handdator

Visa fullständig version : Montera pulley. Pris?



Ace
2009-04-20, 12:53
Undrar om någon lejt bort jobbet för att få en 15% pulley monterad?
Vad kan en seriös firma ta för det jobbet?
Någon som gjort det själv som minns hur lång tid det tog?

Såg att altaperformance.com tar $375 (3260kr) för ett paket med följande.
http://www.altaperformance.com/products/show/623/Pulley-Performance-Package-15-

15% Super charger pulley.

Belt Tensioner Stop.
New accessory belt.

Dual Stage-Open Cell Air filter
New Spark Plugs.

New Spark Plug Wires.

New Coil Pack.

For Cooper S Models w/15% or larger S/C Pulley Upgrade (or JCW Cars) use
BRISK Silver Racing Spark Plugs BRSK-DR12S


Någon som monterat en Belt Tensioner Stop?
Se klipp: YouTube - ALTA Tensioner Stop (http://www.youtube.com/watch?v=Ia4lx-Qert0&feature=player_embedded)

//R

RobertH
2009-04-20, 13:18
Ring Häggenäs Auto och be om prisuppgift. Kanske lite långt för dig att åka, men jag vet att de har monterat otaliga pulleys och borde kunna ge en prisuppgift.

Ace
2009-04-20, 13:42
Bra tips Robban!

loop
2009-04-20, 13:44
Tala gärna om vad du fick för pris
Är själv lite nyfiken.

powernap
2009-04-20, 14:37
hälsa anders på häggenäs.....

vet att "min" skruvarmagnus är både billig, snabb o proffsig....dom kan snart varenda skruv i en mini cooper s.....tror det är mitt fel :cool:

Hobbe
2009-04-20, 15:05
Även din lokala BMW/MINI-återförsäljare gör detta arbete om så önskas.

Ace
2009-04-22, 16:43
Även din lokala BMW/MINI-återförsäljare gör detta arbete om så önskas.

OK. Lite närmare att åka. Bra tips Hobbe.

jochan1980
2009-04-28, 08:53
Du får gärna dela med dig vad det kostar om du skulle få en prisuppgiftfrån din lokala BMW/MINI återfösäljare. Nyfiken är man allt:D

jochan1980
2009-04-28, 11:25
Ace, hur mycket extra HK ger det alta kittet du länkar till?

Ace
2009-04-28, 16:17
Ace, hur mycket extra HK ger det alta kittet du länkar till?

Har fått info via mini2.com att det skulle c:a 190hk+ med 15% pulley! Och då har man inte ändrat något på programvaran. Om man gör det skulle det kunna ge 8-10hk till.

Bronto
2009-04-28, 16:55
Läste fel ovan och trodde att det för en stund gav 190hk extra!?! Det hade varit något galet :)

jochan1980
2009-05-07, 14:09
Ace, har du beställt det kittet från Alta performance med 15 % pulley osv?

Ryde
2009-05-08, 16:37
Lyfter tråden lite, Är det någon som har mer prisuppgifter..?

Jag vet att PM Racing i nynäshamn tar ca 17 tusen(Då lär det bli gjort ordentligt)
Spridare, remskiva, rem samt GIAC mjukvara inkl arbete.

Ace
2009-05-08, 18:49
Ace, har du beställt det kittet från Alta performance med 15 % pulley osv?

Nej.
Fick uppgifter från Lohen på priset. Lite dyrare än vad Alta Performance-site skulle ha men det var inte riktigt samma prylar.

Se Lohens priser:
15% Super charger pulley - £99
Lohen Protector - £21
Gates belt - £20
Alta Air filter - £40
Denso IK22 Spark Plugs - £61
Magnecor Plug Wires - £61
MSD Ignition Coil Pack - £87

Shipping £32.13

Total Price to pay £421.13

Emma Dutton på Lohen tyckte jag skulle köpa Performance Packages "Lohen LCS1 Cooper S - 210bhp" istället och vänta med tändfördelaren och tändkablarna.
Det innehåller följande.
- Superchips Bluefin with custom Lohen map
- Alta Supercharger pulley Version 2.0
- Reduced supercharger belt
- Air filter
- Iridium spark plugs

och kostar £521 + frakt £32

Sen har jag läst en del på mini2.com att dom tycker att Superchip Bluefin är "waste of money" och att man skall göra en individuell mappning istället. Så jag blir väldigt osäker på hur jag skall göra. :)

ola
2009-05-08, 18:53
Nej.
Fick uppgifter från lohen på priset. Lite dyrare än vad Alta Performance-site skulle ha men det var inte riktigt samma prylar men nästan.

Se Lohens priser:
15% Super charger pulley - £99
Lohen Protector - £21
Gates belt - £20
Alta Air filter - £40
Denso IK22 Spark Plugs - £61
Magnecor Plug Wires - £61
MSD Ignition Coil Pack - £87

Shipping £32.13

Total Price to pay £421.13

Emma Dutton på Lohen tyckte jag skulle köpa Performance Packages "Lohen LCS1 Cooper S - 210bhp" istället och vänta med tändfördelaren och tändkablarna.
Det innehåller följande.
- Superchips Bluefin with custom Lohen map
- Alta Supercharger pulley Version 2.0
- Reduced supercharger belt
- Air filter
- Iridium spark plugs

och kostar £521 + frakt £32

Sen har jag läst en del på mini2.com att dom tycker att Superchip bluefin är "waste of money" och att man skall göra en individuell mappning istället. Så jag blir väldigt osäker på hur jag skall göra. :)

vilket gör 6900 kr , du får det hos mig för 6400 kr frakt o klart inkl postförskottsavgift...

Ace
2009-05-08, 19:51
vilket gör 6900 kr , du får det hos mig för 6400 kr frakt o klart inkl postförskottsavgift...

Vad tar du för följande?

15% Super charger pulley - £99
Lohen Protector - £21
Gates belt - £20
Denso IK22 Spark Plugs - £6

powernap
2009-05-08, 20:55
:buttrock: :handen:



nu e robban på G....... :banana:

Ace
2009-05-08, 21:27
:buttrock: :handen:



nu e robban på G....... :banana:


Måste ju hända nått i vår. Har ju endast beställt ett paket i år!

ola
2009-05-09, 05:38
Vad tar du för följande?

15% Super charger pulley - £99
Lohen Protector - £21
Gates belt - £20
Denso IK22 Spark Plugs - £6

jag har i princip samma priser men du slipper frakten från england på ca 500 kr utan pröjsar bara 100 kr inom sverige..
men priset på stiften har du fått ihop fel.. grundpriset hos Lohen är 55 pund och sen tillkommer 6 pund om du vill ha K22.

15% Super charger pulley - 1295 kr
Lohen Protector - 275 kr
Gates belt - 259 kr
Denso IK22 Spark Plugs - 795 kr
Frakt + PF avgift 100 kr
S:a 2724 kr

Ace
2009-05-09, 12:33
jag har i princip samma priser men du slipper frakten från england på ca 500 kr utan pröjsar bara 100 kr inom sverige..
men priset på stiften har du fått ihop fel.. grundpriset hos Lohen är 55 pund och sen tillkommer 6 pund om du vill ha K22.

15% Super charger pulley - 1295 kr
Lohen Protector - 275 kr
Gates belt - 259 kr
Denso IK22 Spark Plugs - 795 kr
Frakt + PF avgift 100 kr
S:a 2724 kr

Det låter kanon.
Skall fundera lite.

Det andra paketet lyser med sin frånvaro. :)

//R

powernap
2009-05-09, 13:37
inget är som väntans tider....

fråga en som väntat på paket i 2 år nu....

men när allt är påtejpat är det värt det, lätt!!!

Ace
2009-05-09, 13:47
inget är som väntans tider....

fråga en som väntat på paket i 2 år nu....

men när allt är påtejpat är det värt det, lätt!!!

Två år????
Vad kan det va?

powernap
2009-05-09, 13:52
Två år????
Vad kan det va?

löpande såklart......

jochan1980
2009-05-11, 11:56
Hade varit trevligt om någon har nån uppfattning vad det kan kosta att montera följande grejer:D :

15% Super charger pulley - £99
Lohen Protector - £21
Gates belt - £20
Alta Air filter - £40
Denso IK22 Spark Plugs - £61
Magnecor Plug Wires - £61
MSD Ignition Coil Pack - £87

//Johan

Hobbe
2009-05-11, 12:33
Jag skulle tro att det är fyra-fem timmars arbete så mellan tummen och pekfingret ca 4000-6000 kr i arbetskostnad.

jochan1980
2009-05-11, 14:36
ouch, blir ett härligt hål i plånkan:cool: .

powernap
2009-05-11, 15:05
ouch, blir ett härligt hål i plånkan:cool: .

hålet i plånkan är som bortblåst efter första gaspådraget :woot:

Ace
2009-05-11, 15:25
Hade varit trevligt om någon har nån uppfattning vad det kan kosta att montera följande grejer:D :

15% Super charger pulley - £99
Lohen Protector - £21
Gates belt - £20
Alta Air filter - £40
Denso IK22 Spark Plugs - £61
Magnecor Plug Wires - £61
MSD Ignition Coil Pack - £87

//Johan

Tror att följande prylar går att montera själv utan någon större mekvana.
Alta Air filter
Denso IK22 Spark Plugs
Magnecor Plug Wires
MSD Ignition Coil Pack

Sen har jag hört att det tar c:a 2-3 timmar att byta pulley.
Det stämmer rätt bra eller?

Fick just pris från BJ Bilservice http://www.bjbil.se i Göteborg och dom ville ha 2100:- för att byta pulley och montera Lohen protector.

Låter som ett kanonpris i mina öron.

Christian
2009-05-12, 13:26
"Magnecor Plug Wires" klarar t.o.m Powernap, med pekfingret och tummen.

powernap
2009-05-12, 14:05
"Magnecor Plug Wires" klarar t.o.m Powernap, med pekfingret och tummen.

va??!!

är det borrplugg med en wire till??
som är magnetiska?

//
Nej, det är tändstiftskablar.

/CH
//

sluta redigera mina inlägg....

Ace
2009-05-12, 15:54
Fick följande svar från RICA idag då jag ställt frågan vad dom gjorde med en R53 för att få 190hk.

"Hejsan Robert,

Ursäkta vårt sena svar!

Vi laddar våran optimerade mjukvara genom OBDII-uttaget.
Höjer varvstoppet m.m på denna bilen.

För den effekten vi utlovar så behöver du inte byta remhjulet.
Det är när du ska ha ut högre effekt som man behöver byta hjulet.

Priset för en mjukvara är 8900:- Ink moms.

Ser fram emot att höra ifrån er igen!

MVH//
Patrik
RICA Engineering Sweden AB"

Ställer mig lite tveksam till hur dom får ut 190hk ur motorn utan att byta remhjul. Vad säger experterna?

MrCooper
2009-05-12, 16:30
Tja, du borde få ut mer hästar om de flyttar varvtalsstoppet. Men effekten kommer på högre varv. En fördel blir att när du växlar så har du mer effekt på nästa växel.

Läste ett bromsprov på en Kellenerstrimmad bil och där låg maxeffekten en bit över orginal varvstopp.

Harde en bra mjukvara borde du känna lite bättre respons och kraft.
Om du däremot byter pulleyn så kommer kompressorn att ladda tidigare och du kommer att känna skillnad över hela registret (plus att du får det beroendeframkallande kompressorvinet på köpet :drool: )

loop
2009-05-12, 16:47
Vad är en Lohen Protector för något?

jochan1980
2009-05-14, 20:42
Tjena,

Lite tilläggsinfo, frakt från Alta Performance för Pulley paketet ( se nedan) samt ett Alta CAI 2.0 kostar 98 USD att skicka till Sverige.
Dock tillkommer moms och tullavgift.

15% Super charger pulley.

Belt Tensioner Stop.
New accessory belt.

Dual Stage-Open Cell Air filter
New Spark Plugs.

New Spark Plug Wires.

New Coil Pack.

Ace
2009-05-16, 19:26
Vad är en Lohen Protector för något?

Lohen "The Protector" is designed to catch the tensioner assembly if your supercharger belt was to snap. If the belt does snap (which has happened to our Cooper S show car) "The Protector" will limit the travel on the tensioner assembly so that it doesn't hit the crank pulley. A useful part that prevents damage to the crank pulley and the tensioner assembly, both of which can cost a lot to replace. Complete with top hat washers and bolts. Available for the Cooper S only.
http://www.lohen.co.uk/shop/prodimages/DSC_0032_medium.jpg

Ace
2009-05-16, 19:28
Tjena,

Lite tilläggsinfo, frakt från Alta Performance för Pulley paketet ( se nedan) samt ett Alta CAI 2.0 kostar 98 USD att skicka till Sverige.
Dock tillkommer moms och tullavgift.

15% Super charger pulley.

Belt Tensioner Stop.
New accessory belt.

Dual Stage-Open Cell Air filter
New Spark Plugs.

New Spark Plug Wires.

New Coil Pack.

Ola fixar Alta-prylarna från Lohen om du vill beställa. Mycket billigare frakt än om du betäller från Lohen själv. Ingen risk att det fastnar i tull heller.

loop
2009-05-16, 19:36
Tack Ace666 så när man byter pulley bör man sätta dit en Belt Tensioner Stoper

thoren
2009-05-16, 23:56
Ola fixar Alta-prylarna från Lohen om du vill beställa. Mycket billigare frakt än om du betäller från Lohen själv. Ingen risk att det fastnar i tull heller.

ingen tull inom eu, under ett antagande att lohen är UK?

Ace
2009-05-17, 11:56
ingen tull inom eu, under ett antagande att lohen är UK?

Jag syftade på om man beställde prylarna från AltaPerformance i USA. Kanske inte framgick tydligt! :)

Men om man vill köpa från Lohen så skall man kontakta Ola här på forumet för då blir det billigare frakt. (Lohen ligger i UK)

Ace
2009-05-17, 11:57
Tack Ace666 så när man byter pulley bör man sätta dit en Belt Tensioner Stoper

Jag tror det kan vara bra.

Gryglas
2009-05-28, 13:28
Tusan också!
nu blev jag sugen på samma paket som dig Robert! Inte så stor peng för att gå från 163HK till 190HK!! om man gör det själv då.
Någon som vet bensinförbrukningen efter en sån här mod?

Ace
2009-05-28, 16:47
Tusan också!
nu blev jag sugen på samma paket som dig Robert! Inte så stor peng för att gå från 163HK till 190HK!! om man gör det själv då.
Någon som vet bensinförbrukningen efter en sån här mod?

Gör tydligen inte så jättestor skillnad på förbrukningen. Det handlar alltid om hur gasglad man är. men dom rekommenderar 98 oktan och det kostar lite mer.

Gryglas
2009-05-28, 21:05
vilket paket beställde du nu då?

dvorak
2009-05-29, 08:37
Som Ace säger: Det handlar om hur gasglad man är. Gasar man hårt kan du ge dig på att den drar mer.

Men, det fina med Eaton-kompressorn är att den har ett bypass-valve som gör att kompressorn inte skjuter in trycket i insuget när det inte behövs, alltså gasar hårt med andra ord.

Och jag vågar påstå att i vissa fall så blir faktiskt bilen snålare med en kompressor/effektivare kompressor. Jag kompressormatade min "gamla" V8:a med en Eaton M-90, en rootes-kompressor som liknar Minins (lite större bara), och den blev faktiskt lite snålare under vanlig körning. Detta tror jag beror på att motorn blir effektivare och inte behöver jobba lika hårt i vardaglig körning.

Kör hårt, ifall man måste ha överladdning tycker jag att kompressor är ett grymt sätt att trimma på, jag gillar verkligen effektkurvan man får, den behåller samma karaktär i stora drag som en sugmotor.

Ace
2009-06-11, 03:36
Igår byttes det till en 15%-pulley på min bil. Jag hade skickat frågan till morris99 om hur dom gick till väga då dom bytte. Då kom Eva med förslaget att jag skulle komma ner till dom och byta den där istället. Det var ju ett fantastiskt erbjudande som jag inte kunde tacka nej till.
Så igår var jag där och det gick jättebra.
Evas man Björn är väldigt händig så det gick smärtfritt.
Jag och Eva hjälpte till så gott vi kunde. :)
Jag behöver inte gå in i detalj på vad vi gjorde då det finns flera bra beskrivningar att hämta hem på nätet. Men i stort så behöver man lossa luftburken, motorfäste, tändfördelare och remspännare innan man monterar av remhjulet. Jag hade fått låna en pulley-remover av loop och den fungerade bra. (Skickar tillbaka den ikväll, loop. Tack för lånet)
Sen monterade vi dit det nya remhjulet, satte dit den kortare remmen.
Jag hade även beställt kallare tändstift som skulle bytas. Lyckades dock bara få av 3 av 4 tändkablar så jag får åka till en verkstad idag och få hjälp med den sista. Någon som haft det problemet?
Måste åter igen tacka Björn och Eva för hjälpen. Snälla människor är alltid kul att umgås med. Tack Tack Tack.
Vad det gäller bilens prestanda så gasade jag väl inte jättemycket på väg hem men man känner TYDLIGT skillnad från tidiga varv. Jag citerar Eva: -Bilen känns mer komplett nu. Allt föll plötsligt på plats.
Skulle vara kul att veta bilens hästkrafter men vad jag läst mig till så verkar det som om den har mellan 185 och 195hk. Mycket trevligt måste jag säga.
Vi ses på Anderstorp!

Vad jag gör uppe 04:36 och skriver detta meddelandet är en senare fråga! :)

Gryglas
2009-06-11, 09:07
Wow! Va kul! Det låter verkligen toppen! Nu har jag bestämt mig! Blir samma paket som du har. Vi har ju lika bilar. :)
Har du lust å speca vad som följde med i ditt paket?

Men för min del blir det efter midsommar, kanske i Juli. Nån som gett mig en stoooor repa ovanför höger bakhjul. :( Så det blir en ditec-behandling på den nu. :)

Morris99
2009-06-11, 09:29
Även Björn och jag konstaterade att vi hade trevligt i går, för oss "kontorsråttor" är det en sjukt bra avkoppling att få göra något konstruktivt och KUL i garaget! Tack Ace för presenten, den kommer väl till pass:p :p
När Du vant Dig vid tanken att vi opererat på bilen (går över snabbt) så kommer Du att ha sjukt kul med den. Synd att vi är upptagna när det är Anderstorp :rolleyes:
Vi är supernöjda med 15%, helt "lagom" för en kombinerad bruks/banbil. Skall läsa mer om kallare stift och se om ett byte är vettigt. Hoppas det löser sig med fjärde stiftet utan att ngt går sönder!

Morris99
2009-06-11, 09:34
Tusan också!
nu blev jag sugen på samma paket som dig Robert! Inte så stor peng för att gå från 163HK till 190HK!! om man gör det själv då.
Någon som vet bensinförbrukningen efter en sån här mod?

Faktiskt ingen märkbar skillnad, ligger på 0,85 blandad körning. Kör på Shell V-power, trodde nog att förbrukningen skulle gå upp en del. OM den nu har gjort det, så bokar jag det direkt på nöjeskontot....Dessutom är inte soppan den stora kostnaden efter mod:en, det blir fortkörningsböterna:nono:
//eva

Gryglas
2009-06-11, 10:02
Hahaha.... ok. Då vet jag Eva. Är faktiskt ganska snäll i stan med gaspådraget.

Då undrar jag självklart,
finns det någon i krokarna kring midsommarkransen/Stockholm som har lust å hjälpa med ett pulley-byte?
Någonstans kring juli-augusti? Och om man då också kunde låna/hyra spec-verktyget till det?

Krux
2009-06-11, 10:24
Faktiskt ingen märkbar skillnad, ligger på 0,85 blandad körning. Kör på Shell V-power, trodde nog att förbrukningen skulle gå upp en del. OM den nu har gjort det, så bokar jag det direkt på nöjeskontot....Dessutom är inte soppan den stora kostnaden efter mod:en, det blir fortkörningsböterna:nono:
//eva

Låter som ljuv musik i mina öron!
Vore tacksam för spec. om ingående delar m.m. samt var man beställer ifrån (och pris)?

Om det dessutom finns expertis på att få arbetet utfört (mot ersättning givetvis) så tas tips emot med öppna armar.

/mati

Ace
2009-06-11, 16:42
Även Björn och jag konstaterade att vi hade trevligt i går, för oss "kontorsråttor" är det en sjukt bra avkoppling att få göra något konstruktivt och KUL i garaget! Tack Ace för presenten, den kommer väl till pass:p :p
När Du vant Dig vid tanken att vi opererat på bilen (går över snabbt) så kommer Du att ha sjukt kul med den. Synd att vi är upptagna när det är Anderstorp :rolleyes:
Vi är supernöjda med 15%, helt "lagom" för en kombinerad bruks/banbil. Skall läsa mer om kallare stift och se om ett byte är vettigt. Hoppas det löser sig med fjärde stiftet utan att ngt går sönder!

I eftermiddag löste det sig med stiftet. Nämnde det för en gubbe på jobbet. Han hade kontakter med en bilmek så vi åkte dit efter jobbet. Då lossade givetvis "tändhattsröret" direkt när han försökte. Ner med 16mm hylsa och förlängare, på med lite coppaslip på iridium-stiftet och saken var fixad.


Wow! Va kul! Det låter verkligen toppen! Nu har jag bestämt mig! Blir samma paket som du har. Vi har ju lika bilar. :)
Har du lust å speca vad som följde med i ditt paket?

Men för min del blir det efter midsommar, kanske i Juli. Nån som gett mig en stoooor repa ovanför höger bakhjul. :( Så det blir en ditec-behandling på den nu. :)

Här är ett bra kit:
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LohenCooperSStarterPack&cat=5
Beställes lämpligast genom Ola här på forumet. Det blir billigare frakt då.

Gryglas
2009-06-11, 18:33
Najs att det löste sig med stiftet!

Paketet ser toppen ut. Tack.
Ett sånt får det bli.

Kan man få fråga om skillnaden på 15% och 17% pulley? Du tog ju en 15% pulley Robert. varför vill man hellre ha det än 17%?
Sett att de flesta valt 15%.

Ace
2009-06-11, 18:40
Najs att det löste sig med stiftet!

Paketet ser toppen ut. Tack.
Ett sånt får det bli.

Kan man få fråga om skillnaden på 15% och 17% pulley? Du tog ju en 15% pulley Robert. varför vill man hellre ha det än 17%?
Sett att de flesta valt 15%.

Har läst en del på mini2.com och där rekommenderar dom att man väljer 15% pulley om man inte tänker ändra på programvaran.
Om man väljer 17% så kan motorn alstra väldigt mycket mer värme och då behövs en större intercooler och att man mappar om den.
Om man går upp till 19% så rekommenderar dom en annan topp som pallar lite mer kräm. Plus en hel del mer trimtillbehör.
Ny kam, nytt grenrör mm mm mm Kan bli ganska dyrt! hi hi hi
Men 190hk som 15% ger räcker ett bra tag för brukskörning och några bankörningar om året.

Gryglas
2009-06-11, 18:54
Ok. Då har jag hajat.
Då blir det 15% för mig med. Och du har alltså fått ut 190hk nu? Så om du nu skulle ta den någonstans för eventuell mappning så kanske man kan få ut nära 200hk?
Vet att det blir mkt frågor men SH#¤%& va det här e kul! Jag ÄLSKAR min MINI!

Morris99
2009-06-11, 19:01
Ok. Då har jag hajat.
Då blir det 15% för mig med. Och du har alltså fått ut 190hk nu? Så om du nu skulle ta den någonstans för eventuell mappning så kanske man kan få ut nära 200hk?
Vet att det blir mkt frågor men SH#¤%& va det här e kul! Jag ÄLSKAR min MINI!

Helrätt att börja med 15% + luftfillter, skulle tro att det ger 190-195hk. Nästa ha-begär som då kan dyka upp ärännu bättre väghållning. 15% är definitivt bra utdelning i hk/krona och nedlagd tid!
//eva

powernap
2009-06-11, 19:27
Helrätt att börja med 15% + luftfillter, skulle tro att det ger 190-195hk. Nästa ha-begär som då kan dyka upp ärännu bättre väghållning. 15% är definitivt bra utdelning i hk/krona och nedlagd tid!
//eva

liiite ot

kommer ni till anderstorp den 4 juli?

Morris99
2009-06-12, 20:02
liiite ot

kommer ni till anderstorp den 4 juli?


med stor sannolikhet inte, tyvärr upptagna med social verksamhet i form av släktfödelsedag med ganska många år att fira............suck.........:mad: :mad:

Hampe
2009-06-20, 22:21
Itsfun.nu gör väl jobbet för 9900:- med allt inkluderat? Och då "lovar" dom 207hk efter arbetet.

Rausner
2009-06-21, 21:14
Itsfun.nu gör väl jobbet för 9900:- med allt inkluderat? Och då "lovar" dom 207hk efter arbetet."lovar" de motorras också? ^^

Hobbe
2009-06-22, 13:28
Det finns ju ett antal här som har haft problem med It's Fun som Rausner påpekade ;)
Läs Nappens biltråd så får du mer info.

Ace
2009-06-22, 20:17
Det finns ju ett antal här som har haft problem med It's Fun som Rausner påpekade ;)
Läs Nappens biltråd så får du mer info.

Tack Hobbe. Jag "vågade" inte skriva det igår. Aldrig kul att smutskasta en firma utan kött på benen. Men Powernap och Fredrikr kanske kan berätta mer.

Hobbe
2009-06-22, 20:46
Jag smutskastar ingen utan bara informerar att det finns MINI:sar som har haft problem, och Nappens biltråd avslöjar vad för slags problem.

Gryglas
2009-08-12, 06:42
Ok. Nu har jag kommit till skott "typ".
Någon som vet om skillnaden på om dessa "pulley-paket" är stora?
ALTAs paket är faktiskt mycket billigare. Och där följer även filter med.
ALTA Pulley Package (http://www.altaperformance.com/products/show/623/Pulley-Performance-Package-15-)
So what do you get? ca 2900:-
15% Super charger pulley.
Belt Tensioner Stop.
New accessory belt.
Dual Stage-Open Cell Air filter
New Spark Plugs.
New Spark Plug Wires.
New Coil Pack.

LOHEN Pulley Package (http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LohenCooperSStarterPack)
So what do you get? ca 3800:-
Alta Reduced Supercharger Pulley
Gates belt to suit
Lohen Protector
Denso Iridium Spark Plugs
MSD Ignition Coil Pack
Magnecor KV85 Competition Leads

powernap
2009-08-12, 06:59
Jag smutskastar ingen utan bara informerar att det finns MINI:sar som har haft problem, och Nappens biltråd avslöjar vad för slags problem.

känner inte heller att jag smutskastat nåt speciellt företag, utan bara beskrivit vilka problem som uppkommit vid diverse eftermarknadstejpningar....

ren info, alla är fria att välja vad man vill, i min bils tråd beskriver jag vad som funkat kalas o vad som inte funkat på min bil.

ola
2009-08-12, 09:03
Ok. Nu har jag kommit till skott "typ".
Någon som vet om skillnaden på om dessa "pulley-paket" är stora?
ALTAs paket är faktiskt mycket billigare. Och där följer även filter med.
ALTA Pulley Package (http://www.altaperformance.com/products/show/623/Pulley-Performance-Package-15-)
So what do you get? ca 2900:-
15% Super charger pulley.
Belt Tensioner Stop.
New accessory belt.
Dual Stage-Open Cell Air filter
New Spark Plugs.
New Spark Plug Wires.
New Coil Pack.

LOHEN Pulley Package (http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LohenCooperSStarterPack)
So what do you get? ca 3800:-
Alta Reduced Supercharger Pulley
Gates belt to suit
Lohen Protector
Denso Iridium Spark Plugs
MSD Ignition Coil Pack
Magnecor KV85 Competition Leads

Altas paket skickas från USA och då åker du på moms och tull och då hamnar Lohens billigare plötsligt... sen har du ju alltid frakten - men den kanske var medräknad..

Gryglas
2009-08-12, 09:26
Altas paket skickas från USA och då åker du på moms och tull och då hamnar Lohens billigare plötsligt... sen har du ju alltid frakten - men den kanske var medräknad..

ok. Nepp, ingen frakt inräknad. Väntar på svar från ALTA om fraktkostnaden.
Men är det så att man alltid åker på moms och skatt? Kan de inte skriva typ "GIFT" eller nåt på paketet?

Och hur var det med kvalitets-skillnaden på paketen? Hugget som stucket eller?

ola
2009-08-12, 10:35
ok. Nepp, ingen frakt inräknad. Väntar på svar från ALTA om fraktkostnaden.
Men är det så att man alltid åker på moms och skatt? Kan de inte skriva typ "GIFT" eller nåt på paketet?

Och hur var det med kvalitets-skillnaden på paketen? Hugget som stucket eller?

om man har tur så kanske man möjligtvis slipper tulle o moms , men seriösa företag dit man kan räkna Alta sätter ALDRIG "Gift" på paketen

kvalitetsskillnaden är nog ingen större vad jag kan tro.

Ace
2009-08-12, 10:45
Beställ du genom Ola så blir alla nöjda. :)

dvorak
2009-08-12, 11:05
om man har tur så kanske man möjligtvis slipper tulle o moms , men seriösa företag dit man kan räkna Alta sätter ALDRIG "Gift" på paketen

kvalitetsskillnaden är nog ingen större vad jag kan tro.

+1 på det...

Köper du av någon privat är det en annan sak, av företag något annat. Jag har nog aldrig lyckats undslippa tull av obegagnade grejer köpta av bilföretag (jag har handlat ganska många gånger från USA). Den Svenska tullen är duktig på att ta ut avgift från alla paket :D

Gryglas
2009-08-12, 11:35
OK. Då blir det till slut av Ola.
Så du vet Ola ;)
Men eventuellt mot september eller så. Semestern har satt sina spår i plånboken.