handdator

Visa fullständig version : LIVE FROM MINI United 2009, 22-24 Maj



powernap
2009-05-20, 06:40
på begäran skapas denna tråd, här lägger vi in rapporter från nmcs-medlemmars upplevelser på MINI United

bilder, texter, sånger :woot:, avslöjanden osv......

KPKalle
2009-05-20, 07:40
I'll be bringing my laptop to the hotel in the hope they have internet. If so I'm sure Freddy and I will be logging in here at times :woot:

powernap
2009-05-20, 07:50
please kalle, be in charge of the pictures...........

:woot:

dvorak
2009-05-20, 08:01
No, give the responsibility to Fredrik!:soffa: :banana:

powernap
2009-05-20, 08:03
No, give the responsibility to Fredrik!:soffa: :banana:

vis av erfarenhet när det gäller fredrik och bilder.......då blir det inga ;-)

dvorak
2009-05-20, 08:07
Nej det går rykten om det :D

Fredrik
2009-05-20, 08:09
Nej det går rykten om det :D

:blink: Jag bestrider dessa rykten, det hörs ju på ordet: rykten ;)

Luc!fear
2009-05-20, 08:42
Vi också...
Skall ev. se om vi kan hålla reseguiden uppdaterad... (http://www.reseguiden.se/forum/resor/mini-united-2009-2555)

dvorak
2009-05-20, 09:13
:blink: Jag bestrider dessa rykten, det hörs ju på ordet: rykten ;)

Haha, det är bra Fredrik, stå på dig! :D

Ace
2009-05-20, 10:19
Vi också...
Skall ev. se om vi kan hålla reseguiden uppdaterad... (http://www.reseguiden.se/forum/resor/mini-united-2009-2555)

Kul! Den skall följas. Vi kan ju klistra in bilderna i forumtråden.

Fredrik
2009-05-20, 19:50
Eftersom det nästan bara är MINIster som inte ska till United som postat i denna tråden tidigare ;) så kan jag bara säga att nu loggar jag av för vidare färd mot MINI United, Silverstone och dess kurvor Priory, Bridge, Beckett´s, Club och Stowe - jag tycker det är synd att inte fler MINIster har möjlighet att följa med, men det kanske blir en annan gång 8)

Väl mött i tråden för senaste info och bilder, vem som nu ska ta dem :woot: :metal: ;)

FEED ME
2009-05-20, 21:42
Första dagsrapporten:
Eftersom jag skulle åka kl. 6 på morgonen tyckte jag inte att det var någon idé att gå och lägga mig. Satt därför uppe vid datorn, packade och städade fram tills det var dags att åka. Första stoppet i Örebro för att hämta upp min passagerare. Vidare färd mot Millway-verkstaden i Småland för bilbyte. Samuel hade nu monterat diffusorn, samt åtgärdat "det svarta kletet" som försvunnit från kromlisten på bakluckan. Nu såg Johnny riktigt fin ut!

Dessvärre hade han inte de specialverktyg som krävs för att plocka bort tändstiften, varför jag fick boka tid hos BMW/Mini Helsingborg för att ta en titt på varför bilen bluddrar på högre varv. Ju längre färden gick desto sämre gick dock bilen. Topphastigheten låg runt 100 km/h på vägen ner och till slut lät den som en gammal folkabubbla. Väl framme vid verkstaden konstaterades att två av tändstiften var helt deformerade och att en av cylindrarna hade noll i komp...

Så motorn måste plockas isär för att se vad som är fel. Och det hinner de inte göra förrän tidigast i nästa vecka. Så därför blev det inget Mini United för Johnny! :( Färjan från Danmark till England hade vi heller ingen chans att komma med.

Men jag hyrde en bil i Helsingborg och körde tillbaka till Småland för att hämta Clabbe för att därefter åka tillbaka till Helsingborg, packa om bagaget i bilarna och lämna tillbaka hyrbilen.

Redan nu hade det blivit många mil!
Färjan från Danmark till England går bara varannan dag, så enda chansen att ta sig till MU nu är via Dover-Calais, vilket är 115 mil från Helsingborg. Med tanke på att jag bara sovit tre timmar de senaste två dygnen, bestämde vi oss för att ta in på hotell här i Helsingborg.

Imorgon fortsätter färden mot Calais.
Inte med den bilen som var tänkt från början. Inte med den färjan som var tänkt från början. Men har vi kämpat så här långt, så går det ju inte att ge upp! På något vis ska vi komma fram...

Men hel***e vad surt det känns att få lämna Johnny hemma, efter att ha planerat inför denna turen i ett halvår och stressat som en galning för att få allt klart i tid... :(

Men det är som vanligt. Om något kan gå fel, så går det fel. Har man täckt upp alla möjliga felkällor, så går det fel i alla fall!

dvorak
2009-05-20, 22:27
Segt att höra om Johnny!

Hoppas allt går bra med Clabbe istället!

Kul att ni uppdaterar!

Frejkan
2009-05-20, 22:35
Vet ni om eftermarknadsfirmor typ Mini Spares och Mini Sport kommer att finnas på Mini United? Funderar på hur stor väska jag behöver...

Nordquist
2009-05-20, 22:36
Neeeej va tråkigt för Johnny!

dvorak
2009-05-21, 08:11
Vet ni om eftermarknadsfirmor typ Mini Spares och Mini Sport kommer att finnas på Mini United? Funderar på hur stor väska jag behöver...

Du behöver nog en ganska stor väska kan jag tänka mig. Kan tänka mig att det finns hur mycket grejer som helst att köpa

Kongo
2009-05-21, 09:47
Massa text

Fytusan vad tråkigt att höra :(

Men nu kan det i alla fall inte bli såå mycket värre :mrgreen:

Björn P
2009-05-21, 13:13
Fytusan vad tråkigt att höra :(

Men nu kan det i alla fall inte bli såå mycket värre :mrgreen:

Håller med Kongo jag. En fjäder i hatten till dig för att du ändå tog dig iväg!

/Björn P

Hobbe
2009-05-21, 20:02
Kämpa på Erik!
Dessutom är sömn kraftigt överskattat.

Fredrik
2009-05-21, 21:31
Skrivet pa Kalles laptop, darfor inget a, a och o :):

Blev hamtad av Kalle pa Heathrow idag och allt flot pa smidigt.

Kalle bjod mig pa en rundtur i trakten han bor i, och efter en snabblunch pa en hojd med utsikt over den beromda hastkapplopningsbanan Goodwood ( Glorious Goodwood) sa styrde vi kosan ner i dalen och den valkanda racingbanan Goodwood Motor Circuit.
Pa banan var det fem splitt nya Rolls Royce som for runt som racebilar, ett par Phantom (varav en lackad i vitt med Silverfargad motorhuv som saknade regskylt) samt nagra varianter av den nya caben 8)
Rolls-Roycefabriken ligger bara ett par hundra meter fran Goodwood Motor Circuit sa det var kanske ett logiskt besok (eller inte, bilarna gick ju fort men sag ut som valar pa racebanan :) ).

Ett besok pa den lilla shopen blev det ocksa och en sticker inhandlades ocksa som bevis pa att man varit dar.

Efter rundturen tog vi och for hem till Karl och ett besok pa den lilla lokala puben :beerchug:

Mer rapporter foljer, stay tuned :)

RobertH
2009-05-21, 23:26
Skrivet pa Kalles laptop, darfor inget a, a och o :):

Blev hamtad av Kalle pa Heathrow idag och allt flot pa smidigt.

Kalle bjod mig pa en rundtur i trakten han bor i, och efter en snabblunch pa en hojd med utsikt over den beromda hastkapplopningsbanan Goodwood ( Glorious Goodwood) sa styrde vi kosan ner i dalen och den valkanda racingbanan Goodwood Motor Circuit.
Pa banan var det fem splitt nya Rolls Royce som for runt som racebilar, ett par Phantom (varav en lackad i vitt med Silverfargad motorhuv som saknade regskylt) samt nagra varianter av den nya caben 8)
Rolls-Roycefabriken ligger bara ett par hundra meter fran Goodwood Motor Circuit sa det var kanske ett logiskt besok (eller inte, bilarna gick ju fort men sag ut som valar pa racebanan :) ).

Ett besok pa den lilla shopen blev det ocksa och en sticker inhandlades ocksa som bevis pa att man varit dar.

Efter rundturen tog vi och for hem till Karl och ett besok pa den lilla lokala puben :beerchug:

Mer rapporter foljer, stay tuned :)

Been there, done that.

Regnar det? :D

Hobbe
2009-05-22, 03:30
Jag tycker det är snålt med rapporterade skandaler.
Går ni och lägger tidigt eller? :D

KPKalle
2009-05-22, 07:23
Ingen regn - det är bara soligt o warmt :woot:

Fredrik
2009-05-22, 07:45
Been there, done that.

Regnar det? :D

Har du varit pa hastkapplopningsbanan ;)

Solen stralar fran klarbla himmel denna dag, den forsta av tre MINI United-dagar :banana:

Bara timmar kvar till fabriksbesoket pa Plant Oxford - wohoo :metal:

MOT UNITED :buttrock: 8) 8) 8)

powernap
2009-05-22, 08:37
:cool:


VAR ÄR BILDERNA?????

RobertH
2009-05-22, 09:03
Har du varit pa hastkapplopningsbanan ;)

Solen stralar fran klarbla himmel denna dag, den forsta av tre MINI United-dagar :banana:

Bara timmar kvar till fabriksbesoket pa Plant Oxford - wohoo :metal:

MOT UNITED :buttrock: 8) 8) 8)

Har varit på Goodwood Festival of Speed. Hade till och med depåpass, men blev inte insläppt för att jag hade jeans, OCH JEANS FANNS JU INTE PÅ 50-TALET!! (Eller 30-talet, 40-talet eller vilket årtionde de nu försöker återskapa med sina dragiga hus och sin varma öl) Förbannade j%#%#%¤vla engelsmän och deras principer :D

Lite avis på fabriksbesöket faktiskt. Tur för dig att man inte får fota där, då slipper du skäll för att bilderna uteblev!

Ashra
2009-05-22, 11:23
denna tråd behöver mer bilder !

powernap
2009-05-22, 12:34
denna tråd behöver mer bilder !

risken finns ju när fredrik är involverad att just BILDER uteblir...... :-(

Ashra
2009-05-22, 16:37
nästa träff borde nån superlimma fast kameran i handen på fredrik

powernap
2009-05-22, 17:31
nästa träff borde nån superlimma fast kameran i handen på fredrik

MED laddat batteri.....

dvorak
2009-05-22, 18:03
Och minneskort?

Ruggige Ragge
2009-05-22, 18:36
Och hur har det gått för Lestrup på dagens båda träningspass i MINI Challenge då? Och skötte han sina kort bra vid kvällens förarpresentation?

Undrar
/Ruggige Ragge
(alias Lestrups farsa)

powernap
2009-05-22, 19:23
Och hur har det gått för Lestrup på dagens båda träningspass i MINI Challenge då? Och skötte han sina kort bra vid kvällens förarpresentation?

Undrar
/Ruggige Ragge
(alias Lestrups farsa)

intressant att höra o läsa...

bollar frågan vidare till fredrik (han utan kamerakunskap what so ever) som brukar skryta om direktrapporter.....dessa lyser med sin frånvaror likaledes med bilder......

Ruggige Ragge
2009-05-22, 19:51
OK, nu vet jag själv! Har snackat med sonen på mobilen.

Lestrup 9:a på första träningspasset, Haglöf 5:a.

Lestrup 4:a på andra träningspasset, Haglöf 7:a.

33 st förare, inkl. ledaren i engelska MINI Challenge + en annan engelsk förare, som kvalat som gäst till tyska MINI Challenge denna gången, är med och tävlar. I detta fallet är det den tyska serien som gästar Silverstone, alltså inte den engelska serien. Tyska serien har alltid med två gästförare vid alla sina tävlingstillfällen. Tyska serien anses också ha de vassaste förarna av alla MINI-serier, vad jag har förstått.

Kval i morgon lördag kl 11.05 - 11.35.

Race 1 i morgon lördag kl 14.45 - 15.15.

Race 2 på söndag kl 13.00 - 13.30.

/Ruggige Ragge

Hobbe
2009-05-22, 20:54
Kul att tyskarna med svensk hjälp har lyckats med att invadera England denna gång :D
Lycka till Lestrup och Haglöf!

powernap
2009-05-23, 09:30
kommer det svensk pallplats i helgen?

Ruggige Ragge
2009-05-23, 12:46
Från MINI Challenge på Silverstone meddelas det, att Lestrup slutade som 3:a på kvalet och Haglöf slutade som 7:a.

Placeringarna är preliminära, eftersom det råder stor kalabalik kring överkörning av en vit linje ute på banan, som större delen av startfältet gjort sig skyldig till. Så osvuret får vara bäst.

Race 1 körs kl 15.45 - 16.15 svensk tid.

Race 2 körs i morgon kl 14.00 - 14.30 svensk tid.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2009-05-23, 13:56
Efter all kalabalik kring körning över vita linjer är nu Lestrup nedflyttad till 7:e plats och Haglöf till 8:e på gridden inför Race 1.

Race 1 startar kl 14.00 engelsk tid.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2009-05-23, 16:06
MINI Challenge Race 1 slutade med Haglöf på 6:e och Lestrup på 8:e. De två hade tydligen en inbördes batalj, som slutade ned att Lestrup tvingades gå undan för att inte bli avkörd bakifrån.

Haglöf i pole i morgon och Lestrup på 8:e ruta.

/Ruggige Ragge

Hobbe
2009-05-23, 16:48
Vita linjer är farliga :)
Trist att Lestrup fick flyttas ned.
Nu hoppas vi på att det blir en förnämlig uppkörning från åttonde startplats.
It ain't over 'til the fat lady sings...eller målflaggen visar sig.

FEED ME
2009-05-23, 18:55
Live rapport fran Mini United, fran Internet Cafe i det stora taltet mitt inne i omradet:

Jag brinner i ansiktet. Efter en hel dag ute i solen ar man ordentligt brand... Men det har varit tva bra dagar har i England. Inte sa manga skandaler, men diverse roliga aktiviteter sasom Improve your skills, dar man fick gora diverse kormanovrar pa en liten testbana. Samt att vi fick kora nagra varv pa stora banan ocksa, fast efter pace car i valdigt lugnt tempo...

Kul att snacka med Lestrup och grabbarna ocksa i Challenge-taltet. Nu har jag mer pa inkopslistan till Johnny (jag saknar honom!).
Men Clabbe och jag har hittat manga fina Minisar har ocksa. Fantastiskt kul att se hur manga olika variationer man kan gora med en och samma bil. Manga ar uppfinningsrika!

Jag ska uppdatera med lite bilder nar jag sitter vid min egna dator, men det blir nog inte forran jag ar i Tyskland. De forbannade engelskmannen kor ju inte bara pa fel sida av vagen. De har aven helt konstiga eluttag som man inte kan ladda datorn med...

Halsningar aven fran Ola, Dan, Steven m.fl.

Jag pratade aven med Fredrik. Han sa att han FUNDERADE pa att hamta sin kamera som lag i bilen... Jag har dock inte sett honom med nagon kamera annu...

FEED ME
2009-05-23, 19:08
En forsta bild, tagen av en italiensk pressfotograf, som tyckte att jag skulle vara med i nagon italiensk tidning...??

http://www.autolife.se/page/25296/

Hobbe
2009-05-23, 19:23
Äntligen ordning på torpet!
Tack Erik.
Utan dig och Ragge blir det inget rapporterat.
Pratkvarnen Fredrik och resten av gänget har tydligen både fotokramp och skrivkramp...

powernap
2009-05-23, 19:53
Äntligen ordning på torpet!
Tack Erik.
Utan dig och Ragge blir det inget rapporterat.
Pratkvarnen Fredrik och resten av gänget har tydligen både fotokramp och skrivkramp...

:buttrock:

FEED ME
2009-05-23, 22:42
Ja, vad gor man inte for er skull, kara Minister...
Har nu suttit har pa internet-cafeet mitt i festivalomradet och laddat upp 25 bilder pa denna langsamma lina som de har. Men nu finns i alla fall lite fler bilder att beskada!

Hall till godo!

http://www.autolife.se/page/25300/

:)

Hobbe
2009-05-23, 23:10
Skoj med bilder!

Nu vet vi varför Fredrik är osynlig i denna tråd.
Han står i biltvättskön hela tiden... :D

Hoppas att Lestrup och Haglöf uppskattade ett besök av svenskarna.

Wazp
2009-05-23, 23:13
Det verkar vara kö till biltvätten jag undrar varför
http://forumbilder.se/images/7c420091212585075.jpg (http://forumbilder.se)

Ruggige Ragge
2009-05-24, 08:03
Hallå MINI-fans!

Tyvärr har jag inte möjlighet att under söndagen rapportera från MINI Challenge på samma sätt som i går. Jag skall nämligen min vana trogen sedan många år göra kapten Claes Insulander sällskap på bryggan ombord på s/s Mariefred under säsongens premiärtur till Mariefred.

Men den info-hungrige kan förslagsvis gå in på Sveriges mesta racing-site som heter

www.svartamasken.com

och kolla vad min ohängde bror Ingvar skriver. Jag skall be honom att ha kontakt med ätteläggen så snart denne blir tillgänglig på mobilen, vilket väl kan bli omkring 15.15 svensk tid eller så. Då lägger brorsan in en kortrapport på Masken hoppas jag. Annars är det väl Freddes egen hemsida

www.lestrup.nu

som gäller.

Hälsar
/Ruggige Ragge

FEED ME
2009-05-24, 11:07
Nu har jag laddat upp ytterligare nagra dagsfarska bilder i galleriet!

Jag antar att Fredrik snart kommer att lagga ut sina bilder ocksa...

http://www.autolife.se/_Pages/25346/Image772x600.jpg

Ashra
2009-05-24, 12:41
Nu har jag laddat upp ytterligare nagra dagsfarska bilder i galleriet!

Jag antar att Fredrik snart kommer att lagga ut sina bilder ocksa...

http://www.autolife.se/_Pages/25346/Image772x600.jpg

Detta måste ju vara Årets klubb bild. Fredrik Med en kamera. Jag anar manipulation och photoshop !

Fredrik
2009-05-24, 12:42
Det verkar vara kö till biltvätten jag undrar varför
http://forumbilder.se/images/7c420091212585075.jpg (http://forumbilder.se)

:hehe:

Hobbe
2009-05-24, 13:06
Detta måste ju vara Årets klubb bild. Fredrik Med en kamera. Jag anar manipulation och photoshop !

Japp, vi måste först verifiera att bilden inte är manipulerad, men helt klart en klar kandidat som Årets bild, och bör läggas ut på hemsidan som "breaking news".

:D

Fredrik
2009-05-24, 14:04
Lestrup slutade som 8:a i race tva, var ett tag uppe pa sjunde plats men passerades av en konkurrent med nagra varv kvar.

Haglof vann race 2 bara nagra hundradelar fore Steffi Halm.

Kampa pa Fredrik, NMCS star bakom dig :steering: 8)

FEED ME
2009-05-24, 14:09
Aaaaah, what a race!! :mrgreen:

(Litet internt skamt som bara vi som varit har pa Silverstone fattar...)

Fredrik
2009-05-24, 14:12
For er som undrar var det fantastiskt att kora Alan White's GP igar tva varv runt Silverstone i stralande solsken, bilen ar lite trimmad och gar fantastiskt bra - vilken kansla av ljud, G-krafter och atmosfar 8) 8) 8) - vill ha (ocksa :) ).

Det ar en harlig atmosfar har pa United, och solen har stralat fran klarbla himmel i nastan tre dagar.
Igar var Paul Weller (f.d. The Who) pa scenen, personligen sag jag inte sa mycket da jag traffade pa Frejkan som var har som journalist - hall utkik i senare nummer av Automobil och Klassiker for reportage fran United!

I morgon far jag hem till Svedala, men jag har med mig lite goodies, bilder ( :woot: :) ) och sist men inte minst en mangd nya utlandska MINIkompisar fran olika lander - true MINI 8)

powernap
2009-05-24, 15:18
senaste nytt, från "min" egen reporter:

..................Fick även se den nya MINI Crossman som kommer till hösten. Ser ut som en lillebror till Porsche Cayenne. Det kommer även en MINI från Goodwood = Rolls Royce edition....................

information är alltid bra

Björn P
2009-05-24, 16:06
Ja, vad gor man inte for er skull, kara Minister...
Har nu suttit har pa internet-cafeet mitt i festivalomradet och laddat upp 25 bilder pa denna langsamma lina som de har. Men nu finns i alla fall lite fler bilder att beskada!

Hall till godo!

http://www.autolife.se/page/25300/

:)

Bra jobbat Erik!!

/Björn P

JohanH
2009-05-24, 16:42
For er som undrar var det fantastiskt att kora Alan White's GP igar tva varv runt Silverstone i stralande solsken, bilen ar lite trimmad och gar fantastiskt bra - vilken kansla av ljud, G-krafter och atmosfar 8) 8) 8) - vill ha (ocksa :) ).

Det ar en harlig atmosfar har pa United, och solen har stralat fran klarbla himmel i nastan tre dagar.
Igar var Paul Weller (f.d. The Who) pa scenen, personligen sag jag inte sa mycket da jag traffade pa Frejkan som var har som journalist - hall utkik i senare nummer av Automobil och Klassiker for reportage fran United!

I morgon far jag hem till Svedala, men jag har med mig lite goodies, bilder ( :woot: :) ) och sist men inte minst en mangd nya utlandska MINIkompisar fran olika lander - true MINI 8)


The Who? Du är lika dålig på musik som du är på att ta med dig kameran. Paul Weller spelade i The Jam och sen i The Style Council och slutligen som soloartist. Han började på slutet av 70-talet. The Who började på 60-talet. Rätt ska väl ändå vara rätt? :)

/Johan

Hobbe
2009-05-24, 16:44
Träffsäkert Johan! :D

Ruggige Ragge
2009-05-24, 17:32
Jahapp!



www.lestrup.nu

kan ni läsa om hur det gick tillnär Lestrup tog 8:e-platsen i MINI Challenge i dag igen. Några bilder finns också, men fler kommer vad det lider skulle jag tro.

/Ruggige Ragge

Ace
2009-05-24, 18:54
The Who? Du är lika dålig på musik som du är på att ta med dig kameran. Paul Weller spelade i The Jam och sen i The Style Council och slutligen som soloartist. Han började på slutet av 70-talet. The Who började på 60-talet. Rätt ska väl ändå vara rätt? :)

/Johan

Bra Johan. tänkte precis fylla i med samma info. :)
Skärpning Fredrik.
Gubben är ju en ikon inom MINI-sfären!

Fredrik
2009-05-24, 22:13
The Who? Du är lika dålig på musik som du är på att ta med dig kameran. Paul Weller spelade i The Jam och sen i The Style Council och slutligen som soloartist. Han började på slutet av 70-talet. The Who började på 60-talet. Rätt ska väl ändå vara rätt? :)

/Johan

Va, har bemodar man sig med att antligen ta med sin kamera och sa far man kritik for sin musiksmak eller nagot - The Who, The Jam - Who cares :mrgreen: :)

Hursomhelst spelade gubben pa scenen ratt bra musik :woot: :)

By the way - fick Paddy Hopkirks autograf skrivet pa locket till en speciell liten lada med MINI 50-loggan pa - i denna lilla lada lag en liten modellbil av en klassisk Mini, en sadan Paddy Hopkirk vann Monte Carlo-rallyt med 1964 - det ni :buttrock:

Frejkan
2009-05-24, 22:30
Tack för igår Fredrik!
Jag såg hela gänget när ni var på väg in i området i fredags. Jag satt i en pressbuss när det plötsligt var en massa Minis med svenska regplåtar. Ni såg lite möra ut tyckte jag nog...

powernap
2009-05-25, 05:58
Ni såg lite möra ut tyckte jag nog...

allt fotograferande tar på krafterna......

KPKalle
2009-05-26, 08:20
Good to see you all there guys :D

And I'll try to remember to load up my photos this evening ;)

Fredrik
2009-05-26, 08:22
Jag kommer förmodligen att ladda upp lite bilder senare i veckan :)

powernap
2009-05-26, 10:27
Jag kommer förmodligen att ladda upp lite bilder senare i veckan :)

vilken vecka?

Fredrik
2009-05-26, 11:08
vilken vecka?

Vi får se.

Hobbe
2009-05-26, 11:51
Vilket årtal?

Fredrik
2009-05-26, 11:54
Vi får se.

KPKalle
2009-05-26, 12:01
Before the next MU I hope ;) :p

Fredrik
2009-05-26, 12:41
Before the next MU I hope ;) :p

Oi:razz: ;)

Topic:
Hörde lite spännande saker på United, återkommer när tiden är mogen ;)

Luc!fear
2009-05-29, 18:29
Ursäkta min dåliga närvaro...
Har taget en massa bilder som jag också skall försöka få upp....senare...
Nu är det bl.a. dotters konfirmation som står för dörren...
/Dan

Scitz0
2009-05-29, 20:27
Tyckte montern med HK's nya ljudsystem som skall komma till hösten lät riktigt bra... synd att de inte tänkte släppa någon uppgradering utan bara för nya bilar.

Fredrik
2009-05-29, 20:35
Den här är det nog bra ljud i - ju mer jag tänker på denna modell ju mer framstår den som en favvo bland alla MINIs jag såg:

MINI JCW WC50 on Flickr - Photo Sharing! (http://www.flickr.com/photos/paulmullett/3572234503/in/set-72157618902847136/)

Byggs i endast 250 ex, alcantara, kolfiber, röda sömmar för att bara nämna några saker i inredningen.
Notera de mörklackade lamphusen vid strålkastarna fram - passar kanon på den modellen 8)
Så j***la läcker, den växer verkligen ju mer jag tänker på den - vill ha :D

Luc!fear
2009-05-29, 20:36
Någon som vet hur många som besökte MINI United 2009 & hur många bilar det var?
/Dan

Frejkan
2009-05-29, 21:15
25 000 besökare, 10 000 bilar från över 40 länder enligt arrangören. Märkligt nog så lyckades Aftonbladet få det till 50 000 besökare när de skrev om Mini Challenge.

Ace
2009-05-29, 21:57
25 000 besökare, 10 000 bilar från över 40 länder enligt arrangören. Märkligt nog så lyckades Aftonbladet få det till 50 000 besökare när de skrev om Mini Challenge.

Shit då var det bra mycket större än i Holland. 8500 besökare och 3500 bilar! Vad jag har hört.

Hans-G
2009-05-29, 23:17
Vi får väl hoppas att arrangörerna inte skönmålar - finns ju ingen anledning att dra till i överkant, när ju hälften skulle vara jättebra siffror. Silverstone-området är gigantiskt så det var inte särskilt lätt för oss som var där att göra någon egen uppskattning av antalet i a f.

(Jo ni har sett rätt - även jag har skrivit ett inlägg här till sist - hemkommen och mycket nöjd med resan. Att jag sen klantat till det lite här och där, bland annat med GPS-navigeringen - både en gammal och en ny navigator i tjänst var lite för mycket - verkar medresenärerna ha haft nästan onödigt mycket överseende med... :woot: Tack alla för gott sällskap!)

Green Meanie
2009-05-30, 05:17
Hahaha...det var rätt spännande att se vart vi skulle hamna under färden till hotellet från Silverstone!:) Tur att man hade tjänstamobilen med sig och kunde ringa kors o tvärs. Att vi alla hade glömt vägen hotellet låg på...:o

Men till sist kom vi fram och hade ett välbehövt öl i baren..:beerchug:
Tack för skjutsen, Hans.

Stephen & Mulu

KPKalle
2009-05-30, 12:57
Finally some pics from me. Unfortunately they loaded up really large and I don't have time right now to re-size them :rolleyes: :p Just click on the photo below :cool:

http://www.totalmini.com/forum/members/kpkalle-albums-mini-united-2009-picture1026-fredrik-lestrups-challenge-car.jpg (http://www.totalmini.com/forum/members/kpkalle-albums-mini-united-2009.html)

FEED ME
2009-05-30, 15:00
Nu är jag tillbaka hemma i Sverige också, efter en härlig efterfest på Nürburgring... Drygt 500 mil blev det totalt, fördelat på två olika bilar...

Nu när jag har tillgång till en fet internetuppkoppling, har jag passat på att ladda upp ytterligare ett gäng bilder:
http://www.autolife.se/page/25300/

Vill även passa på att tacka för trevligt sällskap. Ni andra bör definitivt börja planera för Mini United 2011... (För det blir väl ett sådant någonstans??)

Hans-G: Jag har din gamla navigator i bilen som du kan få vid tillfälle. Vid konbanekörningen i Lunda t.ex.

http://www.autolife.se/_Pages/25675/Image772x600.jpg

Green Meanie
2009-05-30, 19:14
Hi There Everybody!

Erik's and my pics are now up on the GALLERY!!!:woot:

Andersson
2009-05-31, 00:12
Väldigt fina bilder grabbar, Hade inte varit fel att vara på plats. Jag kommer se till att vara på plats 2011. Oavsätt var det blir ska jag och Egon dit :)

Luc!fear
2009-06-01, 07:47
Erik & KPkalle med på YouTube - Mini United 2009 at Silverstone (http://www.youtube.com/watch?v=830H3tHMDwk)

Fredrik
2009-06-01, 08:03
Erik & KPkalle med på videosnutt... (http://www.youtube.com/watch?v=830H3tHMDwk)

Bra hittat, Dan 8)

FEED ME
2009-06-01, 11:45
Bra hittat, Dan 8)

Så vitt jag vet är det dock ingen som har lyckats hitta Fredriks bilder ännu... :o

powernap
2009-06-01, 11:57
Så vitt jag vet är det dock ingen som har lyckats hitta Fredriks bilder ännu... :o

nä troligtvis inte han själv heller :woot:




;-)

Fredrik
2009-06-01, 12:28
nä troligtvis inte han själv heller :woot:




;-)

Jodå, de ligger i kameran i köket i skåpet bredvid skåpet som är placerat ovanför induktionshällen - ska se om jag tar fram den och kanske lägger in ett par bilder någon dag :)

Lilla Gurkan
2009-06-03, 23:08
visst vore det kul att se foton, men man måste inte vara näst intill elak, somRobert var 22/5,..?.
Åker man till England så tar man landret som det är, och det är inte alls dragigt och kallt längre! Men ölen heter ale, och man tar seden dit man kommer, annars är man dum....Ingen tvingar dig att dricka eller ens vara där....förlåt men jag blev väldigt ledsen och frustrerad över att läsa vad du skrev.
Så mycket negativt kontra possitivt. Jag tror ni hade en superhelg där! I alla fall vet jag att min föredetta och Fredrik hade det....

Hälsn/KP Kalles fd

Andersson
2009-06-03, 23:16
visst vore det kul att se foton, men man måste inte vara näst intill elak, somRobert var 22/5,..?.
Åker man till England så tar man landret som det är, och det är inte alls dragigt och kallt längre! Men ölen heter ale, och man tar seden dit man kommer, annars är man dum....Ingen tvingar dig att dricka eller ens vara där....förlåt men jag blev väldigt ledsen och frustrerad över att läsa vad du skrev.
Så mycket negativt kontra possitivt. Jag tror ni hade en superhelg där! I alla fall vet jag att min föredetta och Fredrik hade det....

Hälsn/KP Kalles fd

Jag tycker inte du behöver ta illa vid dig av det RobertH skrev, Jag är helt säker på att det inlägget serverades med en stor portion ironi och absolut inte skrevs för att vara elak mot någon.

RobertH
2009-06-04, 07:57
visst vore det kul att se foton, men man måste inte vara näst intill elak, somRobert var 22/5,..?.
Åker man till England så tar man landret som det är, och det är inte alls dragigt och kallt längre! Men ölen heter ale, och man tar seden dit man kommer, annars är man dum....Ingen tvingar dig att dricka eller ens vara där....förlåt men jag blev väldigt ledsen och frustrerad över att läsa vad du skrev.
Så mycket negativt kontra possitivt. Jag tror ni hade en superhelg där! I alla fall vet jag att min föredetta och Fredrik hade det....

Hälsn/KP Kalles fd

England är helt enkelt inte min "cup of tea", haha. Men tittar jag ut så regnar det i det här skitlandet också :)

Skämt åsido, försök att inte ta inlägg så allvarligt när de avslutas med en smiley. Det var inte helt allvarligt menat.

Hobbe
2009-06-04, 09:13
Robban är väl aldrig allvarlig? :)
Högt i tak och humor gäller på detta forum.

Fredrik
2009-06-05, 10:00
Åh vad jag längtar tillbaka till United och allt som hände där, alla MINIster man träffade (såväl di svenske som nya bekantskaper från England, Irland, Luxemburg, Belgien, Turkiet, USA) och alla roliga aktiviteter som vi gjorde eller kunde titta på (Russ Swift är ju en entertainer av klass).

Vädret var ju som sagts tidigare även det fantastiskt och såhär två veckor efter United så känns det som att det var lagom med tre dagar, men att man kanske skulle velat ha en dag efter för att bara snacka med alla nya MINIster man lärt känna.

Det diskuteras flitigt på TotalMINI vart nästa United går av staplen, och några heta tips är Barcelona eller södra Portugal (Autodromo Algarve där F1-teamen testade i vintras). Det talas också om Tyskland, men eftersom det började i Italien 2005, var på Zandvoort 2007 och nu i England så är det kanske logiskt att de söker sig längre söderut igen - vi får se, men 2011 är det dags för nästa MINI United - visst kommer du med?

ola
2009-06-05, 11:20
Åh vad jag längtar tillbaka till United och allt som hände där, alla MINIster man träffade (såväl di svenske som nya bekantskaper från England, Irland, Luxemburg, Belgien, Turkiet, USA) och alla roliga aktiviteter som vi gjorde eller kunde titta på (Russ Swift är ju en entertainer av klass).

Vädret var ju som sagts tidigare även det fantastiskt och såhär två veckor efter United så känns det som att det var lagom med tre dagar, men att man kanske skulle velat ha en dag efter för att bara snacka med alla nya MINIster man lärt känna.

Det diskuteras flitigt på TotalMINI vart nästa United går av staplen, och några heta tips är Barcelona eller södra Portugal (Autodromo Algarve där F1-teamen testade i vintras). Det talas också om Tyskland, men eftersom det började i Italien 2005, var på Zandvoort 2007 och nu i England så är det kanske logiskt att de söker sig längre söderut igen - vi får se, men 2011 är det dags för nästa MINI United - visst kommer du med?

jag tror det blir på Södertörn , med samling på Skeppsbron.. :mrgreen:

Fredrik
2009-06-05, 11:29
jag tror det blir på Södertörn , med samling på Skeppsbron.. :mrgreen:

Ojdå :blink: - undrar om folk blir besvikna över att det inte blir Algarve eller Barcelona :mrgreen:

powernap
2009-06-05, 11:52
Ojdå :blink: - undrar om folk blir besvikna över att det inte blir Algarve eller Barcelona :mrgreen:

ingen lär bli besviken fredrik, bara du har kameran, med laddat batteri och utrymme på minneskortet, i senare läge en usb-kabel och överföringsprogram av dina bilder....








;-)

Lilla Gurkan
2009-06-05, 13:55
Sorry Guys, flaggan itopp för er som var där och alla fina bilder!!! Och i morgon för sverige!

powernap
2009-06-05, 16:56
Sorry Guys, flaggan itopp för er som var där och alla fina bilder!!! Och i morgon för sverige!

speciellt fredriks bilder :woot:



;-)

Luc!fear
2009-06-06, 15:07
Vi får se, men 2011 är det dags för nästa MINI United - visst kommer du med?
Gissa en gång...
Hemma vill dom att jag byter till en clubman så dom "stora" flickorna kan följa med...detta efter att dom sett alla bilder m.m.
/Dan

powernap
2009-06-08, 15:48
http://www.bendtbil.se/extra/pod/?id=41&module_instance=1&action=pod_show&navid=41

här är lite bilder fredrik

Ace
2009-06-08, 19:33
När man tittar på bilderna från MU2009 så verkar det som om det inte är så många bilar på parkeringarna. Var det väldigt utspritt eller? Hur många bilar räknades det till?

JockeO
2009-06-08, 19:44
När man tittar på bilderna från MU2009...

Är det här din okände halvbror..?

http://z900a4.kola.nu/Miniclub/miniunited/006.jpg

/M v h, JockeO

Ace
2009-06-08, 21:10
Är det här din okände halvbror..?

http://z900a4.kola.nu/Miniclub/miniunited/006.jpg

/M v h, JockeO

Yes! Skrattade gott åt det. :handen:

KPKalle
2009-06-09, 06:00
När man tittar på bilderna från MU2009 så verkar det som om det inte är så många bilar på parkeringarna. Var det väldigt utspritt eller? Hur många bilar räknades det till?
There were many different parking areas inside and outside the circuit so all the MINIs were not parked in one place. I remember a thread somewhere saying there were 25000 visitors but not sure about the number of Minis/MINIs. There were hundreds though ;)

Fredrik
2009-06-09, 07:51
Vår egen Frejkan var som sagt där så reportage från United kommer med lite olika infallsvinklar (Mini vs MINI) i tidningen Frejkan jobbar på, Klassiker, samt i systertidningen Automobil - osäkert vilka nummer ni ska hålla extra koll på, men jag ber Frejkan dra en rad om det här så ni vet.

Jag har också varit i kontakt med Alrik Söderlind på AM&S, och han bekräftar att AM&S nr 14 kommer med ett reportage om United - Thomas Berggren var där.

Haugthon
2009-06-16, 20:48
Lite off topic men den visades där så,

Mumma (http://seriouswheels.com/cars/2009/top-2009-Mini-John-Cooper-Works-World-Championship-50.htm)

Ace
2009-06-20, 00:35
YouTube - 50 years of Mini Happy Birthday (http://www.youtube.com/watch?v=cQq_5zojjDw&feature=related)

AutoBild.tv från MINI UNITED 2009

Fredrik
2009-06-24, 08:07
Ytterligare en United-film - jag längtar tillbaka till atmosfären där, var helt fantastiskt: YouTube - MINI UNITED 2009 - Festival Documentation (http://www.youtube.com/watch?v=-WR44dogMy4&feature=player_embedded)

Christian
2009-06-24, 11:29
Freddie! Var är dina bilder ???

powernap
2009-06-24, 11:53
Freddie! Var är dina bilder ???

har du inte sett dom????

Fredrik
2009-06-24, 12:24
Freddie! Var är dina bilder ???

Jag tror att systemet drabbades av hastig megapixelfeber - misstänker att mina bilder jag tog var för stora och kunde därför inte ladda upp dem.
Detta är vad jag misstänker, men det kan också röra sig om ett fall av Nixus kannus laddus bildus, en synnerligen speciell åkomma som drabbar var sjunde person i västvärlden enligt färsk statistik från Kamerarådet.

Fredrik
2009-07-03, 13:13
Nu är det reportage från United i både Automobil, Klassiker samt Auto Motor & Sport - "Svenska MINIklubben" står omnämnd i AM&S :banana:

Skynda dig ner till din favorithökare på hörnet och tjacka upp dig på ett ex innan de försvinner :)

Fredrik
2010-06-04, 07:24
Faaan vad jag längtar till nästa United - ryckte därför tag i denna tråden igen för att nya MINIster ska förstå vidden av hur fantastiskt MINI United verkligen är :galen

Jag har dock hört från välinsatta källor att en grupp bildats på MINI HQ i München för att titta på möjligheterna för ett nytt United 2011.
Det jag har hört är att det kanske blir ett något mindre event då de tyckte Silverstone blev för stort (jag tyckte det var helt perfekt :buttrock: ), men vi får se.

Jag räknar med att höra något från mina väl insatta MINIkontakter nära MINI HQ under sommaren om det blir ett United till eller ej - hoppas hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!

Luc!fear
2010-06-04, 08:43
Faaan vad jag längtar till nästa United - ... - hoppas hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!
Håller med herr ordförande: hoppas, hoppas, hoppas...
Mvh Dan

Ace
2010-06-04, 15:10
För stort! Kan väl aldrig bli för stort. Misstänker att den stora livescenen inte var gratis att rigga upp men det kan man skippa. Räcker att boka Europas grymmaste DJ´s. Ett Dj-bås och ett stort dansgolv så är det party hela natten.

Fredrik
2010-06-04, 18:26
Det var rätt skönt att lämna det hektiska området uppe vid huvudtältet och vandra ner mot det område Russ Swift körde sina balanskonster - mindre folk och mer sittplats, även om det oftast fanns någon hörna att knö sig in på i det stora huvudtältet vid matserveringen också.

Vi får se hur det blir i framtiden gällande storlek.
Silverstone täcker ju ett stort område tack vare områdets/banans form (stora ytor i mitten som banan är dragen runt om), och det tog ju viss tid att köra runt banan i Alans GP #0881 som jag fick låna :buttrock: - värt att notera var farten ändå rätt hög då MINIfolket som körde pacecarMINIsarna (R57 S cab) höll ett relativt högt tempo.
Det var verkligen apskoj att fräsa på i GP:n genom Copse ner mot Maggott´s, Becket´s, Chapel corner och sedan ösa på ner längs Hangar Straight ner mot Stowe - en underbar känsla 8)

Kan det ha varit så att allting var mer samlat på Zandvoort 2007 eller Misano 2005?

Hans-G
2010-06-06, 23:37
Jorå, jag ser verkligen fram emot ett nytt MINI United - om det blir en 2011-omgång går ju bara inte att missa den när det ju var så kul i Italien 2005, Holland 2007 och England förra året!

Jovisst var det skillnad mellan första. andra och tredje varianterna! De båda första omgångarna var ju mycket mer koncentrerade med stora centrala parkeringar som gjorde att man kuna gå runt och spana in massor av personliga MINIsar och ofta även få ett snack med ägarna. Speciellt i Misano 2005 var detta en av behållningarna med eventet.

På Zandvoort var festivalområdet och parkeringarna mer åtskilda och direkt fattades den där närkontakten med andra som jag tycker är så viktig på ett "gathering" av den här stilen.

På Silverstone var det ju ännu sämre med detta och allmänt svårt att få överblick över det enorma området med sina "aktivitetsplättar" utspridda innanför och utanför banan. Aktivitetsprogrammet var ju OK, fast man missade chansen att köra en riktig runda på banan - sightseeingturen med egen bil i krypfart (nästan) var ju bara too much - negativt sett. I övrigt kanske det t.ex. var väl lyxigt att ta dit Paul Weller för en konsert, även om jag gillade att höra en av de brittiska pophjältarna. Så värst många var det tyvärr inte som brydde sig. även om planen framför scenen fylldes allt mer ju mer tiden led.

För kommande arrangörer finns det en del erfarenhet att dra lärdom av, både på plus och minussidan, från de tre omgångar av United som hållits. Men jag håller med Fredrik, som lyfte den här tråden, det finns en massa goda anledningar till att komma med nästa år, om det blir nåt då...

Fredrik
2010-06-07, 08:05
En till liten United-film, halvdan kvalitet men man får ett hum om MINI Uniteds spännvidd i alle fall :D 8)

YouTube- Best of MINI UNITED 2009 - Silverstone - 22.05-24.05.2009 (http://www.youtube.com/watch?v=Bet2YomD1ng)

Luc!fear
2010-06-07, 10:06
En sak som vi kanske skulle fixa till nästa gång kan vara ett eget tält för NMCS.
Det verkade som dom hade en br gemenskap dom olika clubarna på det området...
Även en gemensam stipening med färdväg som många hade gjort tycker jag var ett roligt inlägg...
lite synd på denna bild: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/05/miniunited---00.jpg