handdator

Visa fullständig version : Clubman mindre populär?



marcusli
2009-03-13, 07:15
Jag har varit i kontakt med min lokala ÅF ang. köp av ny MCS - min ursprungliga idé var en vanlig hatchback men det visade sig att det finns osålda både 08 & 09 Clubman S & JCW på lager som jag kunde få bra rabatter på.

Därav frågan är Clubman mindre populär än Hatchback?

Tyvärr verkade så gott som alla lagerbilar har silver tak / C stolpar - jag vill vekrligen ha svarta - någon som provat att foliera? Mattsvart vore coolt.

Jag saknade också sportknapp & siktpaket på lagerbilarna - showstopper?

//marcus

Fredrik
2009-03-13, 08:27
Hej Marcus, kul att du funderar på en MINI 8)

Vad gäller popularitet är det nog den klassiska hatchback-modellen som gäller, men även Clubman har ju funnit många köpare och är i mitt tycke också en mycket trevlig MINI. Nya caben R57 kommer att presenteras helgen den 28-29 mars också, kanske den kan passa?

Det är bara du som kan besluta om hur du vill göra vad gäller lagerbil kontra beställa en ny, men ekonomi kan ju vara bra att ta hänsyn till också ;)
Jag köpte en demobil -07 från MINI Göteborg i november 2008 som då bara hade rullat 269 mil och sparade mer än 40.000 kr på det, så kan du tänka dig att försaka lite önskemål (och samtidigt spara en slant) får du ju ändå en fin bil.

Vill du ha det du vill ha ändå, tveka inte och beställ en helt ny allt efter din egen spec.
Berätta för oss vad du kommer fram till så önskar vi dig extra välkommen i gänget när din MINI står på din parkering 8)

marcusli
2009-03-13, 12:55
Hej och tack för svar - såklart är det bäst att beställa efter egen spec men när vi börjar snacka rabatter i storleksordningen 35% mot listpris på en välspecad demo clubman S - 08 som gått <900 mil är det lite svårt att motivera nybeställning :-)

dvorak
2009-03-13, 14:36
Hade jag haft den möjligheten så hade jag lätt tagit en demobil med. Taket oh C-stolparna går att lacka om lätt för bra mycket mindre än -35% av nypris.

Kör hårt, i slutändan kommer du nog vara lika nöjd ändå

ilonnqvist
2009-03-17, 06:12
Finns bara en anledning till att det finns sa manga Clubman och Clubman JCW i lager, det ar for att folk inte riktigt forstar att det ar en sa fantastiskt bra bil, mycket battre an vanliga MC ;). Skamt o sido, jag kan i alla fall varmt rekommendera Clubman JCW, jag ar helt fantastiskt nojd med min. Aven om jag visserligen inte har fatt kora den pa 4 manader nu(befinner mig i utlandet), men jag kan saga sa har mycket: Jag saknar den bilen mer an vad jag saknar vanner och familj! ;)

Fredrik
2009-03-17, 06:45
Finns bara en anledning till att det finns sa manga Clubman och Clubman JCW i lager, det ar for att folk inte riktigt forstar att det ar en sa fantastiskt bra bil, mycket battre an vanliga MC ;). Skamt o sido, jag kan i alla fall varmt rekommendera Clubman JCW, jag ar helt fantastiskt nojd med min. Aven om jag visserligen inte har fatt kora den pa 4 manader nu(befinner mig i utlandet), men jag kan saga sa har mycket: Jag saknar den bilen mer an vad jag saknar vanner och familj! ;)

Ojdå, hoppla - Ian, du är en sann MINIst :D

Emely&Robert
2009-03-18, 21:08
Ja, där har du väl nästan själva definitionen av att vara MINIst! :D

ilonnqvist
2009-04-04, 09:51
Haha ja vad kan man saga.. I love that car... Den ar riktigt harlig