handdator

Visa fullständig version : NMCS Spring Premiere Run 18/4 - Västkusten



powernap
2009-03-16, 19:30
Dags att starta upp motorerna för ännu en säsongsöppnare i NMCS regi :drive:
Förhoppningen är att NMCS olika regioner kommer att köra sina vårpremiär så hela NMCS rullar detta datum, men mer om det i trådar som startas av respektive regionsansvariga - håll koll om just din region ska ut och lufta sina pärlor denna dag.

För region Väst/Syd gäller följande - VARBERG:
Vi samlas kl. 11.00 nere i hamnen i Träslövsläge, följ skyltar (använd gps)

11.20 ca börjar vi så smått starta upp för att i karavan bege oss iväg mot nästa uppsamlingsplats som är Getterön

När alla är uppsamlade (och har anslutit till huvudgänget) så käkar vi på slutligen bestämt, varbergs golfklubb (http://www.varbergsgk.com/extra/pod/?id=131&module_instance=1&action=pod_show&navid=131) - skojar och pratar om allt som hänt sedan sist.

Efter intagen måltid och mycket prat, så rullar vi i lämpligt tempo på trevliga vägar i stadig kolonn.....avslutningsplats diskuterar vi under nämnd måltid....
Förslagsvis via rolfstorp - skällinge - veddige....

Ung som Gammal, Kvinna som Man ta chansen att komma ut ur garderoben och erkänn för hela allmänheten att även du är en sann MINIst :woot:

Väl mött för en skojig dag med MINIster i NMCS regi

Skriv en rad i tråden om du kommer med så uppdaterar jag närvarolistan.

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- dvorak (Peter)
- Bronto (Joakim)
- Morris99 (Eva + codriver Björn)
- andreass (preliminärt)
- Bayerleiner (Joachim + frugan Johanna + 1 månaders Melker) (preliminärt)
- Fireon (plus ev. co-driver)

Hans-G
2009-03-16, 19:41
Den här gången ska jag inte infiltrera i väst/syd utan hålla mej på hemmaplan den dagen! Men lycka till med anslutningen!
/Hans-G

powernap
2009-03-16, 19:58
tackar för lyckönskningarna hans-g.....ingen skugga faller över vår mest geografiska minist(?) ever......

det blir väl bildkavalkad från de olika regionerna framåt kvällen den 18 april :-)

Ace
2009-03-16, 20:56
Jag är på!

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)

arcamone
2009-03-16, 22:34
MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- Arcamone (David)

powernap
2009-03-17, 06:08
vi ser fram emot så stor uppslutning som möjligt, som alltid....

dvorak
2009-03-17, 08:58
Jag antar att detta kommer att hända i Halland?

Glömde min kalender hemma idag, vågar inte skriva på än innan jag kollat i den. Men det låter ju onekligen trevligt

powernap
2009-03-17, 09:06
Jag antar att detta kommer att hända i Halland?

Glömde min kalender hemma idag, vågar inte skriva på än innan jag kollat i den. Men det låter ju onekligen trevligt

jepp siktet är norra halland i år (det var ju i halmstad 2008)

klart det blir trevligt - så trevligt man gör det :cool:

hojta till när du hört med regeringen ;-)

dvorak
2009-03-17, 12:36
Haha, regeringen... behöver ni fråga om sådant här. Ska det åkas Mini så ska det!
När jag vill åka MG så brukar jag kunna tvinga med henne. Dock så lockar kanske värmen, riviäran och hotelllivet mer än den svettiga bilen med skinnsäten utan AC? ;)

Men däremot hittade jag kalendern ändå i min portfölj gömd mellen en massa papper. 18:e ser bra ut för min del. Kommer gärna. Jag är flexibel när det gäller mötesplats, Halmstad är ju ändå bara 15 mil bort.

Scitz0
2009-03-17, 12:57
Då har även jag hunnit med att kolla upp schemat och det ser bra ut så jag är även på, tar mig friheten att lägga till dvorak i listan också :)

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- Arcamone (David)
- dvorak (Peter)
- SundaY82 (Ola)

powernap
2009-03-17, 14:13
perfekt...vi hjälper varandra :-)

välkomna alla nytillkomna i listan

Christian
2009-03-17, 15:29
Jag har nu kollat i en av de tre! kalendrar jag går efter.

Och där va det ledigt.

Inom 2 veckor så vet jag mer om den sista kalendern. (Jag dömmer fotboll, för er som inte visste det..)


Så tills dess så ser jag fram emot att post nr:1 uppdateras av vår förnäme Jonas.

powernap
2009-03-17, 20:42
Jag har nu kollat i en av de tre! kalendrar jag går efter.

Och där va det ledigt.

Inom 2 veckor så vet jag mer om den sista kalendern. (Jag dömmer fotboll, för er som inte visste det..)


Så tills dess så ser jag fram emot att post nr:1 uppdateras av vår förnäme Jonas.

lugn o fin.....det man inte vet har man inte ont av ;-)

vi är några som filar på mötesplats-vägsträckning-wärdshus osv......det kommer inom kort att uppdateras....

kände att det var viktigare att DATUM kom ut.....innehåller lär justeras fram o tillbaka ett tag framöver.....

Ace
2009-03-18, 16:10
Powernap bad mig leta matställe i trakten kring Varberg.
Var inne på http://www.varberg.se men hade svårt att finna något med bra parkeringsmöjligheter.
Nått ställe med en stor framsida där man kunde parkera bilarna.

Hittade nått som hette "Stinas" och ett som hette "Majas vid Havet" men vet inte om det är bra.

Någon som har nått att rekommendera?

/Ace

powernap
2009-03-18, 19:05
inlägg #1 uppdaterat

401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showpost.php?p=83222&postcount=1)

Bronto
2009-03-18, 21:28
Jag hakar gärna på :)
Ska se om jag kan hjälpa till att finna någon restaurang/värdshus där nere.

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- Arcamone (David)
- dvorak (Peter)
- SundaY82 (Ola)
- Bronto (Joakim)

powernap
2009-03-19, 05:31
välkommen bronto....

MiKE
2009-03-20, 10:59
Jag & Sandra är på! Om det inte dyker upp jobb den dagen...

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- Arcamone (David)
- dvorak (Peter)
- SundaY82 (Ola)
- Bronto (Joakim)
- MiKE ( plus frugan, Sandra )

Ace
2009-03-20, 11:38
Det börjar ju likna nått. Men var är Tito, zagato1, karl-Ernst mfl mfl

Tito
2009-03-21, 00:14
Tack för PM`et ace skulle nog missat denna tråd totalt annars.

Tror jag har jour den helgen men inte säker kan kolla upp det inom kort.

Limited Edition
2009-03-21, 18:26
Jag tyckte att Halmstad var långt nog, skulle uppskatta om arrangemangen var iallafall några mil längre ner och inte högre upp för varje år..

powernap
2009-03-22, 14:20
ombyte förnyer, vi vänder oss till syd/väst....o dom i uddevalla tycker nog varberg är närmare....

dessutom är detta andra gånger vi kör kickoff.... sådär jättemånga har har du väl kanske inte varit med ;-)

vi kan väl se till 2010 om vi lägger det i ängelholm kanske :cool:

Morris99
2009-03-23, 20:15
Björn och jag hänger på!

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- Arcamone (David)
- dvorak (Peter)
- SundaY82 (Ola)
- Bronto (Joakim)
- MiKE ( plus frugan, Sandra )
- Morris99 (Eva + codriver Björn)

andreass
2009-03-23, 20:17
Jag är preliminärt på!

powernap
2009-03-23, 20:43
skitskoj det här......

powernap
2009-03-24, 06:48
alla ni i väst/syd-sverige....vad saknas på denna kickoff-träff för att ni ska komma?

vi skulle ju lätt kunna bli 50 bilar......

arcamone
2009-03-24, 07:10
alla ni i väst/syd-sverige....vad saknas på denna kickoff-träff för att ni ska komma?

vi skulle ju lätt kunna bli 50 bilar......
Måste tyvärr avboka mig från detta evenemang då jag befinner mig i Västindien (Guadeloupe) istället. Ja, jag vet, felprioritering från min sida :p Lånar kanske ut bilen till min bror så ni blir några bilar iaf...

Tråkigt med tanke på att vägarna kring Varberg är underbara och nära sommartugan min :(

/David

Bayerleiner
2009-03-25, 19:10
Halloj! Halmstad förra året var ju superlyckat så jag, frugan och vår lilla bebis är preliminärt på. Det beror lite på hur dagsformen ser ut för den lille...

MINIster som följer med:
- Powernap (Jonas)
- Ace666 (Robert)
- dvorak (Peter)
- SundaY82 (Ola)
- Bronto (Joakim)
- MiKE ( plus frugan, Sandra )
- Morris99 (Eva + codriver Björn)
- andreass (preliminärt)
- Bayerleiner (Joachim + frugan Johanna + 1 månaders Melker) (preliminärt)

powernap
2009-03-25, 19:12
varmt välkommen familjen bayerliner :-)

jag kommer ha fru, o 2 döttrar med i kärran....riktig familjeräzer ju :-)

de 2 döttrarna är 8½ år resp. 3½ månad :woot:

Ace
2009-03-25, 20:24
varmt välkommen familjen bayerliner :-)

jag kommer ha fru, o 2 döttrar med i kärran....riktig familjeräzer ju :-)

de 2 döttrarna är 8½ år resp. 3½ månad :woot:


Då kan vi räkna med cruise och inte race då! :steering:

powernap
2009-03-25, 20:30
Då kan vi räkna med cruise och inte race då! :steering:

alla förslag tas under beaktning ;-)

Mackan
2009-03-25, 21:12
Bra iniativ. Förra året var riktigt lyckat , men Varbergstrakten
smäller högre än Halmstad ( ursäkta Jonas ) Fantastisk natur och
fina vägar runtomkring. Numera kör jag riktig Bmw ;) så platsar väl
inte..Men ha det så trevligt allihopa

Rausner
2009-03-25, 23:54
Hmm får se.. Känns lite väl långt norrut för min del.. Sen är det tråkigt att rulla 16" plåtisar (lågt å ballt men inte tillräckligt breda för att vara råa) på dåliga vinterdäck hela vägen upp dit å hem.. I demand längre söderut ;)

Cullin
2009-03-26, 08:39
Jag måste tyvärr tacka nej. Då är jag inte hemma...då spanar jag efter Minis i Thailand...

HF-Björn
2009-03-26, 10:20
Är i Sälen och solar och dricker öl i backen... sorry boys and girls!

Zeb
2009-03-26, 22:38
crap, hade varit skoj d här. Men jobbet kallar, kommer inte se min cooper för ens i början på maj igen :/
Men hoppas ni får det så skoj!

Ace
2009-03-27, 08:08
Tycker vi fortfarande saknar en del "givna" namn! Vad är Karl-Ernst tex? Har du ringt honom Jonas?

powernap
2009-03-27, 08:12
Tycker vi fortfarande saknar en del "givna" namn! Vad är Karl-Ernst tex? Har du ringt honom Jonas?

bara pmat....tror inte han fått ihop motorn ännu.....

har sett att han glider in här då o då....

men i götet känns det som att 25 pers borde kunna raggas upp.....

Scitz0
2009-03-27, 09:11
Känns än så länge som väldigt många skjutit ut sig från att deltaga på denna träff, vissa av förståeliga skäl. Som powernap nämnde så borde det inte vara några problem att få ihop ett större gäng med tanke på att våren börjar närma sig och minikänslorna svalla :). Kanske är det fortfarande för grått och kallt för att folk ska komma in i den rätta andan. Eller saknas det kanske något på träffen för att locka mer folk?

powernap
2009-03-30, 07:34
#1 är uppdaterad med föreslaget matintagsställe :cool:

Ace
2009-03-30, 08:17
#1 är uppdaterad med föreslaget matintagsställe :cool:

Det blir perfekt. Ser ju ut att ha en bra parkering framför också.
Sorry om jag varit slapp på den punkten. Har varit fullt upptagen med att ratta på bana i helgen! :)

powernap
2009-03-30, 08:22
jepp parkeringsmöjligheten skäms inte för sig....

den ska nog rymma de 3 bilarna som kommer :woot:



helt ok robban......hur bilr det med mantorp i maj då? nyutbildad som du är!

Scitz0
2009-03-30, 14:49
powernap, kanske skulle uppdaterat första posten med vem som kommer, enklare än att alla ska behöva gå igenom alla inlägg? Vore kul att veta :)

powernap
2009-03-30, 15:18
fixat....

fireon
2009-03-30, 18:24
jag kanske kommer... ska kolla om jag har någon codriver som vill med. hade varit kul att träffa er irl! återkommer...
inget sista anmälningsdatum och så antar jag :p

fredrikr
2009-03-31, 12:19
Kommer, om bilen är lagad ;)

arcamone
2009-03-31, 12:49
Inte för att jag är bitter över att missa denna happening, men ändå :( Vägkrogar är aldrig kul, så icke denna. Min rekommendation är därför att besöka golfkrogen på Varberg GK som ligger 75 meter norrom Björkäng, alltså VÄLDIGT nära.

www.varbergsgk.com
Motell Nya Björkäng
432 77 TVÅÅKER

När nästa tur sker i trakterna är det jag som bjussar på kaffe 3 km bort i stugan min!

/David :steering:

powernap
2009-03-31, 13:16
tjena,

vet o förstår hur du tänker, förra april, när jag fixade hotel tylösand som matställe så var det givetvis några snålidioter som valde att inte betala, så jag fick snällt hosta upp mellanskillnaden på 300:-

jag tänker inte hamna där igen

ps. snålidioterna har fortfarande inte gjort sig till känna ds.

känner någon sig träffad, går det bra att PMa mig så ert samvete blir något renare

Ace
2009-03-31, 19:05
Jag tror inte arcamone menade att vi skulle förboka utan att det bara var att gå in på golfkrogen och sätta sig och beställa det man vill ha. Att förboka innan är väldigt lurigt. Man vet aldrig om någon får förhinder.

Det värkar som om det bara att glida in på helgen.
http://www.varbergsgk.com/extra/pod/?id=131&module_instance=1&action=pod_show&navid=131
Röstar på golfkrogen!

powernap
2009-03-31, 19:19
Jag tror inte arcamone menade att vi skulle förboka utan att det bara var att gå in på golfkrogen och sätta sig och beställa det man vill ha. Att förboka innan är väldigt lurigt. Man vet aldrig om någon får förhinder.

Det värkar som om det bara att glida in på helgen.
http://www.varbergsgk.com/extra/pod/?id=131&module_instance=1&action=pod_show&navid=131
Röstar på golfkrogen!

dåså :-)

du fixar robban?!!

Ace
2009-03-31, 21:18
dåså :-)

du fixar robban?!!

Kan ringa på fredag och höra vad dom säger om att komma 10-15pers.
För mer blir vi inte eller?

powernap
2009-04-01, 07:29
tror knappt så många ens......

Christian
2009-04-01, 10:09
Jag kommer..eller vi, om dagen är tom i kalendern...!
Mycket stål i elden nuförtiden...

MiKE
2009-04-06, 14:10
Tvingas avboka p.g.a Riktigt dålig ekonomi. :(
Det kommer inte att funka med bensinkostnaderna tyvärr. :oops:

Händer det något "Mirakel" på ekonomifronten, så är jag o Frugan på igen!

//MiKE

Scitz0
2009-04-06, 14:38
Det var ju synd MiKE, ekonomin ser ju inte jag som det stora problemet iom att det bara är bensinkostnaden det handlar om utan sträckan och tiden till Varberg.
Synd att vi inte blir fler, inte kul att med 40mil(för egen del) t.o.r. + milen vi far runt kring Varberg om vi bara blir ett fåtal bilar. Hur ser det ut för stunden, 6-7 säkra?
Får nog tyvärr börja fundera lite själv över detta efter det svala intresset i år.

dvorak
2009-04-06, 15:18
Det hade varit trevligt att de åka ihop från Göteborg med de som är härifrån trakterna ner till Halland.

powernap
2009-04-06, 15:26
Det hade varit trevligt att de åka ihop från Göteborg med de som är härifrån trakterna ner till Halland.

tror robban kommer styra upp en samåkningstråd inom kort :cool:

powernap
2009-04-06, 19:36
hur ska vi göra med denna träffen.....

om man summerar så är det ca 5-6 st.....

är det "fel" ställe med varberg?
om man summerar göteborgarna med skåningarna borde det inte vara någon större match med 50 bilar.........

för att ev. locka NÅGON till så länkar jag till vårt härliga bildalbum från tidigare träffar....

http://z900a4.kola.nu/Miniclub/Halmstad/sandra%20and%20mikes/2CALALOZ4.jpg
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/Halmstad/sandra%20and%20mikes/bredbild.jpg
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/halmstadaug08/halmstad31aug0816.JPG
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/halmstadaug08/halmstad31aug0819.JPG
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/Halmstad/ace/IMG_4307.jpg

MiKE
2009-04-07, 09:09
Det var ju synd MiKE, ekonomin ser ju inte jag som det stora problemet iom att det bara är bensinkostnaden det handlar om utan sträckan och tiden till Varberg.
Synd att vi inte blir fler, inte kul att med 40mil(för egen del) t.o.r. + milen vi far runt kring Varberg om vi bara blir ett fåtal bilar. Hur ser det ut för stunden, 6-7 säkra?
Får nog tyvärr börja fundera lite själv över detta efter det svala intresset i år.

Kruxet för mig o Frugan ang våg Ekonomi, är, att, som egen företagare nu i denna lågkonjunktur som råder, så lyser "jobben" mer med sin frånvaro än tidigare år. Och ingen buffert finns kvar att ta av. Plus att frugan är sjukpensionär p.g.a sin Epilepsi, vilket gör att hon har en mycket låg pension. Vi har ca 5000:- i huslån, och hon får ut 6600:- efter skatt. Tidigare så har vi fått ett bostadstillägg vilket hjälper oss en hel del. Detta drog Försäkringskassan in för oss i Januari, då de såg att hon hade sålt sin Bostadsrätt 2007. En vinst som gick in i husrenoveringen. Men det sket Förs.kassan totalt i.

Summa sumarum. Vi stod där i Februari med 12.000:- i räkningar o 6600:- in från henne. jag ja.. fick ta av mina momspengar. Plus ett lån från min pappa, för att klara av det hela. Samma visa nu under mars..... Så... Ja, en bilträff känns lite fjärran när vi inte ens kan betala våra räkningar själva så. :(

Så ligger det till!

Powernap! Jag o frugan Älskar dina Träffar! det skall du
veta! :bowdown: :owned: :buttrock:

//MiKE

MiKE
2009-04-07, 09:11
hur ska vi göra med denna träffen.....

om man summerar så är det ca 5-6 st.....

är det "fel" ställe med varberg?
om man summerar göteborgarna med skåningarna borde det inte vara någon större match med 50 bilar.........

för att ev. locka NÅGON till så länkar jag till vårt härliga bildalbum från tidigare träffar....

http://z900a4.kola.nu/Miniclub/Halmstad/sandra%20and%20mikes/2CALALOZ4.jpg
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/Halmstad/sandra%20and%20mikes/bredbild.jpg
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/halmstadaug08/halmstad31aug0816.JPG
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/halmstadaug08/halmstad31aug0819.JPG
http://z900a4.kola.nu/Miniclub/Halmstad/ace/IMG_4307.jpg

Är Närmare Halmstad helt uteslutet då?

Kanske kan locka några fler.

//MiKE

dvorak
2009-04-07, 09:12
Powernap: Det var ingen dålig uppslutning. Kan ju hoppas att folk tar sig i kragen och vill ut och åka Mini i år med. :)

powernap
2009-04-07, 09:14
Powernap! Jag o frugan Älskar dina Träffar! det skall du
veta! :bowdown: :owned: :buttrock:

//MiKE

tackar, vän av ordning måste dock hävda: det är inte MINA träffar - det är deltagarnas ;-) men förstår hur du menar.....det har varit riktigt trevligt på samtliga träffar, stora som små 2008

powernap
2009-04-07, 09:16
Powernap: Det var ingen dålig uppslutning. Kan ju hoppas att folk tar sig i kragen och vill ut och åka Mini i år med. :)

visst var det härliga bilder att minnas tillbaka till, som ligger i vårt fina fotoarkiv :cool: har för mig vi var 25-26 bilar.......

gled i sakta kolonn upp längs brogatan (gå och bussgata mitt i centrala halmstad) och polisen vinkade, z-vision filmade och nånstans ska det finnas ett klipp från träffen i april 2008...hittar det dock inte just nu...ska leta, eller om någon annan har tid o hittar det, så länka gärna

powernap
2009-04-08, 06:27
http://www.bendtbil.se/extra/link/?module_instance=1&action=link_show&id=9



:woot:

dvorak
2009-04-08, 09:26
:D

Grymt! Nu är jag galet sugen på att göra min bil vårfin och få ut och köra med sommarsulor!

Ante
2009-04-09, 18:12
Är tyvärr uppbokad på annat den dagen. Annars hade det varit bra sätt att inviga de nya sommarpuckarna på!

powernap
2009-04-09, 18:29
Är tyvärr uppbokad på annat den dagen. Annars hade det varit bra sätt att inviga de nya sommarpuckarna på!

tråkigt att höra, du brukar vara att räkna med på träffar ante ;-)

storm
2009-04-09, 23:03
Tänkte haka på om det går för sig.Låter kul att kunna träffa andra som gillar fart och fläkt.

Mvh Storm

powernap
2009-04-10, 07:56
Tänkte haka på om det går för sig.Låter kul att kunna träffa andra som gillar fart och fläkt.

Mvh Storm

varmt välkommen storm.....

powernap
2009-04-13, 08:30
trådlyft, 5 dagar kvar......

Scitz0
2009-04-13, 09:09
Min bil står utan front hemma hos föräldrarna tack vare bmw's misstag när de skicka fel grejor till mig. Nya kommer att skickas från tyskland men kommer ej hinna komma innan denna träff så tyvärr blir det inte att jag kan komma på denna träff. Hoppas ni får fint vårväder med många minis :)

powernap
2009-04-13, 09:16
Min bil står utan front hemma hos föräldrarna tack vare bmw's misstag när de skicka fel grejor till mig. Nya kommer att skickas från tyskland men kommer ej hinna komma innan denna träff så tyvärr blir det inte att jag kan komma på denna träff. Hoppas ni får fint vårväder med många minis :)

ja vädret e nog redan bokat :-) :cool:

och ola är struken :-( synd o trist...hade varit skoj o beskåda NMCS's snyggaste bil.....

Ace
2009-04-13, 11:36
Min bil står utan front hemma hos föräldrarna tack vare bmw's misstag när de skicka fel grejor till mig. Nya kommer att skickas från tyskland men kommer ej hinna komma innan denna träff så tyvärr blir det inte att jag kan komma på denna träff. Hoppas ni får fint vårväder med många minis :)

Släng på grejerna utan prylarna från Tyskland. Är väl inte hela värden! Alltid kul att träffas. :)

Hobbe
2009-04-13, 11:42
Lycka till med arrangemanget på rätt sida av Svedala :)

Scitz0
2009-04-13, 13:14
Tog på tok för lång tid att pilla av fronten för att jag ska ha energi att sätta på den och sen ta av den igen ;)

Ace
2009-04-13, 17:36
Tog på tok för lång tid att pilla av fronten för att jag ska ha energi att sätta på den och sen ta av den igen ;)

OK? Gjorde det på min R53 och det tog väl c:a 10 minuter. Max 9-10 skruv.

Scitz0
2009-04-13, 19:07
OK? Gjorde det på min R53 och det tog väl c:a 10 minuter. Max 9-10 skruv.
Ok ;) ... då sitter det nog enklare på r53. Men det kommer säkert gå fortare nästa gång nu när man vet lite mer hur det sitter.

Christian
2009-04-13, 19:57
Nu är det definitivt bestämt....tyvärr...men jag / vi kommer inte. Jag måste basa lite här över annat som är på gång.

Men jag vet att det blir kanonväder den dagen (eftersom jag ska vara utomhus hela dagen),,och att ni andra som får ratta MINI kommer att få skitkul!

powernap
2009-04-14, 05:50
Nu är det definitivt bestämt....tyvärr...men jag / vi kommer inte.

någon mer än jag som inte blev väldigt förvånad? :cool:

Tito
2009-04-14, 08:22
Om jag får tillbaks min bil från lackningen innan fredag så kommer jag dyka upp.

powernap
2009-04-14, 09:41
gött martin........ska du låna en blåslampa av mig?? ;-)

Ace
2009-04-14, 12:12
Nu är det definitivt bestämt....tyvärr...men jag / vi kommer inte. Jag måste basa lite här över annat som är på gång.

Men jag vet att det blir kanonväder den dagen (eftersom jag ska vara utomhus hela dagen),,och att ni andra som får ratta MINI kommer att få skitkul!

Bhuuuu!

dvorak
2009-04-14, 12:56
Det hade varit kul att sluta upp med er andra Göteborgore som skall med på detta.

Då blir det ju givetvis små fina Mini-vägar ner. Var är en bra mötesplats tycker ni?
En Bensinstation påvägen eller i Göteborg?

fireon
2009-04-14, 13:28
I Göteborg tycker jag låter bra!

fredrikr
2009-04-14, 17:51
Kan tyvärr inte närvara, bilen hinner inte bli lagad! Kommer till nästa träff om inte bil jäveln är sönder igen! :(

powernap
2009-04-15, 12:01
Trådlyft

dvorak
2009-04-15, 14:25
Du är bra sugen på detta har jag förstått ;)

powernap
2009-04-15, 15:28
Du är bra sugen på detta har jag förstått ;)

nån måste ju pusha......

dvorak
2009-04-15, 22:03
Klart du ska!

Körde idag ner till Getinge för att öva inför Lördag, men E6:an är rätt tröttsam måste jag säga :D

powernap
2009-04-16, 05:16
Klart du ska!

Körde idag ner till Getinge för att öva inför Lördag, men E6:an är rätt tröttsam måste jag säga :D

hehe.....övning ger färdighet har jag hört ;-)

Tito
2009-04-16, 09:05
Jag måste nog ta och hoppa denna träff ska hjälpa till på thaiboxningsgalan i halmstad på lördag.

Men jag hoppas ni får en bra träff och fint väder :D

fireon
2009-04-16, 09:58
jag hoppas att jag kan komma, men jag fyller år dagen innan så det kan bli ett jävla röj då så att jag inte riktigt är i kördugligt skick på lördag...ni märker om jag kommer, annars så hoppas jag att vi ses på nästa träff!

Ace
2009-04-16, 12:00
Det hade varit kul att sluta upp med er andra Göteborgore som skall med på detta.

Då blir det ju givetvis små fina Mini-vägar ner. Var är en bra mötesplats tycker ni?
En Bensinstation påvägen eller i Göteborg?

Dom gångerna vi åkt söderut förut har vi samlats på
OKQ8 i Kållered. (Eken Center)
Det kan väl bli bra?
Tid?

/R

dvorak
2009-04-16, 13:38
Visst, det låter bra!

Eftersom det börjar vid 11 så bör vi ha en timme på oss drygt ifall vi kör motorvägen. Vid val av mindre vägar måste vi nog träffas vid 9.

För mig spelar det ingen roll, jag är lika trött vilken tid jag än går upp på morgonen. ;)

powernap
2009-04-16, 18:19
är det någon som kommer söderifrån??

Ace
2009-04-17, 11:51
Visst, det låter bra!

Eftersom det börjar vid 11 så bör vi ha en timme på oss drygt ifall vi kör motorvägen. Vid val av mindre vägar måste vi nog träffas vid 9.

För mig spelar det ingen roll, jag är lika trött vilken tid jag än går upp på morgonen. ;)

Vi säger 09:00 vid OKQ8 Kållered (Eken Center).
Alla från GBG med på det?

//R

dvorak
2009-04-17, 12:02
Låter kanon!

Då föreslår jag att alla som vill tittar på kartan och tittar på möjliga trevliga vägar. Sen kan vi välja en trevlig rutt ner. Kustvägen är ok, men egentligen ganska tråkig ner till Varberg. En roligare väg hade varit att föredra ifall det är möjligt.

Hans-G
2009-04-17, 16:52
Jag måste nog ta och hoppa denna träff ska hjälpa till på thaiboxningsgalan i halmstad på lördag.

Men jag hoppas ni får en bra träff och fint väder :D
Kan inte låta bli att fundera över vem som får uppleva den bästa träffen - den som är publik på thaiboxningsgalan eller den som deltar i NMCS Premiere Run i syd/väst...:rolleyes:

Lycka till därnere imorgon! :) Ni lär får lite varmare än vi. Har laddat upp med extra tröja och vinterjacka - om man nu skulle vilja cabba ner trots +5 grader...

Bronto
2009-04-17, 17:18
Vi säger 09:00 vid OKQ8 Kållered (Eken Center).
Alla från GBG med på det?

//R

Jag är på!

powernap
2009-04-17, 19:02
ett av våra utflyktsmål :woot:

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=7%3B12.56709%3B56.97527%3Ba%3B12.55380%3B 56.97928%3B12.58039%3B56.97125%3B962%3B548%3B0%3B1&mapcomp=%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B 0%3B0%3B%3B%3B%3B0&what=map_adr&stq=0&pis=0

Bronto
2009-04-17, 19:23
Ojoj, det ser ju riktigt trevligt ut:) Ska fixa iordning kameran ikväll. Har bytt ut min gamla så de ska bli kul att lufta av den nu när det är gött väder igen. Ska se om man kan få med en liten videokamera. Alltid kul att höra lite ljud eller se rullande klipp. Någon annan med kamera?

powernap
2009-04-17, 19:53
Ojoj, det ser ju riktigt trevligt ut:) Ska fixa iordning kameran ikväll. Har bytt ut min gamla så de ska bli kul att lufta av den nu när det är gött väder igen. Ska se om man kan få med en liten videokamera. Alltid kul att höra lite ljud eller se rullande klipp. Någon annan med kamera?

jepp, jag till skillnad från fredik har alltid kamera med OCH använder den vid bl a träffar med NMCS......






:woot:

fireon
2009-04-18, 09:08
sorry gubbar men jag kommer inte idag..
man kan säga så att jag inte är i ett kördugligt tillstånd. blev lite för hårt igår på födelsedagen med grillfest...

hoppas vi ses nästa gång!

powernap
2009-04-18, 14:36
eftersnack här:

401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showthread.php?p=86197#post86197)