktor :p
"kanel, ingefära eller vitpeppar är faktiskt ett beprövat knep för kylaren. De små partiklarna fastnar vid små, läckande hål och täpper igen dem."

http://www.transport.se/home/trp2/tidn/home.nsf/pages/4965F6BE73B153E8C1256E850040958C

Gryglas
2011-05-20, 12:23
Ska nog prova det. Får se vilken av de goa kryddorna som ska få "spice up my MINI". Inte blir det Chili eller Pepper i alla fall :)

Wazp
2011-05-20, 14:19
Gör som MacGyver knäck ner 2 ägg i kylaren. Det höll hela det avsnittet

Gryglas
2011-05-21, 17:09
Det blev 3 rågade teskedar kanel i luftskruven för kylarvattnet, så det gick nog ner nästan 2 rågade till slut. Men läckan är nu provisoriskt lagad faktiskt och jag kan jaga rätt på en kylare i lugn och ro nu. :D

Hagatorpet
2011-05-21, 21:31
:) det kan ju vara en tillfällig lagning i alla fall :D

JockeO
2011-05-22, 09:29
Det blev 3 rågade teskedar kanel i luftskruven för kylarvattnet, så det gick nog ner nästan 2 rågade till slut. Men läckan är nu provisoriskt lagad faktiskt och jag kan jaga rätt på en kylare i lugn och ro nu. :D

Om det hade varit en darkgrey (DS) R53, så hade tillsaluannonsen kunnat se ut ungefär så här:
"..utrustningspaket: Chili, Pepper, Cinnamon.."

(En Electric Blue säljer man inte gärna)
/M v h, JockeO

Gryglas
2011-05-22, 18:43
HAHAHAHA! Perfekt!

Gryglas
2011-10-05, 07:18
Då var det dags igen.
10.000 mil numera körda! ca 6.000 av dem är körda av moí.

Gryglas
2011-10-05, 07:19
Måste ju lägga till senaste besiktningen också.
PRICKFRI!

Gryglas
2012-06-26, 07:30
Tyvärr hände detta förra veckan! :(9880

dvorak
2012-06-26, 08:49
Tråkigt :(

MicEE
2012-06-26, 18:07
Tråkigt på en sån fin bil!
Ser precis ut som min:)

Gryglas
2012-06-26, 18:27
:(
Men grattis till nya bilen! Snyggt färgval! Och välkommen till Klubben!
Min MINI lackas om imorgon i alla fall.

MicEE
2012-06-26, 18:52
Tackar! Sjukt roliga små bilar dessa:)
Fick faktiskt min delvis omlackad förra veckan med pga smårepor och annat tråkigt:( underbar färg när den är tipptopp!
Hoppas allt går bra med lacken och så!

Gryglas
2012-08-02, 07:06
Huven blev omlackad men något fel färg så den lacks om igen snart. De hade gjort tre försök men fick inte till rätt electrified blue.

Bytte även bromsarna till slut och det var verkligen dags!
10137
10138
10139
10140
10141
10142

Före
10143

Efter
10144

:)

Gryglas
2012-08-03, 18:07
Passerade 11000 igår. :)
10147

Gryglas
2013-01-13, 17:24
Oj, nu var det ett bra tag sen men jag får skylla på nytt roligt jobb och en del Jakt. Båtköp också. :)
I alla fall.
Daisy har inte mått så bra då jag haft en liten läcka i kylaren i ca 2 år. Senaste 6 månaderna blev det värre och jag fick fylla på glykol ofta.
Köpte ny kylare i mellandagarna och bytte ut dem idag.

Gryglas
2013-01-13, 17:27
10346
10347

Gryglas
2013-01-13, 17:29
När jag var klar å skulle betala för liften (ca 2,5h) i Gör-Det-Självhallen så frågar han;
-Ojoj, en riktig STOR-städning?
-Nepp, bytte bara kylaren.
Hans kollega svarar,
-eh, ja just d. Bytte BARA kylaren som man brukar göra på söndagar.
-Hoppade kyrkan idag ;) svarade jag.

Björn P
2013-01-13, 17:53
He he. Klockren kommentar!

BADaniel
2013-01-14, 07:20
Snabbt jobbat!
Jag bytte fläktpaketet i lördags och det tog ca 3h innan jag kommit på alla "hemliga" fästen och andra smarta lösningar BMW/Mini hittat på för att kunna jobba på bilen!

Enkelt när man väl kom på hur man gör...

Gryglas
2013-01-14, 08:14
Ja, får hålla med om alla "hemlisar" men de här guiderna hjälpte mig massor!
http://www.northamericanmotoring.com/forums/drivetrain-cooper-s/191950-girlss-guide-to-removing-the-bumper-bumper-carrier-and-the-modular-front-end.html

http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/21-WATER-Thermostat_Replacement/21-WATER-Thermostat_Replacement.htm

http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/ är verkligen att rekommendera! Använder den väldigt flitigt tillsammans med min Haynes workshop manual. :)

Kongo
2013-01-14, 17:47
Nu har du gjort det i onödan, kanel is dah shit ;)

Hagatorpet
2013-01-14, 17:50
ingefära går också bra :)

Gryglas
2013-01-14, 18:03
Nu har du gjort det i onödan, kanel is dah shit ;)

Yey!! Kongo in da house!
Kanel körde jag i för ca 2 år sen och det fungerade hur bra som helst!
Denna gång hade det blivit för stor läcka för kanel eller ingefära tyvärr.
Men hon spinner fint nu och det är vackert med ny kylare också!

Hagatorpet
2013-01-14, 18:07
det är väl ingen långsiktig lösning men kan vara bra att veta :)

Gryglas
2013-01-14, 19:23
Nä, det är det verkligen inte.
Men tillfälligt fungerar det fint. :)


det är väl ingen långsiktig lösning men kan vara bra att veta :)

Gryglas
2017-04-27, 18:37
Back on track å då får man börja piffa upp henne igen. Goodiebags!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170427/e3ec1a9019c18bd8988a0375e9af1473.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Gryglas
2017-05-02, 20:07
Special edition nyckelring från hemlig MINI-ist tillsammans med nya vindrutetorkare och nytt plastskydd på A-stolpen!
#detkommermera

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170502/60b894dadba68a21506627a767babee1.jpg

Gryglas
2017-05-25, 18:26
Mindre uppdatering. Lagat förarstolen som inte funkat att höja eller sänka och den drog sig aldrig fram å bak om man fällde stolen. Done deal!
Flera tusen för en ny hos BMW, beggad på skroten för ca 2500:- eller eBay UK: bara ramen för ca 450 pix.
Bara att flytta över :D
14082
14083
14084