handdator

Visa fullständig version : Nu kommer BMW Clubman/Crossman!



Hobbe
2009-04-06, 18:30
M-versionerna av X5 och X6 är på gång.
Vad sägs om en turbomatad V8 på 555hk/680 Nm, och 0-100 km/h på 4,7 s ?

Inte illa för sådana "lastbilar".

taskmört
2009-04-06, 19:12
M-versionerna av X5 och X6 är på gång.
Vad sägs om en turbomatad V8 på 555hk/680 Nm, och 0-100 km/h på 4,7 s ?

Inte illa för sådana "lastbilar".

SOPPAMONSTER. Inget för den som vill vara PK i dessa klimatdiskussionens dagar

Luc!fear
2009-04-06, 19:14
SOPPAMONSTER. Inget för den som vill vara PK i dessa klimatdiskussionens dagar
Håller med...
Försöker vara "klimatsmart"...min MINI drar bara dryga litern när jag kör den...
/Dan -

Fredrik
2009-04-06, 20:19
Hobbe, jag tror du råkade posta infon på fel forum, titta här på farbror Fredriks stavningslektion:

M I N I

B M W

Så vitt jag kan se med mina förskolekunskaper (gick faktiskt ut nollan med strålande betyg) så är det skillnad i stavningen och sålunda också på bilarna, men det kanske bara är jag ;)

Hobbe
2009-04-07, 06:59
X5 och X6 kan jag i alla fall utan svårigheter översätta till MINI-språk, och därmed kalla Crossman (X5) och Clubman (X6) för personer som inte har den minsta kunskap om BMW.
Att det sedan finns folk som fortfarande lever i en föråldrad, sluten värld där man tycks tro att MINI inte har något med BMW att göra kan jag tyvärr inte påverka ;)

Vi som har erfarenhet av BMW ser flera paralleller med MINI vad det gäller produktionstrategi och produktportfölj.

Att X5/X6 inte är PK i dagsläget kan jag däremot hålla med om.
Likaså att prestandan för dessa "lastbilar" är fantastisk...

dvorak
2009-04-07, 09:10
Det är ju det som är coolt! Att de inte är PK ;)

Helt sjukt att de når 100 under 5! Vad jag har hört om X6:an så har den ju tydligen bra (tänk på att det är en SUV) väghållning. Den lär vara riktigt rolig att köra. När en stor bil accelererar snabbt så känns det på ett helt annat sätt, mycket mer kraft på något sätt.

Själv tycker jag ju att X6:an är den fulaste bilen sedan Ssang Yong Rodius, men X5:an i M-tappning kan bli lovande.

HF-Björn
2009-04-07, 09:21
Dom ända riktiga SUV'arna kommer från UK. :-D

Fredrik
2009-04-07, 10:10
Dom ända riktiga SUV'arna kommer från UK. :-D

OM jag skulle skaffat en SUV (vilket jag absolut inte ska) hade det med största sannolikhet blivit en Range Rover Sport (kan ej exakt modellbetckning) - de är grymma, helt enkelt!

dvorak
2009-04-07, 10:51
Range Rover Sport är inte dumma, speciellt med Jaguars kompressormatade V8:a! Grymt snygg bil.

Jag är även lite svag för Land Rover Defender med Rovers aluminium V8:a. Tror att de slutade tillverkas på 90-talet någon gång med den motorn. Tyvärr måste man välja en otroligt slö diesel till dem idag. Det hade varit coolt ifall de hade satt i Jaguars V8 i Defendern nu istället. Då hade lätt en Defender 90 varit en kandidat för en framtida bil.

Hobbe
2009-04-07, 11:12
Range Rover är kult.
Jag ville ha en sådan när jag var 14-15 år, men sedan växte jag upp, och fann ljuset :D