handdator

Visa fullständig version : Hjälp med sommardäck



JEA
2009-03-31, 06:46
Hej
Jag orkade inte med rota på nätet efter däck så tänkte köra den lata vägen ut och köpa via däckia, även om det är bra mycket dyrare. De proppsar på att jag måste ha ett par runflat-däck eftersom jag har en mini pg. av BMW-garanti etcetera, vilket jag tycker låter jävligt märkligt. Har en Cooper S 2004:a, tysklandsimport. De ville ha 12-papp för dem så nu tänker jag leta på nätet och vill inte ha run-flat däck, vad spelar det för roll, hur ofta får man punktering, typ aldrig :)

Btw. Någon som vet vad det är för orginalstorlek/dimensioner på 2004:ornas fälg/däck? Mina sommarsulor ligger ju inne på Däckia så jag vill vara säker på att man hittar rätt nu :)

Tacksam

JEA
2009-03-31, 08:30
Däcken var 205/45/17 och Däckia bad om ursäkt de gett mig fel uppgifter om Run Flat, försöka kränga dyrare däck är ju alltid trevligt av dem, yikes.

powernap
2009-03-31, 08:35
ett väldigt prisvärt alternativ är Falken.....

Cullin
2009-03-31, 10:20
Hej!

Du behöver inte fortsätta med Run-flat. Det är så mycket bättre komfort och spårkänslighet med ett vanligt däck. Dessutom är Run-flat väldigt dyrt.

Kolla på nätet så kan du nog hitta ett vettigt alternativ i 205/45/17 för ca 1100 kr däcket.

Precis som Jonas säger så är Falken väldigt prisvärt. Jag har kört med Falken ZE-912 tidigare och det var både komfortabelt och tyst.

Nu har jag beställt Dunlop Sport Maxx till min bil och fick betala 4530:- för alla 4 inkl. frakt via teletyre.se.

Kolla även dackonline.se, nordendack.se och bythjul.com.

JEA
2009-03-31, 11:51
Tack, blev ett par Falken Comfort ZE 912. Via Däckia, fick dem för 6000, har däcken där och denna gång blev det smidigast så. Men nästa gång blir det via något av siterna ni tipsade om.

arcamone
2009-03-31, 12:26
Tack, blev ett par Falken Comfort ZE 912. Via Däckia, fick dem för 6000, har däcken där och denna gång blev det smidigast så. Men nästa gång blir det via något av siterna ni tipsade om.


Hur vettiga är dessa däck? Recensioner tack, eller andra rekommendationer! Missade nämligen att beställa Kumhodäck från dackonline.se och nu har de höjt priset så Falken ligger bättre till. Hur dumt är det att blanda märken/modeller på däck egentligen?

David, trådkapare

Cullin
2009-03-31, 12:50
Hur vettiga är dessa däck? Recensioner tack, eller andra rekommendationer! Missade nämligen att beställa Kumhodäck från dackonline.se och nu har de höjt priset så Falken ligger bättre till. Hur dumt är det att blanda märken/modeller på däck egentligen?

David, trådkapare

Jag har bara gott att säga om dom, hade på min Cooper -07 och jag upplevde som oerhört tysta, bekväma. Givetvis var greppet också riktigt bra, även om det inte kördes så hårt med den bilen.

fireon
2009-03-31, 19:59
Jag kör själv på Kumho Ecsta..var riktigt bra pris på dem när jag köpte på däckonline..

Jag kan verkligen rekommendera dem, toppendäck verkligen. Tysta, bekväma, bra grepp och väghållning. Har hört med några bekanta som har däckfirmor och även dem har bara gott att säga om dem. Så det kan vara ett alternativ!

andreass
2009-03-31, 23:38
Jag kör själv på Kumho Ecsta..var riktigt bra pris på dem när jag köpte på däckonline..

Jag kan verkligen rekommendera dem, toppendäck verkligen. Tysta, bekväma, bra grepp och väghållning. Har hört med några bekanta som har däckfirmor och även dem har bara gott att säga om dem. Så det kan vara ett alternativ!


Är det KU31? Jag lurar på dessa alt Nokian Z...