handdator

Visa fullständig version : YIHAA - jag ska köra en GP runt Silverstone!



Fredrik
2009-04-28, 10:15
För ca 1,5 år sedan hjälpte jag en engelsman vid namn Alan att skaffa en helt fabriksny GP som tagits in till Sverige från Danmark där den inte gått att sälja pg av sitt höga pris.
Jag fick nys om bilen av Gustav Stjernberg som postade här på forumet, och jag lade ut detta på MINI2 i GP-tråden (en lista på var samtliga GP befinner sig runt om i världen, finns nu på TotalMINI.com).
Alan hörde av sig till mig, och köpte bilen som han ville ha i Italien då hans första GP ska vara kvar i UK (familjen bor växelvis i UK och i Modena, Italien).

Nu kom ett supererbjudande från Alan som tack för hjälpen - på United ska det vara en parad med 50 st GP runt banan, och Alan tar med båda sina (han har en LHD och en RHD).
Han frågade om jag kunde vara intresserad att klockan sex på lördag kväll köra en av dem runt Silverstone-banan när GP-uppvisningen är, och gissa vad jag svarade :metal:

YIHAAA, köra en GP runt F1-banan Silverstone - fantastiskt 8)

powernap
2009-04-28, 10:43
detta tror jag blir riktigt tråkigt.........det regnar mycket i england ;-)

Hobbe
2009-04-28, 11:26
Så där ja.
Äntligen får du harva runt i en riktig MINI :D

Fredrik
2009-04-28, 11:32
Hehe, har ju harvat runt en del i Pauls GP, och jag tillstår att, med undantag för den MINI Challenge jag körde i höstas, en GP är det häftigaste i MINI-väg i mina ögon 8)

Om det inte var att jag behöver baksätet till smågrabbarna så hade jag nog också haft en GP, men nu får jag ju ändå köra en runt Silverstone i GP-paraden :banana:

Hobbe
2009-04-28, 11:35
Snowie (?) har ju trimmat sina GP-bilar också.
Det blir garanterat den snabbaste MINI:n du har testat.

Fredrik
2009-04-28, 12:13
Japp, det är Snowie som är Alan.
Jag fick välja på hans höger- eller vänsterstyrda GP och jag valde den vänsterstyrda för säkerhets skull (den jag tipsade honom om) - det är den högerstyrda som har mer kusar, men det räcker till för mig i hans andra GP, som också är trimmad.

Paul (vår "GT" ) hade väl också en massa trim och en mängd extra kusar enligt egen utsago

Björn P
2009-04-28, 12:41
För ca 1,5 år sedan hjälpte jag en engelsman vid namn Alan att skaffa en helt fabriksny GP som tagits in till Sverige från Danmark där den inte gått att sälja pg av sitt höga pris.
Jag fick nys om bilen av Gustav Stjernberg som postade här på forumet, och jag lade ut detta på MINI2 i GP-tråden (en lista på var samtliga GP befinner sig runt om i världen, finns nu på TotalMINI.com).
Alan hörde av sig till mig, och köpte bilen som han ville ha i Italien då hans första GP ska vara kvar i UK (familjen bor växelvis i UK och i Modena, Italien).

Nu kom ett supererbjudande från Alan som tack för hjälpen - på United ska det vara en parad med 50 st GP runt banan, och Alan tar med båda sina (han har en LHD och en RHD).
Han frågade om jag kunde vara intresserad att klockan sex på lördag kväll köra en av dem runt Silverstone-banan när GP-uppvisningen är, och gissa vad jag svarade :metal:

YIHAAA, köra en GP runt F1-banan Silverstone - fantastiskt 8)

Coolt!

/Björn P

loop
2009-04-28, 12:52
Grattis :buttrock:

dvorak
2009-04-28, 13:34
Grymt! Se till att pressa den ordentligt så att Alan blir nervös :D

Fredrik
2009-04-28, 14:18
Grymt! Se till att pressa den ordentligt så att Alan blir nervös :D

Hehe, nja, måste visa lite respekt när man får låna en bil så det inte händer något - vill inte bli ihågkommen som killen som skrotade en GP på Silverstone (och under en uppvisningskörning dessutom) ;)

powernap
2009-04-28, 15:04
vänd på det fredrik........mini världen kommer alltid att minnas dig :cool:

Ace
2009-04-28, 16:14
Häftigt Fredrik! Ta täten i första kurvan!

Hobbe
2009-04-28, 16:57
Fredrik tycker ju att hans R56:a är ruskigt snabb så han bör nog ta det lugnt med en trimmad GP.... ;)

Oavsett vad så är det ju kul att få ett sådant fötroende, och att få göra det på Silverstone :cool:

jochan1980
2009-04-29, 07:21
Är knappt avis;) .

Fredrik
2009-04-29, 12:00
Fredrik tycker ju att hans R56:a är ruskigt snabb så han bör nog ta det lugnt med en trimmad GP.... ;)

Oavsett vad så är det ju kul att få ett sådant fötroende, och att få göra det på Silverstone :cool:

:drive:

Fredrik
2009-05-26, 08:53
Vad kan man säga annat än att det var fantastiskt - trots att vi fick köra bakom pacecar i grupper om 10 (fast alla på samma gång vilket var ovanligt då de har en regel om max 40 bilar på banan samtidigt, nu var det 50 GP på bana samt fem Pacecars) var det ett relativt högt tempo och jag kunde känna på nästan alla kusarna i Alans GP #0881.
Lestrup skulle åkt med men var upptagen med annat vid tillfället och då var det ju naturligt att KPKalle fick åka med (thanks again for everything mate).

En av de häftigaste sektionerna på banan var i Bridge-området - en kort raka som sedan sluttar nedåt och under Bridge och sedan höger före de skarpa vänster-höger kurvorna innan man drar på ut på start/mål rakan - TJOHOO - här var det underbart att ösa på då Alans GP har lite extra trim (ca 230 hk) och lät underbart racigt med extra bludder och avgaspoffar 8) 8) 8)

Återigen ett stort tack till Alan som lät mig köra hans GP :D

Fredrik
2009-05-26, 15:13
En bild på Alans GP #0881 som jag körde:
http://s614.photobucket.com/albums/tt229/Keano04JCW/MINI%20United%2009/?action=view&current=CopyofIMG_6922.jpg

Hobbe
2009-05-26, 16:50
...och vem har tagit fotot? ;)

Fredrik
2009-05-26, 17:48
...och vem har tagit fotot? ;)


En kille på TotalMINI.com som kallar sig Keano - inte är det jag i alle fall ;)