handdator

Visa fullständig version : NY MINI Modell eller!?



Helan
2009-03-17, 06:29
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/234606/mini_spirit_returns.html

Helan

Fredrik
2009-03-17, 06:56
Mycket intressant, jag tror MINI kommer att växa som märke med betydligt fler modeller på programmet inom fem år än vad som finns idag, detta för att möta efterfrågan från kunder med speciella krav som ändå vill köra MINI.

Crossman (eller vad den nu kommer att heta) är ju bekant för alla MINIster, men detta är en nykomling i modellfloran.
Det ska bli intressant att se om det blir av eller om det bara är en journalist som önskar att det ska bli så.

taskmört
2009-03-17, 11:25
.
Det ska bli intressant att se om det blir av eller om det bara är en journalist som önskar att det ska bli så.

eller en önskedröm för all de som med sorg i hjärtat sålt bort sin Mini och inhandlat audisar och annat när familjen växer :-)

Fredrik
2009-03-17, 11:29
eller en önskedröm för all de som med sorg i hjärtat sålt bort sin Mini och inhandlat audisar och annat när familjen växer :-)

Stämmer bra Ann, det var dessa MINIster jag hade i åtanke :)

W2k
2009-03-17, 11:49
Är inte detta bara ytterligare ett par datorbilder på det som är/ska bli MINI Crossman? Känns som om den beskrivna modellen ligger alldeles för nära Crossman i storlek och utseende för att det skall kunna bli två olika modeller med tydliga skillnader. För visst skall Crossman bli större än Clubman är idag?

Den länkade artikeln är helt enkelt lite för tung på sensationalism och lättviktig på konkreta detaljer (uppenbart datorgenererade bilder och gissningar räknas inte) för att jag ska ta det som bevis för ytterligare en ny MINI-variant så där utan vidare. Men vem vet, jag kanske är för skeptisk.

JohanH
2009-03-17, 11:58
Stämmer bra Ann, det var dessa MINIster jag hade i åtanke :)

Och vi instämmer i förhoppningen :)

fireon
2009-03-17, 18:53
den var ju inte direkt snygg alltså!