handdator

Visa fullständig version : NMCS Spring Premiere Run 18/4 - Sydost



Luc!fear
2009-03-27, 08:51
Dags att starta upp motorerna för ännu en säsongsöppnare i NMCS regi.

Tanken är att NMCS olika regioner kommer att köra sina vårpremiär så hela NMCS rullar detta datum...kom igen nu DELTA!

Nu försöker vi även få folk ifrån Sydost att samlas lite oftare...
Alla som känner att det är denna avdelning som ligger närmast är välkomna att delta. (ja, även andra också givetvis om möjlighet ges, tex: semester, genomresa o.s.v. )

För region Sydost föreslår jag följande:
Samling på IKEA´s parkering i Kalmar kl: 1100 (lämpligen vid "norra" rondellen vid Bauhaus/ El-giganten)
Lite mingel för att presentera oss för varandra & sen kör vi en runda genom Kalmar & till lämpligt matställe.(Förslag välkomnas...& fastställs senare)

Efter lunch & kaffe kör vi en längre runda utanför Kalmar.
Eftersom detta är det första officiella event i NMCS regi (och i vår del av Sverige) föreslår jag att alla som har för avsikt att följa med ger förslag till resvägar.
Staka upp en tur på Googelmap (http://maps.google.se/maps?near=kalmar) eller viamichelin (http://www.viamichelin.com/viamichelin/int/dyn/controller/Cartes?strCountry=EUR&strAddress=Kalmar) som förslag. (eller på annat lämligt sätt)

Vi åker oavsett väder men hoppas på en fin solig lördag.;)
Väl mött för en skojig dag med MINIster i NMCS regi

Skriv en rad i tråden om du kommer med så uppdaterar jag närvarolistan efterhand.

Mvh Dan

MINIster:
Luc!fear (Dan)
Bettan
Powerkillen
fredde_f

Bettan
2009-03-28, 08:55
Hej
Jättekul! Kommer gärna.
Roligt att det händer något i sydost.
MVH Bettan

Powerkillen
2009-03-28, 10:13
Hej

vore riktigt kul! jag är på sitter inne på en ny cooper samt en gammal klassiker så ska hitta en chaufför till så kommer jga med båda :-)
mvh martin

Luc!fear
2009-03-28, 18:29
Hej på er
Va kul att ni är intresserade!
Vi får hoppas att fler vill komma.
Föreslå gärna ett matställe & tur med utgång från densamma.
Mvh Dan

Fredrik
2009-03-28, 20:17
Dan, jag tog mig friheten att lägga in region sydost´s träff i kalendariet också - kul att det verkar som om ni blir några stycken :happy:

Ett frö har såtts, Dan - bra jobbat 8)

Andersson
2009-03-28, 23:01
Håller med Fredrik, roligt att klubben kan få till träffar även utanför våra största städer. Hade kunnat lätt kunnat åka ner för att visa mitt stöd om det inte vore för att det krockar med en annan träff i sthlm...;)

Fredrik
2009-03-29, 07:05
Håller med Fredrik, roligt att klubben kan få till träffar även utanför våra största städer. Hade kunnat lätt kunnat åka ner för att visa mitt stöd om det inte vore för att det krockar med en annan träff i sthlm...;)

Idén till detta kommer från mig och Jonas (powernap) som tyckte det var lysande om hela NMCS rullade samma dag i alla regioner över hela Sverige, och det blir nästan så.
Det är bara Dalarna och norrlandsgänget som inte haft möjlighet denna gång men det kommer fler tillfällen, var så säker 8)

Andersson
2009-03-29, 08:16
Idén till detta kommer från mig och Jonas (powernap) som tyckte det var lysande om hela NMCS rullade samma dag i alla regioner över hela Sverige, och det blir nästan så.
Det är bara Dalarna och norrlandsgänget som inte haft möjlighet denna gång men det kommer fler tillfällen, var så säker 8)

Jag förstår det och jag tycker det är en lyssande ide. :) missade du min ;) gubbe Fredik? :)

Fredrik
2009-03-29, 12:45
Jag förstår det och jag tycker det är en lyssande ide. :) missade du min ;) gubbe Fredik? :)

Nejdå, men jag tänkte att jag kör grundtanken med att ha gemensamt datum en gång till så alla förstår varför vi valt att ha träffarna på detta vis :D

Luc!fear
2009-04-04, 17:52
Inga fler intresserade i sydost?
/Dan

Luc!fear
2009-04-06, 19:12
hallo...fler från sydost tack...
/Dan

fredde_f
2009-04-06, 21:37
jodå d kanske finns en till.. vet inte riktigt hur jag har det.. kanske är iväg på jobb..men räkna me mig temporärt..

Fredrik
2009-04-07, 06:49
Dan, kanske är läge att editera första posten och lägga till de som visat intresse även om det är preliminärt.

Jag tror ändå ni blir ett gäng som kommer att begå premiärträff i region Sydost 8)

Luc!fear
2009-04-11, 08:13
Rutt & resturang förslag någon?
/dan

Bettan
2009-04-12, 19:33
Hej
Några förslag på rutt

Öland över till östra typ Bläsinge Hamn tyvär vet jag inget bra matställe, lotsen i kalmar är ju kanon som cafe`.

Aboda klint och köra småvägar med bra fik på stället, det är öppet.

Bettan

Christian
2009-04-12, 19:36
Den finns nån kvarnkrog på Öland som brukar ha bra mat...

Heter den inte så heller ??
Just, Kvarnkrogen ??


-------------------
edit:

Efter lite snabbt googlande så hittade jag detta,

http://www.oland.com/index.php?id=413&placid=42&template=3&parent=5&list=true&PHPSESSID=16a2aca4b7eec829b2312d674ed21c32

Luc!fear
2009-04-13, 20:13
Hej
Några förslag på rutt

Öland över till östra typ Bläsinge Hamn tyvär vet jag inget bra matställe, lotsen i kalmar är ju kanon som cafe`.

Aboda klint och köra småvägar med bra fik på stället, det är öppet.

Bettan
Något lik detta?
Dit: http://www.iqenergi.com/Coopersweden/aboda%20dit.jpg
& hem: http://www.iqenergi.com/Coopersweden/aboda%20hem.jpg

??
/Dan

Luc!fear
2009-04-16, 11:56
Snart dax...
Hur många blir vi nu då?
/Dan

Bettan
2009-04-16, 20:18
Jag åker gärna med, men vi måste ju vara några stycken om det ska bli kul. Skulle sitta fint med flera förslag om rutt, matställe osv.
/Bettan

Haugthon
2009-04-16, 20:48
Fasen! Jag såg detta idag, hade gärna hakat på:mad:

Men jag hoppas att det blir en sucsse´så att det blir flera :steering: här neråt landet.

Luc!fear
2009-04-17, 06:13
Jag åker gärna med, men vi måste ju vara några stycken om det ska bli kul. Skulle sitta fint med flera förslag om rutt, matställe osv.
/Bettan
Passade inte dit förslag då
Vi tyckte det skulle funka bra...
Det skall finnas bra mat på Aboda har jag fått veta...
vi bör bestämma oss ikväll, eller ?
/Dan

fredde_f
2009-04-17, 13:49
måste tyvärr meddela att jag inte kan komma.. har kommit upp andra saker som måste gå före.. får följa med nästa gång istället.. men jag önskar er alla en trevlig dag.. Mvh Fredde

Bettan
2009-04-17, 17:56
Jovisst! Tänkte bara att flera hade önskemål.
Det verkar ändå, som om det inte blir mer än två el möjligtvis tre?
Jag har tänkt på saken och bestämt mig för att dra mig ur.
Skulle ha varit roligare om flera hade visat sitt intresse.
Vill tacka Dan för att du startade upp detta. Önskar flera vore som du.
/ Bettan

Luc!fear
2009-04-17, 20:30
Hej

vore riktigt kul! jag är på sitter inne på en ny cooper samt en gammal klassiker så ska hitta en chaufför till så kommer jga med båda :-)
mvh martin
Undrar om du kommer?
Det verkar som att alla andra dragit sig ur...
Ring mig innan kl: 0930 om du anser att vi skall ta en tur...
0705-55 18 55.
Mvh Dan

Luc!fear
2009-04-18, 19:11
Vänligen lås tråden...
Eftersnack...på...:
401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showthread.php?p=86233#post86233)

/Dan