handdator

Visa fullständig version : Lastmått R56?



Björn P
2009-03-16, 12:56
Hej,

Någon som på rak arm vet lastmåtten för en R56? Jag tänkte köpa och frakta en möbel med yttermåtten 160x78x48 cm. Den pjäsen borde väl MINIn sluka?

/Björn P

Rasmus
2009-03-16, 13:29
Hej,

Någon som på rak arm vet lastmåtten för en R56? Jag tänkte köpa och frakta en möbel med yttermåtten 160x78x48 cm. Den pjäsen borde väl MINIn sluka?

/Björn P

Bredd 78 cm och höjd 48 m bör inte vara några problem. Längden på 160 cm är jag dock osäker på om du får in, även med fält baksäte, om du vill kunna stänga bakluckan.

Fredrik
2009-03-16, 14:26
Ett tips: dra fram passagerarstolen maximalt och vik den så mycket bakåt du kan - skydda klädseln med en handduk och vips så tror jag du löst problemet med stängd baklucka :)

När jag hade min Cooper körde jag hem en sådan här utan problem (den stora plastsaken alltså, inte kvinnan eller barnen ;) : http://www.childtoysstore.com/images/Little-Tikes-Giant-Easy-Store-Slide.jpg

Björn P
2009-03-16, 14:38
(den stora plastsaken alltså, inte kvinnan eller barnen ;)

Ha, ha! Du är rolig du Fredrik!

Tack för tips från er båda. Det verkar som att det är på gränsen..

/Björn P

Kongo
2009-03-16, 16:39
Ha, ha! Du är rolig du Fredrik!

Tack för tips från er båda. Det verkar som att det är på gränsen..

/Björn P

Vågar man lite på det där? Han sa ju sist att han skulle ta med ett barn på Ekerö-svängen, men han kom ju utan... och ingen har någonsin sett spår efter varje sig fru eller barn

Kanske han plockade med kvinnan och barnet och har de inlåsta i källaren?

Fredrik
2009-03-16, 17:21
Vågar man lite på det där? Han sa ju sist att han skulle ta med ett barn på Ekerö-svängen, men han kom ju utan... och ingen har någonsin sett spår efter varje sig fru eller barn

Kanske han plockade med kvinnan och barnet och har de inlåsta i källaren?

Hallå där, i sommar ska jag försöka få till en familjepicknick och då ska jag dra med dem även om de säger nej bara för att bevisa att jag inte har ugglor i nattmössan eller tomtar i säcken!

Kongo
2009-03-16, 17:39
Hallå där, i sommar ska jag försöka få till en familjepicknick och då ska jag dra med dem även om de säger nej bara för att bevisa att jag inte har ugglor i nattmössan eller tomtar i säcken!

Då spar jag bilden så jag kan jämföra, vad nu jag ska på ett familjeevenemang å göra :roll:

Fredrik
2009-03-16, 18:12
Då spar jag bilden så jag kan jämföra, vad nu jag ska på ett familjeevenemang å göra :roll:

Det undrar ju jag också (:mrgreen: ), men du är mer än välkommen ändå, Christopher :happy:

Hobbe
2009-03-16, 18:20
Lastmått i MINI:n??? :o

10x10cm ? :D

Björn P
2009-04-28, 08:09
Nu har jag fått svaret på min fråga. En R56 slukar precis en trelådors MALM-byrå från Ikea (monterad) (vit ;) ). Bredd 80cm, Djup 48cm, Höjd 78cm. Där har vi lastmåtten med nedfällt baksäte. Punkt.

En sista reflektion: det mullrar extra härligt när man fäller ned baksätet. Man kanske skulle ta bort baksätet permanent. :buttrock:

/Björn P

powernap
2009-04-28, 08:12
Nu har jag fått svaret på min fråga. En R56 slukar precis en trelådors MALM-byrå från Ikea (monterad) (vit ;) ). Bredd 80cm, Djup 48cm, Höjd 78cm. Där har vi lastmåtten med nedfällt baksäte. Punkt.

En sista reflektion: det mullrar extra härligt när man fäller ned baksätet. Man kanske skulle ta bort baksätet permanent. :buttrock:

/Björn P

baksäte??
*skriver snart hobbe* :buttrock: