handdator

Visa fullständig version : Ipod Interface



Delyx
2009-05-26, 10:29
Hej!
Har någon här eftermonterat ett Ipod interface i en R53?
Vad kostar det att få det monterat alt. kan man göra det själv?
Har lästa alla gamla trådar i ämnet men inte hittat några bra svar. :confused:

Tackar på förhand!

Daniel

Gryglas
2009-05-27, 22:25
Tror jag betalade 2400:- på BMW i segeltorp, Stockholm. Kommer inte riktigt ihåg. Får kolla kvittot sen.
Hade väl varit bättre med nyare stereo i bilen så man kan se vilken låt man lyssnar på tex. Så så toppen är det inte med gamla "svarta" stereon tycker jag. Kanske ska man byta upp sin stereo på MDS.... :)

Rausner
2009-05-28, 08:15
Tror jag betalade 2400:- på BMW i segeltorp, Stockholm. Kommer inte riktigt ihåg. Får kolla kvittot sen.
Hade väl varit bättre med nyare stereo i bilen så man kan se vilken låt man lyssnar på tex. Så så toppen är det inte med gamla "svarta" stereon tycker jag. Kanske ska man byta upp sin stereo på MDS.... :)Hade man bara kunnat få rattknapparna att fungera vettigt för en nätt summa med eftermarknadsstereo så hade jag nog bytt direkt. MP3-kompabilitet är något jag saknar enormt!

Gryglas
2009-05-28, 08:23
Saknar det med! mp3!!!!
Ska kolla med MDS om de kan ordna knapparna om jag byter till annan stereo.

Delyx
2009-05-28, 08:44
Tack för svar!
Kanske blir en vanlig AUX-ingång till en början iaf.
Alternativet är precis som ni säger, ny stereo med mp3, usb, aux o allt...

dvorak
2009-05-28, 10:05
Jag har inte iPod-interfacet för jag har ingen iPod. Däremot bränner jag några CD-skivor med mp3:or på. Då går det på ganska många låtar och med navigationspaketet kan jag browsa smidigt genom filträdet.

När jag pluggar in min mp3spelare gör jag det genom aux-in.

Ashra
2009-05-28, 12:33
Hade man bara kunnat få rattknapparna att fungera vettigt för en nätt summa med eftermarknadsstereo så hade jag nog bytt direkt. MP3-kompabilitet är något jag saknar enormt!

FInns adapter för detta för 700kr på Tex brl så ska knapparna funka till en eftermarknad stereo

Rausner
2009-05-28, 14:44
FInns adapter för detta för 700kr på Tex brl så ska knapparna funka till en eftermarknad stereoJag sa en nätt summa ;) Tycker att 700kr är en befängd mängd pengar för skeden sladd.. Även rätt skönt att inte få rutan knackad för att man har annan HU..

Ashra
2009-05-28, 22:34
inte bara en sladd det är en dosa också =). Sedan kan du faktiskt ta loss fronten på alla eftermarknads stereos. Samt nya enheterna kan man ändra färg på displayen så man får samma oranga glow som alla andra lampor. Samt ljudkvalite och alla andra fördelar=) jag tar en annan huvudenhet vilken dag som helst.

Delyx
2009-05-29, 09:32
inte bara en sladd det är en dosa också =). Sedan kan du faktiskt ta loss fronten på alla eftermarknads stereos. Samt nya enheterna kan man ändra färg på displayen så man får samma oranga glow som alla andra lampor. Samt ljudkvalite och alla andra fördelar=) jag tar en annan huvudenhet vilken dag som helst.

Jag kommer att köra på en eftermarknads variant.

Tack för all input!

/Daniel

loop
2009-05-29, 10:33
Jag har snacka med BMW i uppsala och där skulle det bara kosta 500:- för en AUX ingång om man moterara den själv, och det skall ju inte vara så svårt.

Ashra
2009-05-30, 10:24
Jag kommer att köra på en eftermarknads variant.

Tack för all input!

/Daniel

Finns en detaljerad guide på hur man byter stereo under teknik forumet. Bilder och hela kittet.

Rausner
2009-05-30, 12:11
inte bara en sladd det är en dosa också =). Sedan kan du faktiskt ta loss fronten på alla eftermarknads stereos. Samt nya enheterna kan man ändra färg på displayen så man får samma oranga glow som alla andra lampor. Samt ljudkvalite och alla andra fördelar=) jag tar en annan huvudenhet vilken dag som helst.Ja såklart kan man det. Orka dock göra det var gång, eller glömma den i lägenheten när man ska ut å köra å måste springa upp igen, nee tack ^^


Jag har snacka med BMW i uppsala och där skulle det bara kosta 500:- för en AUX ingång om man moterara den själv, och det skall ju inte vara så svårt.

Har en sådan monterad i min bil och det fungerar helt okej :)

Ashra
2009-05-30, 17:27
Ja såklart kan man det. Orka dock göra det var gång, eller glömma den i lägenheten när man ska ut å köra å måste springa upp igen, nee tack ^^



Har en sådan monterad i min bil och det fungerar helt okej :)

Gör som mig lägg fronten under stolen =) och motion är alltid bra annars. Dock misstänker jag att du får grym rutin på det efter en vecka. så tillbka till Herr jäger/redbull lördag woho !

Delyx
2009-06-02, 14:42
Nu har jag en ny stereo, det blev en Sony med ipod -interface inbyggt.
Bara plugga in ipoden! Men vilken skillnad i ljud!
Uppdaterar bilens tråd med bilder så fort jag kan!

// Daniel