handdator

Visa fullständig version : Earth Hour !



Luc!fear
2009-03-28, 18:34
Join the movment:
28/3-2009 släcker Sverige och världen ljuset kl 20.30-21.30

Jag föreslår att vi deltar...

Kopiera listan under för er som kommer att delta: (eller deltog, efter kl: 2130)

Luc!fear

RobertH
2009-03-28, 19:05
Är du galen, mitt i Robinson?? ;)

Rasmus
2009-03-28, 19:26
Visst kan jag släcka de få lampor som lyser.
Men är inte det här litegrand som när man skulle stödja de Tibetanska munkarna genom att lägga in en röd färg som bakgrund på sin datorskärm?

Det är jättebra att man kan samordna en så omfattande kampanj som Earth Hour, men alla vet att efter den här timmen så kör alla på precis som vanlig igen. Världen kommer se likadan ut och personerna bakom Earth Hour har skapat ett världsvarumärke efter klockan 21:30 ikväll.

RobertH
2009-03-28, 19:28
Precis Rasmus. Som kungen som släcker sin fasadbelysning i en timme. DET lär ju rädda miljön.

Fredrik
2009-03-28, 19:31
Jag anar en viss skepticism bland herrarna (säger Fredrik som ikväll borstar tänderna med sin vanliga tandborste istället för sin elektriska Braun-tandborste - Braun förresten, kan de inte byta namn till Brawn - då går det satans snabbt att pepsa gaddarna :woot: ).

RobertH
2009-03-28, 21:39
Therese sprang runt och släckte alla lampor. Tur att laptopen går på batteri :)

Hobbe
2009-03-28, 23:54
Såg ni något som lyste starkt i norra Stockholm så var det bara jag som hade varje lampa tänd i lägenheten :)

JockeO
2009-03-29, 15:42
"Robinson"...
"Laptop"...
"Elektrisk Braun-tandbortse"...

...vad har det med att släcka lyset att göra?

Jag såg t o m en del grannar som släckte det elektriska ljuset hemma och tände stearin dito... Snacka om att missa målet.

;-)

/M v h, JockeO

Christian
2009-03-29, 15:55
Idag stod gatubeslyningen på i Hässleholm under dagen.....

Allt för Vattenfalls skull....

De måste ju ha förlorat någon krona på den timmen... ;)

Rausner
2009-03-29, 16:52
Riktigt trams är vad det är. Finns ändå inte ett skit vi kan göra. Inte ens om alla industrier i världen stängs av under ett dygn gör det någon egentlig skillnad?

Det är allt vedeldande i u-länderna som ställer till det mesta bekymret.. Hade de bara fattat att det är smidigare med elektricitet så hade allt löst sig ;)

Luc!fear
2009-03-30, 17:00
Visst F_n håller jag med er, men man kan ju släcka för att visa att man bryr sig.
Jag menar att inte f_n tror jag att det hjälper klimatet, men ett ställningstagande är det ju...
För att jag inte skall må skit av att jag kör trimmad MINI Cooper kan man ju gör något...
Jag värmer huset med pellets som är koldioxidneutralt.
Köper elen på www.o2.se (Ren vindkraft)
Har solfångare på taket...m.m.

Då gör det inget om jag skitar ner lite med min bil...

Men som sagt det är bara en (& min) åsikt.

/Dan

Rausner
2009-03-31, 19:56
Kul att se någon med ett samvete och bryr sig om miljön!

Tur dock att jag inte är en av dem ;)

Fredrik
2009-03-31, 20:39
Tycker ändå att min tandborste skulle heta Brawn istället för Braun - då skulle jag alltid bli klar med tandborstningen först.