handdator

Visa fullständig version : Eftersnack: Lunda konbana 090613



W2k
2009-06-13, 15:27
Det där var riktigt kul. Ledsen att jag behövde åka hem tidigt, men jag blev duktigt trött av de två omgångarna jag körde på förmiddagen! Gammal och klen är man. :)

För övrigt vill jag tillgodoräkna mig äran för att ha blivit omkörd av samtliga övriga förare i första heatet :mygod:

Det här med att ha en sammanhängande bana där många bilar kan köra samtidigt och som varierar lite tycker jag var mycket roligare än konbanan förra året. Så tycker jag vi kan göra nästa gång också, eller så kan man ha bäggedelar.

Särås
2009-06-13, 16:06
Hej hej!
Måste tacka ALLA för en riktigt riktigt rolig och bra dag!!!
Vädret var i mot oss men vad gör det?
Nu fick vi en chans att testa gränserna ännu mer!!!
Bortsett från Gotland Ring föra hösten så har jag inte vart på ett Svenskt evenemang, måste säga att det var riktigt riktigt roligt!!! :)
Ledsen att jag inte prata med alla så mycket, men var så kul att köra så körde så mycket som möjligt i stället!

Gick åt en hel tank bara på Lunda idag och vet inte hur många varv?!?
Men kanske en av dom som körde flest tror jag, så borde kanske betala lite mer än Er övriga? ;)

Även ett stort TACK från Marcus, han var verkligen enormt tacksam över att han fick testa sin nya bil (min f.d bil) på "bana"...

Men som sagt Er som jag han prata med var verkligen jätte trevliga!!!

Och tack till Hobbe för tipset med fronten och allt annat!!!!

Ja självklart tack till resten av Er andra oxå ännu en gång!!!

powernap
2009-06-13, 16:07
Bilder!!!!!!

RobertH
2009-06-13, 16:10
Tack allihopa, det var verkligen bara entusiaster på flygfältet idag. Lite tråkigt som arrangör tycker man det är när hälften av alla anmälda väljer att stanna hemma på grund av regnet. Förståeligt möjligen, men om vi kör igen så blir det förskottsbetalning så att klubben slipper stå för underskottet. (fast jag tror det löste sig rätt bra ändå till slut)

Men kul var det! Jag tror dessutom att vi kan konstatera att Särås och Marcus är helt jävla galna, till mångas förtjusning. :D

Nu väntar vi på JohanW´s snygga bilder i vanlig ordning!

Tack till Fredrik som kom ihåg grillverktygen denna gång också så att vi slapp peta på korvarna med gamla grankvistar och petflaskor.

Hobbe
2009-06-13, 16:22
Kul men blött!

Det blev en rolig bana att köra på tycker jag.
Spännande att se Särås tvinga bilen runt koner :D
Tack till alla deltagare och arrangörer.
Välkommen också till Särås och hans GP.

Förskottsbetalning i fortsättningen låter bra Robban.

En stor eloge till Nordqvist och flickvän som passade på att åka hela vägen från Småland för att vara med.

Särås
2009-06-13, 16:41
JohanW: Min mail för bilderna jimmy@stertman.com (max 50gb ;))...

Hobbe: Tvinga??? :D
Tack, Tack & Tack!

RobertH: Galna??? *öhhh*
Du menar Marcus bara va? Han är för övrigt helt såld på Mini överlag, han som faktiskt tvingade mig att köpa min GP... :)
Så ansåg att han gott kunde få följa med på dom Mini eventsen som jag åker på om det finns plats över (och han sätter i "buttplugen")... ;)

Nordquist
2009-06-13, 16:50
Kul att träffa er allihopa! Regnet kunde vi inte göra så mycket åt. Men desto sladdvänligare blev det. Quaifen få väl mycket godkänt också. Kunde gasa ur kurvorna till och med trots blötan.

Emely&Robert
2009-06-13, 19:24
Lunda Flygfält 2009-06-13: Vilket underbart väder!
http://i264.photobucket.com/albums/ii171/Roblind/RobertHdark_liten.jpg

Nog för att det är lätt att tro det men Robert håller inte på med någon form av mörkerkonbana för att hedra pojkarna och flickorna som är nere på La Sarthe och kör (utan koner) just nu.

Både Emely och jag vill tacka så mycket för ett mycket trevligt evenemang. Ingen av oss hade kört konbana innan och med tanke på hur grymt kul det var så är det väl kört nu gissar jag. :D Emely beskriver sig själv som "hooked" och tackar Björn för kartläsning.

Min egen insats kan jag inte säga så mycket om, det var lite klurigt att få till flytet till en början. Mjuka armar och följsamma rörelser? Inte jag inte :D
Det blev dock bättre efter ett par varv. Bromsarna hängde inte med mina entusiastiska men talanglösa inbromsningar men de hade återhämtat sig till hemfärden.

Stort tack!

Fredrik
2009-06-13, 19:48
Ett tack till alla er som kom trots det tråkiga vädret, och ett speciellt tack till Nordquist som körde ända från Jönköpingstrakten för att kunna vara med oss, samt Zinne som styrde till Lunda från Örebro - jätteskoj med långväga MINIster, och trevligt att träffa er!

Kul också att träffa på Särås, man blev lite svettig ibland när det gick mer på tvären än rakt fram i hans nyinförskaffade GP, men det var bilkontroll i den högre skolan det gavs prov på och inget annat.
Jag har inte sett en GP som fått jobba så mycket som i händerna på vår relativt nye medlem.

Tack till de två GP-förarna Hobbe och Särås som lade en mycket trevlig bana, den var skoj att köra, även om just mina talanger inte riktigt motsvarar de som körde i ett snabbare tempo. Vid några tillfällen lät jag de som var snabbare för tillfället passera vid den omkörningszon som skapades på långa flygrakan - jag kan bara skylla på Puckoflaskans förpillade lock :woot: ;)

Björn P ångar på riktigt bra i sin helsvarta R56 JCW och Björn är en riktigt duktig förare - kul att se.
Kongo och Feed Me utkämpade en liten batalj med sina Mellow Yellow Clubman D - även här har vi två goda förare, skoj att se två gula Clubmans jaga varandra (men allt inom regelboken).
Skoj också att se Emely ute på bana första gången i Emely&Roberts R56 S - jag tror hon fick blodad tand 8)

Grillverktyg medförde jag hemifrån då jag inte kände någon lust att gå in i skogen och tälja pinnar, så det kändes NÄSTAN som att vi hade Gunnar med oss (men bara nästan, Gunnar ;) ).

Som vår kassör RobertH påpekar är det lite synd att ungefär hälften av de föranmälda inte dyker upp - visst spelade vädret in, men det är för er vi arrangerar saker och följden kan då bli att vi, som påtalas i tidigare inlägg, kommer att gå för förskottsbetalning vid liknande arrangemang.

Karina
2009-06-13, 22:18
...och här kommer rösten från en som bangade... grymt tråkigt att vädret skrämde mig. Var på väg till Lunda men vände tillbaka, förkyld och febrig hade jag inte ork att bli blöt åxå.

Satt hemma och ångrade mig typ varje minut efteråt, förbannad förkylning!:(

Vore kul att få se andras bilder åtminstone:)

Särås
2009-06-13, 22:47
Kul också att träffa på Särås, man blev lite svettig ibland när det gick mer på tvären än rakt fram i hans nyinförskaffade GP, men det var bilkontroll i den högre skolan det gavs prov på och inget annat.
Jag har inte sett en GP som fått jobba så mycket som i händerna på vår relativt nye medlem.

*rodnar*
Snälla ord och rädd att Du fått en bild av mig som nå race proffs nu...
Brukar bara säga att jag är inte snabb, det är Erik som är långsam! :p
Angående att bilen inte gick så mycket rakt fram så har det väll med att jag vuxit i från det där med att åka dragracing? ;)
Skämt och sido så testa jag gränserna med Minin och jag har inte kört framhjulsdrivet på det här setet på många många år!
Så var nästan som en ny erfarenhet, sist jag körde framhjulsdrivet så kan jag erkänna att jag inte riktigt hade koll på allt...
Även om jag kanske inte har det idag heller så vet jag att jag blivit mycket bättre!
Det betyder i sin tur att det var nyttigt att ladda på, synd att inte flera tog chansen att verkligen testa sin bils gränser!!!
Man vet aldrig när man får användning av i verkliga livet (rådjur som hoppar upp på vägen eller liknande)!
Tror att mina reflexer i ryggen har räddat mig i trafiken många gånger...
Alltså jo GP;n fick jobba en del för att reda ut mina misstag så de kanske är sant... Men så farligt tror jag inte de var! :)


Tack till de två GP-förarna Hobbe och Särås som lade en mycket trevlig bana, den var skoj att köra

Där är det faktiskt Hobbe Ni ska tacka!!!
De lila jag var inblandad i la han mer eller mindre om och gjorde det på ett mycket mycket bra sett!!! :)
Tack Hobbe! :cool:

Johan W
2009-06-13, 22:57
Har börjat gå igenom bilderna, fanns 438 på minneskortet när jag kom hem iaf så några borde gå att använda ;) Ska försöka få upp dom under morgondagen.

Tur att kameran tål lite regn iaf, var rätt blött ett tag. Brett gick det också på sina håll ;)

Hobbe
2009-06-13, 23:44
Där är det faktiskt Hobbe Ni ska tacka!!!
De lila jag var inblandad i la han mer eller mindre om och gjorde det på ett mycket mycket bra sett!!! :)
Tack Hobbe! :cool:

Nu är du blygsam.
Jag pillade bara lite extra här och där - svårt att hålla fingrarna i styr :blush:
Tack också till BjörnP som hjälpte till.

Hobbe
2009-06-13, 23:46
Har börjat gå igenom bilderna, fanns 438 på minneskortet när jag kom hem iaf så några borde gå att använda ;) Ska försöka få upp dom under morgondagen.


Ingen brådska.
Vi är inte bortskämda med att få bilder snabbt *host, harkel, hint, hint* :D

Ace
2009-06-13, 23:52
Jaha det var igår? Jag som skulle vara grillmästare.....
Får satsa på 2010. :)

W2k
2009-06-13, 23:55
Gifv bilder!!! Är rätt säker på att du fångade minst en bredsladd signerad mig själv på bild ;)

Nordquist
2009-06-14, 08:05
Ja har filmat två omgångar när ja körde. Ska bara komma hem till Småland först innan ja kan börja redigera. Se om ja vågar visa dom :)

Björn P
2009-06-14, 11:21
Ett tack till alla er som kom trots det tråkiga vädret, och ett speciellt tack till Nordquist som körde ända från Jönköpingstrakten för att kunna vara med oss, samt Zinne som styrde till Lunda från Örebro - jätteskoj med långväga MINIster, och trevligt att träffa er!

Kul också att träffa på Särås, man blev lite svettig ibland när det gick mer på tvären än rakt fram i hans nyinförskaffade GP, men det var bilkontroll i den högre skolan det gavs prov på och inget annat.
Jag har inte sett en GP som fått jobba så mycket som i händerna på vår relativt nye medlem.

Tack till de två GP-förarna Hobbe och Särås som lade en mycket trevlig bana, den var skoj att köra, även om just mina talanger inte riktigt motsvarar de som körde i ett snabbare tempo. Vid några tillfällen lät jag de som var snabbare för tillfället passera vid den omkörningszon som skapades på långa flygrakan - jag kan bara skylla på Puckoflaskans förpillade lock :woot: ;)

Björn P ångar på riktigt bra i sin helsvarta R56 JCW och Björn är en riktigt duktig förare - kul att se.
Kongo och Feed Me utkämpade en liten batalj med sina Mellow Yellow Clubman D - även här har vi två goda förare, skoj att se två gula Clubmans jaga varandra (men allt inom regelboken).
Skoj också att se Emely ute på bana första gången i Emely&Roberts R56 S - jag tror hon fick blodad tand 8)

Grillverktyg medförde jag hemifrån då jag inte kände någon lust att gå in i skogen och tälja pinnar, så det kändes NÄSTAN som att vi hade Gunnar med oss (men bara nästan, Gunnar ;) ).

Som vår kassör RobertH påpekar är det lite synd att ungefär hälften av de föranmälda inte dyker upp - visst spelade vädret in, men det är för er vi arrangerar saker och följden kan då bli att vi, som påtalas i tidigare inlägg, kommer att gå för förskottsbetalning vid liknande arrangemang.

Kunde inte sammanfattat det bättre själv. Tack alla närvarande för en riktigt rolig dag!

/Björn P

powernap
2009-06-14, 11:27
Ingen brådska.
Vi är inte bortskämda med att få bilder snabbt *host, harkel, hint, hint* :D

:buttrock:

Björn P
2009-06-14, 11:32
Nu är du blygsam.
Jag pillade bara lite extra här och där - svårt att hålla fingrarna i styr :blush:
Tack också till BjörnP som hjälpte till.

Nej Hobbe. Nu är det faktiskt du som är blygsam. Det var du som styrde upp banan och det ska du ha en eloge för!

Jag stjälpte nog mer än jag hjälpte. Min insats var begränsad till att ställa upp ett par konor. Säkert samma konor som jag välte ned under de två första testvarven. Ooops.. ;)

/Björn P

Green Meanie
2009-06-14, 11:47
Mina bilder finns på THE GALLERY!:drive:

Green Meanie
2009-06-14, 11:53
Ska vi inte ha EFTERSNACK istället?

..hade skit kul trotts regnet och tycker som andra att denna typ av körning verkar mycket roligare än att bara köra ensam på rakan......:D

Särås
2009-06-14, 13:20
Nu är du blygsam.
Jag pillade bara lite extra här och där - svårt att hålla fingrarna i styr :blush:
Tack också till BjörnP som hjälpte till.

Ni var kungar! :)
Jag var bara glad att försöka kunna hjälpa till, kändes som att vi kunde komma igång snabbare om man hjälpte till, som Ni märkte så gillar jag att köra!

Men Hobbe Du var kung! :cool:

Kongo
2009-06-14, 13:52
Det var riktigt kul, tack för det alla :)

Äntligen fanns det även andra bussar med liknande förutsättningar ute på banan som en själv, det var riktigt kul :happy: Erik, ska du inte lägga ner det där projektet med Johnny? ;)

Synd att ingen "riktig" Mini kom, hade varit kul att se

Johan W
2009-06-14, 17:13
Lite blöta bilder då :)
http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_354.jpg

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_290.jpg

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/index.html

Johan W
2009-06-14, 17:14
Särås fick lite konstiga utslag ?!
http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_435.jpg

Hobbe
2009-06-14, 18:06
Lägg gärna upp fler bilder Johan.
Jag behöver några till kommande reportage ;)

FEED ME
2009-06-14, 18:11
Tack Stephen samt Johan för mycket snygga bilder!
Själv var jag lite rädd för att blöta ner kameran, så den fick ligga kvar i bilen...

Och tack ni andra för trevligt sällskap!
Det blev en kul dag, regnet till trots. Det är alltid bra träning att köra bana när det är blött!

Själv är jag lite extra nöjd över regnet, för det gjorde att jag inte behövde sakna Johnny lika mycket. Det hala underlaget gjorde att man kunde spinna loss lika bra med Clabbe, som hade fått lite extra hästar på burk dagen innan...

Lite extra kul att få se att min gode vän Jimmy också gått och blivit Minist i all hemlighet... Han har ju inte direkt gjort sig känd för att spara på materialet, så det ska bli intressant att se hur GP'n gör ifrån sig framöver...

powernap
2009-06-14, 18:11
Lägg gärna upp fler bilder Johan.
Jag behöver några till kommande reportage ;)

om du är i stort behov av bilder, pma fredrik :hihi:

Calle08
2009-06-14, 18:22
Tack för en trevlig men blöt gårdag. Var tvungen att åka tidigt då jag skulle på släktträff men jag hann med några varv iaf.

Sjukt bra bilder Johan, du är en förbannat bra fotograf.

/Calle

Kongo
2009-06-14, 18:36
Tack för alla snygga bilder Johan :)

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/0906_NMCS_Lunda_317_large.html

Gul Clubman.

(Jag har länkat en bild här men varför funkar det inte?)

powernap
2009-06-14, 18:45
Tack för alla snygga bilder Johan :)

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/0906_NMCS_Lunda_317_large.html

(Jag har länkat en bild här men varför funkar det inte?)

lite överstyrt??

powernap
2009-06-14, 18:48
Särås fick lite konstiga utslag ?!
http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_435.jpg

tror det kallas för "värmus utslagus"

Särås
2009-06-14, 18:50
Lite extra kul att få se att min gode vän Jimmy också gått och blivit Minist i all hemlighet... Han har ju inte direkt gjort sig känd för att spara på materialet, så det ska bli intressant att se hur GP'n gör ifrån sig framöver...

Tack vännen... Var kul att träffa Dig igen, var ett tag sedan!
Vi måste ta en utgång samt träffas upp nå mer i Sverige samt Tyskland!?
När var och hur?
Tacksam över Din komplimang om min körstil (tar det som det)!
Det kan vara första gången Du säger nå snällt om hur jag kör... :hyper:
TACK!
Ja ska bli kul hur vi på Stertman Motorsport grejar det här att få en Mini att prestera riktigt bra!
Vi siktar dock inte på under 8 min varv BTG, dock vore det kul med ett 8,20 BTG varv!
Det kan vara lite mer realistiskt!
Ledsen att bensinen tog slut under eftermiddagen och att jag inte åkte snabbare och tanka så Du kunde fått flera varv i pasagerar stolen!

Särås
2009-06-14, 18:51
Särås fick lite konstiga utslag ?!
http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_435.jpg

De där skulle väll inte vara möjligt!? ;) :p
Snygg bild!

Johan: Du måste skicka bilderna på min GP till jimmy@stertman.com
(Du får betalt för bilderna, det är inte några problem)

Kongo
2009-06-14, 18:53
lite överstyrt??

Jasså den syns för dig

Nej det är inte överstyrt det är bara Särås-stil :mrgreen:

flyer
2009-06-14, 18:53
Här är en annan bangare...:(

Både jag å Märy är gjorda av socker så vi kan inte vistas i regn.

Ni verkar ju ha haft det riktigt roligt trots regnet!
Jag står gärna för min del i det ekonomiska, skicka ett PM!

Särås
2009-06-14, 19:12
Jasså den syns för dig

Nej det är inte överstyrt det är bara Särås-stil :mrgreen:

Har inte vart på mer än ett event med Er och tycker jag hålt en lågprofil och ändå har Ni redan börja döpa saker efter mig... *hmmm*

Johan W
2009-06-14, 19:33
Tack för en trevlig men blöt gårdag. Var tvungen att åka tidigt då jag skulle på släktträff men jag hann med några varv iaf.

Sjukt bra bilder Johan, du är en förbannat bra fotograf.

/Calle

Tackar kul o höra :)

Johan W
2009-06-14, 19:35
Tack för alla snygga bilder Johan :)

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_317.jpg

(Jag har länkat en bild här men varför funkar det inte?)

Tror länkningen blev till sidan inte till bilden :)

Johan W
2009-06-14, 19:36
De där skulle väll inte vara möjligt!? ;) :p
Snygg bild!

Johan: Du måste skicka bilderna på min GP till jimmy@stertman.com
(Du får betalt för bilderna, det är inte några problem)

Försöker skicka över, kan dock inte skicka lika mycket som du kunde ta emot samtidigt ;)

FEED ME
2009-06-14, 19:55
Tack för alla snygga bilder Johan :)

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/0906_NMCS_Lunda_317_large.html

(Jag har länkat en bild här men varför funkar det inte?)

Du har länkat till html-sidan istället för till jpg-bilden...
Högerklicka på bilden, välj Egenskaper och sedan kopierar du URL'en till jpg-bilden, som du sedan klistrar in på forumet mellan img-taggarna...

FEED ME
2009-06-14, 20:06
Tack vännen... Var kul att träffa Dig igen, var ett tag sedan!
Vi måste ta en utgång samt träffas upp nå mer i Sverige samt Tyskland!?
När var och hur?
Tacksam över Din komplimang om min körstil (tar det som det)!
Det kan vara första gången Du säger nå snällt om hur jag kör... :hyper:
TACK!
Ja ska bli kul hur vi på Stertman Motorsport grejar det här att få en Mini att prestera riktigt bra!
Vi siktar dock inte på under 8 min varv BTG, dock vore det kul med ett 8,20 BTG varv!
Det kan vara lite mer realistiskt!
Ledsen att bensinen tog slut under eftermiddagen och att jag inte åkte snabbare och tanka så Du kunde fått flera varv i pasagerar stolen!

Nog sjutton ska det gå att få även en R53 att gå under 8 min BTG! Du får väl komma ner och hälsa på någon gång mellan den 3 - 14 juli, då jag kommer att befinna mig vid Ringen... Så får vi ta en drink på Cherie Bar... ;)

Visst kan du ta det som en komplimang. Fast jag tycker att du har lugnat ner dig lite på äldre dagar. Tycker du satsade hårdare förr i tiden... :p

Stiffe
2009-06-14, 20:37
Finns det något liknande planerat från klubbens sida på sydligare breddgrader i sommar (skåne med omnejd)? Ser ju fruktansvärt skoj ut!!

Christian
2009-06-14, 20:41
Ja, Stiffe, skicka ett PM till mig så ska du få ett svar.

Särås
2009-06-14, 21:41
Nog sjutton ska det gå att få även en R53 att gå under 8 min BTG! Du får väl komma ner och hälsa på någon gång mellan den 3 - 14 juli, då jag kommer att befinna mig vid Ringen... Så får vi ta en drink på Cherie Bar... ;)

Visst kan du ta det som en komplimang. Fast jag tycker att du har lugnat ner dig lite på äldre dagar. Tycker du satsade hårdare förr i tiden... :p

Då har vi en träff på Cherie Bar! :)
Hämtar Du mig i Frankfurt Hahn?
Så flyger jag ner, eller om jag kanske till och med kör ner?
Men under 8 min kommer vi inte att sikta på, vi ska bara ha denna som bruksbil och vi tänker inte bygga om bilen i den utsträckning som det krävs!
Dessutom så tror jag inte Du kommer klara det med Din heller, det säger jag inte på grund av att jag tycker Du kör dåligt Erik (Du kör faktiskt mycket bättre än jag brukar anspela på)!
Det säger jag för att Du har för lite effekt samt att jag inte tror att Din bil är tillräckligt ombyggd! :(

Så har jag lagt av mig säger Du?
Snabbare har jag dock blivit, kanske så att mer attack inte gör det hela snabbare!? :p

Puss & kram

W2k
2009-06-14, 22:19
http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/bin/images/large/0906_NMCS_Lunda_290.jpg
Amagaaad, det svänger! Grymt bra bild! Kan man få originalen på något vis? :hyper:

Björn P
2009-06-15, 08:26
Lite blöta bilder då :)

http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/index.html

Många härliga bilder!! Det är ovärderligt att ha fotografer på plats, så en stor eloge till både Stephen och Johan W som redan publicerat sina. Hoppas på fler bilder/filmer och därmed minnen från dagen. Att sedan bilderna inte ser ut som Johan W:s proffsverk spelar ingen roll.

/Björn P

dvorak
2009-06-15, 08:40
Cool bild:
http://jowaphoto.net/Galleries/Lunda090613/content/0906_NMCS_Lunda_006_large.html

Ser nästan photoshoppad ut, som att man tagit på samma bil parkerad på olika ställen och sedan lagt ihop exponeringarna :)

dvorak
2009-06-15, 08:43
Björn: Hur funkade Toyo:sarna i regn?

Emely&Robert
2009-06-15, 08:43
Ja, hoppas det är fler som har bilder på lager. Jag slänger upp resten av mina när jag kommer från jobbet idag.

Missade tyvärr att ta kort på Emely när hon körde. Ingen annan som fångade det?

Björn P
2009-06-15, 09:29
Björn: Hur funkade Toyo:sarna i regn?

Mindre halkigt än väntat. Tror att jag kunde mata på lika bra som de med standarddäck. Tror dock Hobbe, som har betydligt mer utslitna R-däck än jag, upplevde det som såpahalt stundtals. I vart fall lyckades han kila fast en kon under bilen ordentligt. Eller det kanske var medvetet... :o

/Björn P

FEED ME
2009-06-15, 11:38
Björn: Hur funkade Toyo:sarna i regn?

Jag körde på blankslitna Yokohama A048 R-däck. Greppet var helt OK, utom där det var stående vatten - där planade man...

Provkörde Kongos bil på slutet av dagen och upplevde dock att greppet var markant bättre med vanliga gatudäck med mönster...

Men många tror att det inte går att köra alls med R-däck när det regnar. Det är inte sant. I farter upp mot 150 km/h är det inga som helst problem att köra även i ösregn med R-däck.
(Möjligtvis med undantag av Michelin Pilot Sport Cup samt Dunlop Direzza, som blir såphala i regn...)

FEED ME
2009-06-15, 11:47
Då har vi en träff på Cherie Bar! :)
Hämtar Du mig i Frankfurt Hahn?
Så flyger jag ner, eller om jag kanske till och med kör ner?
Men under 8 min kommer vi inte att sikta på, vi ska bara ha denna som bruksbil och vi tänker inte bygga om bilen i den utsträckning som det krävs!
Dessutom så tror jag inte Du kommer klara det med Din heller, det säger jag inte på grund av att jag tycker Du kör dåligt Erik (Du kör faktiskt mycket bättre än jag brukar anspela på)!
Det säger jag för att Du har för lite effekt samt att jag inte tror att Din bil är tillräckligt ombyggd! :(

Så har jag lagt av mig säger Du?
Snabbare har jag dock blivit, kanske så att mer attack inte gör det hela snabbare!? :p

Puss & kram

Visst kan jag hämta upp dig på flygplatsen. Men än roligare om du kommer ner med Minin!

Richard på OCL Brorssons berättade att en av deras leverantörer (kommer inte ihåg om det var KW, Eibach eller vilken) hade kört sin Mini Cooper S R56 på 8,10 HELvarv... Den hade bara trimchip (ca 210 hk) samt deras race-chassi. Så nog sjutton ska man kunna komma under 8 min BTG...
Det tror jag till och med att DU skulle klara av! :)

Hobbe
2009-06-15, 13:42
Mindre halkigt än väntat. Tror att jag kunde mata på lika bra som de med standarddäck. Tror dock Hobbe, som har betydligt mer utslitna R-däck än jag, upplevde det som såpahalt stundtals. I vart fall lyckades han kila fast en kon under bilen ordentligt. Eller det kanske var medvetet... :o

/Björn P


Första inbromsningen slutade med att jag inte fick stopp på vrålåket utan snyggt gled förbi alla koner...
Sedan lyckades jag uppmuntrad av Särås med ett par snygga piruetter som säkert hade fått 10 poäng av alla domare under VM i konståkning....
En kona blev förklarad Missing In Action :D
Slutsats: Kumho r-däck, speciellt slitna sådana, rekommenderas inte i regn.
Åtminstonde inte om du planerar att svänga...

Hobbe
2009-06-15, 14:24
Rapport och reportage med några av JohanW:s bilder skrivna och inskickade till SBF.
Jag förväntar mig också att reportaget kommer i BMWCS:s medlemstidning BB.
Några av er är ju även medlemmar i BMWCS så ni får lusläsa kommande nummer.

powernap
2009-06-15, 14:41
Rapport och reportage med några av JohanW:s bilder skrivna och inskickade till SBF.
Jag förväntar mig också att reportaget kommer i BMWCS:s medlemstidning BB.
Några av er är ju även medlemmar i BMWCS så ni får lusläsa kommande nummer.

det ser vi fram emot.....

Hobbe
2009-06-26, 14:35
Reportage inom kort på:
http://www.bilsportborsen.se/ettan.php?oper=PC

_clubman_
2009-07-03, 11:45
ni hojtar väl till om ni ska köra på lunda igen så man kan rasta kojan kanske... om den e hel då...

Särås
2009-07-03, 12:49
Reportage inom kort på:
http://www.bilsportborsen.se/ettan.php?oper=PC

Bara jag som inte hittat den ännu?

Hobbe
2009-07-04, 21:39
SBF skickade in det för en vecka sedan så det borde komma snart.

Hobbe
2009-08-13, 12:39
Enligt SBF blev reportaget publicerat i Bilsportbörsen tidigare i somras.
Synd att man inte kunde hitta det på nätet.


http://www.bilsportborsen.se/tidigare.php#
http://olf.fabas.se/extern/orderPaper.php?sokPaper=1&k=07&year=2009&utgava=

Särås
2009-08-14, 12:00
Ingen som vet vilket numer?