handdator

Visa fullständig version : Eldsjälar sökes till NMCS



Fredrik
2009-03-18, 18:15
Då det kommer att bli viss förändring i styrelsens sammansättning söker vi nu efter några eldsjälar som vill hoppa in och hjälpa till att hålla i NMCS roder för att vi ska kunna hålla skeppet på rätt köl och tillsammans styra mot nya djärva mål.

Styrelsen består idag av Marcus, RobertH, JohanH, Fredrik samt TheEngineer.
KPKalle har ingen officiell styrelsepost men är ändå med i den innersta tankesmedjan för att allt ska flyta på så smidigt som möjligt.

Några av styrelsemedlemmarna känner att de inte riktigt har tid att fortsätta jobba med NMCS vilket respekteras av oss som stannar kvar i styrelsen, men vi som stannar vill ju fortfarande kunna styra skeppet då vi tycker vi har en härlig klubb med mängder av sköna MINIster bakom oss samt ett fantastiskt varumärke att jobba med.
Det kräver att vi blir några till för att kunna nå våra mål och söker därför just dig som känner att du vill hjälpa till med lite styrelsearbete och andra saker.

Ung som gammal, fattig som rik, kille eller tjej - i NMCS finns inga spärrar, vem som helst kan anmäla sitt intresse för en styrelsepost eller bara för att hjälpa till.
Det enda som krävs är att du gillar MINI och kan ställa upp med att hjälpa till med saker då och då - exakt vilka saker som dessa personer ska jobba med kan vi diskutera gemensamt i styrelsen när vi blivit några till.

Skriv en rad i tråden om du är intresserad av att hjälpa till med NMCS, klubben vi alla har roligt med, alternativt skicka ett PM till Fredrik /RobertH/KPKalle för ytterligare frågor.

Hittills intresserade:
- Ola (SundaY82)
- Christopher (Kongo)
- Björn (björn P)
- Dan (Luc!fear)
- Rille (Wazp)
- Fredrik (andersson csi)

En annan förändring som förmodligen kommer att ske är att samtliga moderatorer blir s.k. supermoderatorer som bl.a. kan banna spammare och rensa i alla trådar överallt, detta för att ingen ska känna att just han/hon har mer på sitt bord än någon annan, men mer om detta senare, det viktigaste är nya friska MINIsjälar till NMCS - varmt välkomna med er anmälan :happy:

Scitz0
2009-03-18, 19:34
Jag skulle ev. kunna ställa upp med något... har väl inte jättemycket tid över men vem har det i dessa tider ;). Inga garantier men jag kan gärna diskutera mer om det.

Kongo
2009-03-18, 20:33
Berätta gärna vad det är för poster som är lediga och vad man gör

Jag är intresserad i alla fall :)

Fredrik
2009-03-18, 20:58
Tack för erat intresse grabbar, det uppskattas verkligen :happy:

För att hjälpa till med saker är det inte nödvändigt att sitta med i styrelsen om man inte vill, men vi tar som sagt emot intresseanmälningar för att kunna vara NMCS behjälplig med olika saker, i såväl styrelse som andra uppgifter.
Jag beklagar att jag uttryckte mig lite oklart på den punkten.

Kongo, som svar på din fråga så beror det nog lite på hur sammansättningen av styrelsen blir, vi har haft lite olika huvudområden som vi jobbat lite extra med men försöker att hjälpas åt om någon styrelseledamot har behov av assistans i en speciell fråga.

Är fler intresserade av att hjälpa till/ingå i styrelsen, skriv en rad - styrelsen är intresserade av alla som är intresserade :D

FEED ME
2009-03-18, 21:15
Jag kan tänka mig att bli Internetansvarig! ;)

Fredrik
2009-03-18, 21:17
Jag kan tänka mig att bli Internetansvarig! ;)
Haha, jaha, hmm, sätter dig på kanske-listan just för den posten ett slag i alle fall, Erik :D ;)

Björn P
2009-03-18, 21:23
Hej Fredrik,

Anmäler också mitt intresse, såsom jag tidigare diskuterat med dig och JohanH.

/Björn P

Fredrik
2009-03-18, 21:25
Hej Fredrik,

Anmäler också mitt intresse, såsom jag tidigare diskuterat med dig och JohanH.

/Björn P

Det vet vi Björn, du är givetvis med på listan - härligt!

Luc!fear
2009-03-19, 05:43
Jag skulle också kunna hjälpa till ibland.
Dock varierar min arbetssituation väldigt så det är svårt att alltid finnas till hands...
/Dan

Wazp
2009-03-19, 05:58
jag ställer gärna upp om det skulle behövas någon hjälp

Fredrik
2009-03-19, 06:47
Era anmälningar emottages tacksamt, lägger till er på listan :D

Fler som är intresserade, hojta till 8)

Andersson
2009-03-19, 19:59
Räcker upp handen*

Fredrik
2009-03-19, 20:00
Räcker upp handen*

Härligt Fredrik, stort tack och bock - du är med på listan nu du med 8)

Scitz0
2009-03-19, 20:52
Känns som det är en hel del som anmält sitt intresse nu... vore intressant med lite mer info om vilka platser som behöver fyllas osv.

RobertH
2009-03-19, 23:23
Här är några punkter:

* Sköta kommande klubbshop (tillsatt)
* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling
* Ev. en medlemsansvarig
* Ev. någon som sköter utskick av startpaket
* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt

Om vi kan dela upp lite sådana saker så får vi tid över att driva klubben framåt med storträffar, sponsorer, marknadsföring och lobbyarbete. Riktigt kul att så många har anmält sig här!

Scitz0
2009-03-20, 01:02
* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling

Varken vBulletin eller php är kanske min starkaste sida men jag har en del erfarenhet av programmering, via skola, jobb och fritid. När det gäller webbprogrammering är det främst asp.net jag sysslat med men det skulle nog inte vara något problem att gräva sig ner i php/vBullitin om det skulle behövas. Så om ni inte har någon annan expert inom detta område så kan jag nog fylla denna post. Om ni har så kan jag säkert hjälpa till ändå, skadar inte att vara fler som petar i det, annars kan jag vara behjälplig med något av de andra också om så önskas.

Fredrik
2009-03-20, 06:48
Varken vBulletin eller php är kanske min starkaste sida men jag har en del erfarenhet av programmering, via skola, jobb och fritid. När det gäller webbprogrammering är det främst asp.net jag sysslat med men det skulle nog inte vara något problem att gräva sig ner i php/vBullitin om det skulle behövas. Så om ni inte har någon annan expert inom detta område så kan jag nog fylla denna post. Om ni har så kan jag säkert hjälpa till ändå, skadar inte att vara fler som petar i det, annars kan jag vara behjälplig med något av de andra också om så önskas.

Härligt Ola, mycket bra!
Nuvarande styrelse tar och kör en liten diskussion och så ser vi vart vi landar, men vi uppskattar verkligen erat intresse att hjälpa oss :happy:

JohanH
2009-03-20, 08:00
Varken vBulletin eller php är kanske min starkaste sida men jag har en del erfarenhet av programmering, via skola, jobb och fritid. När det gäller webbprogrammering är det främst asp.net jag sysslat med men det skulle nog inte vara något problem att gräva sig ner i php/vBullitin om det skulle behövas. Så om ni inte har någon annan expert inom detta område så kan jag nog fylla denna post. Om ni har så kan jag säkert hjälpa till ändå, skadar inte att vara fler som petar i det, annars kan jag vara behjälplig med något av de andra också om så önskas.

Det låter faktiskt helt suveränt. vBulletin är mycket omfattande dokumenterat på nätet och på tillverkarens webbplats och om du kan asp.net borde du ganska lätt lära dig detta..

/Johan - som ju bara är advokat, men fuskat en aning med enklare serverdrift på open sourceplattformar

RobertH
2009-03-20, 08:12
Kul! Vi kan ju köra en genomgång i såna fall så ger jag dig all input jag har att ge. Du kommer även att ha Kalles support i löpande underhåll, men det är främst utveckling av nya funktioner vi behöver hjälp med. Inte så mycket programmering kanske, men uppsättning av en testmiljö och provkörning av nya moduler, uppgradering till senaste version osv.

RobertH
2009-03-20, 08:14
* Sköta kommande klubbshop (tillsatt)
* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling (tillsatt)
* Ev. en medlemsansvarig
* Ev. någon som sköter utskick av startpaket
* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt

Nu går vi vidare. Finns det någon som kan tänka sig att sköta utskick av startpaket? Det handlar om ungefär 1-3 kuverteringar i veckan, samt att kontrollera att den som betalt in får sin stjärna på hemsidan + lite registerhållning. Total tid: 0-45 min / vecka.

En medlemsansvarig som kan svara på frågor från medlemmar och hålla i klubbens infomail behövs alltså också. Denna person kanske kan undersöka frågor kring vad våra medlemmar vill ha, vilka funktioner som saknas på forumet, om rabatter eller dekaler är viktigast, bankörning eller campingträffar osv. Total tid: 30-60min / vecka.

Wazp
2009-03-20, 09:51
Medlemsansvarig låter som ett jobb för någon med lite studieskulder inget man sätter en sketen maskinist på men nog skulle jag väll klara av att skicka ut lite startpaket

Scitz0
2009-03-20, 10:24
Kul! Vi kan ju köra en genomgång i såna fall så ger jag dig all input jag har att ge. Du kommer även att ha Kalles support i löpande underhåll, men det är främst utveckling av nya funktioner vi behöver hjälp med. Inte så mycket programmering kanske, men uppsättning av en testmiljö och provkörning av nya moduler, uppgradering till senaste version osv.
Ok bra, vi kan ju köra en sådan genomgång så jag har lite koll på vad vi kör för grejor och hur jag ansluter till dessa m.m. Känns inte som det skulle vara något omöjligt uppdrag att genomföra de punkter ovan efter att jag haft lite tid på mig att sätta mig in i det :).

RobertH
2009-03-20, 12:30
Rille: Kanon, då säger vi så! Självklart går jag igenom precis alla detaljer, och så måste vi ses för att överlämna lite material framöver.

Ola: Självklart! Du ska få all info du behöver.


* Sköta kommande klubbshop (tillsatt Andersson_csi)
* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling (tillsatt SundaY82)
* Ev. en medlemsansvarig
* Ev. någon som sköter utskick av startpaket (tillsatt Wazp)
* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt

En medlemsansvarig nu då! :D

Andersson
2009-03-20, 16:08
Rille: Kanon, då säger vi så! Självklart går jag igenom precis alla detaljer, och så måste vi ses för att överlämna lite material framöver.

Ola: Självklart! Du ska få all info du behöver.


* Sköta kommande klubbshop (tillsatt Andersson_csi)
* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling (tillsatt SundaY82)
* Ev. en medlemsansvarig
* Ev. någon som sköter utskick av startpaket (tillsatt Wazp)
* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt

En medlemsansvarig nu då! :D

Kongo var är du?

Kongo
2009-03-20, 16:51
Kongo var är du?

Han jobbar sidu!


* Sköta kommande klubbshop (tillsatt Andersson_csi)
* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling (tillsatt SundaY82)
* Ev. en medlemsansvarig
* Ev. någon som sköter utskick av startpaket (tillsatt Wazp)
* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt



Båda som är lediga låter intressant men en medlemsansvarig som knappt vet hur klubben funkar kanske inte är någon hit? Men klart intressant!

Så länge den sista stjärnan inte har med programmering eller liknande att göra kanske jag kan hjälpa till där också

RobertH
2009-03-20, 16:58
Självklart lär vi upp alla som tar på sig en uppgift. Ska vi prella dig som medlemsansvarig då Kongo?

Kongo
2009-03-21, 05:41
Vi kan väl prova i alla fall :)

För man får väl lön? :mrgreen: :hihi: ;)

Fredrik
2009-03-21, 08:36
Vi kan väl prova i alla fall :)

För man får väl lön? :mrgreen: :hihi: ;)


En Pucko om året är lönen ;)

Edit:
Då ligger Christian på minus en.
Kommer den på posten ? ;)

Fredrik
2009-03-25, 08:54
Ett tillägg till listan är en regionsansvarig för sydost, ett område som inte varit med på NMCS karta tidigare, men tack vare att Dan (Luc!fear) visade intresse för att hjälpa till har jag nu frågat om han kunde tänka sig den rollen.

Dan tackade ja med glädje, så nu kan man säga att i stort sett hela Sverige är med på NMCS karta - mycket trevligt :happy:

Wazp
2009-03-25, 10:57
Verkar som om ni funnit det ni sökte efter hoppas bara vi håller måttet nu
blir lite tveksam faktist (läs detta med lite ironi)

*En ansvarig över utskick av Startpaket som bor 4km från närmsta Brevlåda

*En medlemsansvarig som enligt sig själv knappt vet hur Klubben funkar

*En Kunnig inom vBulletin som igentligen inte kan vBulletin

*Ansvarig över vår kommande Klubbshop *______________

*(kom inte på något så lämnar det blankt så får ni fylla i något själva)

Fredrik
2009-03-25, 12:41
Ingen fara Rille - när jag började med det här kunde inte jag allting jag kan idag.

Jag är helt övertygad om att de som varit intresserade och anmält sig kommer att göra ett fint jobb med att hjälpa till med NMCS :happy:

Luc!fear
2009-03-25, 13:08
Verkar som om ni funnit det ni sökte efter hoppas bara vi håller måttet nu
blir lite tveksam faktist (läs detta med lite ironi)

*En ansvarig över utskick av Startpaket som bor 4km från närmsta Brevlåda

*En medlemsansvarig som enligt sig själv knappt vet hur Klubben funkar

*En Kunnig inom vBulletin som igentligen inte kan vBulletin

*Ansvarig över vår kommande Klubbshop *______________

*(kom inte på något så lämnar det blankt så får ni fylla i något själva)

*(kom inte på något så lämnar det blankt så får ni fylla i något själva) =
En regionsansvarig på ett område med nästan inga medlemmar i ... ;)
(< 20st den 24/3-09)

/Dan

powernap
2009-03-25, 13:11
Dan, du har överlägset störst möjlighet att procentuellt slå alla rekord som finns i deltagarantal på en träff :woot:

Luc!fear
2009-03-25, 14:50
Dan, du har överlägset störst möjlighet att procentuellt slå alla rekord som finns i deltagarantal på en träff :woot:
Tror inte det...Över 90% har inte varit inloggad i år...inte speciellt aktiva medlemmar...
/Dan

Kongo
2009-03-25, 19:05
Verkar som om ni funnit det ni sökte efter hoppas bara vi håller måttet nu
blir lite tveksam faktist (läs detta med lite ironi)

*En ansvarig över utskick av Startpaket som bor 4km från närmsta Brevlåda

*En medlemsansvarig som enligt sig själv knappt vet hur Klubben funkar

*En Kunnig inom vBulletin som igentligen inte kan vBulletin

*Ansvarig över vår kommande Klubbshop *______________

*(kom inte på något så lämnar det blankt så får ni fylla i något själva)

:lol: :happy:


När kör vi igång?

RobertH
2009-03-25, 22:58
Ge oss några dagar att organisera så kontaktar vi er var och en i PM.

Här är kontaktpersoner för "upplärning":

* Sköta kommande klubbshop (tillsatt Andersson_csi) R.E /RobertH bygger webshopen och utbildar

* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling (tillsatt SundaY82) KPKalle / RobertH

* Ev. en medlemsansvarig(tillsatt Kongo)
Fredrik / RobertH fixar mail

* Ev. någon som sköter utskick av startpaket (tillsatt Wazp)
RobertH

* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt
Beroende på ärende

FEED ME
2009-03-26, 00:28
Verkar som om ni funnit det ni sökte efter hoppas bara vi håller måttet nu
blir lite tveksam faktist (läs detta med lite ironi)

*En ansvarig över utskick av Startpaket som bor 4km från närmsta Brevlåda

*En medlemsansvarig som enligt sig själv knappt vet hur Klubben funkar

*En Kunnig inom vBulletin som igentligen inte kan vBulletin

*Ansvarig över vår kommande Klubbshop *______________

*(kom inte på något så lämnar det blankt så får ni fylla i något själva)

Hahaha!
Ja, detta verkar ju lovande för framtiden... :p

Men, det är väl som Fredrik säger, alla är vi barn i början...

FEED ME
2009-03-26, 00:29
Tror inte det...Över 90% har inte varit inloggad i år...inte speciellt aktiva medlemmar...
/Dan

Jag åker gärna ner på en Smålandsträff!

Så kan man passa på att hälsa på föräldrarna i Blomstermåla...

Scitz0
2009-03-26, 07:15
Ge oss några dagar att organisera så kontaktar vi er var och en i PM.

Här är kontaktpersoner för "upplärning":

* Sköta kommande klubbshop (tillsatt Andersson_csi) R.E /RobertH bygger webshopen och utbildar

* Någon kunnig inom vBulletin / php-utveckling (tillsatt SundaY82) KPKalle / RobertH

* Ev. en medlemsansvarig(tillsatt Kongo)
Fredrik / RobertH fixar mail

* Ev. någon som sköter utskick av startpaket (tillsatt Wazp)
RobertH

* Löpande mindre administration, t.ex. driva en sakfråga eller ett projekt
Beroende på ärende
Bara en fundering jag hade, vilka i styrelsen är det som val att ta ett steg tillbaka och lämna sin post eller dra ner på tiden? Bara ren nyfikenhet :) ... går bra med pm också om ni inte vill göra det "offentligt" än.

Luc!fear
2009-03-26, 08:33
Jag åker gärna ner på en Smålandsträff!

Så kan man passa på att hälsa på föräldrarna i Blomstermåla...
Några ideér om vägval?
Du kan väl PM:a mig om du har lite framförhållning om när du har för avsikt att besöka föräldrahemmet, då kan jag se o det går att ordna en "träff" samtidigt.
/Dan

Fredrik
2009-03-26, 09:00
Några ideér om vägval?
Du kan väl PM:a mig om du har lite framförhållning om när du har för avsikt att besöka föräldrahemmet, då kan jag se o det går att ordna en "träff" samtidigt.
/Dan

Du ser Dan, första träffen på G redan 8)

RobertH
2009-03-26, 11:49
Bara en fundering jag hade, vilka i styrelsen är det som val att ta ett steg tillbaka och lämna sin post eller dra ner på tiden? Bara ren nyfikenhet :) ... går bra med pm också om ni inte vill göra det "offentligt" än.

Kan du inte lista ut det själv från listan ovan?

Formuleringen "dra sig tillbaka" stämmer egentligen inte alls, men Magnus har inte hört av sig på flera månader och JohanH har sålt sin MINI och blivit pappa. Marcus har mycket att göra med nya jobbet, och själv håller jag på att starta upp mitt tredje företag. Vi har alla lite för mycket helt enkelt och behöver avlastning för att kunna göra ett bra jobb för klubben.

Scitz0
2009-03-26, 13:59
Kan du inte lista ut det själv från listan ovan?

Formuleringen "dra sig tillbaka" stämmer egentligen inte alls, men Magnus har inte hört av sig på flera månader och JohanH har sålt sin MINI och blivit pappa. Marcus har mycket att göra med nya jobbet, och själv håller jag på att starta upp mitt tredje företag. Vi har alla lite för mycket helt enkelt och behöver avlastning för att kunna göra ett bra jobb för klubben.
Ok, med på banan igen :)

Kongo
2009-03-26, 19:13
Kan du inte lista ut det själv från listan ovan?

Formuleringen "dra sig tillbaka" stämmer egentligen inte alls, men Magnus har inte hört av sig på flera månader och JohanH har sålt sin MINI och blivit pappa. Marcus har mycket att göra med nya jobbet, och själv håller jag på att starta upp mitt tredje företag. Vi har alla lite för mycket helt enkelt och behöver avlastning för att kunna göra ett bra jobb för klubben.


Vem är Magnus? :oops:

Wazp
2009-03-26, 19:16
tror det ska va Marcus men vad vet jag

Fredrik
2009-03-26, 19:36
Nejnej, det ska vara Magnus, som i själva verket kallar sig "TheEngineer" här på forumet (han med nummer 17 på bilen).

Wazp
2009-03-26, 19:38
ja du ser VAD VET JAG :p

Fredrik
2009-03-26, 19:49
ja du ser VAD VET JAG :p

NU vet du Rille ;)