handdator

Visa fullständig version : Gällande NMCS-arrangmang på flygfält etc



Hobbe
2009-05-01, 18:54
BMW-klubbarna har likartade arrangemang, och för just nu samtal med både BMW Original Försäkring och SBF angående dessa.
SBF har precis kommit med en nyhet i form av eventlicens, en mycket enkel Prova-På licens med tillhörande försäkring för arrangör och förare.
http://www.sbf.se/artikel/4037 (http://www.sbf.se/artikel/4037) .

Dessutom verkar BMW Original Försäkring positivt inställda vad det gäller försäkringen av bilen.

Resultatet av dessa samtal kommer även att gynna NMCS då det ska gå att arrangera enkla arrangemang med fullt försäkringsskydd för förare, tredje part, arrangör, samt fordon med några få restriktioner utan krav på förarlicens.

Mer information kommer.

Scitz0
2009-05-01, 19:09
Låter väldigt intressant :)

Hobbe
2009-05-18, 00:04
Tumme upp från SBF.
Med hjälp även en eventlicens kan arrangören se till att samtliga NMCS-slalomkörningar på flygfält kan genomföras utan licenskrav på deltagarna, och att förare, arrangör, samt tredje part är försäkrade via SBF.
Bilen kan försäkras via BMW Original Försäkring.

Jag återkommer med mer info fortlöpande.

Luc!fear
2009-05-18, 05:49
Är det ett krav att man skall BMW orginalförsäkring då?
Jag valde Salu Ansvar då det var dom enda som erbjöd full försäkring vid bankörning (ingen tävling eller tidtagning).
Den borde täcka in där med...vilket jag skall kolla...
Jag skall bl.a. köra på Silverstone & hoppas att den gäller där med.

Mvh Dan

Scitz0
2009-05-18, 07:58
:banana: :banana:

Björn P
2009-05-18, 08:00
Tumme upp från SBF.
Med hjälp även en eventlicens kan arrangören se till att samtliga NMCS-slalomkörningar på flygfält kan genomföras utan licenskrav på deltagarna, och att förare, arrangör, samt tredje part är försäkrade via SBF.
Bilen kan försäkras via BMW Original Försäkring.

Jag återkommer med mer info fortlöpande.

Bra jobbat Måns! Ett stort steg för NMCS.

/Björn P

Hobbe
2009-05-18, 09:37
Är det ett krav att man skall BMW orginalförsäkring då?


Nej, det är inget krav.

dvorak
2009-05-18, 09:39
Grymt! Bra jobbat!

Ace
2009-05-18, 11:28
Tur man har BMW Originalförsäkring! Även om den verkar lite i dyraste laget.
Heja Hobbe!

Hobbe
2009-05-25, 16:37
Jag pratade med SBF i dag: Tumme upp.

För en minimal kostnad (runt 100-200 Kr) kan NMCS arrangera sina konbanekörningar (både vår och sommar för totalt 100-200 Kr) med försäkring som täcker deltagare, tredje part, och arrangör.
Oavsett om deltagaren har SBF-förarlicens eller ej.
Kravet är att arrangören (klubben som arrangerar) är SBF-ansluten.
SBF önskar att en rutinerad arrangör står som ansvarig.
Det gäller nämligen att ha ett sunt säkerhetstänk.
Polistillstånd behövs också (ca 400 Kr).

Jag kan tex vara ansvarig arrangör för NMCS då jag är medlem i NMCS och BMWSC, har giltig funktionärslicens, samt kan arrangera i enlighet med BMWSC på uppdrag av NMCS.
BMW OF bilförsäkring gäller så länge det inte finns tidtagning involverad, och om deltagaren är medlem i BMW Club Schweden.
När tex BjörnP, dvorak,och Nappen, vilka nyligen tog licens och gick med i BMWSC, har fått sina funktionärslicenser så är det alltså möjligt för NMCS att arrangera för NMCS via BMWSC i Stockholm, Halmstad, och Göteborg.
BjörnP, dvorak, och Nappen får sina funktionärslicenser när herrarna har hjälpt till som arrangörer under tre arrangemang, tex under BMWSC-banträffar eller STCC.

Jag kommer att få mer information inom kort som jag ska delge NMCS:s styrelse.

flyer
2009-05-25, 21:16
Bra jobbat!
:)

Björn P
2009-05-26, 07:33
Jag pratade med SBF i dag: Tumme upp.

För en minimal kostnad (runt 100-200 Kr) kan NMCS arrangera sina konbanekörningar (både vår och sommar för totalt 100-200 Kr) med försäkring som täcker deltagare, tredje part, och arrangör.
Oavsett om deltagaren har SBF-förarlicens eller ej.
Kravet är att arrangören (klubben som arrangerar) är SBF-ansluten.
SBF önskar att en rutinerad arrangör står som ansvarig.
Det gäller nämligen att ha ett sunt säkerhetstänk.
Polistillstånd behövs också (ca 400 Kr).

Jag kan tex vara ansvarig arrangör för NMCS då jag är medlem i NMCS och BMWSC, har giltig funktionärslicens, samt kan arrangera i enlighet med BMWSC på uppdrag av NMCS.
BMW OF bilförsäkring gäller så länge det inte finns tidtagning involverad, och om deltagaren är medlem i BMW Club Schweden.
När tex BjörnP, dvorak,och Nappen, vilka nyligen tog licens och gick med i BMWSC, har fått sina funktionärslicenser så är det alltså möjligt för NMCS att arrangera för NMCS via BMWSC i Stockholm, Halmstad, och Göteborg.
BjörnP, dvorak, och Nappen får sina funktionärslicenser när herrarna har hjälpt till som arrangörer under tre arrangemang, tex under BMWSC-banträffar eller STCC.

Jag kommer att få mer information inom kort som jag ska delge NMCS:s styrelse.


Bra jobbat Måns!! Snart har vi en riktig rejsingsektion i NMCS.

/Björn P

dvorak
2009-05-26, 08:26
Härligt!

Då får man se till att vara funktionär snart då!