handdator

Visa fullständig version : Drar ur batteriet



MrBrightEyes
2009-04-16, 22:50
Har en cooper s -03 som nu helt plötligt börjar dra ur batteriet. står jag mer än 24 timmar så startar inte bilen och står jag över 3 dar finns det så lite kräm att larmen startar när jag ska låsa upp den.Sitter nytt batteri i och inga lampor lyser och har kopplat ur slutsteg etc men inget hjälper. Nån som har haft samma problem eller har en ide om vad det kan vara?

dvorak
2009-04-17, 08:55
Låter som något som drar ur batteriet när bilen står. Med andra ord *borde* det inte vara laddrelät eller generatorn som är kass. Notera att jag är inte är så haj på elektronik på moderna bilar.

Jag hade åkt in till BMW med den för att kolla upp det.

W2k
2009-04-17, 11:55
Precis, lämna in på aukt. verkstad. Elfel är en pain in the ass att felsöka själv. Se till att all eftermonterad utrustning som kan dra ström (slutsteg etc) är urkopplad så att de direkt kan elimineras som möjliga orsaker, annars finns risken att verkstaden ödslar massa tid på att söka i fel riktning.

Christian
2009-04-17, 14:26
Kolla ifall ditt batteri är dåligt/fulladdat - larmet kan känna av dålig strömförsörjning (stöldförsök) har jag för mig och varna därför.

//Citat från Fredrik.

Allin
2010-05-27, 09:00
Har en cooper s -03 som nu helt plötligt börjar dra ur batteriet. står jag mer än 24 timmar så startar inte bilen och står jag över 3 dar finns det så lite kräm att larmen startar när jag ska låsa upp den.Sitter nytt batteri i och inga lampor lyser och har kopplat ur slutsteg etc men inget hjälper. Nån som har haft samma problem eller har en ide om vad det kan vara?

vad sa dom på verkstaden när du lämnade in den?

Flameboy
2010-05-27, 09:50
Enkelt sätt att kolla om det är krypström är att lossa ena polen på batteriet och sätta en lampa mellan polen och batteriet. Sen börjar man dra säkringar, en i taget. Börjar lampan lysa mer när man dragit en säkring bör det vara där problemet ligger. (Körde italienskt innan. :/)

Allin
2010-05-27, 09:55
vart är det vanligast att det blir krypström?