handdator

Visa fullständig version : Avgassystem Classic 97:a



sebbski
2009-04-08, 12:05
Hej!

Jag har en Mini Cooper Classic 97:a. Nu har det tyvärr gått hål på burken så jag är på jakt efter ett nytt system. Jag vet att man bara kan beställa hela system och att det finns eftermarknadsvarianter, te.x. trimrör etc. Är intresserad av ett sådant då det är billigare än original. Vart kan man hitta det på bästa sätt, har för mig att jag sett utländska sidor som har.

Sen undrar jag även vart man kan få tag på inredningsdetaljer såsom instrumentbräda och handtag.

Tacksam för hjälp!

Mvh/Sebastian

dvorak
2009-04-08, 12:17
www.moss-europe.com

Där brukar jag beställa delar till MGn. Det finns mängder med siter på nätet som säljer delar till BMC/Rover-Minin, men jag äger ingen sådan så Moss är det enda rådet jag kan ge.

Ace
2009-04-08, 12:26
Klart vi försöker hjälpa dig....men detta forumet är lite mer inriktat på den "nya" MINIn! Från 2001 och framåt. Men du får gärna hänga med på någon träff om du vill. :)

Freddo
2009-04-08, 13:42
Du kan beställa halvsystem om du vill.
Men på www.minisport.com så kan du få ett schysst helsystem löjligt billigt.

Allt roligt till classic Mini är billigt :)

sebbski
2009-04-09, 10:02
Aha! Jag förstår. Hade inte riktigt koll på att det mer rörde nya mini. Är fast i någon illusion om att jag tycker 97 fortfarande är "nytt" trots att det är tolv år gammalt. Miljöskadad av veteranbilar hehe.

Tusen tack för alla tips! Vart kör ni träffar osv?

Mvh

Sebastian

Kongo
2009-04-09, 10:14
Aha! Jag förstår. Hade inte riktigt koll på att det mer rörde nya mini. Är fast i någon illusion om att jag tycker 97 fortfarande är "nytt" trots att det är tolv år gammalt. Miljöskadad av veteranbilar hehe.

Tusen tack för alla tips! Vart kör ni träffar osv?

Mvh

Sebastian

Tycker du ska komma med den 18e och visa hur en riktig Mini ser ut :) 401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showthread.php?t=7043)


Välkommen hit!