handdator

Visa fullständig version : Centrallås - rutor - logikfråga



andreass
2009-04-01, 20:51
Man kan ju som bekant hålla in "öppna-knappen" på fjärren för att dra ned rutorna exv en varm dag(som idag). Skall man inte kunna stänga dessa genom att hålla in "låsa-knappen?

Så har alla andra bilar fungerat som jag ägt tidigare....:confused:

Fredrik
2009-04-01, 20:58
Nu kanske jag är ute och cyklar, oteknisk som jag är men jag har för mig att det INTE går på MINI.

JockeO
2009-04-01, 20:59
Man kan ju som bekant hålla in "öppna-knappen" på fjärren för att dra ned rutorna exv en varm dag(som idag). Skall man inte kunna stänga dessa genom att hålla in "låsa-knappen?

Så har alla andra bilar fungerat som jag ägt tidigare....:confused:

Jag är ganska övertygad om att det har med säkerhet för klämrisk att göra.

Här har du länk till utvecklad work-around för "auto upp" för båda rutorna rent generellt, alltså inte med fjärrkontrollen. (Är väl standard på åtminstone vissa R56:or)

Kanske står det någon utvecklad lösning på "auto upp" även via fjärren på den sidan.

http://www.gbmini.net/wp/auto-up_windows/


Generellt kan man få sin fjärrkontroll prorammerad efter egen smak, men först måste man i vilket fall som helst lösa spärren för generell "auto upp"...

/M v h, JockeO

andreass
2009-04-01, 21:02
Jag är ganska övertygad om att det har med säkerhet för klämrisk att göra.

Här har du länk till utvecklad work-around för "auto upp" för båda rutorna rent generellt, alltså inte med fjärrkontrollen. (Är väl standard på åtminstone vissa R56:or)

Kanske står det någon utvecklad lösning på "auto upp" även via fjärren på den sidan.

http://www.gbmini.net/wp/auto-up_windows/


Generellt kan man få sin fjärrkontroll prorammerad efter egen smak, men först måste man i vilket fall som helst lösa spärren för generell "auto upp"...

/M v h, JockeO

Intressant, då får jag lyssna med ÅF om att programmera om nyckeln... :)

Stod på 4e våningen och ville lufta bilen i stekhet middagssol... sen får jag inte upp rutjävlarna... och får springa ner.. :(

Fredrik
2009-04-01, 21:03
Intressant, då får jag lyssna med ÅF om att programmera om nyckeln... :)

Stod på 4e våningen och ville lufta bilen i stekhet middagssol... sen får jag inte upp rutjävlarna... och får springa ner.. :(

Lite motion är bra för hälsan ;)

JockeO
2009-04-01, 21:17
Intressant, då får jag lyssna med ÅF om att programmera om nyckeln... :)

Stod på 4e våningen och ville lufta bilen i stekhet middagssol... sen får jag inte upp rutjävlarna... och får springa ner.. :(

He he... Jag känner igen det där, från min första upptäckt av finessen med fjärr-auto-ner... ;-)

Skall påpeka att det där med programmering av fjärrfunktioner har jag läst om på USA-forum, så jag har ej belägg för hur svenska ÅF ställer sig till det.
Någon annan som vet?

Jag har "auto-tona-sakta-upp-all-innerbelysning" som fjärrfunktion vid lång intryckning av den andra knappen på fjärren.
(Enda gången jag använt den var på en kräftskiva i trädgården...)
Skulle ha större nytta av "auto-upp", så hojta till om du hittar någon programmerare...

/M v h, JockeO