handdator

Visa fullständig version : Inför: H&R-sänkning - hjulinställning?



Björn P
2009-03-12, 11:39
Hej,

Nästa vecka ska jag sätta på H&R-fjädrar och därmed sänka bilen något. Jobbet ska göras på IDH Weels på Grevgatan, inkluderat hjulinställning. Vad rekommenderar ni för hjulinställning? Bilen ska ju köras några gånger på bana i år, så en inställning som är bra för såväl gata som bana är önskvärd.

Tacksam för synpunkter!

/Björn P

Scitz0
2009-03-12, 12:05
Nu vet jag inte hur worksen är men vanliga r56 går väl inte att ställa så mycket utan att byta lite delar? Typ "Control Arms Rear"(osäker på svenskt namn) för att kunna ställa camber bak. Absolut ingen mekare så någon mer kunnig får gärna sätta mig på plats :D

Björn P
2009-03-13, 07:20
Tack för input SundaY82! Jag kan tillägga att Worksen har exakt likadant chassi som en MCS R56 med sportchassi. Same, same, but different, alltså!

Någon annan som vill bidra med sina kunskaper?

/Björn P

ola
2009-03-13, 09:31
Tack för input SundaY82! Jag kan tillägga att Worksen har exakt likadant chassi som en MCS R56 med sportchassi. Same, same, but different, alltså!

Någon annan som vill bidra med sina kunskaper?

/Björn P

inte annat än att om du behöver dessa för dina camber inställningar så hojta till så ordnar jag så bra pris jag kan.
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=eibachrearcontrolarmsgen2

Björn P
2009-03-13, 09:38
inte annat än att om du behöver dessa för dina camber inställningar så hojta till så ordnar jag så bra pris jag kan.
http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=eibachrearcontrolarmsgen2

Tack för det! Men om man måste köpa fler delar för att laborera med camber etc testar jag standardinställningen ett tag, IDH får helt enkelt göra det bästa de kan, och återkommer längre fram om jag känner mig redo för ännu fler modifikationer.

/Björn P

Rasmus
2009-03-21, 14:55
Hej Björn,
Behövde du göra några större inställningar efter H&R-monteringen?

… undrar Rasmus

Emely&Robert
2009-03-21, 15:10
Kan bara säga att hjulen stod som en smärre snöstorm på vår bil efter installation av Workspaketet.

Rasmus
2009-03-21, 15:10
Kan bara säga att hjulen stod som en smärre snöstorm på vår bil efter installation av Workspaketet.

:-o :eek:

Emely&Robert
2009-03-21, 16:42
:-o :eek:

Hehe, kanske lite överdrivet men det blev i vart fall väldigt mycket rakare och finare när hjulinställningen var gjord. Solna Däck fixade.

Björn P
2009-03-22, 13:11
Hej Björn,
Behövde du göra några större inställningar efter H&R-monteringen?

… undrar Rasmus

Hej Rasmus,

Jag gjorde en fyrhjulinställning efter monteringen, och det verkar vara ett obligatoriskt moment om man vill ha en bil som går som man vill. :D

/Björn P