handdator

Visa fullständig version : Spontanrun 9/5 - Day b4 my birthday run



Hans-G
2009-05-08, 00:29
Jo, alltså:

Det var ju trevligt när jag och Fredrik var ute på Stockholm Evening Run i söndags, men nu har jag ju ny bil och så...

Dessutom: Innan MINI United måste jag testköra lite för att se om nånting behöver justeras inför långresan.

Två hållbara ursäkter - eller möjligen samma.

Nån mer som är körnödig?

Om du vill hänga på när jag drar ut på en tur norrut på cirka 10 mil totalt och ungefär 3 timmar inklusive fikapaus så dyk upp vid Djurgårdsfärjans tilläggsplats vid Slussen

Lördag 9 maj kl 12.00.

Möjlig anslutningsplats Shellmacken på östra sidan av Roslags-Näsbyavfarten på E18 kl 12.30 ca.

Exakt rutt kan vi komma överens om, men mitt förslag finns inritat på bifogade Google-karta (med färdbeskrivning)
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Skeppsbrokajen&daddr=Slottskajen+to:Kanslikajen+to:Klara+V%C3%A4s tra+kyrkogata+to:Sveav%C3%A4gen+to:Kungsgatan+to:R oute+274%2FArningev%C3%A4gen+to:Svinningev%C3%A4ge n+to:Svinningev%C3%A4gen+to:Route+276%2FRoslagsv%C 3%A4gen+to:Unknown+road+to:Unknown+road+to:Vadav%C 3%A4gen+to:Unknown+road+to:Unknown+road+to:Unknown +road+to:Unknown+road+to:Unknown+road+to:Sk%C3%A5l hamrav%C3%A4gen+to:Route+265%2FFrestav%C3%A4gen+to :Norrortsleden+to:Route+262%2FSollentunav%C3%A4gen +to:Unknown+road+to:59.349865,18.044271&hl=en&geocode=FXwuiQMd3ssTAQ%3BFe5DiQMdwLwTAQ%3BFZxAiQMd Z6cTAQ%3BFWhTiQMdsJETAQ%3BFTRjiQMdUqATAQ%3BFfRliQM ddMITAQ%3BFUg4iwMdZsAUAQ%3BFU4jiwMd5vMVAQ%3BFfCyiw MdRuMWAQ%3BFTzLiwMdDmwWAQ%3BFTNcjAMdXIsWAQ%3BFU7Qj AMd9EUWAQ%3BFc3WjAMdiwcWAQ%3BFS7OjAMdSt8VAQ%3BFTbB jAMdMIcVAQ%3BFWSijAMdTr8UAQ%3BFQJpjAMdDN8TAQ%3BFRG RjAMdKCYTAQ%3BFZDliwMdhsoSAQ%3BFayDiwMdmPkSAQ%3BFc cWiwMdmMYRAQ%3BFbv_igMdJOURAQ%3BFaA2igMdsq0SAQ%3B&mra=mi&mrcr=22&mrsp=23&sz=15&sll=59.352359,18.041654&sspn=0.012251,0.038452&ie=UTF8&z=15


Om någon pålitlig MINIst som tillfälligt saknar bil gärna vill komma med har jag ett extraerbjudande, nämligen utlåning av min gamla S-cab mot att låntagaren står för soppan och ev. andra uppkomna kostnader. Ring i så fall i förväg så att vi kan komma överens om hämtning.

Om det regnar kraftigt kan det också vara idé att ringa för att höra om turen blir av. 070-569 10 70. Även för besked om sen ankomst eller begäran om att ansluta senare på vägen.

Let's MINI!

/Hans-G

JockeO
2009-05-08, 18:45
Hej.
Jag sitter i skrivande stund och klurar ut var på Lidingö man kan komma ner med bil (Mini) till vattnet, då det vankas kappsegling kring nämnda ö imorgon lördag.

M a o, jag tänkte ta en spontanrun kring Lidingö imorgon, för att kolla in de hundratals kappseglarna som fightas om att komma först runt ön.

Starten som jag tänkte kolla på, går på sydsidan om bron kl 10:00.
Sedan en biltur runt ön med lämpliga nedslag vid vattnet.

Så syftet med turen är att kolla seglingen, men målet med din tur norrut kanske är lika oomkullrunkeligt som mitt med marintematuren..(?)

Någon annan seglingsbiten minist?

/M v h, JockeO

Hans-G
2009-05-09, 20:10
Hrm, det var lite väl spontant det här... :blink:
Det visade sig att jag inte hade tid själv för nån längre tur denna lördag, så trots en hel del sol (fast också ihärdig blåst) så blev det mest diverse ärenden att fixa.
Men jag (och andra också hoppas jag) kommer igen med nya vilda idéer. :woot:

FEED ME
2009-05-09, 22:17
Jag hade gärna hängt med på run, men idag var jag tvungen att jobba ikapp delar av de högar som jag har kommit efter med...

Imorgon blir det en liten run till Småland, med mellanlandning på Mantorp...